Manfred Pribul
50.8K posts



Habe mir wegen der abartigen Hitz übers WE ein klimatisiertes Hotelzimmer in Wien gebucht... Warum Wien u nicht in den Bergen? Muss in der Nähe bleiben..Falls wieder etwas wegen meiner Schwester u unserer Mutter ist Gönn ich mir..Wird eh die MwSt auf Erdäpfl gesenkt😂








@GeoSphere_AT hat für das Wochenende die höchste Hitzewarnstufe aktiviert: Villach, Klagenfurt, Graz & das Gebiet von Wels bis in den Osten. Stand heute wird der Sonntag der heißeste Tag: In Wien könnte erstmals überhaupt die 40°-Marke erreicht werden, Tiefstwert am Montag: ~26°.








Deze foto is de stalen wapening van de basis van een windmolen. Er zal nog tussen 600 en 800 M3 beton moeten worden toegevoegd dat is een gewicht van bijna 2000 ton! Als de windmolen is ontmanteld, blijft deze basis voor altijd begraven in de grond. Tijdens de exploitatie van de windturbine zal de mast door de wind op een zeer lage frequentie trillen en deze trillingen worden via de sokkel overgebracht in een straal van meer dan 100 meter rond de sokkel. Dierenleven wordt binnen deze zone hierdoor onmogelijk gemaakt. De bladen van de turbine werken tegelijkertijd als gehaktmolen voor vogels.

























