Ne diyordu Kul Halil:
‘Herkes bildiğinden geri durmasın
Allah sana malum olsun halımız.’
Ben insanların iyiliğine, hakseverliğine, onuruna, çağımızın getirdiği güzel düşüncenin kötülükleri yeneceğine inanırım. Ve derim ki, güzel yirminci yüzyıl, sana malum ola halımız.”
1962
“Uygulamaya konan aptallık “ya da eyleme
geçen aptallık bizim gaddarlık dediğimiz
şeydir.” Bu çekici iddia, bize en azından aptallığın
bir duygu hatası olduğunu öğretir; çünkü gaddarlık
bir duygudur!”
Robert Musil|Aptallık Üzerine
“Tanabay, dağlara ve gökyüzüne bakarken, insanların hepsinin birden talihli, mutlu olamayacağını düşündü. Karşısında ulu dağlar vardı: Bir yanı pırıl pırıl,aydınlık,bir yanı gölgeli.Aydınlık ve gölgeli nasıl yan yana ise,insanın kaderi de öyle,mutluluk ve acıyı beraber getiriyor.
+Ne olur işte, böyle, sana buhranlarımın bütün çıplaklığı içinde görünsem, dökülsem, hiçbir korku duymasam senin fikirlerinden. Senin o affetmez kanunlarından. “
Peyami Safa|Yalnızız
“ Niçin böylesin? Neden beni en yüksek emellerimden en çirkin arzularıma kadar, iki benliğimin müşterek bütünü ve tam realitesi içinde kabul etmiyorsun, Samim? Niçin beni hep ikiye bölüyosun? Ve kendi kendimle mücadeleye mecbur ediyorsun?+
“Her şey korkunç, karışık, anlaşılmaz. İşin bir başı bir de sonu var, ortasında ise herkes kendi kaderini yaşıyor.”
-Cengiz Aytmatov|Gün Olur Asra Bedel
“Ben ömrümde, hiçbir edebiyat eserinde, ordulara ilk hedeflerinin Akdeniz olduğunu bildiren gündelik emri okurken duyduğum zevki duymadım, bu, bütün heyecanların üstünde bir heyecan veren, bütün şiirlerin üstünde bir şiirdi. Ne olmuştuk biliyor musunuz? Kurtulmuştuk.”
“…ama insanların büyüklük kuruntusuna bir üçüncü ve en yaralayıcı darbeyi de ben’lerinin kendi evinin bile efendisi sayılamayacağını, tersine ruhundaki bilinçdışında olup bitenlerden kendisine ulaşan cılız bilgilerle yetinmesi gerektiğini+
“Yarın kollarımızı öne uzatıp daha hızlı koşacağız. Ve güzel bir seher vakti... dalgalarla savaşan teknelerimizde yola koyulup, hiç mola vermeden geçmişimizle boğuşmaya devam edeceğiz.”
-F. Scott Fitzgerald
“Şu zamanda ucuz olarak ne var ki? Her şey pahalı. Yalnız meşakkat ve sıkıntı çok ucuz. Elem ve kederler bedava. İsteyen alsın!”
-Victor Hugo|Sefiller 2.Cilt
“İnsanoğlunun içi geniş, aydınlıktır, deniz gibi, gök gibi, kokulu taze bir çiçek gibidir. İnsanoğlunun içi sevinçten, umuttan pır pır eder de uçar, niye böyle içlerini kararttılar,
+
"İnsan hayatında yolların ayrıldığı bir noktaya gelir. Bir yolda giderse Lucifer olur, şeytan olur insan, öteki yoldan giderse melek, evliya
martyre olur. Amma yolun sağında veya solunda gitmeyi seçmek tamamen iradenizde olmayabilir..."
Şirin Devrim|Şakir Paşa Ailesi