friendly_streets
15.1K posts


Aynı sokakta hizmet veren HAK-MAR, A101 ve ŞOK marketlerin önündeki temizlik farkı dikkat çekti:


Bakın; böyle tiplere rastladığınız zaman videodaki kızlar gibi kibarca laf anlatmaya falan çalışmayın. Derhal “size mi soracağım ne giyeceğimi, ne hakla benim kıyafetime karışıyorsunuz” vs. diye bağırmaya başlayın. Bunu yapın ki sonra başkasına aynısını yapmaya cesaret edemesin.





Antalya’nın Kaş ilçesinde kendini bilmez bir şahıs, içerik üreticisi iki genç kadının tesettürüyle dalga geçmeye çalıştı: — Terlemiyor musunuz be böyle simsiyah, sıcak. İyice kapatmışsınız kendinizi de. • Tesettürlüyüz, ne yapacağız? — He tesettürden. Denize de böyle giriyorsunuz o zaman? • Evet. — Hangi tarikat bu? Ben şey yapamadım yani.
















Şu çocuklara aç kalma pahasına şu pahalı ürünleri aldıranların da bahçeleri bahar görmesin. Hiç bir kozmetik ürüne 300-500 liradan fazla para vermeyin gençler, mucize yaratamaz hiç bir ürün. Çoğunun iç maliyeti 100 lira değil. Aksini iddia eden de ispat ederse 1 milyon dolar vereceğiz teklifimiz hala ortada. Fiyatı kaç para bilmiyorum ilgili ürünle veya firmayla da derdim yok ama, bir öğrencinin yurt parasını belki son parasını verdiğini okumak yaraladı beni. Derin bir yoksullaşma sürecinden geçiyoruz, sosyal medyada para kazanmak için reklam yapanlar, binlerce liralık ürünü almazsa kendisini eksik hissettirdiğiniz, tüketemediği için mutsuz ettiğiniz insanların ahı var üzerinizde unutmayın. Hayat çok zor ve her geçen gün zorlaşırken şu tarz şeyleri okumak gerçekten yaralıyor beni. Sürçi lisan ettiysek affola.



Buna verilen ve beni empati yapmamakla itham eden yanıtlar, sadece kıza empati yapıyor. Kız on dakika gecikmiş. Sınav başladıktan on dakika sonra merdivenlerden çıkacak, salona girip takır tukur oturacak, nefes nefese kalmış birinin onuncu dakikada salona girdiğini düşünün işte... Sınava vaktinde gelmiş, belki bazısı bir iki saat önceden sınav yerinde olmuş onlarca çocuğun dikkati tamamen dağılacak. Reva mı? Onlara empati yok mu peki? Elbette kız için ben de çok üzüldüm, üzülmemek mümkün mü? Hepimiz birçok sınava girdik. En çok sınava girenlerden birisiyimdir herhalde yaşım gereği. Kıza empati yaptım ama hem onun için üzülüp hem kuralların anlamı ve gereğini, öteki öğrencileri, onların durumunu, koşulları, yani genel tabloyu düşünebiliyorum.




Çözüm olarak, geç kalan öğrencinin kağıdı alınıp yedek gözetmene verilir ve boş olan bir sınıfta o öğrenci sınavını tamamlayabilir. Soruları yetiştirmek de onun sorumluluğunda olur. Birkaç dakika veya saniye 1 yıla mâl olmamalı. Bazen olağan dışı şeylerden de geç kalınıyor.










