unknown
29 posts


@De_belegger Is gewoon om meer volume te laten draaien, hiermee verdienen ze bij DeGiro het geld
Nederlands

@KarelMercx Lol makes a generational stock pick and takes profit
English

You buy a stock. It becomes an 8-bagger in just over a year. You sell. It rises another 10% in two weeks.
And now people say they hope I learned an investing lesson the hard way.
Investor sentiment is completely over the top. Rarely seen this in 30 years.
dinosigs@dinosigs
@KarelMercx Hope you learned your lesson.
English

@OnsErfdeel Toch blij dat die “gewone Amsterdammers weg zijn” vervelend volk, dank u wel Halsema
Nederlands

@haha_girrrl A
After taxes in my country, the take home pay remains the same
English

@BreatheLesss Everybody assumes that they are High IQ themselves
English

My personal experience with very high IQ individuals was that they lacked social acumen and charisma compared to my less intelligent friends. This observation contradicted the consensus that IQ is correlated with positive, pro social character traits. But then everything made sense when I observed them in their preferred environment, interacting with people on their level. I made the mistake of comparing their normal with my normal lol.
English

$ORCL said yesterday it has secured an additional 4.5 GW of AI power capacity. The earlier news about a Texas data center tied to OpenAI appears to be false.
So the real question is: Did $ORCL partner with $IREN to secure that 4.5 GW of power?
Could this also explain why $IREN’s CEO, Dan, is creating more option structures for up to $6B in future funding, focusing on accretive capital instead of dilution?
If that’s the case, $IREN could be positioned for a massive move — > potentially toward $80–$100 in the coming months.
Whether its deal with $GOOGL $MSFT $NVDA or $AMZN
REST OF THE MARCH $IREN may head towards 60s before deal somewhere in April.

English

$IREN is in choppy central.
Range bound. Don’t waste your theta.

chip 🍪@chiptomunk
Monitoring breakout levels: BTC $76K. $MSTR 0.786 $178. $HOOD 1.618 $90. $IREN 4.236 $51.
English

Vermogensongelijkheid tegengaan doe je door mensen te helpen om vermogen op te bouwen.
De Nederlandse politiek maakt het liever onmogelijk om vermogen op te bouwen.
#box3 #belastingen #vermogensongelijkheid #diefstal
Nederlands

@anticovidiano74 Goed deze nieuwe box 3 maatregel! Gewoon afpakken!!
Het wordt tijd dat er weer wordt gewerkt en niet gerentenierd. Ook nog vertrek belasting invoeren en aanpakken die rijken stinkerds.
Nederlands

#box3: hoe de Nederlandse roverheid flirt met het #communisme
Wie nog denkt dat Nederland het #belasting stelsel slechts wat ‘bijstuurt’, kijkt niet goed.
Wat zich nu aftekent is geen kleine belastingtechnische aanpassing, maar een fundamentele ideologische verschuiving: van een samenleving gebaseerd op privé-eigendom naar een systeem waarin de staat zich steeds nadrukkelijker als mede-eigenaar opstelt.
Het artikel van Prof. dr. Jan Latten is in dat opzicht onthullend. Niet omdat hij een donker scenario schetst, maar omdat hij hardop uitspreekt wat beleidsmakers allang denken: huiseigenaren zijn een onbenutte geldbron. En geldbronnen moet je aanboren. Niet vrijwillig, maar dwingend.
De overheid kijkt niet langer naar wat je verdient, maar naar wat je hebt. En zelfs dat is niet genoeg: ze kijkt ook naar wat je zou kunnen hebben. Waardestijgingen die alleen op papier bestaan, worden alvast opgeëist. Erfenissen die nog niet zijn ontvangen, worden vooruit belast.
Bezit dat je niet liquide kunt maken, wordt tóch aangeslagen. Dat is geen belasting meer, dat is niets anders dan confiscatie in termijnen.
De staat wil belasting heffen op ongerealiseerde winsten. Dat is een revolutionair concept, en niet in positieve zin. Het betekent dat eigendom niet langer wordt gezien als iets van jou, maar als iets waar de overheid een structureel claimrecht op heeft. En dan tekent zich een ontluisterend perspectief af: vandaag een percentage, morgen een beleidsdoel, overmorgen een noodmaatregel en op termijn bent u uw eigendom kwijt, geconfisceerd door de Nederlandse staat, in termijnen.
Ik ga er niet omheen draaien, dit is namelijk exact hoe communisme werkt.
Volgens het communistische gedachtegoed is privébezit verdacht, want ongelijkheid.
En dus moet bezit ‘maatschappelijk worden ingezet’, en da’s niets anders dan een eufemisme voor: de staat bepaalt wat u mag houden.
Men noemt het solidariteit. Men noemt het rechtvaardigheid. Maar laten we eerlijk zijn: solidariteit zonder keuze heet dwang.
En rechtvaardigheid die alleen geldt voor wie bezit heeft, is niets anders dan straf op verantwoordelijkheid en vooruitdenken.
Wie een #huis kocht, spaarde, risico nam en afzag van consumptie, wordt nu weggezet als probleem.
Niet omdat hij iets verkeerd deed, maar omdat hij iets hééft.
Dat is geen liberale rechtsstaat meer. Dat is precies het wereldbeeld waarin communisme wortel schiet. Daardoor horen ook bij u alarmbellen af te gaan: als de staat mag bepalen hoeveel van uw bezit ‘van u’ is, dan is eigendom een fictie geworden. En een samenleving zonder echt eigendom is geen vrije samenleving.
Daarom wil ik u het volgende meegeven: communisme komt niet met vlaggen en leuzen.
Het komt met beleidsnota’s, verkiezingsprogramma’s en keer op keer een kleine belastingtechnische aanpassing.
Totdat het huis waarin u woont, waar u uw hele leven hard voor gewerkt heeft, nooit echt van u is geweest.
Daarom moeten alle voorgestelde aanpassingen aan Box 3 van de baan en moet de roverheid snijden in eigen vlees, bezuinigen is het devies, niet de burger nog verder uitknijpen totdat slechts onvervalst communisme rest.
Nederlands

We're going to have a cohort bag-holding silver for many years to come.
It is not a store of value and is only worth its utility which is a lot less than $4.5 trillion.
Silver went to $38.50 in 1980 and did not surpass this until more than 30 years later.
You've been warned.
Zynx@ZynxBTC
Someone is going to buy the Silver top and be stuck holding that position for more than a decade. Buying at these levels is a dangerous game. The industrial demand for Silver did not double over overnight. Smart money is buying the better asset that's been oversold - Bitcoin.
English













