MRN

19K posts

MRN banner
MRN

MRN

@MrnTrading

Beigetreten Ağustos 2010
1.6K Folgt2.9K Follower
Angehefteter Tweet
MRN
MRN@MrnTrading·
Yeni düzenlemenin geri alınması için CİMER’e başvurdum. Talep/İstek seçeneğiyle Ticaret Bakanlığı’na iletildi. #yurtdısıalısverisiggerigelsin
MRN tweet media
Türkçe
3
21
128
4.7K
MRN
MRN@MrnTrading·
@TeslaCharging Fethiye consistently ranks near the top of Tesla Charging polls. Given the strong demand and its status as a major tourist destination, is there a reason why a Supercharger location has not yet been planned there? @teslaeurope
English
0
1
0
203
MRN
MRN@MrnTrading·
MSCI bilgi akışı notunda aslında pay sahipliği yapıları ve ortaklık oranlarındaki şeffaflığı eleştirmiş.Muhtemelen SPK’nın da bundan haberi vardı ki yakın zamanda pay oranları ve ortaklık yapılarıyla ilgili düzenlemeler yapıldı. Bir diğer eleştiri konusu da açığa satış yasağı. Bu konuda MSCI bence haklı. Açığa satış yasağı dünyanın birçok yerinde kullanılıyor ama genellikle kriz ve olağanüstü dönemlerde geçici olarak uygulanıyor.Bizde ise neredeyse kalıcı hale geldi. Bu da SPK’nın bazı sorunlara çözüm üretmek yerine yasağı tercih ettiğini düşündürüyor. Oysa açığa satış sanıldığı gibi sadece düşüşlerin değil, yükselişlerin de tetikleyicisidir. Özellikle "short squeeze" denilen durumda açığa satış yapanlar pozisyon kapatmak için hisse almak zorunda kalır ve bu alımlar yükselişi daha da hızlandırır. Yani açığa satış tek başına kötü bir şey değil. Asıl önemli olan manipülasyonu engellemek ve kuralları düzgün uygulamak. Sağlıklı piyasalarda açığa satış da sistemin doğal bir parçasıdır. Aynı şekilde yükselişe ve düşüşe %10 sınırı koymak da doğru değil. Borsalar doğası gereği yüksek risk içerir. Riski tamamen ortadan kaldırmaya çalışırsanız fiyat keşfini bozarsınız. Piyasayı korumak başka şeydir, piyasanın doğal işleyişine sürekli müdahale etmek başka şey.Riski azaltmak için atılan her adım uzun vadede borsayı borsa olmaktan uzaklaştırır.Büyük sermaye doğal işleyişin olmadığı yere girmek istemez.
Türkçe
0
0
0
51
MRN
MRN@MrnTrading·
Hacı abi, neyi açıklamamı bekliyorsun? Ben zaten kullanım senaryosuna göre değişir diyorum. Her iki kimyanın da avantajları ve dezavantajları var. Hatta kendi tercihim açısından LFP’yi daha mantıklı bulduğumu da söylüyorum. Bu durumda benimle hangi konuda tartıştığını hala anlayabilmiş değilim. 🙂 Önceki yazılarımı merak ediyorsan elbette okuyabilirsin. Ancak bu hesap yalnızca EV teknolojileri üzerine içerik üreten bir hesap değil. Her düşünceyi uzun teknik analizlerle anlatmak zorunda da değilim.Bazen birkaç cümleyle de anlatılmak istenen gayet net ifade edilebilir.
Türkçe
1
0
2
857
Elvis Will Vexillary 🔋
Yok ben ilk paragrafa katıldığım için yazdım "Düne kadar NMC’yi ‘premium araç bataryası’, LFP’yi ise ‘ucuz çözüm’ diye anlatan kimi EV camiası Togg’da LFP kullanılacağı konuşulunca bir anda LFP’nin avantajlarını anlatmaya, güzellemeye başladılar." Bence de bişeyi böyle rüzgar gülü güzellemek yanlış . Yanlış olan çok şey var , lfp %100 doldur geç , daha güvenli, dah yüksek ömürlü gibi. Aydınlanmak istedim yani NMC LFP ne anlattınız bu hesapta cahil kalmamak adına diyorum öyle yazı var da. "Aferin okuyun araştırın öğrenin bu hesabı takip edenler hiç cahil kalmadı.Bize bilgi vahiyle gelmiyor." Farklı okumalar varsa link , çalışmalar olur post linklerinizi atın okuyalım .Vahiyle gelmeyen paylaşımları sordum
Türkçe
2
0
13
1.9K
MRN
MRN@MrnTrading·
Bu yazı bir bataryayı diğerinden üstün tutmuyor.Elbette kullanım senaryosuna göre her iki kimyanın da avantajları ve dezavantajları var.Bu konuda bilgi eksikliğiniz olduğunu da düşünmüyorum. Bu yüzden merak ettim neden bir “aydınlanma ve karşı argüman üretme ihtiyacı hissettiniz? Eleştirdiğim EV camiasının bir parçası olarak gördüğünüz için mi çünkü yazının vermek istediği mesaj bununla ilgili değildi. Beni takip edenlerin büyük çoğunluğu ne anlatmak istediğimi zaten anladı.Siz ise yazının asıl mesajı değil vermediği kısmı tartışmayı tercih etmişsiniz. Bu arada tercihimi merak ediyorsanız, ben bugün de LFP tercih ederim.Zaten yazının konusu da hangi kimyanın daha iyi olduğu değil, aynı kimyaya göre değişen yorumlardı.
Elvis Will Vexillary 🔋@EWVexillary

@MrnTrading şimdi hangi batarya en iyisi benim kafam karıştı aydınlatır mısınız

Türkçe
1
0
3
6.5K
MRN
MRN@MrnTrading·
Düne kadar NMC’yi ‘premium araç bataryası’, LFP’yi ise ‘ucuz çözüm’ diye anlatan kimi EV camiası Togg’da LFP kullanılacağı konuşulunca bir anda LFP’nin avantajlarını anlatmaya, güzellemeye başladılar. Bir benzeri Tesla Model Y standart menzilli versiyonlarda da yaşandı.Önce Tesla Standard Range’i yerden yere vurdular, sonra aynı özellikleri övmeye başladılar. Camianın Amerika’yı yeniden keşfettiğini gördük. Aferin okuyun araştırın öğrenin bu hesabı takip edenler hiç cahil kalmadı.Bize bilgi vahiyle gelmiyor.
Türkçe
11
1
89
23.5K
MRN
MRN@MrnTrading·
Abd piyasalarında doğru hisseyi buldunuz mu voleyi vurdunuz.Ha keza uzak doğu.Bistte de aynı durum var ama seçenekler çok az ve ayrıştırma çok zor.Her an sürprizlere açık bir coğrafya ve üçkağıtçılık gırla, denetim zayıf haliyle güven de yok.
Türkçe
1
0
2
599
MRN
MRN@MrnTrading·
@tayyare1 :) açık kaynak şart.
Türkçe
0
0
1
25
tayyare79
tayyare79@tayyare1·
@MrnTrading ne olur ne olmaz bi lokal LLM indirelim stok yapmaya baslayalim
Türkçe
1
0
0
122
MRN
MRN@MrnTrading·
Yapay zeka artık sadece teknoloji değil, jeopolitik bir güç unsuru. Anthropic'e yönelik kısıtlamalar, Çin ihracaat kısıtlamaları bize AI'nin Jeopolitikleştiğini gösteriyor. Nasıl enerjide bağımsızlık stratejik öneme sahipse şimdi de yapay zekada bağımsızlık giderek daha önemli hale geliyor.Bu yüzden önümüzdeki dönemde Sovereign AI yani yapay zeka egemenliği kavramını daha sık duyacağız.
Anthropic@AnthropicAI

The US government, citing national security authorities, has issued an export control directive to suspend all access to Fable 5 and Mythos 5 by any foreign national, whether inside or outside the United States, including foreign national Anthropic employees. The net effect of this order is that we must abruptly disable Fable 5 and Mythos 5 for all our customers to ensure compliance. Access to all other Claude models is not affected. We apologize for this disruption to our customers. We believe this is a misunderstanding and are working to restore access as soon as possible. Read our full statement: anthropic.com/news/fable-myt…

Türkçe
1
0
0
402
MRN
MRN@MrnTrading·
AI yarışı yavaşlamıyor. Anthropic daha verimli ve güçlü modeller geliştirmeye devam ediyor. Daha gelişmiş modeller daha fazla AI kullanımına yol açıyor. Bu da orta uzun vadede daha fazla bellek, enerji ve AI altyapısı ihtiyacı demek. Verimlilik artsa bile toplam kullanım miktarı da artacağından sürekli bir talep döngüsü ortaya çıkabilir.
Claude@claudeai

Introducing Claude Fable 5: a Mythos-class model that we’ve made safe for general use. Its capabilities exceed those of any model we’ve ever made generally available.

Türkçe
0
0
1
263
MRN
MRN@MrnTrading·
@ramazangrk9341 Merhaba.Sık gittiğim bir güzergah olmadığı için orada yağmurlu havada deneyim yaşamadım ama genel olarak limitlerde kullanımda dik iniş ve yokuşlarda kayma problemi yaşamadım.
Türkçe
0
0
1
21
ramazan görkem kılıç
ramazan görkem kılıç@ramazangrk9341·
@MrnTrading Hocam ben de Fethiye'de yaşıyorum. Araba özelikle kışın özellikle yağışlı havalarda Ölüdeniz yolunda kayma yapıyor mu ? Test etme imkanınız oldu acaba?
Türkçe
1
0
0
221
MRN
MRN@MrnTrading·
Fethiye’deyim. Perde gereksinimi hissetmedim ama araç uzun süre güneşte bekledikten sonra hemen hareket edersem ya da bir süre bekleme halinde içinde durursam klima açık dahi olsa etki hissediliyor. Ancak bu etki cam tavansız araçlarda da var. Bu durumda perde küçük bir miktar avantaj yaratabilir diye tahmin ediyorum ama uzun süre araç içinde bekleme gibi benim kullanımımda zayıf bir olasılık nedeniyle perde takmam. Aracın ferahlığını bozmasını ve oradan buradan sarkmasını istemem.İlk hareket halindeki etkiyi azaltmak için de aracı önceden havalandırmak yeterli oluyor. Tesla aerodinami için jant kapağı tasarlıyor,gram gram ağırlık azaltıyor ve menzil için sürekli yazılım güncelliyor.Eğer cam tavan tüketim ve menzil üzerinde iddia edildiği kadar büyük bir olumsuz etki yaratıyor olsaydı,bu durumun Tesla mühendislerinin dikkatinden kaçması pek olası görünmüyor zira yıllardır cam tavanlı araç üretiyorlar.
Gökhan Vatansever🪫⚡️⚡️🔋@elektriklihayat

Perde sezonunu açtık…

Türkçe
3
0
5
2.2K
MRN
MRN@MrnTrading·
Yapay zekayı hala ChatGPT sanan çok kişi var. Asıl hikaye elbette ChatGPT, Gemini, DeepSeek, Claude gibi araçlar değil. Bugün soru soruyoruz, cevap alıyoruz.Misyon büyük ölçüde bilgi verme üzerine. Ama son dönemde sektörü takip edip gelişmeleri iyi okuyanlar yapay zekanın geleceğinin cevap vermek değil, iş yapmak olacağını hemen anlar. Bir şirket düşünün. Bir kampanya hazırlayacak. Bugün onlarca kişi çalışıyor. Yarın belki tek bir komut verilecek: “Yeni yıl kampanyasını hazırla.” Belki tek bir yapay zeka bunların hepsini yapacak belki de multi-agents system denilen, her biri kendi alanında uzmanlaşmış yapay zekalar birlikte çalışacak. İnsan ise sadece sonucu onaylayacak. Geleceğin asıl devrimi burada. Bu yüzden artık sadece modeller konuşulmuyor. GPU’lar konuşuluyor. Veri merkezleri konuşuluyor. Enerji konuşuluyor. Agentic AI konuşuluyor. Çünkü mesele daha zeki bir chatbot yapmak değil. Mesele çalışan dijital iş gücü oluşturmak. Daha da ilginç bir soru var. Diyelim ki bir gün AGI gerçekten geldi. İnsan seviyesinde genel problem çözebilen bir yapay zeka ortaya çıktı. O zaman ne olacak? Belki daha iyi ilaçlar bulacak. Belki daha iyi bataryalar geliştirecek. Belki bugün kullandığımız bilgisayarları bile ilkel gösterecek yeni yöntemler keşfedecek. Hatta bazı araştırmacılar bunun da ötesine geçilebileceğini düşünüyor. Onlara göre AGI son durak değil. Bir sonraki aşama, insan zekâsını birçok alanda geride bırakabilecek “Superintelligence” olabilir. Ama birkaç yıl önce insan gibi konuşan yapay zekalar da birçok kişiye bilim kurgu gibi geliyordu. Bu yüzden yapay zekaya artık bir teknoloji ürünü gibi bakmıyorum. Bana giderek daha fazla enerji, altyapı, veri merkezi ve jeopolitik meselesi gibi görünmeye başladı. Belki de önümüzdeki 10 yılın en önemli sorusu: “En iyi yapay zeka kimde?” değil. “O yapay zekayı çalıştıracak altyapıyı kim kuruyor?" Bunun üzerine düşünüp erken konumlananlar bu işten en çok kazananlar olacak.
Türkçe
0
0
2
197
MRN
MRN@MrnTrading·
LFP bataryayı küçümsediler, hatta “fakir araçların bataryası” bile dediler. Bir ara bazı testlerde düşük kilometrelerde %91-92 batarya sağlığı görüldü. Sonradan bunun önemli ölçüde düzenli %100 şarj yapılmaması nedeniyle oluşan kalibrasyon kaynaklı bir durum olduğu anlaşıldı.En azından çoğunlukla böyleydi. Bana göre LFP batarya, NMC’ye kıyasla hemen her yönden üstün. Evet, NMC daha düşük ağırlıkla daha fazla menzil sunabiliyor ve bu da daha yüksek verim anlamına geliyor. Ancak son kullanıcı olarak bunun bana pratikte ne faydası var? Ya da çok soğuk havalarda biraz daha hızlı şarj olması ve biraz daha fazla menzil sunması neden benim için belirleyici olsun? Dazla menzil alacaksam zaten daha fazla ödeme yapacağım. Benim için önemli olan uzun ömür, güvenlik, düşük degradasyon ve kullanım rahatlığı. Bu açıdan baktığımda LFP’nin avantajları çok daha değerli görünüyor.
Tesla Maniac@modelyturkiye

Lfp batarya farkı; 24000 km’de batarya sağlığı %100 Tesla Model Y Premium SR

Türkçe
0
0
2
401
MRN
MRN@MrnTrading·
@elektriklihayat Mesaj alınmış 😁 saygılar selamlar abi😁
Türkçe
1
0
1
94
Gökhan Vatansever🪫⚡️⚡️🔋
@MrnTrading dostum kafamdaki parlamayı görüyo musun? başka sözüm yok. ev halkı 2 haftadır tak şunu diye söyleniyor. Kısaca herkesin güneşi kendisine 😉
Türkçe
4
0
8
785
MRN
MRN@MrnTrading·
Özetle araç içinde uzun süre vakit geçiriyorsanız, özellikle de gelen güneş ışınlarını tepeden hissediyorsanız perde daha anlamlı olabilir. 😄
Türkçe
0
0
0
143