Harold Kint retweetet

Het blijft een prachtig stukje menselijke logica.
Iemand zegt dat hij een airco heeft en onmiddellijk staat ergens een zelfverklaarde hitte-macho op
Fantastisch. Leef je uit.
Ga gerust in je living van 34 graden zitten.
Slaap in een slaapkamer die aanvoelt als een oven. Drink lauwe koffie. Zweet door drie T-shirts per dag. Maak er gerust een hobby van.
Wat ik alleen niet begrijp, is waarom dat vervolgens moet worden voorgesteld als een of andere morele prestatie 🤡
Nog vreemder wordt het wanneer die redenering wordt doorgetrokken naar scholen.
Blijkbaar moeten onze kinderen tegenwoordig ook deelnemen aan deze nationale wedstrijd in vrijwillig afzien.
Dertig graden in de klas? Vierendertig? Concentreren lukt niet meer? Leerlingen die uitgeput thuiskomen? Ach ja. Karaktervorming zeker.
Als morgen de verwarming in januari uitvalt en kinderen met hun jas aan in de klas zitten, staat heel het land terecht op zijn achterste poten.
Maar zodra het over hitte gaat, verschijnen er plots filosofen die uitleggen dat ongemak eigenlijk heel waardevol is.
Prima.
Wie ervan overtuigd is dat zweten een pedagogische methode is, mag van mij gerust een week lang in een metalen container gaan zitten werken zonder ventilatie. Voor de persoonlijke ontwikkeling 🥳
Leef je uit.
De rest van de wereld zal ondertussen gewoon kiezen voor oplossingen die werken.
Team airco
Nederlands




























