Manuel

1.1K posts

Manuel

Manuel

@pointoftrade

Trading and travelling

İstanbul, Türkiye Beigetreten Ocak 2022
100 Folgt34 Follower
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@b4thenews Koy faize yat aşağa dewamkeeee
Türkçe
0
0
0
76
Burak ARSLAN
Burak ARSLAN@b4thenews·
Altın ve Gümüşte bu seviyeler kırılacak mı?
Türkçe
11
2
41
11.4K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@bjk_radar Beşiktaşlıyım. Emirhan Topçu Bjk kalitesinde bir stoper değildir. Olmayacaktır. Potansiyeli de yoktur.
Türkçe
13
0
10
6.5K
BJK RADAR
BJK RADAR@bjk_radar·
📅11.18.2025 Ertan Süzgün: "Emirhan Topçu'nun milli takım kampında biraz ağrısı oluyor. '1-2 gün dinlenirse geçer' diyorlar. Vincenzo Montella, 'Seni zaten kadroya almayacağım. İstiyorsan takımına dön, orada çalışmalarına devam et' diyor. Emirhan da Beşiktaş'a dönüyor ve antrenmanlara çıkıyor. Orada söylenen 1-2 cümle daha var, çok da oraya girmek istemiyorum ama... Sanki zorla baskıdan dolayı... Bu ne demek biliyor musun? Biz seni tepki olmasın diye çağırdık, zaten seni düşünmüyoruz."
BJK RADAR tweet media
Türkçe
49
176
2.9K
187.6K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@YAVUZCA_71 @b4thenews Babacım ne altın sevdalısı çıktınız ya deliricem. Koyun faize bakın dalganıza. İnanılur gibi değil şu güruh.
Türkçe
0
0
0
118
YAVUZCA
YAVUZCA@YAVUZCA_71·
3-5 #altın #gümüş alayım diyordum, Şu youtube paylaşımını izledikten sonra vazgeçtim. @b4thenews Piyasalar hakkında boş konuşmayan, hayal pazarlamayan nadir insanlardan olduğunu düşünüyorum. Emeğine sağlık Üstat. youtu.be/_nEQ7LQ4xgE?si…
YouTube video
YouTube
Türkçe
3
3
31
4.7K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@BoraOzkent Ya tam boşsun anlat dur şimdi öyle oldu da şöyleydi de bilmem ne
Türkçe
0
0
1
213
Bora Özkent⎪ABD Borsası & Teknoloji Yatırımları
Amerikan borsalarını hem de cazip ve aynı zamanda riskli kılan unsurlardan birisi de yoğun opsiyon işlemleri. Örneğin sonra rallide yoğun call opsiyonu alımlarının çok etkisi vardı. Çünkü size call satan oyuncu risklerini dengelemek için hisse senedi satın almak zorunda kalıyordu. Dünkü düşüşte ise çok sert put opsyionu kapanışlarının etkisi var gibi gözüküyor. Yani hareketin nedeni temel ekonomik haberlerden ziyade borsaların iç mekaniğine dayalı gibi. Evey ekonomik haberler tetikleyici ama sonrası mekanik. Metni yapay zeka ile Türkçeleştirdim ve sadeleştirdim. Görünen o ki, bugün SPY’deki kısa put pozisyonlarının önemli bir kısmı kapatıldı ve bu unwind, gün içi satış dalgasının başlıca tetikleyicilerinden biri olmuş olabilir. Daha geniş resimde de klasik bir “short vol unwind” görüyoruz: Birileri hem ciddi şekilde put tarafında kısa, hem de VIX tarafında short durumdaydı ve piyasa aşağı kırılmaya başlayınca bu pozisyonlar çok hızlı aleyhlerine dönmeye başladı. optionmetrics Eğer piyasa hakkında bearish olmak istiyorsanız put alırsınız. Ama bullish olmak ya da daha doğru ifadeyle “ayıları shortlamak” istiyorsanız put satarsınız; piyasa yükseldikçe ya da yatay kaldıkça prim toplarsınız. Sorun şu ki, piyasa aşağı dönmeye başladığında, kısa put pozisyonları short gamma olduğu için aleyhinize çok hızla çalışmaya başlar ve belli bir noktada bu putları geri almaya zorlanırsınız. Sen daha önce sattığın putları geri aldığında, karşı tarafta sana bu putları satan bir dealer vardır. Dealer bu işlemle yeni bir kısa put pozisyonu almış olur ve delta riskini nötrlemek için endeks veya vadeli kontrat satmak zorundadır. Yani senin kısa put kapatman, dealer’ın hedge akışı üzerinden endekste ilave satış baskısı yaratır; özellikle dealer envanterinin zaten net short gamma olduğu dönemlerde bu mekanik, aşağı yönlü hareketi hızlandırabilir. Bu yüzden kısa put kapatmak, kısa hisse pozisyonunu kapatmakla aynı şey değildir. Kısa hisse kapatma doğrudan alım emridir ve genellikle fiyatı yukarı iter; kısa put kapatmada ise sen opsiyonu alırsın, dealer ise bu riski hedge etmek için altında satış yapmak zorunda kalabilir ve bu da piyasayı aşağı çekebilir. Büyük boyutlu short‑vol ya da short‑put pozisyonlarının çözülmeye başladığı dönemlerde, bu tür dealer hedge akışları, satışların neden bir anda hızlandığını açıklayan temel faktörlerden biri haline gelir.
Data Driven Stocks@stockdatamarket

Looks like they did cover most of the short $SPY puts. It was the major reason of today's sell-off. Generally, the whole sell-off happened because someone had been heavily short puts and short VIX. For those who understand short covering, it is not always bullish. If you want to be bearish, you buy puts. But if you want to be bullish, or more precisely, short the bears, you can sell puts. You make money if the market goes up or stays flat. The problem is that if the market starts going down, those short puts move against you very quickly. At some point, you may be forced to buy them back. And this is where the mechanics become bearish. When you buy back the puts you previously sold, someone on the other side, usually a dealer, is selling those puts back to you. To hedge that exposure, the dealer often needs to sell futures or the underlying index. So your short covering in puts can create additional selling pressure in the market. That is why buying back short puts is not the same as covering a short stock position. Short stock covering is usually bullish: you buy shares back. Short put covering can be bearish: you buy puts back, and the dealer hedge can push the market lower. This is one of the reasons sell-offs can accelerate when a large short-vol or short-put position starts to unwind.

Türkçe
17
6
164
39.1K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@didem5654 Ayağını ağzına soksaydın öyle diyorsa. Uçakta ayakkabı çıkarılabilir. Kokuyorsa geri giyilir bu kadar. Uçakta ayıp diye sıçmasınlar da. Çünkü o tuvalete hintli paki afrikalı vs. her milletten tertemiz insanlar giriyor. Hadi şimdi sıçsın…
Türkçe
0
0
0
11
Didem Didi
Didem Didi@didem5654·
Uçakta hava çok basıktı, rahatlamak için ayakkabılarımı çıkardım. Daha 10 saniye geçmemişti ki yanımdaki kadın dönüp “Lütfen giyer misiniz? Kokudan rahatsız oluyorum” dedi. “Hanımefendi ortada koku falan yok” dedim. Bu sefer de “Şu an olmayabilir ama birazdan kokabilir. Benim burnum çok hassas” dedi. Aşırı gerildim. Tartışma çıkmasın diye ayakkabıyı geri giydim. Açıkçası verecek cevabım vardı ama uçakta olay büyüsün istemedim. Kadın bir süre sonra arkadaşına dönüp duyabileceğim bir şekilde “Medeniyetsiz insanlarla aynı ortamı paylaşıyoruz” dedi. Yol boyunca da söylenip durdu. Gerçekten merak ediyorum: Uçakta ayakkabı çıkarıp çorapla oturmak medeniyetsizlik mi, yoksa kadın mı fazla abarttı?
Didem Didi tweet media
Türkçe
8.6K
74
2.1K
6.4M
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@cemkucuk55 Sana büyüyen bişeyler var gibi gibi
Türkçe
0
0
0
6
Cem Küçük
Cem Küçük@cemkucuk55·
Türkiye ekonomisi 2026'nın ilk çeyreğinde yüzde 2,5 büyüdü. Güzel haber.
Türkçe
1.5K
20
279
122.2K
İbrahim Halil Gümüş
İbrahim Halil Gümüş@gumusibrahim44·
İran ve ABD resmi anlaşmaya çok yakın Petrol 90$ seviyesine kadar düşüş yaşadı Petrol 90$ altında kalıcı bir düşüşe başlarsa enflasyon beklentileri düşüşe geçer bununla beraber faiz indirimleri gelir Faiz indirimleri ile beraber borsa yeni zirveler için yükselişler başlatır #borsa
Türkçe
12
6
182
21K
Giray Kömürcü 🔺
Giray Kömürcü 🔺@giraykmrc·
Yurtdışı tatili çok ucuz paylaşımı yapmayanları dövüyorlar, yapanları da linçliyorlar ama yapmadan geçemeyeceğim. Sardunya’dayız. Dünyanın en güzel plajlarına giriş ücretsiz. Otopark ya bedava ya saati 1.5 euro. Denize 0 cafelerde kahve 2-2.5 euro. En iyi pizzacılarda pizzalar 6-12 euro… Kimse sizi önce restorana sokmak sonra da biran önce kalkmanız için zorlamıyor. Ülkede gördüğümüz muameleye bakıp bu işte bir terslik var diyeceğim ama bir terslik yok. Her şey ters. Zira her şey birbirine bağlı. Topyekün bir çürüme… Bakıyorum duruma toplumdan ciddi bir itiraz var mı, o da yok… Kimsenin, istisnalara saygıyla, konfor alanından çıkmaya isteği/cesareti yok. Bunu da anlıyorum. Ama işte tam da bu yüzden o konfor alanı her gün daralıyor, daralacak. Geçmiş olsun.
Giray Kömürcü 🔺 tweet media
Türkçe
155
272
3.5K
401.4K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@sdoganyigit Genele mi? Bankalar geberik. Holdingler geberik. Genel derken?
Türkçe
0
0
0
352
Sadettin Doğanyiğit
Sadettin Doğanyiğit@sdoganyigit·
Cuma günkü borsadaki yükselişi Varlık Fonu'na bağlayanlar var. Öyle olsa yükseliş genele yayılmazdı.
Türkçe
30
2
100
22.8K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@serkan_saka_ Varlık fonu bofa mı? Bofa’dan yabancı mı işlem yapıyor? Yoksa orada hesap açan bıyıklı mı? Milleti uyutmayın.
Türkçe
0
0
0
527
Serkan Saka
Serkan Saka@serkan_saka_·
Cuma günü için aslında niyeti bozmuşlardı, pay vadelileri aşağıda açtılar. Perşembe akşam seansı kapanışı Bist30/Viop30 açılışının %6'nın üzerinde eksi olacağını fiyatlıyordu. Plan şuydu pay vadelileri aşağı basmak, pay vadeli longçuları endeks vadeli shorta hedge'e çekmek ve Perşembe günü ve öncesinde açtıkları short pozları kapatmaktı. Sabah Finansal İstikrar Komitesi toplantısıyla Varlık Fonu endekse alıma geldi, BOFA satış tarafında devam ediyordu ancak öğleden sonra alıma dönerek 6 milyar TL'nin üzerinde alımla kapattı. Önce viop shortları kapattılar sonra spota döndüler.
Türkçe
28
3
152
30.5K
Bülent ESİNOĞLU
Bülent ESİNOĞLU@bulentesinoglu1·
Avrupa Merkez Bankasının, yıl sonu ons altın tahmini, 8000 dolar. Benim tahminim 10 bin dolar.
Türkçe
113
22
620
119.3K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@akselmelkonyan İçerde çok az yabancı var. Artık piyasanın düşmesinin bir önemi yok. Bi gün -9 ertesi gün +9.
Türkçe
0
0
0
138
AlparslanAdam
AlparslanAdam@turgay19721207·
@eczugur1 @Bo_nan_za_ Aldığını iddia ettiğin o 'muhteşem eğitim' size hakaret etmeden konuşmayı öğretemediyse, o dönem gerçekten boşa geçmiş demektir. Diploma cehaleti alsa da, üslupsuzluk baki kalıyor maalesef.
Türkçe
3
0
1
298
Cengiz ALPER
Cengiz ALPER@Bo_nan_za_·
"Son vefat eden Sovyetler Birliginin lideri kimdir?" sorusuna, Seyirciye sorma hakkını kullandı ve seyirci %56 ile "Kraliçe Elizabeth" dedi. Bu halk AKP'yi sonuna kadar hak ediyor.
Türkçe
846
1.5K
14K
851.5K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@ProfKayaFinance %25 ile stop mu olunur ya bekleseydin %50ye gelseydi bari 😅
Türkçe
1
0
1
166
Kaya Finance
Kaya Finance@ProfKayaFinance·
Trump $META almamış, çok ayıp etmiş. Ama $AXON almış ve takip listemdeki $ETN ve $NOW almış. Bu sene $NOW sahiptim %25 ile stoploss olmuştum. 👀
Türkçe
5
0
70
8.8K
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@finansalozgur94 Oğlum siz avel misiniz ya? Piyasa bilmeden nasıl burda yazıyorsunuz anlamıyorum. Nasıl boş adamsınız!
Türkçe
0
0
1
972
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@mertbudakj 😅 Napalım peki kanka almasınlar mı
Türkçe
0
0
0
8
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@BoraOzkent Çöp kovası seçtim ben mesela 🚮🗑️
Türkçe
0
0
1
271
Manuel
Manuel@pointoftrade·
@HTSpor Futbol oynamamış insanların yorum yapması mantıklı değil. Haber yapması mantıklı. Sonuçta gazeteci değil mi?
Türkçe
0
0
0
86
HT Spor
HT Spor@HTSpor·
🔹Beşiktaş - Konyaspor yarı final maçı bugün saat 20.30’da 🎙️ Cem Dizdar: Kupayı kazanmış olsa bile bu bir avuntunun ötesine geçemez. Ben Beşiktaş’ta çok inşa edilmiş bir şey görmüyorum. İnşa edilecek bir şey varmış gibi de durmuyor. Taraftarı olduğum için en dikkatle izlediğim takım. Bu seneden, gelecek sezona bir şey taşınacak gibi gelmiyor bana. ▶️ Canlı izlemek için: youtu.be/ih2KAtA50I4=64
YouTube video
YouTube
Türkçe
8
2
19
12.6K