KattenRöd

7.7K posts

KattenRöd banner
KattenRöd

KattenRöd

@KattenRod

Vad fan får vi för pengarna?

Sweden Inscrit le Mart 2017
251 Abonnements162 Abonnés
jezz
jezz@JezziiB·
An older guy was hitting on me and asked my age, I told him to guess (I do this because it exposes early if they’re attracted to teens)nd he thought I was 19-23. I asked him his age, he’s 45. Then I asked him why he’s attracted to underdeveloped girls. He got mad at me. Lol
English
312
753
20.7K
487.4K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@Liberty_Vegan @JezziiB If 18-21 olds can’t take responsibility for who they select as a partner due to what ever victimhood, then they should not have the responsibility to elect leaders of the country either. Either you are an adult or not, with the rights and obligations of one.
English
2
0
5
353
Plant-Powered Libertarian
Plant-Powered Libertarian@Liberty_Vegan·
A 21 year old adult woman is not underdeveloped. Not physically, hormonally, legally. In no context is a man of any age consensually pursuing a 21 year old woman immoral. It may not often be practical, but that's entirely separate from the moral layer that zoomers and feminists try to drape over it.
English
53
1
335
37.3K
Nicklas Andersson
Nicklas Andersson@Investeraren·
BREAKING NEWS‼️🔥 Nu lanserar vi valutakonto till alla kontoformer (ISK, KF, depå) och till samtliga kunder - oavsett förmånsnivå 🥳🙌 🇸🇪🇪🇺🇺🇸🇨🇦🇳🇴🇩🇰🇬🇧🇨🇭🇵🇱 ✅ Gäller ISK, kapitalförsäkring (KF) och depå ✅ Valutaväxling i realtid kl. 08.00 - 23.55 ✅ Låg växlingsavg. enl. förmånsnivå (0,05% - 0,12%) ✅ Mottag utdelning i utländsk valuta ✅ Växla mellan utländska valutor ex. EUR/USD ✅ Gäller självklart för- och efterhandeln i USA Psst... valutakonto och valutaficka är samma sak här. Fungerar alldeles utmärkt att koppla till befintliga konton! Kom ihåg att alla kan bli kunder hos Montrose nu - vi har inga fasta avgifter alls, så bli kund du också! Koden BuyAndHold ger 3 månader Premium! #PrataPengar #Finanstwitter montrose.io/valutakonto
Nicklas Andersson tweet media
Svenska
81
32
462
60.7K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@VinAmbleNaess Har inte reflekterat över det som brukare av ”ingen fara”. Kanske byter till varsågod.
Svenska
0
0
1
893
Vincent Amble-Naess
Vincent Amble-Naess@VinAmbleNaess·
När man säger tack till unga personer så svarar de ibland ”ingen fara”. Varför säger de så?
Svenska
92
1
100
98.6K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@Investeraren Finns det inte någon investeringsregler med ny teknik att bolaget ska vara i randen till konkurs 3ggr innan man ska gå in.
Svenska
0
0
0
38
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@SwedeStats Pff chicken, I am setting the alarm at 03:59. No need to listen to pre-show slop.
English
0
0
0
639
🇸🇪
🇸🇪@SwedeStats·
The opening game is closing in. The alarm clock will go off at 03:45, it's going to be a long day.
🇸🇪 tweet media
English
18
3
490
36.5K
Jolly Jumper
Jolly Jumper@hoppla75·
@LasseSocker Inom privat sektor så sker väl effektiviseringar ibland men det är väl knappast så att någon frivilligt lägger ner sitt eget jobb.
Svenska
1
0
3
234
Lars Schuger
Lars Schuger@LasseSocker·
Finns det någon byråkratisk organisation i världshistorien som frivilligt avskaffat sig själv? Eller ens frivilligt minskat sin verksamhet?
Svenska
17
6
109
8.5K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@mattiasreporter Nej bygg ett kärnkraftverk insprängt i knallen. Jag bor i området det är ok för mig.
Svenska
1
0
4
1.1K
Mattias Albinsson
Mattias Albinsson@mattiasreporter·
Förslag: Bygg två stycken vindturbiner om 2MW på bergryggen i Tantolunden på Södermalm. Elen skulle potentiellt räcka till flera tusen hushåll. Jag tror att de boende, som ofta är klimattroende och röstar grönt, skulle uppskatta dem.
Svenska
39
72
771
19.3K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@cuke77 @antipharmagirl @WorkElizab I know sound economic decisions are foreign to you Americans who want to borrow for all your consumption be it private or federal. Don’t make it less wrong. Don’t finance vehicles.
English
0
0
0
43
Elizabeth❣️
Elizabeth❣️@WorkElizab·
'm okay, but my insurance just declared my car a total loss. They're offering me $18,000, but I still owe $26,000 on the loan. I'm literally going to be $8,000 in debt for a car I no longer have, all because someone ran a red light. How is this fair⁉️ 😭
Elizabeth❣️ tweet media
English
1.3K
46
330
137.9K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@RosyBrown0y @Ava_AM12ff So you are not allowed different opinions? I am not against abortion for context. I don’t go around hating on people who disagree with me in this or kinda any issue.
English
1
0
8
1.1K
Rosy Brown
Rosy Brown@RosyBrown0y·
@Ava_AM12ff Omg this dumb ass blonde is just sitting here dick riding a dude that literary has a sign up against women getting abortions..
English
9
0
345
28.9K
Asher
Asher@Asher_am6·
Maybe we can try just leaving folks alone who are minding their business 🤷‍♂️.
English
145
183
7.6K
439.6K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@Upplyser @Snyggve78 Nej han använder inte bilen när han hjälper mig. Jag kommer till honom. Men han brukar typ som regel ha lite i tanken, så jag hittar på ett ärende och lånar hans bil och tankar sedan fullt. Men nej betalar inte Tim/lön. Försöker hjälpa tillbaka i den mån jag kan.
Svenska
0
0
0
31
Hårdrock
Hårdrock@Snyggve78·
Jag tycker verkligen det är skitjobbigt när grannar, släktingar och folk i ens omedelbara närhet propsar på att betala när man har hjälpt dem med något. Kan man inte bara hjälpas åt helt enkelt? Måste det verkligen swishas eller köpas vinflaskor för minsta lilla tjänst man gjort?
Svenska
7
1
48
8.1K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@artesan0x It’s not a right to get sponsors and be able to compete in karting. It’s a privilege. But sure if you care so much of the genetalia of the driver sponsor a driver with a vagina if that is something important to you.
English
0
0
0
19
Artesano
Artesano@artesan0x·
POR QUE NO HAY MUJERES EN LA F1 Llevan 50 años sin una mujer en la parrilla de F1 y nadie habla de la razon real La ultima fue Lella Lombardi en 1976 Desde ese dia ninguna mujer ha largado en un Gran Premio No es porque no tengan talento No es porque no sean rapidas No es porque los autos sean muy pesados Es porque el sistema esta diseñado para que nunca lleguen Para llegar a la F1 necesitas empezar en karting desde muy pequeño Eso cuesta entre 50 y 100 mil dolares por temporada Los patrocinadores invierten en niños porque "tienen mas futuro" Las niñas que llegan al karting reciben menos sponsors Menos sponsors significa menos dinero Menos dinero significa menos oportunidades Y cuando llegan a las categorias junior los equipos prefieren apostar por pilotos con "historial probado" Historial que nunca tuvieron porque nadie les dio la oportunidad La F1 creo la F1 Academy en 2023 para "solucionar el problema" Es una categoria exclusiva para mujeres Separada de los hombres Con menos presupuesto y menos visibilidad No es una solucion Es una vitrina Hace 50 años que una mujer no corre un Gran Premio de F1 No porque no existan Sino porque el sistema nunca las dejo llegar hasta ahi Eso no es un problema de talento Es un problema de estructura Y la diferencia importa
Artesano tweet media
Español
2.7K
1.1K
6.8K
1.6M
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@PierreMathisson Ja folk vill ju ha skolplikt då blir det så här. Bättre att elever som dessa får komma ut och arbeta i jobb som inte behöver utbildning så kan de komma tillbaka och plugga på komvux senare.
Svenska
0
0
3
340
Pierre Mathisson
Pierre Mathisson@PierreMathisson·
Konfronterade elev som valt att skolka från mina senaste lektioner. Fick följande svar: "Jag orkar inte. Jag får väl ta ett F." Det kommer ju bli en fin kedjereaktion som jag till slut kommer att hållas ansvarig för. Och nej, det är inte relationen som brister.
Svenska
13
4
153
17.5K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@Claes_Hemberg @leastw Med tanke på hur mycket du hatar på bensin konstant så blir det ju svårt att tro annat.
Svenska
0
0
2
15
Claes Hemberg
Claes Hemberg@Claes_Hemberg·
@leastw Du missar mina argument. Jag talar strikt ekonomi. Inte vare sig politik eller miljöfrågor.
Claes Hemberg tweet media
Svenska
8
1
4
379
Claes Hemberg
Claes Hemberg@Claes_Hemberg·
Halverad elskatt och 3 kronor dyrare bensin var förslaget av utredaren. För att hjälpa hushållen över till elfordon. Men förslaget blir sannolikt inte av. claeshemberg.se/halverad-elska…
Svenska
65
2
13
5.5K
Mattan
Mattan@MountainGrover·
Vad gör ens människor som inte spelar data- eller tvspel på fritiden? Måste vara världens tråkigaste existens, skjut mig
Svenska
36
1
68
33.4K
Aktiepappa
Aktiepappa@Aktiepappa·
@BicepsTradern Inte ett bett på den glassen hade min unge fått äta. Visst kan det vara gulligt när de småkaxar sig men samtidigt viktigt att man lär sig att föräldrar sätter upp regler av en anledning.
Svenska
3
0
50
3.9K
Biceps
Biceps@BicepsTradern·
Föräldratwitter, vi bjöd femåringen och några grannbarn på pinnglass. Femåringen äter upp en sandwich och vill ha mer. Nej du har fått ditt. Ok då tar jag en själv. Hon sticker in, får ut en till från frysen och äter den framför oss flinande. Vad gör man?
Svenska
74
0
11
30.1K
ida
ida@borderlida·
@RoadHazard19 Det är bokstavligt talat förbud att röka på balkongen och det står i kontraktet?🤣 man ska väll kunna ha öppet fönstret utan att det ska lukta ciggrök i hela jävla lägenheten wtf
Svenska
3
0
14
3.4K
ida
ida@borderlida·
folk som röker på sin jävla balkong förtjänar fkn avrättning, sån jävla brist på allmän respekt
Svenska
76
3
282
70.5K
KattenRöd
KattenRöd@KattenRod·
@borderlida Har BRF lagligt stöd för att förbjuda rökning på balkongen? Jag vet att vissa styrelser tror man kan göra vilka regler man vill bara man röstar in dem. Men skulle vara intressant om en sådan stadga någonsin prövats i hyresnämnden.
Svenska
2
0
1
741