rtx

1.1K posts

rtx banner
rtx

rtx

@josemar_____

İzmir, Türkiye Inscrit le Aralık 2025
117 Abonnements11 Abonnés
rtx
rtx@josemar_____·
@dundar95666 @KPehlivano85093 Tabiki,, sonuçta insan her türlü noksandır.Tam olan sadece Allah cc tır. Dua bizim tek sığınağımızdır.gücümüzü ondan alıyoruz.
Türkçe
0
0
0
7
Koray Pehlivanoğlu
Koray Pehlivanoğlu@KPehlivano85093·
Futbol maçındaTanrıya yardım için dua etmenin manasını çözemiyorum. Hakemleri mi etkileyecek, yerinize çalım atıp şut mu çekecek. Diğer takımın oyuncusunu sersem mi edecek. Futbola dışardan müdahale bi tür şike olmaz mı? Spor için Tanrıyı suç işlemeye çağırmak mantıklı mı?
Türkçe
96
23
254
7.8K
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Suç onun bilmesimiydi.yoksa senin nefsine yenik düşüp söylemen mi..söylemeseydin. neden yalan söyledin..yada Allah cc sana seçenek sundu. İnsan olarak dünyaya gelmeyi sen seçtin..seçmeseydin..
Türkçe
0
0
0
11
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 Ben yalan soyluyorsam suclu olan allahtir, Ben degilim, cunku onun yazdigin bir senaryoyu oynuyorum, Allah bana yalan soyleme diyor, Ben soyluyorum, ama 100 yil once Ben daha dogmamisken Allah Ben yalan soyleme diyecegim ama derrick yine de yalan soyleyecek diyordu, Yani 100-
Türkçe
2
0
0
21
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Allah biliyor ama sana yapacağın hataları yapma diyor. Sana diyor ki yalan söyleme..sen söylüyorsun sonra Allah yazdı diyorsun.Allah sana ne yapnan gerektiğini söyledi.sen uymadın.kim suçlu
Türkçe
1
0
0
14
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 Senin sisteminde kul için hiçbir zaman 'seçenek' yoktur. Sonucu milyarlarca yıl önceden milim milim belli olan, asla dışına çıkamayacağımız katı, değişmez bir tiyatro vardır. Senaryoyu kendisi yazıyor, filmi kendisi çekiyor, oyuncunun hangi dakikada hangi hatayı yapacağını -
Türkçe
2
0
0
23
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Sen sınav olmayı tercih ettin burayı kaçırıyorsun..Allah ile ahitleştin..öldükten sonra göreceksin onu
Türkçe
0
0
0
7
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 önceden biliyor (ve buna izin veriyor), film bitince de 'Vay sen niye bu rolü oynadın' diye oyuncuyu cehenneme atıyor. Külli kader-cüzi farketmez, Bilgi mutlaksa, gelecek sabittir. Gelecek sabitse, özgür irade koca bir yalandır, sevgiler
Türkçe
2
0
0
11
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Allah cc geleceği bilmesi senin için birseyi değistirniyor..sana oynaman için kader yazmadı.senin tercihlerin senin sınavın olıyor..sen Allahın emrettiklerini yaptıktan sonra sıkıntı nerde?
Türkçe
0
0
0
9
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Allah cc senin kötü yolu seçip sonradan iyi yolu seçeceğini biliyor..kardeş birseyi karıştırıyorsunuz. Sen, senin için yazılmış bir senaryoyu oynamıyorsun..filmi sen çeviriyorsun.Allah cc sana namaz kıl dedi.kılıo kılmamak senin elinde. Bunun tercihini sen yapıyorsun++
Türkçe
1
0
0
12
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 ALLAH CC bugun kimseyi dünyaya koymadan sen cenneye sen cehenneme gideceksin deseydi, insanlar itiraz ederdi.kimse ben günah işlemeyecektim derdi..seni dünyaya koydu ve işlediğin sevapları ve günahlaracseni şahit tuttu..yarın hesap gününde hiç itiraz edemeyeceksin
Türkçe
1
0
0
16
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 her şeyi önceden kesin olarak bilen bir gücün olduğu evrende "özgür irade" olamayacağı gerçeği matematiksel bir kuraldır. Bilinen şey sabittir, sabit olan şey senaryodur,
Türkçe
1
0
0
20
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 Sevgili kardesim, simdi soyledigin ilk soylediginle celisiyor, devasa bir paradox var, kotuluk ve iyilik allahtan gelir, biraz once aksini soyluyorsun, neyse simdi yeni bir iddia ortaya atmissin, benim nefesimi kotuye kullanacagimi allah biliyor muydu? Zamandan münezzeh ve -
Türkçe
3
0
0
20
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Sen tercih ettin.Bir sınıf düşün bu sınıfta ögretmen dersi anlatır doğruyu yanlışı söyler iş artık ögrenciye kalmıştır.ögretmen ögrencilerin vaziyetine bakar ve kimin iyi not ve kötü not alaxagını az çok bilir..kötü not alsada ögrenciyi sınava sokar
Türkçe
0
0
0
16
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 İslam tarihinde kaderiye sapkınlığı denir ve İslam uleması tarafından 'dinden çıkış' olarak kabul edilir. kulaktan dolma ezberlerle kendi inancını baltalıyorsun, sevgiyle kalin
Türkçe
2
0
0
9
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Sen külli kader ile cüzi kaderin ne olduğunu bilmiyorsun..Allah cc 100 yıl sonra doğacak bir adamın işleyeceği günahları ve sevapları biliyor..ama o sevapları ve günahları Allah yazdığı için işlemiyor.kendisi öyle tercih ettiği için işliyor.++
Türkçe
0
0
0
3
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Hepsi Allahtan dır onu söylüyorum zaten..Allah cv diyor ki başınıza gelen kötülüğü ben veriyorum ama sen nefsini kötüye kullandığın için veriyorum..Allah cc sana iyiliği ve kötülüğü attığın adımlara göre veriyor
Türkçe
2
0
0
27
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 Kardes bence sen allahi inkar ediyorsun, dinden cikarsin , benden soylemesi, bak ne diyor, onlara bir iyilik dokunsa "Bu Allah'tandır" derler. Başlarına bir kötülük gelse "Bu sendendir" derler. De ki: HEPSİ ALLAH'TANDIR.Bu topluma ne oluyor ki hiçbir sözü anlamaya yanaşmıyorlar?-
Türkçe
2
0
0
29
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Külli kader ve cüzi kaderi bence araştır..o konuda eksiğin var..Allah cc herkese yapması gerekenleri ve sonuçlarını açıklamış..tercih senindir..ettiğin tercih seni dünyada ve ahirette nasıl kurtarır ona bak..hayr dileyerek dua istemek hem dünyada hem ahirette beni kurtar demek
Türkçe
0
0
0
5
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 birakmis bir tanri modeli ortaya cikar, ve bu tanri senin Dua edip etmeyecegini de bilmiyordur, dolayisiyla tanri kriterlerini tasimiyordur, aksi halde, Yani senin dua edecegini bilmesi entrika cevirdigi anlamina gelir, sevgiler
Türkçe
1
0
0
17
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Kardeş dua tutması ve senin için hayırlısı olmasını istiyorsan üstünü çiziyorum hayırlısı olsun istiyorsan, Allahın dediklerini yaparsın. Namaz yok şükür yok, sen gel maçta dua et..maçtan sonrada git Alkol iç ondan sonrada duam neden kabul olmuyor
Türkçe
0
0
0
12
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 o zaman başta kurduğun 'Önce gayret sonra dua, Allah gayret edene verir' tezin tamamen çöker. Madem müdahale etmiyor ve planı yok, Dua ne ise yariyor, yok dua ie degistiriyorsa o zaman maçın sonucuna, kimin kazanacağına, senin gayretine bakıp o an karar veren, geleceği akışına-
Türkçe
2
0
0
17
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Hayır ve şer Allahtan tabiki..fakat unuttuğun bir ayet var.diyor ki ayet basınıza gelen iyilik benden,basınıza gelen kötülük nefsinizdendir..sen nefsini nerde kötü işte kullandın..Allah kötülüğü sana yazmadı sen tercih ettin
Türkçe
1
0
0
102
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 İslamin 6 şartindan biri kader ve kazaya, hayrin ve şerrin allahttan geldiğine inanmaktır, kader nedir? Allahin ezelden ebede kadar olacak her şeyi, zamanini, yerini ve özelliklerini önceden programlamasi, yani PLANLAMASIDIR. Sen "Allahin planı yoktur" diyerek -
Türkçe
3
0
0
124
rtx
rtx@josemar_____·
@Valhallaxx0 @KPehlivano85093 Allah cc plan yapmaz..sen cüzi iradenle kaderini çizersin. ALLAH CC plan yapıyorsa o zaman insanlar Allahın çizmiş olduğu kaderi oynuyor demiş olursun.örnek Allah cc sana namaz kıl diyorsa ve bunu yapmıyorsan bunu Allah cc benim kaderimde namaz kılmayı yazmamış deyip kurtulamazsı
Türkçe
0
0
0
26
Derrick
Derrick@Valhallaxx0·
@josemar_____ @KPehlivano85093 Allahin bir plani varsa, ki var, levhi mahfuz tam da budur, oyleyse elinde duasi olan herkes senin planini degistiriyor demektir, Dua eden herkes icin ilahi planlarini revize edip degistireceksen tanri olmanin hukmu de anlami da yoktur, sevgiler,
Türkçe
3
0
1
166
rtx
rtx@josemar_____·
@KPehlivano85093 Dua'dan amaç Allahtan kendisi için hayırlısını dilemektir. Eğer dediğin gibi dua ile bütün işler görülseydi peygamberimiz neden müşriklerle savaşsın ki..çıkardı bir dağa gece gündüz dua ederdi..önce gayret sonra dua...gayret olmadan Allah cc birsey vermiyor..
Türkçe
2
0
1
219