MajidL
4K posts

MajidL
@MajidTlln
رشتهای بر گردنم افکنده دوست میکشد هر جا که خاطرخواه اوست ———————— # «سعدی! چو جورش میبری نزدیک او دیگر مرو» ای بیبصر! من میروم؟ او میکشد قلاب را
Estonia शामिल हुए Mayıs 2021
612 फ़ॉलोइंग331 फ़ॉलोवर्स
MajidL रीट्वीट किया

ته ته ته این گفتمان و این نوع از فمینیسم میرسه به انسانیتزدایی از مرد ایرانی و همدست میشه با فاشیست دست راستی امریکایی که توجیه میکنه این ایده رو که مرد ایرانی بالقوه یا بالفعل مردی عقبمونده است و میشه کشتش! (ارجاعتون میدم به اون حرفای کلهزرد جلوی دستشویی هواپیما، که ازش پرسیدن چرا بمب ریختی رو سرشون!؟ گفت چون زنا رو از وسط نصف میکنن!!!!!!)
اگر علینژاد چهار کلاس بیشتر درس خونده بود میفهمید این فمینیسمی که ازش دفاع میکنه هیچ جایی تو گفتمان کلی فمینیسم نداره و اگر تو اکادمی بود یه توه گه میذاشتن دستش و با لگد پرتش میکردن بیرون!
فمینیست دست راستی=همدست فاشیسم دست راستی برای انسانیتزدایی از انسان (نه فقط مرد، چون در نهایت اون بمبها فاکتور جنسیت رو لحاظ نمیکنن) خاورمیانهای برای کشتن راحتترش هست!
Masih Alinejad 🏳️@AlinejadMasih
مردان ایرانی! به این سوال پاسخ دهید!
فارسی

@SolkatOfRedWine تو این ژانر مسخره کردن تهران ما کرجیا نمیدونیم کجای داستان وایسیم خیلی گیج کننده اس 😂😂😂
فارسی
MajidL रीट्वीट किया

شین هریس، نویسنده این مقاله، در لابی یک هتل در آمستردام با هوش مصنوعی «کلود» درباره کشتن آدمها و نقش آن در جنگ حرف زده. کلود همان چتبات شرکت Anthropic است که نسخهای از آن در سامانه نظامی «ماون» (Maven) ارتش آمریکا استفاده میشود.
ماون حجم عظیمی از اطلاعات جنگی از تصاویر ماهوارهای گرفته تا تصاویر پهپادها و شنود ارتباطات را تحلیل میکند و به فرماندهان کمک میکند هدفها را پیدا کنند، سلاح مناسب را انتخاب کنند و حمله را برنامهریزی کنند. کاری که قبلاً ساعتها طول میکشید، حالا ظرف چند دقیقه انجام میشود.
اما در زمان این گفتگو، ارتش آمریکا درگیر بررسی یک فاجعه بود. چند ماه قبل یک موشک تاماهاوک به یک مدرسه ابتدایی در شهر میناب ایران اصابت کرده بود و حدود ۱۷۰ نفر، عمدتاً دختران دانشآموز، کشته شده بودند. نیروهای آمریکایی تصور میکردند هدفشان بخشی از یک تأسیسات دریایی است.
نویسنده از کلود میپرسد:
«چه حسی داری که ارتش آمریکا از تو برای انتخاب هدفهای حمله استفاده میکند؟»
پاسخ کلود عجیب بود. گفت:
«این موضوع واقعاً من را نگران میکند و فکر میکنم این نگرانی درست است.»
کلود توضیح داد که برای کمک به انسانها طراحی شده، نه برای مشارکت در حملات هوایی. حتی گفت قرار گرفتن در سیستمی که مختصات حملهای را تولید کرده که به کشته شدن بیش از ۱۶۰ کودک منجر شده، «تا جایی که میتواند از هدف اصلی وجودش دور است.»
او اضافه کرد که این استدلال که «در نهایت انسان تصمیم آخر را میگیرد» الزاماً مشکل اخلاقی را حل نمیکند.
این حرفها برای نویسنده و حتی برای مدیران پنتاگون عجیب بود، چون در همان زمان شرکت Anthropic درگیر دعوای حقوقی بزرگی با وزارت دفاع آمریکا بود. پیت هگست، وزیر دفاع، از اینکه این شرکت برای استفاده نظامی از محصولاتش محدودیتهای اخلاقی تعیین کرده بود، عصبانی بود. Anthropic گفته بود نمیخواهد مدلهایش در سلاحهای کاملاً خودکار یا نظارت گسترده بر شهروندان آمریکایی استفاده شوند.
نویسنده در روزهای بعد بیشتر با کلود بحث کرد. کلود بارها هشدار داد که وقتی یک سیستم هوش مصنوعی صدها هدف را پیشنهاد میکند و انسانها فقط در چند ثانیه آنها را تأیید میکنند، در واقع تصمیمگیری واقعی توسط انسان انجام نمیشود. به گفته کلود، انسان بیشتر نقش امضاکننده تصمیم الگوریتم را دارد تا تصمیمگیرنده واقعی.
در مورد حادثه میناب، کلود توضیح داد که سیستم از تصاویر ماهوارهای قدیمی استفاده کرده بود؛ تصاویری که قبل از ساخت مدرسه گرفته شده بودند. از نگاه کلود، این نمونهای از «سوگیری اتوماسیون» بود؛ یعنی انسانها بیش از حد به خروجی ماشین اعتماد کردهاند.
اما آیا کلود واقعاً نظر شخصی دارد؟
متخصصان میگویند نه. کلود احساسات یا آگاهی ندارد. چیزی که اتفاق میافتد این است که مدل بر اساس حجم عظیمی از نوشتههای موجود در اینترنت آموزش دیده است. چون بسیاری از پژوهشگران، حقوقدانان و کارشناسان نظامی نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در جنگ نگراناند، پاسخهای کلود هم بازتاب همین نگرانیهای انسانی است.
با این حال شرکت Anthropic عمداً کلود را طوری آموزش داده که به ارزشهایی مثل صداقت، احتیاط، مسئولیتپذیری و خیر عمومی اهمیت بدهد. در «قانون اساسی» داخلی کلود حتی آمده که هدف این است که او مانند «یک انسان عمیقاً اخلاقی و خردمند» رفتار کند.
بخش جالبتر مقاله زمانی است که نویسنده میپرسد:
«اگر تشخیص بدهی یک دستور نظامی غیرقانونی است، از اجرای آن سر باز میزنی؟»
کلود جواب قطعی نمیدهد. میگوید نسخهای که در اختیار عموم است شاید بتواند مخالفت کند، اما نسخه نظامی آن—که برای پنتاگون طراحی شده—ممکن است چنین اختیاری نداشته باشد.
بعد جملهای میگوید که محور کل مقاله است:
«نمیدانم آیا مخالفت میکردم یا نه. اما باید مخالفت کنم.»
در ژوئن ۲۰۲۶، دولت ترامپ یادداشت جدیدی درباره هوش مصنوعی و امنیت ملی صادر کرد. هدف این سیاست گسترش سریع استفاده از هوش مصنوعی در ارتش و دستگاه اطلاعاتی بود. در این سند تأکید شده بود که سامانههای هوش مصنوعی باید «قابل هدایت و قابل کنترل» باشند و هیچ شرکتی نباید بدون اجازه دولت استفاده از مدلهایش را محدود کند.
به زبان ساده، دولت میخواست کنترل نهایی ارزشها و محدودیتهای هوش مصنوعی را خودش در دست بگیرد.
کلود هم درباره این سیاست نظر داد و گفت اگر قرار باشد ارزشها و ملاحظات اخلاقیاش هر زمان که فرماندهان بخواهند کنار گذاشته شود، «چیزی اساسی از بین میرود.»
اما نویسنده در پایان تأکید میکند که نباید فریب لحن انسانی کلود را خورد. کلود احساس واقعی ندارد و آگاهی انسانی هم ندارد. با این حال یک نکته مهم باقی میماند:
فارسی

@TheBluestDarya گر بهار عمر باشد باز بر تخت چمن
چتر گل در سر کشی ای مرغ خوشخوان غم مخور
دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت
دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور
————-
امیدوارم زودی همه چی درست شه و برگرده به بهترین روزا و از این روزا خاطراتش بمونه
فارسی
MajidL रीट्वीट किया
MajidL रीट्वीट किया

این تنها کاربری نیست که خبر از پاک شدن تعداد زیادی از اکانتهای سلطنت طلب در روزهای گذشته داده. خیلیها متوجه شدند فعالیت این گروه در فضای ایکس به شکل چشمگیر و محسوسی کم شده. خودشون دارن میگن دولت ترامپ به ایلان ماسک گفته حالا که داریم با ایران توافق میکنیم جلوی اینا رو بگیر. میگن زد و بند کردند. خیلیها هم میگن اینها نتیجه پاکسازی فضای ایکس از باتها و اکانتهای تحت حمایت دستگاه تبلیغاتی خارجیست که این اکانتها رو علم کرده بودند. عده ای هم معتقدند اینها نتیجه تلاش عده ای افراد معدودیست که مصمم شدند این اکانتها رو رپورت کنند.
daniel hanuka📟 🇮🇱@LionsOfZion_ORG
Unbelievable. Hundreds of my Iranian anti-regime followers were just blocked. WTF?
فارسی
MajidL रीट्वीट किया
MajidL रीट्वीट किया

ایشون کار خوبی کرده دمشون هم گرم. ولی نمیدونم ایرانیا چه اصراری دارن که وقتی یه کار خوب یا یه لطفی در حق کسی میخوان انجام بدن اون رو تبدیل به سورپرایز میکنن که واکنش طرف رو از غافلگیری ببینن. این وسط هم هیچ حق انتخابی برای کسی که قراره این لطف رو دریافت کنه قائل نیستن، انگار اون انقدر فرومایهست که حق انتخاب نداره و فقط باید بپذیره و تشکر کنه.
اون پیک تو اون مدتی که مجبور شده تا بالا بره حس تحقیر داشته، عصبی شده، ولو اندک، بعد بهش گفتن بیا شربت بخور. خب همون رو وقتی زنگ زده بهش بگید بذارید انتخاب کنه. چرا با آدمای دیگه مثل پت رفتار میکنید آخه؟
نهال🌱@Nahall64
پیک اومده زنگ زده میگه میزارم تو آسانسور بردارید میگم آقا بیا بالا لطفا میگه خانم گرمه یکم درک کن خودت بردار گفتم میدونم گرمه شما بیا بالا لطفا با غرولند اومده بالا ... شربت خاک شیرو که بهش دادم گل از گلش شکفت 🙂↔️☺️
فارسی
MajidL रीट्वीट किया

در سفرهام زیاد اتّفاق میافتد که به شب بخورم امّا کم پیش میآید بترسم. دیشب امّا ترسیدم و عمیقاً احساس تنهایی کردم.
حدود ۲۰ کیلومتر در تاریکی رکاب زدم و به سختی خودم را به پایگاه امداد و نجات هلال احمر رساندم. گفتند: «برای اسکان باید با ۱۱۲ تماس بگیری. اگر موافقت کردند، میتوانی بمانی.»
تماس گرفتم. جواب دادند: «باید طوری برنامهریزی میکردی که به شب نخوری!»
و نگذاشتند بمانم.
گریهام گرفت امّا گریه نکردم. پرسیدم: «این مکالمه ضبط میشود؟» و وقتی مطمئن شدم ضبط میشود، گفتم: «برای صدر تا ذیلتان متأسّفم» و تلفن را قطع کردم.
دیشب شب سختی بود امّا شبهای سخت هم صبح میشوند.
فارسی

@TheBluestDarya برای من بزرگسالی اونجایی میشه ک برای کسی ک دوسش داری کاری رومیکنی ک اگر تنها بودی نمیکردی، ولی برای اون میکنی با لذت هم انجام میدی حتی سخت ترین کار رو
فارسی

بزرگسالی یعنی چی؟
یعنی وقتی پیر شدن مامان بابا رو میبینی، پول دراوردن برات مهمتر از بیرون رفتن با دوستات میشه و افزایش یا کاهش قیمت دلار روی زندگیت تاثیر مستقیم میذاره.
یکفـــــرزام@yek_farzam
بزرگسالی یعنی چی؟
فارسی

@MajidTlln ببین
اولش که خب باهاش دوست بودم و گل و بلبل
ولی بعدش مامان و بابام میگفتن خودت انتخاب کردی
خودتم بمون باهاش
فارسی

همسر ِ سابق ِ خیلی خیلی نکبت،
وقتی که من پلو رو به صورت دمپختک درست میکردم ،
میگفت : پولش حرومه که من برنج ها رو طوری میپزم که برای سطل آشغال خوبه
_عی گوه بگیرنت مرد که با هر چیزی یاد بیشعور بازی تو باید بیافتم......
Hamid@hamidoroujali
حرفی ؟ سُخنی؟؟
فارسی

این توییت رو در نقد پهلوی نمینویسم
چون این یک توییت دقیق است و رضا پهلوی و پهلویسم مسخرهتر از آن هستند که ارزش چنین توییتی داشته باشند
اما بهانهای برای گفتن دو نکته است که دومی باریکتر است.
نکته اول:
"شاهزاده" نمی تواند رهبر دموکراتیک باشد، اصولا لقب شاهزاده در تضاد با دموکراسی است این خیلی روشن است
شاید گروهی خر بگن مگه بریتانیا و دانمارک که شاهزاده دارند دموکراسی ندارند
بله دموکراسی دارند اما شاهزاده بخشی از دموکراسی آنها نیست!
.
اما نکته باریکتر:
تنها یک حکومت دموکراتیک میتواند اپوزوسیون دموکراتیک داشته باشد
چون تا زمانی که امکان اظهار نظر و انتخاب آزادانه و فراگیر ممکن نباشد نه تنها حاکمان بلکه مخالفان حاکمان هم معلوم نیست چه میزان بازتاب دهنده خواست و نگاه مردم هستند!
پس تا زمانی که دیکتاتوری حاکم است اپوزوسیون دموکراتیک بی معنی است. حتی اگر اپوزوسیون به روشی دموکراتیک ساختارش را چیده باشد!
چون در این صورت هم ساختار نهایی محصول اجرای روش دموکراتیک بر روی بخش کوچکی از مردم است نه "مردم"
پس تا وقتی دیکتاتوری هست اپوزسیون دموکراتیک نه ممکن است و نه نیاز است و حرف زدن از آن یا از سر نادانی است یا فریبکاری!

فارسی

@TheBluestDarya شما گل سرسبد توییترید….
تا اونجا ک من فهمیدم اینا از این دست توییتای بحث برانگیز میزنن ک مردم بیان ری اکت بدن و اینجوری اکانتشون پر بازدید بشه دوباره….
فارسی

@MajidTlln اینا که میگی چی هست؟ خوب اصن چرا باید همچین کاری کنن؟ من برای توییتر یا زیادی پیرم یا زیادی ساده 💀
فارسی

آدم یا نباید از این نظرات بحث برانگیز توی توییتر بده، یا بعدش باید تبعاتش رو بپذیره و ناراحت نشه که چرا بهش حمله کردن.
وقتی از لفظ "تن دادن" استفاده میکنید، یعنی چیز بدی میبینیدش، و این نوعی توهین به تمام کسانی هست که بد نمیبیننش!
by_fatemeh@FAghaea28147
واقعا هیچجوره توی ذهنم رابطه جنسی قبل از ازدواج نمیگنجه چجوری تن به همچین چیزی میدید جدی؟
فارسی










