ayedfaay
425 posts

ayedfaay
@ayedfaay
Çölde ferrarin varsa zenginsin , deven varsa şanslısın.
Bergabung Nisan 2026
28 Mengikuti5 Pengikut

@YatirimBulten 7/8 yaşından beri hatırlarım
"EV ALMA , KOMŞU AL" derlerdi. 57 yaşına geldim. Yaklaşık 50 yıl sonra ev alma diyenin öngörüsü yeni çıktı. Acaba 50 yıl önce ev alma diye yatırım tavsiyesi veren göt kimdi , şimdi 80 yaşında olsa bildim diye övünür.
Türkçe

Cihat Çiçek’in son videosunda "peşin ev almayın" uyarısı ve kiracı-ev sahibi tartışması yine ortalığı karıştırdı.
Bir yanda "haklısınız, ev sahibi olmak cezalandırılıyor" diyenler,
diğer yanda "spekülatif önerilerle bizi zarara uğrattınız" diyenler...
Piyasalar belirsiz, kurallar her an değişiyor. Peki, sizin tarafta durum ne?
1️⃣ Yatırımcı/Ev Sahibi: 'Ev sahibi olmak artık büyük bir risk, mülkümü koruyamıyorum' mu diyorsunuz?
2️⃣ Sorgulayıcı/Temkinli: 'Eski önerilerinle terste kaldık, artık sadece nakit ve faiz mi konuşmalıyız?' diyenlerden misiniz?
Eğer bugün 1 milyon TL'niz olsa ve mevcut kira/konut krizini görseniz; bu parayı her şeye rağmen fiziksel bir varlığa mı yatırırdınız, yoksa sistemin faiz/hisse getirisine mi emanet ederdiniz?
Piyasalar Video Özetleri@YatirimBulten
🎥 Ne DEDİ: Cihat E. Çiçek Ben mesela bundan sonra hayatta ev almam kendim. Yani kullanacağım şeyler dışından asla asla. Kendi evinizde oturacaksanız da dediğim gibi kredili tercihin olabilir. Sıkıntı yok. Ama yatırımlık yani uzak durun. Değerlendirmeleri yorumlarda 👇🏽 ⚠️ Yatırım tavsiyesi değildir.
Türkçe

@YatirimBulten 7/8 yaşından beri hatırlarım
"EV ALMA , KOMŞU AL" derlerdi. 57 yaşına geldim. Yaklaşık 50 yıl sonra ev alma diyenin öngörüsü yeni çıktı. Acaba 50 yıl önce ev alma diye yatırım tavsiyesi veren göt kimdi , şimdi 80 yaşında olsa bildim diye övünür.
Türkçe

🎥 Ne DEDİ: Cihat E. Çiçek
Ben mesela bundan sonra hayatta ev almam kendim. Yani kullanacağım şeyler dışından asla asla.
Kendi evinizde oturacaksanız da dediğim gibi kredili tercihin olabilir. Sıkıntı yok. Ama yatırımlık yani uzak durun.
Değerlendirmeleri yorumlarda 👇🏽
⚠️ Yatırım tavsiyesi değildir.
Türkçe

Hakan Yılmaz, babasını kaybetmesinin ardından bacak kaslarının önemini öğrendiğini anlattı:
🔹 “Babamın son görevini yerine getirirken...”
🔹 “Kardeşimle beraber babamı yıkadık.”
🔹 “Bacakları incecikti.”
🔹 “‘Nasıl olur?’ dedim.”
🔹 “‘Buraların damarları tıkanmış, hareketsizlikten falan’ dediler.”
🔹 “Sonra bir hekim arkadaşım bana şunu söyledi.”
🔹 “‘Abi, seni hayatta tutacak tek şey bacak kaslarıdır.’”
🔹 “‘Kadın erkek kim olursa olsun...’”
🔹 “‘Bacak kaslarınız iyi olursa her şey olur.’”
🔹 “‘Arabanın lastiği gibi düşün.’”
🔹 “‘Lastiği patlatsan gidemezsin.’”


Türkçe

@errdiiahlatcii @Muco_offical @bpthaber Güzel yüzerim. Boyumu da geçerim ama şuana dek hiç tehlike atlatmadım. O yüzden temkinliyimdir. İnsanın tehlikeyi nasıl savuşturacağı , yüzmeyi iyi bilip bilmediğini gösterir.
Türkçe

@Muco_offical @bpthaber Akıntıya paralel yüzmen gerekir ama kondisyonlu biri değilsen care olmayacaktır.
Akıntıya kapılmamak için dikkatli olacaksın kapılırsanda sakin kalacaksın su batırmaz rip akıntıları max 25 metre olur kendi kendine akıntıdan cıkarır yüzme bilmeyenler için gecerli tabii dediğim
Türkçe

Trabzon'da boğulmak üzere olan oğlunu kurtarmak için denize giren 48 yaşındaki Fatih Kurutçu, oğluyla birlikte akıntıya kapıldı.
Yoldan geçen trafik polislerinin müdahalesiyle sudan çıkarılan baba ve oğul hastaneye kaldırıldı.
Tüm müdahalelere rağmen Fatih Kurutçu hayatını kaybetti. Oğlunun yoğun bakımdaki tedavisi sürüyor.

Türkçe

@siyahsancakx Zımpara zaten İtalyanca da "satma " anlamına gelmektedir. Zimpirra diye okunur.
Türkçe

🔵 Dünyanin en büyük zımpara tesisinin sahibi olan Ercan Tokatlıoğlu:
▪️"Dolar 6 liradan 35'e fırlayınca battık."
▪️"Bir İtalyan markasına yarım milyon borcumuz vardı, İtalyan geldi, 'Mallar ne durumda?' dedi. 'Burada duruyor' dedik."
▪️"'İyi' dedi, 'Hemen bu malı bir depoya kaldırın, sakın satmayın, 6 ay sonra her şey düzelecek, o zaman satmaya başlayın' dedi."
▪️"Biz de adamın dediğini yaptık. 6 ay sonra satmaya başladık, hakikaten her şey düzeldi. Adamın parasını da ödedik."

Türkçe

İstanbul da oturuyorum
Antalya’ya taşınmak istiyorum
Eldeki nakit 25.000 (altın)
Oturduğum evi satacam 15.000
Toplam 40 milyon nakit olacak
Aylık şuan 50.000 tl kira geliri var
Artık çalışmak istemiyorum ama bu 50.000 gelir yetmez…
Aylık 100-150 bin tl gelir gelmesi için bu para nasıl değerlendirilir ?
Borsa tavsiye edecekler, hangi fon veya hisseler ?
Çocuklar üniversite yaşında olduğu için büyükşehirde yaşamam lazım
Antalya ve müstakil yaşam düşünüyorum
Sizin tavsiye edeceğiniz biryer varmı ?
Bir takipçimden gelen mesaj 👇

Türkçe

@onurdenz00 @ajansmuhbir1923 Çıraklara böyle hakaret ederseniz tabiki çırak bulunmaz. Adam gider kargocu olur.
Türkçe

Çocukların ve gençlerin çalışmayı tercih etmediğini iddia ederek çırak bulamadığı için isyan eden kuaför:
• Çırak alımlarımız başladı ama maalesef piyasada çırak yok. Çünkü çocukları çalıştıramıyoruz.
• İlçedeki 10-15 kuaför oturup kendi aramızda “Çırak gelirse bana yönlendirir misin?” diye konuşuyoruz ama hiçbirimizde çırak yok.
• Ne yapacağız biz? Sektör öldü. Biz son nesiliz. 10 yıl sonra kuaför bulamayacaksınız.
• Bize para pul vermeden, bizi sömürerek meslek sahibi yaptılar.
• Biz bugün çocuklara paralarını, yemeklerini veriyoruz, az çalıştırıyoruz ama yok.
• Çocuk daha temizlik yapmayı bilmiyor, kahve yapamıyor. Hepsi hazır para istiyor.
Türkçe

@schrodingerulla @gazetory Pınar Altuğun herşeyi aynı ama ismi fıs fıs İsmail olsaydı kimse yanından geçmezdi. Ayrıca kadın 30 yıl önce Türkiye güzeli olmuş bugün güzellik gitti diye millet yükleniyor.
Türkçe

@gazetory Bu adam kendine verilen rolün hakkını çok iyi verdi, daha kapsamlı bir rolü olsa onu da oynardı. Pınar Altuğ’dan çok daha iyi bir oyuncu olduğu kesin, sadece memeleri ve uzun bacakları olmadığı için onun kadar prim yapmadı.
Türkçe

Fıs Fıs İsmail'in Pınar Altuğ hakkında çok konuşulan oyunculuk eleştirisi:
🔶 Pınar Altuğ oyuncu değil.
🔶 Kusura bakmasın da yani yırtınsın dursun o, oyuncu moyuncu değil.
🔶 Pınar Altuğ'u Süleyman, müthiş işler başardı Süleyman.
🔶 Pınar Altuğ'u o dizinin içerisine öyle bir ambalajlayıp koydu ki...
🔶 Pınar Altuğ'u vitrine çıkardı, millete onu oyuncu diye yutturdu.
🔶 Ve Pınar Altuğ'un en büyük şansı da, oynamaya çalıştığı o dizide onu oynatan oyuncunun da sahnede, çekim sırasında Tamer Karadağlı'ydı.
🔶 – Tabii ki canım, tabii ki.


Türkçe

Kuzenim maddi sıkışıklık yaşayınca ona 170 gram altın verdim. O dönem gramı 7.500 TL’ydi ve altınları bozdurup parasını kullandı.
Aradan zaman geçti, altın gramı 6.150 TL’ye düştü. O da gidip tekrar 170 gram altın alıp bana geri verdi.
Gram olarak eksik yok, verdiği miktar aynı.
Ama arada ciddi bir değer farkı oluştu.
Siz olsanız sadece gram hesabı mı yapardınız, yoksa değer farkını da hesaba katar mıydınız?

Türkçe

@alicimuratt Pandemi yine olsaydı ama Naci Ağbal kovulmasaydı kimse böyle örnekler veremezdi. Yok arsa , yok konut , yok araba... Enflasyon 15. Konut kredisi 0.67.... Sonrasında devalüasyon ile dolar uçtu. Enflasyon zıpladı.
Türkçe

2021'de 2+1 daire: 165-200 bin TL.
2026'da aynı daire: 6-7 milyon TL.
Aradan sadece 5 yıl geçti.
2031'e geldiğimizde bu konutların 15-20 milyon TL seviyelerine ulaşması kimseyi şaşırtmayacak.
Gayrimenkul zengin etmez belki ama geç kalanları fakir bırakır.
#konut
Türkçe

@BeratKYRA Başkanım bu yerel halkta vizyon ne gezer. Allah bilir audiyi Kelkit Çayında çimmişlerdir.
Türkçe

@1makineci @cembabafinans Denktaşı konuşturmayanlar unutuyor. Ben yunanistandan veya dubaiden konut alımını desteklemiyorum. Ancak daha güvensiz olduğunu söylemek doğru mu
Türkçe

@kalbimizmirr Sabah namazıııı gidip oynuyor...
Amerika ellerinde milli takım...
Türkçe

@finansalozgur94 Benim evde bırak çamaşır makinasını , dyson bile benzinle çalışıyor.
Elektrik iyi birşey olsaydı, yıldırımdan korkmazdık.
Türkçe

Kardeşime Elektrikli araç almaktan da vazgeçtim.
Kime danışsam başka bir şey söylüyor:
🔴Sağ şeritte Tırcılara meze olursun
🔴En ufak kazada Pert olur
🔴Sigorta Pili ödemez ortada kalırsın
🔴10 sene sonra Çöp olur
🔴Her sene menzili azalır
🔴Kışın Kalorifer açamazsın
🔴Yazın Klima açamazsın
🔴Radyasyon yayıyor kanser olursun
🔴Şarj sırasında Kavga edersin
🔴Bayramda yola çıkamazsın
🔴Şarj yüzünden yol 2 kat uzun sürer
🔴İkinci elde yarı fiyata satamazsın
🔴Erkek adam pilli araba sürmez diyenler bile var
Ben en güzeli kardeşime bir at arabası alayım da bu iş kapansın yemin ediyorum Kafayı yedim 1 haftada.
Türkçe

@cembabafinans Newyork ta evin değerinin %3 ü emlak vergisi ödersin. Teksasta iae %1 . Abd den ev alırken yıllık %1 ila %3 emlak vergisi ödeyeceğinizi düşünerek alın. Alabama ise %1 in altında binde 55 civarı ödersin. 200.000 dolarlık eve yılda 6.000 dolar veya 2.000 ya da 1.100 dolar ödersin.
Türkçe

@cembabafinans Herhangi bir durumda karın deşen tiplemelerle karşılaşma riski yüksek
Türkçe

@trader44s Bizim gibi ülkelerde para varlığa dönmediği sürece her zaman risktir. En doğru zamanı yakalamak çok zordur ancak trend sıkıntıya girmeye başlayabilir. Çocukları için şimdiden daire alıp kiraya vermek çok yanlış değil ama daha fazlasını alıp kiraya vermek pek mantıklı değil.
Türkçe













