MANİK SERÇE🌈

4.3K posts

MANİK SERÇE🌈 banner
MANİK SERÇE🌈

MANİK SERÇE🌈

@olayodegil_

sikolog / Ben zenginim, sadece param yok.

Sanayi Bergabung Nisan 2020
725 Mengikuti185 Pengikut
Tweet Disematkan
MANİK SERÇE🌈
MANİK SERÇE🌈@olayodegil_·
4mınoğlu derneği
Türkçe
0
0
0
435
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Aylık ortalama eğitim kazancı 6.000.000TL. @TPDBilgi size “sertifika” dışında ne verebilir? 40 yıllık vizyon sertifika kopyalamak. TPD, meslektaşları için “mücadele tiyatrosu ile 40 yıl…” Bu, mücadele değil. Çarkın devamı için…
Psikoacademic@psikoacademic

80 Kişi Kontenjan - 28.080 TL =2.246.400 Eğitim Ücreti 2 eğitim dolu= 4 milyon 492 bin TL. İşte psikolojideki varoluşsal dramın faturası. 40 yıldır tanı yetkisi için kılını kıpırdatmayan statüko, lisansta verilmesi gereken test ve terapi eğitimlerini bilerek eksik bırakıyor ki+

Türkçe
0
0
4
114
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
ebedi bir "yetersizlik" pazarı oluşsun. Dernek, akademik müfredatı dönüştürmek ya da hak savunuculuğu yapmak yerine, adeta seri üretim yapan bir matbaa gibi çalışıyor. Biz hukuki ve epistemolojik özerklik ararken, sistem bizi sürekli parayla "yetkinlik" satın almaya mahkum…
Türkçe
2
2
4
144
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
80 Kişi Kontenjan - 28.080 TL =2.246.400 Eğitim Ücreti 2 eğitim dolu= 4 milyon 492 bin TL. İşte psikolojideki varoluşsal dramın faturası. 40 yıldır tanı yetkisi için kılını kıpırdatmayan statüko, lisansta verilmesi gereken test ve terapi eğitimlerini bilerek eksik bırakıyor ki+
Psikoacademic tweet mediaPsikoacademic tweet media
Türkçe
1
2
10
552
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
@olayodegil_ Herkesin nihai hedefinin 5 dklık muayene sürelerinde seri üretim tanı dağıtmak olduğunu sanan konforlu bir yanılgı var. İnsanın, semptomu kimyasalla baskılamak yerine oturup anlamlandırmayı "bilinçli bir şekilde tercih" edebileceğini her zihin rasyonalize edemiyor tabii…
Türkçe
0
1
1
22
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
4+2 yıl okuyup klinik psk oluyorsun; yetmiyor, Psikoterapi Enst. bünysnde bir hekimindn“4 yıl”daha okuyup 10.000$ + KDV ödeyerek eğitmi tam“10 yıla” tamamlıyorsun.Günün sonunda aynı tıp aklı sana dönüp“Ama senin bağımsz tanı yetknliğn yok" diyor.Paradoks daha yeni başlıyor.. 👇
Türkçe
1
1
11
770
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Apandisiti anlamak için aylarca dirsek çürütüp, insan ruhunu iki SSRI molekülüyle çözeceğini sanmak nörolojik bir illüzyondur. 3 haftalık o ekspres eğitimle mutlak otorite kesilmek, tıp hegemonyasının ürettiği en trajikomik plasebodur.
Psikoacademic@psikoacademic

@IbrahimSef89043 @brkonacd 6 yıllık koca tıp eğitiminde psikiyatriye ayrılan süre topu topu 3 haftadır. İnanmayan, tıp fakültelerinin Dönem 5 staj kılavuzlarına bakabilir; mesela Demiroğlu Bilim Üniversitesi Tıp Fakültesi müfredatını açın, kapı gibi "Psikiyatri Staj Süresi: 3 Hafta" yazar.

Türkçe
1
3
15
1.3K
MANİK SERÇE🌈
MANİK SERÇE🌈@olayodegil_·
@psikoacademic Bi de hepsi olmamakla birlikte, doktorların, herkesi ,kazanamadığı ve kazanamayacağı için tıp okumadığı yanılgısı var. Kişinin Tercih etmemesi veya istememesi genelde düşünülmez. Ve bunu hep bir üstencil bir tavırla söylerler :)
Türkçe
1
0
1
29
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Ekşi veya Şikayetvar'daki feryatlar ortada: "Usta-çırak" pragmatizmiyle atanan hekimlerin kopyala-yapıştır epikriz döngüsü ve seri üretim tanı dağıtımı. Toplum, semptomu anlamlandırmak yerine kimyasalla baskılayan bu pozitivist bürokrasiyi artık bir şifa olarak deneyimlemiyor.
Türkçe
3
0
7
297
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
6 yıllık tıp eğitiminde psikiyatri stajına ayrılan süre,(İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Müf.)topu topu 3 haftadır.Klinik öncesi yıllarda ise koca bir disiplin, ulusal eğitim müfredatında adeta bir genel kültür lütfu gibi sadece 1-2 teorik ders saatiyle geçiştirilir.
Türkçe
2
2
7
1.5K
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Psikoloji, doğası gereği analitik mesafe ve entelektüel olgunluk gerektiren bir alandır. Sosyal medyadaki aşırı tepkisel, ısrarcı ve mesleki sınırları aşan dil; yalnızca bireysel bir üslup sorunu değil, kolektif meslek itibarını erozyona uğratan bir "seviye" problemidir.
Türkçe
1
3
23
1.1K
MANİK SERÇE🌈
MANİK SERÇE🌈@olayodegil_·
@psikoacademic Bu arada, işitme kaybından dolayı konuşmasında anlaşırlığı düşük olan ve disfazisi olan danışanıma, psikiyatrist %35 zihinsel engelli raporu vermiş. Çünkü ancak bu kadar bilebiliyorlar. Danışanım, sağlık fakültesi çıkışlı bir eğitim elemanı btw.
Türkçe
0
0
1
31
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Hepsinden ötesi; tanı yetkisinin Sağlık Bakanlığı sınavıyla, şeffafça verilmesi bu rantçıların en büyük kabusu. Çünkü yetkinliği devlet tescillediği an, derneklerin euro/dolarla sattığı "uydurma" sertifika piyasası çökecek, kar çevrelerinin tezgahı bitecek!
Türkçe
1
2
11
491
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Türkiye’de klinik psikolojinin bağımsız bir meslek olmasının önündeki en büyük engel sadece dışarıdaki tıp hegemonyası değil; içerideki 3 başlı menfaat şebekesidir. Çağdaş standartlar işlerine gelmez, çünkü gelirse ekmek teknesi gördükleri statüko yıkılır. Karşınızda o 3 grup:
Türkçe
2
5
19
2K
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
@IbrahimSef89043 @drmemisoglu Türkiye'de tıp dahil her şey finansallaşmışken; en fazla 15 kişilik o klinik kontenjanlarına para değil, muazzam bir akademik liyakatle girilir. "Sistem" bahanesine sığınıp insanı 5 dakikada uyuşturmayı "zanaat" sanan kibir, o 4 duvar arasındaki özne derinliğinde boğulur.
Türkçe
2
0
1
56
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Klinik psikologların yasal tanı yetkisini savunurken karşılaştığımız argümanlar bilimsel bir süzgeçten değil, tamamen statükoyu koruma refleksinden süzülüyor. Karşı tarafta tam bir "kaleyi sürekli geri çekme" (moving the goalposts) safsatası hakim. Şöyle ki:
Türkçe
1
1
3
1.8K
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
@IbrahimSef89043 @drmemisoglu Sizin o 'sanat' dediğiniz şey, günde 80 hastayı 5 dakikalık konveyör bandına dizip, yüzüne bile bakmadan reçete fırlatmaktan ibaret modern bir fabrika işçiliği. Klinik tecrübe dediğin şey epikriz şablonu kopyalamak olmuş, hala aristokrasi taslıyorsunuz.
Türkçe
1
2
5
207
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
@IbrahimSef89043 @drmemisoglu “Bizim tek dersimiz 10 dersine bedel" kibriyle psikolojiyi"2 yıl" sanan bir sığlık. TUS ezberiyle psikiyatr olup amirlik taslayan tıbbi hegemonya bilsin ki;o kibir,4 yıl lisans,2 yıl master ve 2 yıl terapi eğitimiyle örülen 8 yıllık otonom formasyonumuz karşısında sabun köpüğüdür
Türkçe
1
2
4
271
MANİK SERÇE🌈
MANİK SERÇE🌈@olayodegil_·
@whypinkfloyd2 Doktorayla beraber 10 sene okudum. Bana gelsinler bi zahmet ya. Daha da terapist olamadıysam , tıp okuyup psikiyatrist olayım. İlaç yazarım en kötü, seansına 10k alırım.
Türkçe
0
0
3
125
Mumu
Mumu@whypinkfloyd2·
Sen yıllarca YKS’ye hazırlan, tıp kazan, 6 yıl zorlu bir eğitimden geç, ardından acilde pratisyen olarak çalış. Üstüne TUS’a gir uzman hekim ol. Buna karşılık, Klinik psikolog instagramda adının önüne uzman koyup ünvan gaspı yapsın. :D
Türkçe
3
0
2
2.3K
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Çok haklı bir öfke. Düşünsenize, acilde günde 300 kişiye "Boğazın kızarmış, gripal enfeksiyon" deyip göndermenin verdiği o muazzam entelektüel tatmin dururken, biri gidip odada saatlerce insan psişesinin derinliklerini anlamaya çalışıyor. Gerçekten büyük vizyonsuzluk.
Mumu@whypinkfloyd2

Sen yıllarca YKS’ye hazırlan, tıp kazan, 6 yıl zorlu bir eğitimden geç, ardından acilde pratisyen olarak çalış. Üstüne TUS’a gir uzman hekim ol. Buna karşılık, Klinik psikolog instagramda adının önüne uzman koyup ünvan gaspı yapsın. :D

Türkçe
2
1
13
1.7K
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Psikoacademic
Psikoacademic@psikoacademic·
Ruh sağlığını biyolojik indirgemeciliğin tekeline bırakan tıp hegemonyası kadar, sekiz yıllık (4+2+2) nitelikli akademik emeğe rağmen bu asimetrik ilişkiyi sessizce içselleştiren klinikçi profili de düşündürücü. Karşı karşıya olduğumuz şey, kurumsal bir kimlik erozyonudur.
Türkçe
4
2
6
342
MANİK SERÇE🌈 me-retweet
Daily Türkist
Daily Türkist@DailyTurkst·
Trabzonspor’un eski başkanı Sadri Şener: “Rahmi Bey, fıkrayı ‘Kürt kadın’ diye değil de ‘Laz kadın’ diye anlatsaydı soruşturma açılır mıydı? Her gün bir sürü Temel, Fadime, Dursun fıkrası anlatılıyor ama hiç soruşturma açılmıyor. Neden?”
Daily Türkist tweet media
Türkçe
261
1.5K
29.3K
682.7K