Ataraxia

1.1K posts

Ataraxia banner
Ataraxia

Ataraxia

@MelodicHouseMix

av.

Göztepe, İzmir 参加日 Kasım 2023
108 フォロー中24 フォロワー
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@BurakUcuncu Halüsinasyon riskini MCP’ler ile çok az hatta bazen 0 risk seviyelerine düşürebiliyoruz. Yapay zeka dediğiniz sadece LLM kullanmaktan ibaret değildir
Türkçe
0
0
0
36
Burak Üçüncü
Burak Üçüncü@BurakUcuncu·
Yapay zeka okuryazarlığı avukatlıkta yan beceri değil, doğrudan mesleki yeterlilik meselesi haline geliyor. Bunu hala teknolojiyle ilgilenmek seviyesinde görenler var. Oysa mesele çok daha ciddi. Çünkü yapay zekâ, sadece iş üretme biçimini değil, hukuk pratiğinde düşünme ve kontrol etme biçimini de değiştiriyor. Bir avukatın bu dönüşümü sadece uzaktan izlemesi, aslında kendi mesleki reflekslerini zayıflatması anlamına geliyor. Yapay zekayı bilmek, onu kullanmaktan ibaret değil. Asıl mesele, ürettiği cevabın nerede güvenilir, nerede problemli olduğunu görebilmek. Bir metnin akıcı olması, hukuken doğru olduğu anlamına gelmez. Hızlı bir taslak, sağlam bir hukuki analiz yerine geçmez. Teknoloji, avukata zaman kazandırabilir; ama o zamanı ne kadar doğru kullandığınız, mesleki yetkinliğin gerçek göstergesidir. Bugün risk tam da burada başlıyor. Yapay zekaya mesafeli duran avukat geride kalabilir; ama onu sorgulamadan kullanan avukat daha da büyük risk alır. Çünkü hatalı bir çıktıyı doğru sanmak, doğrudan dosyaya taşımak ve sonrasında bunun sorumluluğunu görünmez bir teknolojiye yüklemek mümkün değildir. Kızılcahamam örneğinde gördük, uydurma künye paylaşmak başa bela açtı. Her koşulda sorumluluk yine avukatta kalıyor. Bu yüzden yapay zeka okuryazarlığı, bir ekstra beceri değil; dikkat, muhakeme ve denetim disiplinidir. Gelecek, herkesin söylediği gibi yapay zeka kullanan avukatlarla kullanmayan avukatlar arasında ayrılmayacak. Daha sert bir ayrım olacak gibi. Yapay zekayı yalnızca tüketenler ile onu gerçekten anlayıp denetleyenler arasında. Hukukta fark yaratan taraf da ikinci grup olacağa benziyor.
Türkçe
1
0
2
641
Daktilock
Daktilock@daktilock·
TFF Başkanı Hacıosmanoğlu: İstifa etmeyeceğim, daha yapacak çok iş var. Rakipler bizi ezerek yenmedi. Topa %80 biz hâkimdik. Milli Takım tarihinde ilk defa UEFA Elit Ligi'ne çıktı. Kenar mahalle ülkeleriyle oynuyorduk.
Daktilock tweet media
Türkçe
102
5
296
1.3M
Ankara Barosu
Ankara Barosu@ankarabarosu·
Ankara Barosu ile ING Bank arasında yapılan anlaşma kapsamında, Baromuza kayıtlı avukatlara özel olarak, UYAP ödemelerini ING'ye taşıyanlara 12.000 TL'ye varan nakit ödeme sağlanacaktır. Ayrıca, %1,79 faiz oranıyla 6 ay vadeli 50.000 TL tutarında ticari kredi olanağından da yararlanabilirsiniz. Detaylı bilgi için: ing.com.tr/ankara-barosu-…
Türkçe
11
1
59
44.4K
Burak Dönertaş
Burak Dönertaş@burakdonertas·
Bu sene kısmetse liseye başlayacak kızıma iMac m1 24 inç mi alayım MacBook neo’mu karar veremiyorum. İmac 2. El ile neo kafa kafaya (30k)
Türkçe
36
0
32
18.7K
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@ulusalomer dediğinizi anladım ama bunun dil ile alakasını çözemedim. yazıyı okurken anladım ki batı kültürü gibi sorumluluğu kendime alıp konuşurum, hatta karşımdakiler rahatsız olur sık sık kapsamlı anlattığım için. bu durum dil değil de kişinin kendisiyle alakalı gibi geldi bana
Türkçe
0
0
0
58
Ömer
Ömer@ulusalomer·
burada kafası çok iyi çalışan o kadar fazla adam var ki, ekmeğini çok yiyorum gerçekten. doğru context olayı zaten bildiğiniz bir şey diye düşünüyorum. ama sonunda değindiği high-context dil olayı çok önemli. bu ne demek peki? batı kültüründe iletişimde tüm sorumluluk konuşandadır. yanlış anlaşılmaya yer bırakmamak için süreci, arka planı ve beklentileri ince ayrıntısına kadar anlatırlar konuşan. bizim “uzatma da sadede gel” dediğimiz yani :d high-context dillere sahip kültürlerde ise iletişim dinleyenin sorumluluğunda. ben lafımı söyleyeyim, aklı olan anlar şekli. ortak geçmiş, ses tonu, o anki ruh halinin karşı taraf tarafından anlaşılması beklenir, ima yoluyla iletişim yani. (yazılı iletişimde bu kadar sorun yaşanmasının da en önemli nedenlerinden biri bu) kısaca ai bizim kültürümüzün tam zıttı bir girdi bekliyor. istediğinin geçmişini, nasıl istediğini, ne istediğini, beklentini vs tam bir şekilde açıklaman gerekiyor. tabii ki bunlar herkes için geçerli değil ama twitin kendisi de aslında biraz buna örnek :d
Onat Yiğit Mercan@onatm

2026’nın ortasına geldik. AI kullanımında en önemli şeyin doğru context vermek olduğunu yeni anlayanlar var. İsterseniz 856 agent aynı anda çalıştırın, doğru context sağlayamıyorsanız boktan sonuç alırsınız. Türkçe high-context bir dil olduğu için bazı şeyleri beceremiyoruz.

Türkçe
7
3
91
12.6K
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@msklpsnt1i açık ve net. bir dosya için garanti veren avukattan bi bok olmaz
Türkçe
0
0
1
55
msklpsnt1i
msklpsnt1i@msklpsnt1i·
Bu insanlar salak olduğu için sanıyor ki garanti veremem diyen avukat ezik kendine güvenmiyor bi şey bilmiyor. Gitsin ya diğerine gitsin böylesi hakim Yargıtay öyle diyor ama ben böyle karar verdim dediği vakit alırlar garantiyi…
Merve Suda@sudamerve

Biri aradı. Başka bi avukat %99 kazanırız demiş. Ben dedim süreci yürütürüm, hukuken kazanılacak bir dava ama garanti vermem yarın öbür gün ters bir şey olur size mahcup olurum. Tamam dedi biz öteki avukatla da bi görüşelim size döneriz. Gitti dosya…

Türkçe
2
3
142
8.7K
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@MOS6582 @synvanda Çok ama çok az kişiye 100k maaş verilir İzmirde. 60-70 alanlara iyi alıyormuşsun diyorlar. Kira bedelleri ortalama bi ev nerede olursa olsun min 35k
Türkçe
0
0
0
13
Ludwig
Ludwig@MOS6582·
@synvanda İzmir'de 100'e yakın maaş bulabilirsin de kira ödeyecek misin esas kriter o olmuş Türkiye'de, her yerde olduğu gibi.
Türkçe
5
0
3
3.4K
𖤐 don’t fml 🦟
Tr’ye gelsem (tercihen İzmir) 50 bin falan vericek bi iş bulur muyum ya
Türkçe
6
0
5
20.7K
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@1oguzdemir off her zaman aynı muhabbet ya. ulan sen kendini önemsiyorsan çocuğa niye laf ediyorsun ucuz iş gücü diyorsun. 25 yaşında çocuğun eline 50k saysan iki gece bunu düşünür. senin o kadar ucuz değilse milletin makul anlaşmalarına da dilini uzatmayıver.
Türkçe
0
0
1
64
Oğuz Demir
Oğuz Demir@1oguzdemir·
Tabii siz de haklısınız sarayın belirlediği AAÜT’ye göre bilgi ve emeğinin ederini tasarrufun iptali gibi uzun ve meşakkatli bir davada 50 bin olarak belirleyebilir bir avukat. Ama benim bilgi ve emeğim o kadar ucuz değil, tabi siz kendinize layık görüyorsanız o da sizin bilgi ve emek seviyenizi ve o seviyeye değer gördüğünüz meblağı gösterir.
Türkçe
2
0
5
2.4K
Oğuz Demir
Oğuz Demir@1oguzdemir·
5 milyon liralık bedelli taşınmaz yönünden açılan 5 taraflı tasarrufun iptali dosyasını tüm yargılama süreci dahil olacak şekilde 50 bin liraya alan meslektaşım, sana çokça selam olsun. Vizyonunu, kendine verdiğin değeri, ucuz işgücü etiketini seveyim senin🫂
Türkçe
11
4
181
27.2K
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@yavuzyilmazd Mahkemeye evrağı sunan, evrakla bağlantılı olan herkes açıkça suç işlemiştir. Hemen açığa alınmalı ve haklarında suç duyurusunda bulunulmalıdır. Umarım Mahkemenin kendisi doğrudan ihbarda bulunmuştur
Türkçe
0
0
3
837
Deniz Yavuzyılmaz
Deniz Yavuzyılmaz@yavuzyilmazd·
Dışişleri Bakanlığı’nda buharlaştırılan milyonlar! Mahkemelik olan; Kazakistan’ın başkenti Astana’daki Büyükelçilik İdari Binası, Rezidans ve Lojman Binaları yapım işinde; Dışişleri Bakanlığı’nın, inşaat şirketine yaptığı ödemeleri göstermek için mahkemeye sunduğu; İlk 4 hakedişteki 15 milyon dolarlık ödeme tutanaklarının, üretilmiş belgeler olduğu ve sahte imzalı oldukları ortaya çıktı. ❗️Yani şirket paramı ödemediniz diyor, ❗️Dışişleri Bakanlığını mahkemeye veriyor. ❗️Dışişleri Bakanlığı, bu parayı ödedik diyor, ❗️Ancak mahkemeye sunduğu ödeme evrakları sahte çıkıyor. Bu nasıl iş! Dışişleri Bakanlığının, şirkete yapılan ödemelerle ilgili Ankara 12. İdare Mahkemesi’ne sunduğu; İşin ilk 4 hakedişine ait ödeme tutanaklarındaki; 🔴Büyükelçi’nin imzası sahte! 🔴İdari Ataşe’nin imzası sahte! 🔴Bölge Koordinatörü’nün adı, soyadı, imzası sahte! Sahte imzalı ödeme tutanaklarının listesi⬇️ 🔴02.11.2007 tarihli sahte ödeme tutanağı, 1.539.518 Dolar tutarında düzenlenmiş. 🔴06.11.2007 tarihli sahte ödeme tutanağı, 4.511.267 Dolar tutarında düzenlenmiş. 🔴04.12.2007 tarihli sahte ödeme tutanağı, 4.511.874 Dolar tutarında düzenlenmiş. 🔴31.12.2007 tarihli sahte ödeme tutanağı, 4.511.883 Dolar tutarında düzenlenmiş. Sahte imzalı üretilmiş belgelerin toplam tutarı: 15.074.542 Dolar Güncel kurla 700 Milyon Lira! Ödeme tutanaklarındaki imzalar sahte, belgeler üretilmiş olduğuna göre; Dışişleri Bakanlığının bu belgelere dayanarak kasasından çıktığını beyan ettiği para da, ilgili şirkete ödenmediğine göre; O halde bu paralar nerede? 15 Milyon Dolar kimlerin cebinde? Dışişleri Bakanlığı yetkililerine soruyorum! Nedir bu mahkemeye sunduğunuz sahte ödeme tutanakları? Derhal açıklayın! Önemli not: Bu skandalın ortaya çıkarılmasındaki emekleri için Barış Terkoğlu’na teşekkür ediyorum. Sahte ödeme tutanakları⬇️
Deniz Yavuzyılmaz tweet mediaDeniz Yavuzyılmaz tweet mediaDeniz Yavuzyılmaz tweet mediaDeniz Yavuzyılmaz tweet media
Türkçe
343
3.9K
10.5K
671.6K
Diplomatik Strateji
Diplomatik Strateji@diplomatikstji·
İstanbul Sarıyer'de rezerv alan ilan edilen bölgedeki tapular iptal edildi. Hak sahipleri: Bir sabah kalktığımızda tapularımızın özel bir firmaya satıldığını öğrendik. Boğaz manzaralı 3+1 ev için 1,2 milyon TL gibi ödeme yapılıyor ve tapunuz alınıyor.
Türkçe
100
176
1.8K
370.1K
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@Swipeline_tr apilex kendini geliştirmezse, kesinlikle sürdürülebilir bir nakit akışı sağlayamayacaktır. bu haliyle uzun vadede %100 batar
Türkçe
0
0
1
557
Swipeline TR
Swipeline TR@Swipeline_tr·
Avukatlara özel yapay zeka çalışma alanı sunan yerli girişim Apilex, yayına alınışının 9. ayında 8 milyon dolar ARR'a (yıllık tekrar eden gelir) ulaştı. Kuruluşundan bu yana dışarıdan yatırım almadan büyüyen girişim, şu anda 120 kişilik bir kadroya sahip. swipeline.co/yerli-yapay-ze…
Swipeline TR tweet media
Türkçe
2
5
61
23.6K
jun
jun@hyojun_at·
Today, we're launching Aside, the AI browser you’ve waited for. ⋅ Crafted in every detail: vertical tabs and Liquid Glass ⋅ SOTA on agentic browsing benchmarks: outperforms Claude Fable ⋅ Full privacy: Everything runs in local and encrypted ⋅ You can use Claude or ChatGPT subscription The first AI browser built to do real work for you. aside.com
English
682
396
6.9K
1.5M
dursun küçük
dursun küçük@avdursunkucuk·
Bence BAM da incelemesin zaten. Bu düzenleme olmadan yıllar evvel bu konularda yazar/çizerim. Akıl yürütürüm. Yani giriş cümleniz olan ‘akıl tutulması’ olması değildir aksine üzerine epey düşünülüp gelen bir çözümdür. Haklı olanın yararınadır. Israrla saptırıyorsunuz. Yetki, görev itirazı hiç incelenmesin de demiyorum. Ön büroda çözülsün diyorum. Davacı olduğunuz herhangi bir dosyada Yargıtay görev veya yetki bozması yaptı mı? Malum eşekten düşenin halini eşekten düşen anlar. Yargıtayın görev veya yetki bozması demek İstanbul özelinde davayı 12 yıla çıkarıyor. Bu da TL bazlı bütün alacak davalarını çöp etmek demek. Bunu ıskalıyorsunuz. Daha da önemlisi pakette bir sürü hatalı düzenleme varken belki de tek alacaklı lehine olan bu düzenleme üzerinden ütopik itirazlar yapılıyor. Cambaza bak oynanıyor. Ben sebepleri, süreçleri, zamana dayalı somut örnekle açıkladım. Anti-tez sunmayıp karşı fikri ‘akıl tutulması’ olarak görmek…
Türkçe
3
0
1
222
Aykut Bayrakcı
Aykut Bayrakcı@AvAykutBayrakci·
12. yargı paketiyle beraber görevsiz ve yetkisiz ilk derece mahkemesinin verdiği karara usulen Yargıtay karışamayacak. Şu düzenlemenin mantığını çözebilen hukukçu varsa bana da anlatabilir mi lütfen? Akıl tutulması resmen!
T24@t24comtr

🎙️ AKP Grup Başkanvekili Akbaşoğlu’ndan ‘Yargıtay’ düzenlemesi açıklaması: 📌 Yargıtay, 'görevsizlik ve yetkisizlik' gerekçesiyle ilk derece mahkemesinin verdiği kararı bozamayacak

Türkçe
51
38
216
32.2K
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@prashant_hq @OfficialLoganK üstüne üstlük dediğim üzere avukatım, konumuz hukuk, hukuk başlı başına dili son derece iyi konuşmayı ve kavramayı gerektiri. Gemini bir "hukuk asistanı" olarak o kadar iyi ki onun gibi başarılı çalışacak maaşlı birini bulamam! diğer modeller arasında da en başarılısı, o
Türkçe
0
0
0
10
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@prashant_hq @OfficialLoganK bomboş konuşuyorsun. Türkiye'de avukatım. Zaten Türkçe yeterince zor bir dilken, Türkiye'de hukuk Osmanlı'dan dolayı fars ve arapça kelimeleri de fazlasıyla barındırıyor, kanunlar da doğu ve batı kültürlerini aynı anda kapsıyor ++
Türkçe
1
0
0
58
Ataraxia
Ataraxia@MelodicHouseMix·
@codersaadi @hqmank Bunun nedenleri, farklı loglama mimarisi ve Codex ile Antigravity'deki SQLite veritabanlarının amacının farklı olması
Türkçe
0
0
0
29
Saadi (Digital)
Saadi (Digital)@codersaadi·
@MelodicHouseMix @hqmank i'll examine it once i get more time . that write limit thing is real you will see a red light blinking near your power button . i thought the issue is related to tool calling in antigravity or some MCP
English
1
0
0
67
Kai
Kai@hqmank·
1/ Codex is quietly killing your SSD. It writes diagnostic logs to disk non-stop, even when you're not doing anything. Your SSD has a write limit. Codex is burning through it in the background. One command fixes it 👇
Kai tweet media
English
147
279
3.3K
902.1K
Saadi (Digital)
Saadi (Digital)@codersaadi·
@hqmank i think what antigravity does is something worse than this , despite having a good 1TB Ssd , it bloats it. (i use opus 4.6 inside it )
English
2
0
13
16.3K