Hamid
1.1K posts


@talabeh_sirjani شما بی عزت بودید، خودتان را به خریت زده بودید. و شما از زمانی که خون ریختید همه چیز را باختید. خودتان هم خوب میدانید. نتیجه اش را خیلی زود میبینید. وقتی نمیتوانی سرت را جلوی همسایه ات بلند کنی شروعش خواهد بود.
فارسی

@LawdanBazargan توجه بیش از حد به آدم های فیک، فقط وقت تلف کردن و اتلاف هزینه هستش. لطفا برای این چهره ها وقت نگذارید. ایران و مردمش بزرگتر از آنی هستند که بخواهیم با خبرهایی درباره این آدم ها وقت بگذرانیم.
فارسی

بعد از چهار ویدئو از خانم دکتر قلابی، شیرین سعیدی، اینها را یاد گرفتیم:
• ایرانشناسی منحل شده است.
• ایرانشناسی منحل نشده است.
• همه نژادپرستاند.
• همه مأمور موساد هستند.
• همه مشکل دارند.
و لادن بازرگان مسئول همه اینها است!
در همین حال:
• دانشگاه کمبریج هنوز در حال بررسی شکایتهاعلیه شیرین سعیدی و کتاب او است.
• زندانیان سیاسی سابق همچنان بر اعتراضها و شکایتهای خود ایستادهاند.
ظاهراً پاسخ به این پرسشها سختتر از ساختن یک دشمن خیالی برای همه مشکلات دنیاست.
#FireSaeidi
فارسی

@samieh128 بله کاملا درست میفرمایید، او هرگز زانو نزد فقط ۹۰ میلیون ایرانی منهای یک میلیون مزدور را به زانو درآورد. او زانو نزد، فقط تعداد هرزه هایی همچون تو را در جامعه ایرانی افزایش داد. او هرگز زانو نزد فقط راه را برای زانو زدن تو پیش برادر عرزشیت هموارتر کرد. مراسم صیغه در شبهای تهران)
فارسی

@ShelerHaghani شما هم فازت مشخص نیست، گاهی اوقات آنچنان شاهزاده شاهزاده میکنی، که همگی فکر میکنند سخنگویش هستی، و باز دیگر در لفافه هیکلش را میرینی!!! گفتی به عنوان خبرنگار چه کاری باید انجام دهم؟! پاسخ: به عنوان یک خبرنگار ایرانی (البته اگر خود را ایرانی میدانید!!!) شفا باش.
فارسی

گفتند برنامه داریم، خوبش را هم داریم.
برنامه:
- حضور پرشور مردم
- ریزش فعال نیروی سرکوب
- حضور هستههای مسلح گارد جاویدان
حکایت است از یک کاندید ریاست جمهوری پرسیدند برنامهات برای شکست دادن رقیب چیه؟ طرف گفت: «جمع کردن رای بیشتر!» متعجب پرسیدند: «خوب چطور؟» یک نفر از همراهان او پرید وسط مکالمه و گفت وقت «رئیس جمهور» را نگیرید، بدیهیه که برنامه محرمانه است!
حامیان «رئیس جمهور» سرخوش شدند و تشویق مبسوطی کردند و به «فراست و کیاست و فطانت و درایت» آن فرد آفرین گفتند.
هیچی دیگه، همین!
#NoDealWithMullahs
فارسی

@sardar_pashaei مرگ بر جمهوری اسلامی، خاک بر سر پفیوزیسیون که صرفا بخاطر خودخواهی نتوانستند و نخواستند تا یکی شوند تا ملت را، تمام ایرانیان دغدغه مند وطن را، و این جوانان رشید که اینچنین آواره کشورهای کثیف شده اند، را نجات دهند.
هموطن، تا من و تو ما نشویم، سرنوشت هموطنان مان همین خواهد بود.
فارسی

حاتم یکتا، پناهجوی کُردی است که سال ۲۰۱۳ از سوی دولت استرالیا بازداشت و به بازداشتگاه مانوس انتقال داده شد. او از آن زمان تاکنون در آنجا گرفتار مانده است. رسانهها گزارش کردهاند که وضعیت جسمی و روانی این جوان بحرانی است.
دولت استرالیا مسئولیت را متوجه پاپوا گینه نو میداند؛ اما مدافعان حقوق پناهجویان میگویند استرالیا نمیتواند از مسئولیت انسانی و سیاسی انتقال او به مانوس شانه خالی کند. وضعیت جوانی که بخاطر فشارها ناچار به ترک سرزمیناش شد، اما گوشهای دیگر در این جهان گرفتار شد.
فارسی

@yasbim_313 رهبری فرزانه شما خیلی همگوه خوردن مخالف بودن. ابن جاکش حرامزاده همون مسیر پدر جاکش خودش رو داره میره و دقیقا مثل پدرش حرامزدست.
فارسی

@Saeid_M_313 ریدم تون او قبر نداشته رهبر لاشه ات و اون پسر لاشخورتر از خودش و اون طاهری قاتل و توی قاتل حرامزداه تر از رهبرت
فارسی

@NaderSoltanpour گام اول این است که ابتدا، چهره های هناک و بی ادب و فعال در تمام گروههای سیاسی که به جز توهین، تهمت و تخریب ، رفتار دیگری ندارند را بایکوت کرده و به آنان فضا نداد.
در گروههای سیاسی این چهره ها کاملا مشخص هستند. کسی که خواهان دو قطبی شدن است یا کسی که صحبت از اسپرم پهلوی میکند.
فارسی

@Fahimehkhezr از خودتان و از سردبیرتان بپرسید که صدای ترامپ هستید، که حالا چه باید کرد؟! سردبیرتان باد در گلو میداد و پرزیدنت پرزیدنت گفتنهاش گوش فلک را کر کرده بود، که وامصیبتا صدای پهلوی در ایران شنیده شد! هر چه داشتید ، کردید تا نشود. به حاشیه پریدید! چرا پرچم اسراییل چرا پرچم آمریکا !!
فارسی

هر آنچه شده و نشده؛ به هر حال امروز ما اینجاییم و جمهوری اسلامی هم همان جا که بود! (چه تلخ).
حالا باید چه کرد؟ پروژهی نیروهای سیاسی چیست؟
به نظرم پروژهی نیروهای سیاسی قبل از هر چیزِ دیگر باید زیستپذیر کردنِ فضای عمومی باشد؛ خیلی مهم است که نیروهای مترقی که زیر فشارِ فحاشان و حملهوران، گوشهی سکوت برگزیدهاند به سپهر عمومی بازگردند، سخن بگویند، فکر و محتوا تولید کنند، اثر بگذارند و به ساختنِ آلترناتیوهای رهاییبخش یاری رسانند؛ رهایی همراه با مسئولیت!
محتوای مبارزهی مدنی را باید از انواع آلودگیها، توهمها، جوگیریها، شتابزدگیها، دروغها، شخصپرستی، مستندهای «من و تو»یی، آرزواندیشیها و نوستالژیها شُست.
باید عاملیت و اقتدار را به جامعه بازگرداند و این کارِ نیروهای مترقی و مدنی است و بس! آنها که با #آگاهی و حتا با «کتاب خواندن» سر دشمنی دارند، کاری از پیش نبرده و نمیبرند!
انقلابُ نیازمندِ رهایی است، نه تصاحب!
فارسی

@NaderSoltanpour با احترام، اما مخالف این پاسخ شما هستم. اتفاقات دی ماه، به دنیا ثابت کرد که در تمام این سالها که مردم ایران فریاد تظلم خواهی میزدند حق با مردم بوده و دنیا و اروپا خود را به کری و کوری و بعضا غارت ایران زده بودند. و مردم هم فهمیدند که تنها هستند.
فارسی

@UnityIran1 در دی ماه تظاهرات و اعتصابها به طور خودجوش رو به گسترش بود، فراخوان آبی شد بر آتش.
فارسی

مدتهاست که از پستهایم کاملاً واضح است که هیچ اعتمادی به اپوزیسیون خارج از کشور ندارم، مشخصاً اپوزیسیونی که خود را سازماندهی کرده نه بخشهای پراکنده آن.
امیدوارم جوانان کشور جانشان را به خاطر هیچ فرد یا گروهی در خارج به مخاطره نیاندازند. تکتک آنها سرمایههای این کشور هستند و فعالان مدنی و سیاستمداران و مخترعان و مکتشفان آینده.
ما در خارج بهتر است بر اپوزیسیون دموکراتیک درون کشور تمرکز کنیم تا با همراهی مردم با نافرمانیهای مدنی مثل تظاهرات و اعتصاب بخشهای منطقیتر حاکمان جدید ایران را وادار به گفتگو و تعامل کنند.
اصلاحطلبی واژه گرانبهایی است، نباید اجازه داد کارنامه مصلحتطلبی بعضی "اصلاحطلبان" این واژه را به یک برچسب منفی تبدیل کند.
توافق با آمریکا را تشویق کنیم چون نزدیکتر شدن به غرب و دوری از اسراییلستیزی بدون شک به بهبود اقتصاد و وضعیت معیشت مردم منجر میشود، سپس تحولات اجتماعی و بعد تغییرات سیاسی.
در جریان این روند طولانی ممکن است شاهد رخدادهای غیرقابل انتظار باشیم، شاید، خیزش و انقلاب. وقتی به آن پل رسیدیم چون اپوزیسیونی حاضر و آماده درون کشور هست، به احتمال زیاد از آن پل بهتر عبور خواهیم کرد اما تا آن زمان هدف باید بهبود زندگی مردم باشد نه رویافروشی و فریب آنها از خارج.
فارسی

@NaderSoltanpour اگر این استدلال درست باشد، پس خیزش مردم در دی ماه، نتیجه تمام اون نافرمانی های مدنی، اعتصابات و اعتراضاتیست که مردم نتیجه نگرفته بودند و در دی ماه خود را بطور خروشان نشان داد. پس نتیجه میگیریم که فراهوان کوبنده بوده و در بسیاری از پیام ها مردم آگاهانه پا در این مسیر گذاشته بودند
فارسی

@NaderSoltanpour جناب سلطان پور، در مجموع با نظر شما موافقم، چون چاره ای نیست! اما یک سوال از شما و تمامی آنهایی که نظری به مانند شما دارند، دارم.
آیا امروزی که در آن هستیم را از نظر تقابل بین مردم و حاکمیت در تمام ادوار گذشته جمهوری اسلامی، روند رو به جلو برای جامعه مدنی ایران میدانید یا خیر؟
فارسی

@NaderSoltanpour ضمنا شما فرمودید تا پیش از فراخوان دی ماه بله.
این پاسخ سوال مهمی را بوجود میآورد،
دوستان فعال در کنگره آزادی که به ظاهر خود را دمکرات میدانند!! هیچ اعتقادی به قدرت نفوذ شخص فراخوان دهنده در دی ماه ندارند! و معتقدند، فراخوان دی ماه سوار بر جریان حرکت مردم بوده است !!
فارسی

@NaderSoltanpour وقتی صنفی اعتصاب میکند ، سازماندهی نداشته باشد، نتیجه حاصل نمیشود الا اتلاف وقت، نیرو و سرمایه .
سازماندهی هم باید از داخل کشور باشد که جمهوری اسلامی با این سیستم مزدور پروری کت راه انداخته است ، هرگز شکل نمیگیرد. باید راه دیگری اندیشید.
فارسی

@NaderSoltanpour آیا آن بیانیه دادنها از پشت میله های زندان، با هماهنگی حاکمیت به منظور کم کردن فشار از روی حاکمیت نبوده ؟! اعتراض ها و اعتصابات را که شاهد بودیم یکی پس از دیگری به شدیدترین شکل ممکن سرکوب میشدند. حمله شیمیایی به مدارس دخترانه و اعتصاب کامیون داران، دیدیم که چگونه برخورد کردند!
فارسی














