Dr.Hülya SİLAH

856 posts

Dr.Hülya SİLAH banner
Dr.Hülya SİLAH

Dr.Hülya SİLAH

@drchemist35

Hülyasilah, Zeyno'nun annesi, Kimyacı, Doç. Dr.🇹🇷🇹🇷🇹🇷

가입일 Nisan 2020
445 팔로잉190 팔로워
고정된 트윗
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@akademi_kadro Arş. Gör iken tüm fakülte araştırma görevlileri için yan yana 3 ofis verilmişti, bir oda da 8 kişi idik. Bir gün kayıt için öğrencisini getiren bir aile "devlet bu kadar ARŞİV GÖREVLİSİNİ ne yapıyor, hele böyle küçük bir üniversite de, yazık" demişti.
Bilecik, Türkiye 🇹🇷 Türkçe
3
1
63
15.7K
Tolga Göktürk, PhD 🇹🇷🇺🇦
@drchemist35 Hocam ben "Huawei MateBook D16 Intel Core i9-13900H 16GB RAM 1TB SSD Intel Iris Graphics 16" W11 Home Laptop" kullaniyorum 2 yıldır. Çok memnunum. Ama i9 artik uretilmiyor sanirim. i5 fakat 14. nesil işlemcili var diye biliyorum.
Türkçe
1
0
1
620
Tolga Göktürk, PhD 🇹🇷🇺🇦
Bugün TÜBİTAK1001 projemizin sonuç raporu için 17 platin kompleksinin protein bağlanma verilerini analiz ettim, grafiklerini çizdim (excelde) ve her biri için Kbin, kq, Ksv, n, dG değerlerini hesapladım (yapay zeka filan yok hepsi manuel :). 1 gecede hepsi tamam. Yarın gece de bu değerleri kendi içerisinde ve diğer 40 madde ile kıyaslayarak yorumlayacağım. Bu işleri yaparken aklıma Picasso'nun meşhur "40 yıl + 5 dk" hikayesi geldi. Çünkü 4-5 yıl önce bu işleri yapabilmek için aylarımı harcıyordum. Şimdi ise 1 gece yetiyor. Pardon, 11 yıl + 1 gece. Demekki tecrübe böyle birşey.
Türkçe
2
0
40
7K
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
Zeyno'yu beklerken...
Dr.Hülya SİLAH tweet media
Bilecik, Türkiye 🇹🇷 Türkçe
0
0
1
66
Tolga Göktürk, PhD 🇹🇷🇺🇦
Yeni kişisel web sitem yayında! tolgagokturk.com Günümüzde akademik çalışmaların yalnızca üretilmesi değil, aynı zamanda doğru şekilde görünür kılınması da en az üretim kadar önemli hale gelmiş durumda. Bu düşünceden yola çıkarak, araştırmalarımı daha erişilebilir, düzenli ve sürdürülebilir bir şekilde sunabileceğim kişisel web sitemi yayına aldım. Sitede; • Yayınlarım (graphical abstract görselleri ile birlikte) • Projeler • Akademik CV • Güncel duyuru ve haberler tek bir platformda derli toplu şekilde yer alıyor. Türkçe/İngilizce dil seçenekleri ile hazırladığım web sayfama göz atmayı unutmayın.
Tolga Göktürk, PhD 🇹🇷🇺🇦 tweet media
Türkçe
1
0
7
339
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@hakanakelma Hocam bizim okuduğumuz haber bu idi. Tibbiyeli olmadığım için bilemiyorum bu röntgen görüntüsü kol için mi çekilmiştir
Dr.Hülya SİLAH tweet media
Türkçe
1
0
1
180
Dr.Hakan Akelma 🩺
Dr.Hakan Akelma 🩺@hakanakelma·
Cevap; Bir hasta, hindistan cevizi kabuğu öğütücüsü ile meydana gelen ciddi bir endüstriyel kaza sonrası acil servise başvurduğu söylenen ve Sol üst ekstremite, yüksek hızlı döner mekanizmaya kapılarak ağır derecede ezilme ve parçalanma (crush–avulsion) tipi travmaya maruz kalan vaka olarak sunulmuş. Radyolojik ve klinik değerlendirmede: Önkol seviyesinde radius ve ulna’da parçalı (komminüte) kırıklar, Yaygın yumuşak doku destrüksiyonu, Kas, tendon ve ligament bütünlüğünde kayıp, Majör vasküler yapıların hasarı ve perfüzyon bozukluğu var denilmiş. Ancak bu görüntüde de: Anatomik süreklilikler tutarsız Yumuşak doku geçişleri gerçek travma paterniyle uyumsuz 👉 Bu, klinik fotoğraftan çok manipüle edilmiş görsele benziyor. Sosyal medyada ❗ “gerçek vaka” gibi sunulmuş ❗ ama farklı vakaların kolajı / AI üretimi / editlenmiş görseli olma ihtimali çok yüksek. ❗Vaka pubmed ve skopusta yok Sonuç ; Bence Bu görsel + metin kombinasyonu büyük olasılıkla sosyal medyada kurgulanmış / bağlamından koparılmış bir vaka anlatımıdır.
Türkçe
4
0
10
4.7K
Dr.Hakan Akelma 🩺
Dr.Hakan Akelma 🩺@hakanakelma·
Genç Tibbiyelilere ve takipcilerime soru❓️❓️ Aşağıdaki görüntüye tanınız nedir? Bilen 5 kişiye kura ile kitabımı hediye ediyorum🤗
Dr.Hakan Akelma 🩺 tweet media
Türkçe
99
1
88
58.8K
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@hakanakelma Sayın hocam, tibbiyeli değilim, bir öğrencimin tez konusu için araştırma yaparken denk gelmiştik. Hatırladığım kadarı ile hindistan cevizi kabuğu öğütücüsüne kolların kaptirilmasi gibi bir olaydı.
Türkçe
1
0
4
1.7K
Ömer
Ömer@omer_art2·
Öldüm bittim 😀
Türkçe
5
4
328
115.6K
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
Sayın @emsan müşteri hizmetleri, geçen hafta almış olduğum hamur yoğurma makinesi ile ilgili bir şey danışmak istiyorum
Türkçe
1
0
0
146
Dr. Deniz GÖKSEDEF
Dr. Deniz GÖKSEDEF@dgoksedef·
Salı günü geçirdiğim ameliyat sürecinde büyük bir özveri ve ustalıkla emeğini esirgemeyen, bugün ise yeniden mesleğime dönmeme vesile olan kıymetli hocam Prof. Dr. Metin ERTEM’e ve değerli Op. Dr. Tuncer BABÜR’e en içten şükranlarımı sunarım. Ayrıca bu süreç boyunca üstün bir profesyonellik, titizlik ve insani yaklaşım sergileyen Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nin tüm sağlık çalışanlarına gönülden teşekkür ederim. Sağlığın yalnızca bir tedavi değil, aynı zamanda güven, emek ve özveriyle yeniden inşa edildiğini bir kez daha hissettiren herkese minnettarım.
Türkçe
27
0
46
5.2K
Prof. Dr. Güner Sönmez
Prof. Dr. Güner Sönmez@DrGunerSonmez·
Sizin veya bir yakınınızın hayatına dokunan, bir süredir çektiği hastalığı hünerli elleriyle tedavi eden, ismini unutmadığınız ve hep hayırla yad ettiğiniz bir doktorun adını yazar mısınız?
Türkçe
2K
108
1.8K
244.9K
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@gokturktlg Geçen dönem sadece 1 gün atif dosyası hazırladım, dediğiniz konuda haklısınız ama örneğin 600den fazla atifi olan zaten bir şekilde başvuru şartını katbekat sağlıyordur hocam
Türkçe
1
0
1
567
Tolga Göktürk, PhD 🇹🇷🇺🇦
Şimdi, yapay zeka tarafından uydurulan ve metriklerimize giren atıfları nasıl tespit edeceğiz? Atama/Yükseltmelerde Jüri nasıl emin olacak? Sıkı durun! ÜAK'ın doçentlik başvurularında istediği atıf şablonu ile! Hepimiz çok laf ettik, bu ne ya dedik ama ÜAK yine kazandı arkadaşlar. Ah üst akıl sen yok musun!
Türkçe
2
0
7
3.7K
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@dr_orhantezcan @DrSarperSaglam Eşim 2019 yılında bu rahatsızlığı geçirdi ve bizi Bilecik'ten Cerrahpaşa'ya sevk ettiler. Tüm sağlık çalışanlarımız ve Cerrahpaşa kalp damar cerrahideki tüm hocalarımız sagolsun, varolsun💐
Türkçe
0
0
1
90
Orhan Tezcan
Orhan Tezcan@dr_orhantezcan·
@DrSarperSaglam CTF aciline yönlendirdim.Ertesi gün köftecide;”Cenaze nedeniyle kapalıyız” tabelası görünce çok üzüldüm ve acaba ben eksik bir şey yaptım mı diye kendi kendime kritik yaptım.Dükkan açıldığında hastanın ölüm sebebini sordum.Damarının yırtıldığını (Tip 1 Disseksiyon) söylediler +++
Türkçe
1
0
1
446
Sıtkı Sarper Sağlam
Sıtkı Sarper Sağlam@DrSarperSaglam·
🚨 ACİLİN "NORMAL" GÖRÜNEN SAATLİ BOMBALARI 💣 Gece nöbeti, saat 03:00… Yorgunluktan gözlerimiz kanamış ama hata payı pusuya yatmış bekliyor. Tam o saatlerde gelen, vitalleri tertemiz, şikayetleri masum görünen hastalar aslında tüm klinik sezginizi sınayan birer sınav gibi. Hadi gelin bakalım İşte bir şeyi yok gibi ama... dediğimiz noktada iki hayati vaka: 1. VAKA: "BEL FITIĞIM VAR" DİYEN DİSEKSİYON 60 yaşlarında bir amca. "Evladım belimde 3 tane fıtık var, ağrım çok, bir iğne yap da gideyim" diyerek giriyor içeri. Klasik bel ağrısı... araya tek bir cümle sıkıştırıyor: bi de nefesim daralıyor gibi sanki. Vitaller? Tansiyon normal, EKG ve Troponin tertemiz. Hasta kusuyor, rahatlıyor; analjezikle ağrısı geçiyor. Hadi amca geçmiş olsun diyecekken amca bir anda gidiyor.. Bilinç kapanıyor, nabız yuzeyel, solunum duzensiz.. Tam KPR başlayacakken tekrar kusuyor ve çat diye geri dönüyor. Bilinç açık gks15. Ama o "kötü his" yakayı bırakmıyor. Hizlica BT Anjio'su çekiliyor: Tip 3 Aort Diseksiyonu. 🫀 O kısa bayılma aslında vücudun son uyarısıymış. Amca ameliyata alındı, şu an hayatta. Vakayı yakalayan hekim arkadasimin eline sağlık! 💣 2. VAKA: "YEDİĞİM BİR ŞEY DOKUNDU" 89 yaşında bir amca. En nalet saat, 03.30. Sırt ağrısı ve bulantıyla geldi. Vitalleri şaşırtıcı şekilde stabil: TA 110/70, nabız 65. Amca ısrarlı: "İyiyim ben evlat, yediğim dokundu herhalde, gideyim." Detaylı fizik muayenede o minik detay: Batında üfürüm. Periferik nabizlari açık ve eşit. EKG'de aVR elevasyonu ve sağ yüklenme bulgulari... Acaba Akut koroner sendrom mu? Diseksiyon mu Emboli mi derken kontrastlı BTyi çektik. Sonuç: Anevrizma rüptürü + Aort diseksiyonu. 💣 Tanı sonrası takipte hasta hipotansifleşti. Hipovolemik şok tablosu oturdu. Şok yönetimi yapıldı. Hızlıca EVAR yapılacak merkeze nakli gerceklestirildi. Maalesef amcayı 5 saat sonra kaybettik. "çorba dokunmuş" denilip eve gönderilmedi. Acısı dindirildi, ailesiyle son anlarını vedalaşarak geçirdi. Tanısı konmuş bir şekilde, huzurla gitti. Keşke kurtarilabilseydi ama gerçekten zor bir vakaydı. 🧠 GENÇ MESLEKTAŞLARIMA NOTLAR: Aort diseksiyonu tam bir bukalemun. Bazen bel ağrısı olur, bazen sadece saniyelik bir bayılma. ✅ Açıklayamadığın senkop = Aksi ispatlanana kadar diseksiyondur. ✅ Sırt/Bel ağrısı + Yaşlı hasta = Asla "basit" deme, geçiştirme. ✅ "İyiyim" diyen hasta her zaman iyi değildir. Normal vitaller sizi gevşetmesin. Muayene etmediğiniz her hasta, kapağı açılmamış şüpheli bir mektuptur. Şüphe etmeyi asla bırakmayın. 🦓🩺 Sarper Sağlam Takip @DrSarperSaglam ♥️
Sıtkı Sarper Sağlam tweet mediaSıtkı Sarper Sağlam tweet mediaSıtkı Sarper Sağlam tweet mediaSıtkı Sarper Sağlam tweet media
Türkçe
30
47
690
73.5K
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@DrSarperSaglam Eşim bir akşam sırtıma sanki bıçak saplandı dedi ve iki büklüm yerdeydi. Hipertansiyon hastası olduğu için ihmal etmedik ve acilde çekilen BT'de aort diseksiyonu olduğu görüldü.
Türkçe
0
0
1
199
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@gurkanimre_81 16 yıldır Bilecik'teyim hocam. Ne acilde ne de polikliniklerde bir kere bile şahit olmadım👏
Türkçe
0
0
1
71
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@akademi_kadro Arş. Gör iken tüm fakülte araştırma görevlileri için yan yana 3 ofis verilmişti, bir oda da 8 kişi idik. Bir gün kayıt için öğrencisini getiren bir aile "devlet bu kadar ARŞİV GÖREVLİSİNİ ne yapıyor, hele böyle küçük bir üniversite de, yazık" demişti...
Türkçe
1
0
11
1.3K
AkademiKadro
AkademiKadro@akademi_kadro·
İlk akademik şokunuz⤴️
Türkçe
207
16
312
17M
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@eskazanae Başınız sağolsun hocam, Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun 💐
Türkçe
1
0
2
174
A. Emre Eşkazan, MD 🩸🔬
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Hematoloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi, Türk Hematoloji Derneği eski yönetim kurulu üyesi, çok değerli hocam, ağabeyim, sayın Prof. Dr. Ali Zahit Bolaman’ı kaybettik. çok iyi bir hekim, hoca ve insan idi, hayata gözlerini de 14 Mart Tıp Bayramında yumdu… Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun… en derin saygı ve sevgilerimle. Emre “Paşan”…
A. Emre Eşkazan, MD 🩸🔬 tweet media
Türkçe
15
4
92
5.9K
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@omer_art4 Bilecik'te bir yer...Dün kızımın okul çıkışını beklerken çektim, sol tarafın manzarası buydu, mana dolu, sağ taraf ise beton yığını...
Dr.Hülya SİLAH tweet media
Türkçe
0
0
0
61
Ömer
Ömer@omer_art2·
Bomboş dünyada bir mana ararım.
Türkçe
1
0
16
903
Dr.Hülya SİLAH
Dr.Hülya SİLAH@drchemist35·
@omerart_gm arada bir gelir, misafirimiz olur kapımızın önünde, ama yakalanacak diye tereddütlerim var🙂🙂🙂 iyi hafta sonları bizden herkese🐈🐈‍⬛
Dr.Hülya SİLAH tweet mediaDr.Hülya SİLAH tweet media
Türkçe
1
0
0
56