Efe Fidancı
38.9K posts

Efe Fidancı
@efefidanci
Retweet, beğeni, paylaşım ve yorumlar, bilgilendirme/kaynak gösterme amaçlı olup, onay ve/veya destek anlamına gelmeyip, yatırım( al,sat,tut)tavsiyesi değildir.



SON DAKİKA | İran Basını: "İran heyeti, Trump'ın tehditleri nedeniyle ABD ile görüşmelerin yapıldığı alandan ayrıldı."



#SONDAKİKA İsrail ile Hizbullah arasında geçici ateşkes sağlandı. Ateşkes 16.00'da yürürlüğe girecek. Haberle endeksi çektiler bakalım yukarı ama bizimkilerden gelebilecek ters mevzulara karşı nakit oluşturun kenara #xu100 #bist100

Bir hissede "takası toplamak", o hissede para yakmaktır. Zaten her hissenin temel amacı da bu değil midir? Bunca endeks mühendisliği ve borsamızın uzun zamandır içinde olduğu bu düzeltme süreci; aslında ortada hiçbir şey yokken düşen piyasanın amacının küçük yatırımcıyı dışarıda bırakmak, BIST 30 hisseleri de dahil olmak üzere takası toplamak ve ardından başlayacak rallide o malı yeniden küçük yatırımcıya devretmek olduğunu göstermiyor mu? Bu durumda piyasa aktörlerinden birisine "az hırsız", diğerine ise "çok hırsız" mı diyeceğiz? Bazı getirisi yüksek fonlar para yakıyor ve bazı hisseleri yükseltiyor diye hırsız mı oluyorlar? Konjonktür tamamen değişti, artık hiçbir şey eskisi gibi değil. Her şey çok daha hızlı ilerliyor, marjlar çok daha çabuk oluşuyor. Geleneksel ofansif fonlar, para yakan bu yeni nesil fonların gerisinde kaldı; asıl sorun da zaten bunu bir türlü kabul edememeleri. Para yakan fonlar sayesinde, normal şartlarda hiç gitmeyecek hisseler bile bu nakit akışının içine girerek çok güzel marjlar verebiliyor. Burada doğru zamanda, doğru yerde durmayı başaran küçük yatırımcı; hem fon tarafında hem de hisse bazında ciddi paralar kazanabiliyor. Eskiden bir hissenin yükselmesi için yatırımcının çok uzun süreler beklemesi gerekiyordu; şimdiyse borsadan kısa zamanda yüksek kazançlar elde etme şansı var. Bunun neresi yanlış? Bir yatırımcı, Türkiye ekonomisinin en değerli hisselerinden olan AGHOL ve TABGD gibi tahtalarda aylarca bekleyerek, yüksek enflasyonun olduğu bir ülkede parasının değerini nasıl koruyabilir? Altı aylık getirilerin ortalaması %12 - %13 seviyelerinde kalmışken, biz borsada para kazanmak için mi varız yoksa sadece mal taşımak için mi? Yönettiğiniz fonun bir senede faiz katar getirisi yok bir özeleştiri yok mu ? İnsanlar neden sizin fonunuza gelsin ? Sizin bahsettiğiniz o klasik düzlemde, sadece "güzide hisse" diyerek beklemekle nasıl para kazanacağız? Herkesin dilinde bir "yabancı yatırımcı" söylemidir gidiyor. Oysa senelerdir bizim borsa dinamiklerimiz yerli spekülatörler ve yerli oyuncular etrafında şekilleniyor; her daim de böyle kalacak. Yabancı yatırımcı bu işin sadece tamamlayıcı kısmıdır. Büyük bir ralli olacağı zaman zaten yabancı yatırımcı çoktan hisselerdeki yerini almış olur ve eş güdümlü bir şekilde herkes para kazanmaya başlar. Bu sistem her zaman böyle işledi, bundan sonra da böyle gidecek. Bu süreçte küçük yatırımcı olarak bizim yapmamız gereken; para yakan kim varsa, hangi güçlü oluşum hareket başlatıyorsa onun arkasında durmaktır. Uyuz eşeğe değil, her daim kazanacak ata oynamak zorundayız. Aksi takdirde, bu piyasa koşullarından para kazanmamız asla mümkün olmayacaktır.



@borsa_avcisii Smart günes enerjisi hocam maliyet 14.75 yorumlarmisinjz geleceği parlakmj





