Emir retweetou

YKS öncesindeki YGS-LYS sisteminde birden fazla puan türü vardı. Tercih edilecek programa göre testlerin ağırlıkları değişirdi.
Örneğin;
• Tıp ve Diş Hekimliği programlarında Biyoloji ve Kimya'nın etkisinin daha yüksek olduğu MF-3 puanı,
• Mühendislik programlarında ise Matematik, Geometri ve Fizik'in ağırlığının arttığı MF-4 puanı kullanılırdı.
Bu sayede her bölüm, kendi akademik yapısına en uygun ölçme sistemiyle öğrenci seçerdi.
Bugün ise aynı sayısal puanla hem tıp hem de mühendislik tercih edilebiliyor. Oysa farklı disiplinlerin farklı yetkinlikleri ölçmesi daha sağlıklı sonuçlar verebilir.
YGS-LYS dönemindeki çoklu puan türü sistemi neden terk edildi? Bana göre adayların alan yeterliliklerini daha doğru yansıtan oldukça başarılı bir modeldi.
#YKS #ÖSYM #YKS2026 #ÜniversiteTercihleri #Eğitim #TYT #ayt26

Türkçe
















