Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪

25.4K posts

Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪 banner
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪

Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪

@Upplyser

Det är en svart svan på bilden, det är allt som är anonymt med mig. X är en sysselsättning, saknar agenda. Född 1959, bor i Frankrike sedan 1998.

Magny-le-Hongre - Frankrike Присоединился Haziran 2009
834 Подписки469 Подписчики
Закреплённый твит
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪
Jag har laddat ner temperaturdata för Paris i en obruten serie från 1873 till idag och bett ChatGPT att behandla datan.
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪 tweet media
Svenska
1
0
2
131
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪
@SvensRekishikan Turism, jag tror de har flest turister i världen per invånare, nästan 6. När du besöker ön så sköts precis all service av unga människor från EU-länder. Jag frågade en slovakisk kille i en bilverkstad var islänningarna var. ”På kontoret” blev svaret.
Svenska
1
0
1
16
Lt (later Col and eventually Gn) Scheisskopf
Seriöst. Det måste finnas ett sätt att hacka ”miljövänliga diskmaskiner”? Lär ju vara fem rader kod på ett EPROM som får dem att diska i 48 timmar i 1 dl vatten som håller 22 grader? Kan inte vara så svårt att slippa ”eco”?
Svenska
3
0
2
221
Dr. Eli David
Dr. Eli David@DrEliDavid·
The French 🇫🇷 don't use air-conditioning even during hot summer months, to save the planet. Thank you for your sacrifice 🙏 _
Dr. Eli David tweet media
English
359
1.2K
7.8K
200.4K
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪 ретвитнул
Dave Throup
Dave Throup@DaveThroup·
400 temperature records broken today in France (many by a huge margin) and hottest day ever recorded for country as a whole (averaged across 30 long record stations). Probably just Summer and heat islands and airports and aliens and things. Map via @GJauseau
Dave Throup tweet media
English
26
81
269
12.3K
Miss Jo
Miss Jo@therealmissjo·
@HannaLiubakova Rubbish. Open your windows. Have a breeze flowing through. Get a decent fan. And in 5 days the temperature falls dramatically
English
4
0
19
413
Hanna Liubakova
Hanna Liubakova@HannaLiubakova·
Life without air conditioning in this heat is almost impossible. I hope everyone is safe!
Hanna Liubakova tweet media
English
9
4
55
4.6K
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪
@SvensRekishikan Hela den franskspråkiga världen använder det, AZERTY, jag exempelvis. Det fungerar bra för engelska, för svenska pressar jag Ctrl+Win och byter till svensk layout, men då får jag inte titta på tangentbordet, utan köra ur minnet. Den översta raden är dock knepig.
Svenska
0
0
1
15
역사관 歴史館🚅📖☯️⛩🍶♨🍻Svensk i Japan
För 158 år sedan, den 23 juni 1868 uppfann Chrstopher Sholes det som skulle bli den moderna skrivmaskinen. Den kommersialiserades av Remington då Sholes hatade sin egen uppfinning. QWERTY tangentbordet lever med oss än idag på våra datorer och smartphones. #Historia
Svenska
1
0
2
88
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪
@roddreher I origin from northern Sweden, living in France, where my kids grew up and I confirm what you write. All the battles I had with my wife, mother in law and other woman interfering. They all dressed them as Michelin figures as son as it was below 20 C, and they all hate ”la clim”.
English
0
0
0
139
Rod Dreher
Rod Dreher@roddreher·
I don’t know if you realize this, but many French (and other Europeans) have a superstitious belief that cold, even artificial cold, causes disease. It’s the damnedest thing. I’ve been in Paris in winter and observed French reacting to a draft as if it were the Angel of Death.
Tony Aubé@aubetony

After a hellish week in a Paris Airbnb with no AC (100°F outside, 108°F+ inside), I started looking into why the French are so opposed to AC. There's many reasons: bureaucracy, poverty, etc. But the main one is decades of environmental campaigns that convinced people AC is the devil. The result? You can't escape the heat. Most buses, metro lines, and shopping malls have no AC. This Monday, 850 schools are closing because classroom temperatures exceed 104°F. In Nantes, they built a brand-new train station and a hospital without AC for environmental reasons. The station is now partially closed because it's become a "furnace" that endangers travelers. Hospitals are covering windows with emergency foil blankets to protect patients. The French demonize air conditioning because it creates carbon emissions that contribute to climate change. Never mind that France already has one of most carbon-free electricity in the world thanks to nuclear, or that it accounts for less than 1% of global emissions. They also oppose AC because it "just displace the problem" by dumping heat into the street. Never mind that studies suggest even if an entire city were air-conditioned, the increase in outdoor temperature would be at most about 1°F. Instead, people are willing to endure 104°F+ indoors to avoid a marginal increase outdoors. This ideology kills more people than firearms in the United States. Across Europe, between 50,000 and 70,000 people die from heat every year, mostly the elderly and the poor. Compare that to roughly 44,000 Americans killed by firearms. For comparison, despite having a similar population, deserts, and more extreme temperatures, the United States has only about 2,500 heat-related deaths per year thanks to widespread AC. That's what bothers me most. The moralizing posture completely detached from reality. People feel morally superior for "not polluting." They criticize America and its guns while tolerating policies that kills even more people. I share this anecdote because I know it's shocking to Americans. Here, schools or hospitals reaching 104°F would be unnaceptable. The absurdity is immediately obvious to us because we're looking from the outside. We see the gap between moral intentions and real-world consequences. But we're no different. In America, we have dozens of similar issues where we're just as irrational, and we've become blind to them because the solution isn't politically acceptable. How do can we bring back logic and pragmatism in our societies ahead of irrational political ideological ?

English
163
42
787
94.9K
History Nerd
History Nerd@_HistoryNerd·
The movement from the radioactive cloud after the Chernobyl disaster
English
7
54
266
27.4K
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪
Frankrike har uppmätt sitt varmaste dygn hittills, räknat på medeltemperatur för runt 30 mätstationer över hela landet. Bilden visar vad vi kan förvänta oss de närmaste dagarna, strax öster om Paris. I juni!
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪 tweet media
Svenska
0
0
1
36
🇪🇺alors alors
🇪🇺alors alors@CoMyhrberg·
@romanovitj I stora delar av Svealand även söderut är det helt omöjligt att bedriva jordbruk. Jag är själv uppvuxen i sådan bygd. Sverige ser mer ut så här.
🇪🇺alors alors tweet media
Svenska
2
0
3
224
Jesper Karlsson
Jesper Karlsson@Jkarlsso70·
@Upplyser @apannilsson2 År 850 e Kr - 1350 e Kr bodde det Nordmän på Grönland. De odlade korn, hade får och getter och fiskade. Sedan blev det för kallt. Det blev Climatechange. En del hann överge Skrälingön. Andra frös ihjäl och blev för evigt kvar.
Jesper Karlsson tweet media
Svenska
1
0
0
23
Apan Nilsson
Apan Nilsson@apannilsson2·
När jag var i södra Frankrike på 80-talet steg temperaturen ofta över +40C i augusti. Det är alltså inte temperaturen i sig som är extrem, utan tidpunkten. Den journalistiska frågan är alltså "Vad blir det för temperaturer under sensommaren?" Men det förstår inte Omnis små miljöaktivist-journalister. @omni_red "Två barn hittades döda i bil i extremhett Frankrike" omni.se/a/k0m04L
Svenska
3
1
10
428
Hans Bjärstål 🇫🇷🇸🇪
@SomeBart För att vara juni så är det extremt, vi ligger runt värmerekord för perioden. Normalt är slutet av juli-början augusti vår varmaste period, och det vi går igenom nu skulle uppfattas som varmt även då. Myndigheter varnar, skolor stängs. Det går inte att prata sig runt frågan.
Svenska
1
0
1
24
Bart Söndagsbarn ⚦
Jo, Aktuellt, det är lite varmt på kontinenten nu men de temperaturerna är fullständigt normala. Sluta vara så jäkla alarmistiska.
Svenska
2
1
8
356
Teknikfientligt skäggtroll
Märkligt att icke svenska medborgare får rösta i Sverige i kommun- och regionval. Finns det något annat land i hela världen, där "ickemedborgare" får rösta ?
Svenska
36
21
291
16.8K
Per Johansson
Per Johansson@pelle_jr·
@gsurunken Så är det nog. Personalen har inte gått några charmkurser i alla fall.
Svenska
2
0
0
2K
Per Johansson
Per Johansson@pelle_jr·
När man var ute i Sundsvall på 90 talet så avslutade man på Max. Fantastiska hamburgare då. Har testat Max lite varstans den senaste tiden. Snacka om att det är uruselt idag. Vad hände egentligen.
Svenska
17
0
45
29K
Unreachable Itch
Unreachable Itch@TurdBurgley·
@D1Hatersickan Bourdain sa väl att ge fan i att starta en Italiensk restaurang om det inte smakar bättre än vad en italiensk farmor kan laga. Mycket dålig italiensk mat i Sthlm.
Svenska
1
0
0
243
Icon🇳🇬
Icon🇳🇬@D1Hatersickan·
Italiensk mat är så överskattat jag är trött på att varje ny resturangen ska va Italienskt shit är MID
Svenska
7
0
12
3.9K