@health_seo@Liberty_Vegan@robnisk@JezziiB No he said logic, not what you should feel comfortable with. You are not making a strong case for your self of doing a Cathy Newman.
An older guy was hitting on me and asked my age, I told him to guess (I do this because it exposes early if they’re attracted to teens)nd he thought I was 19-23.
I asked him his age, he’s 45.
Then I asked him why he’s attracted to underdeveloped girls.
He got mad at me. Lol
@Liberty_Vegan@JezziiB If 18-21 olds can’t take responsibility for who they select as a partner due to what ever victimhood, then they should not have the responsibility to elect leaders of the country either. Either you are an adult or not, with the rights and obligations of one.
A 21 year old adult woman is not underdeveloped.
Not physically, hormonally, legally.
In no context is a man of any age consensually pursuing a 21 year old woman immoral.
It may not often be practical, but that's entirely separate from the moral layer that zoomers and feminists try to drape over it.
BREAKING NEWS‼️🔥 Nu lanserar vi valutakonto till alla kontoformer (ISK, KF, depå) och till samtliga kunder - oavsett förmånsnivå 🥳🙌 🇸🇪🇪🇺🇺🇸🇨🇦🇳🇴🇩🇰🇬🇧🇨🇭🇵🇱
✅ Gäller ISK, kapitalförsäkring (KF) och depå
✅ Valutaväxling i realtid kl. 08.00 - 23.55
✅ Låg växlingsavg. enl. förmånsnivå (0,05% - 0,12%)
✅ Mottag utdelning i utländsk valuta
✅ Växla mellan utländska valutor ex. EUR/USD
✅ Gäller självklart för- och efterhandeln i USA
Psst... valutakonto och valutaficka är samma sak här. Fungerar alldeles utmärkt att koppla till befintliga konton!
Kom ihåg att alla kan bli kunder hos Montrose nu - vi har inga fasta avgifter alls, så bli kund du också! Koden BuyAndHold ger 3 månader Premium!
#PrataPengar#Finanstwittermontrose.io/valutakonto
Stegra har bytt namn till Green Nexus Investment Holding och är därmed inne på sitt tredje namn efter att ha debuterat som H2 Green Steel. Stålverket i Boden har numera Wallenbergarna som största ägare #PrataPengar#Finanstwitterarticles.finwire.com/FWM00DCE45-ste…
Förslag: Bygg två stycken vindturbiner om 2MW på bergryggen i Tantolunden på Södermalm. Elen skulle potentiellt räcka till flera tusen hushåll.
Jag tror att de boende, som ofta är klimattroende och röstar grönt, skulle uppskatta dem.
@cuke77@antipharmagirl@WorkElizab I know sound economic decisions are foreign to you Americans who want to borrow for all your consumption be it private or federal. Don’t make it less wrong. Don’t finance vehicles.
'm okay, but my insurance just declared my car a total loss. They're offering me $18,000, but I still owe $26,000 on the loan. I'm literally going to be $8,000 in debt for a car I no longer have, all because someone ran a red light. How is this fair⁉️ 😭
@RosyBrown0y@Ava_AM12ff So you are not allowed different opinions? I am not against abortion for context. I don’t go around hating on people who disagree with me in this or kinda any issue.
@Upplyser@Snyggve78 Nej han använder inte bilen när han hjälper mig. Jag kommer till honom. Men han brukar typ som regel ha lite i tanken, så jag hittar på ett ärende och lånar hans bil och tankar sedan fullt. Men nej betalar inte Tim/lön. Försöker hjälpa tillbaka i den mån jag kan.
@KattenRod@Snyggve78 Använder han sin bil när han hjälper dig har han ju en kostnad vilken är rimlig att ersätta, men du betalar honom väl inte för hans arbetsinsats?
Jag tycker verkligen det är skitjobbigt när grannar, släktingar och folk i ens omedelbara närhet propsar på att betala när man har hjälpt dem med något. Kan man inte bara hjälpas åt helt enkelt? Måste det verkligen swishas eller köpas vinflaskor för minsta lilla tjänst man gjort?
@artesan0x It’s not a right to get sponsors and be able to compete in karting. It’s a privilege. But sure if you care so much of the genetalia of the driver sponsor a driver with a vagina if that is something important to you.
POR QUE NO HAY MUJERES EN LA F1
Llevan 50 años sin una mujer en la parrilla de F1 y nadie habla de la razon real
La ultima fue Lella Lombardi en 1976
Desde ese dia ninguna mujer ha largado en un Gran Premio
No es porque no tengan talento
No es porque no sean rapidas
No es porque los autos sean muy pesados
Es porque el sistema esta diseñado para que nunca lleguen
Para llegar a la F1 necesitas empezar en karting desde muy pequeño
Eso cuesta entre 50 y 100 mil dolares por temporada
Los patrocinadores invierten en niños porque "tienen mas futuro"
Las niñas que llegan al karting reciben menos sponsors
Menos sponsors significa menos dinero
Menos dinero significa menos oportunidades
Y cuando llegan a las categorias junior los equipos prefieren apostar por pilotos con "historial probado"
Historial que nunca tuvieron porque nadie les dio la oportunidad
La F1 creo la F1 Academy en 2023 para "solucionar el problema"
Es una categoria exclusiva para mujeres
Separada de los hombres
Con menos presupuesto y menos visibilidad
No es una solucion
Es una vitrina
Hace 50 años que una mujer no corre un Gran Premio de F1
No porque no existan
Sino porque el sistema nunca las dejo llegar hasta ahi
Eso no es un problema de talento
Es un problema de estructura
Y la diferencia importa
@PierreMathisson Ja folk vill ju ha skolplikt då blir det så här. Bättre att elever som dessa får komma ut och arbeta i jobb som inte behöver utbildning så kan de komma tillbaka och plugga på komvux senare.
Konfronterade elev som valt att skolka från mina senaste lektioner.
Fick följande svar: "Jag orkar inte. Jag får väl ta ett F."
Det kommer ju bli en fin kedjereaktion som jag till slut kommer att hållas ansvarig för.
Och nej, det är inte relationen som brister.
Halverad elskatt och 3 kronor dyrare bensin var förslaget av utredaren. För att hjälpa hushållen över till elfordon. Men förslaget blir sannolikt inte av. claeshemberg.se/halverad-elska…
@BicepsTradern Inte ett bett på den glassen hade min unge fått äta. Visst kan det vara gulligt när de småkaxar sig men samtidigt viktigt att man lär sig att föräldrar sätter upp regler av en anledning.
Föräldratwitter, vi bjöd femåringen och några grannbarn på pinnglass. Femåringen äter upp en sandwich och vill ha mer. Nej du har fått ditt. Ok då tar jag en själv. Hon sticker in, får ut en till från frysen och äter den framför oss flinande. Vad gör man?
@RoadHazard19 Det är bokstavligt talat förbud att röka på balkongen och det står i kontraktet?🤣 man ska väll kunna ha öppet fönstret utan att det ska lukta ciggrök i hela jävla lägenheten wtf
@borderlida Har BRF lagligt stöd för att förbjuda rökning på balkongen? Jag vet att vissa styrelser tror man kan göra vilka regler man vill bara man röstar in dem. Men skulle vara intressant om en sådan stadga någonsin prövats i hyresnämnden.