Zero

114 posts

Zero

Zero

@_ZeroProtocol

خدا شاه ملت

Sumali Şubat 2026
60 Sinusundan4 Mga Tagasunod
دکتر جهان سومی
خدایی اگه کسی ارز و طلا حالیشه بگه ۶ ماه تا یه سال اینده ممکنه برای طلا و ارز چه اتفاقایی بیفته؟
فارسی
7
0
23
1.9K
H.R
H.R@97h97h·
@winenotagain هیچ نشانه تغییر روندی در انس و کریپتو دیده نمیشه.فعلا سناریو نزولی و گاهیم رنج زدنخ
فارسی
1
0
3
257
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@_KhodaBiamorz نیروی مبارز از اسرائیل چطور منتقل میشه به خاک اصلی؟ نگو که فکر می‌کنی میشه d-day اجرا کرد؟
فارسی
1
0
0
710
MohammadReza
MohammadReza@_KhodaBiamorz·
ایده "تسلیح مردم داخل ایران" فرق چندانی با فراخوان مردم بیدفاع به خیابان ندارد. اجرایش بسیار مشکل است و حتی در صورت اجرا، ج.ا با سلاح سنگین آنرا سرکوب میکند. تنها شانس موفقیت، سازماندهی گروههای مبارز در داخل اسرائیل است که نیروی زمینی عملیات غرش شیران بعدی باشند.
Emily Schrader - אמילי שריידר امیلی شریدر@emilykschrader

اکنون باید مردم ایران را مسلح کرد.

فارسی
51
39
655
21.2K
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@monty5stars @00Nietzsche درحالی پایتخت عملا سقوط کرده بود و انقلابیون مسلح مشغول فتح و غارت بودن این آقایون در مجلس درباره لایحه انحلال ساواک بحث حقوقی می‌کردن واقعا کار جنون ما به تماشا کشیده بود
فارسی
0
0
2
69
monty
monty@monty5stars·
@00Nietzsche خودتان که بدرستی میگویید "مطلقا هیچ شانسی نداشت" یکدفعه "خرد سلیم" را از کجا آوردید؟ کسی که در چنین شرایطی مسئولیت «سیاسی» میپذیرد قطعا در مورد شانسش دچار توهم است...
فارسی
2
0
27
620
ژان 🇮🇷
ژان 🇮🇷@00Nietzsche·
بختیار آخرین تیر در تاریکی بود. مطلقا اون بازه هیچ شانسی نداشت. (ممکن بود افراد دیگه داشته باشن ولی اون نداشت) صرفا اومد نشون داد میشه لیبرال بود مخالف حکومت بود ولی زنازاده و عقده ای نبود و با خرد سلیم و شرافت تصمیم گرفت. بختیار اتفاقا نماد درستی و دلیل نپذیرفتن عذر 57 ای هاست.
دکتر استرنجلاو(بابای آهوی سابق)@BSaidin64297

دوتا انسان توی تاریخ معاصر باخت سنگین دادن از ساده لوحی و بهش افتخار هم میکردن:شاپوربختیار به نخست وزیری و ابوالحسن بنی صدر به ریاست جمهوری شون مغرور و مفتخر بودند و هر دو از خمینی رکب خوردن‌.

فارسی
12
11
167
6.2K
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@SnakeDocTop Is junior bold enough to push for the bomb in this time or that file closed forever?
English
0
0
1
403
Jonas Blane
Jonas Blane@SnakeDocTop·
@_ZeroProtocol Maybe a little bit after the mid-term. Although, the IRGC can veto it anytime it wants.
English
4
0
37
1.7K
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@SnakeDocTop @laurnorman The kicking the can part is clear but how long do you think this can realistically last? Months, years, or decades?
English
1
0
2
1.2K
Jonas Blane
Jonas Blane@SnakeDocTop·
@laurnorman The whole thing is kicking the can down the road. The only realistic exchange will be that the IRGC is going to sell oil to the pre-war level to China using the dark fleet and the other countries oil flows through the strait with a non zero but limited harassment from the IRGC.
English
3
3
179
4.2K
Sina Heyvari
Sina Heyvari@SsIiNnAaIRan·
دوستان عزیزدلی که دارند تاریخ جنگ بعدی رو پیش بینی میکنند(اکثرا آبان۱۴۰۵ یا بهار و تابستان ۱۴۰۶) باید اینرو بدونند کسی که میخواد دوباره بجنگه دشمن خودش رو با پمپاژ دلار و رفع محاصره و برداشتن تحریم و مشوق های اقتصادی مثل سرمایه گذاری و غرامت سرپا نمیکنه!
فارسی
10
9
257
8.8K
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@awes_spad @SnakeDocTop @alirezakiani2 حملاتی که به ستادها میشد بیرون تهران چه اونایی که خودم دیدم چه فیلم‌ها به نظر همه دوضرب بودن
فارسی
0
0
1
38
AWES SPAD
AWES SPAD@awes_spad·
@_ZeroProtocol @SnakeDocTop @alirezakiani2 در این جنگ همه ترور ها اسراییلی ها بودند،حتی کادر رده پایین هوافضا سپاه رو تا خونه خودشون رهگیر می کردن و می زدن. اگر هم توسط امریکا کشته شده باشه،هدف امریکا نبوده،صرفا از بد شانسی در موقعیت بمباران یک مرکز نظامی بوده.
فارسی
1
0
5
627
Alireza Kiani
Alireza Kiani@alirezakiani2·
بزرگواران یک پرسش؛ «سردار» تنگسیری را دوستان اسرائیلی به درک واصل کردند یا آمریکایی‌ها؟
فارسی
66
26
958
57.7K
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@SassanidPrpgnda @gurbedoost شمخانی سر نداشته، موسوی اصلا جنازه نداشته بعد جنازه خامنه‌ای چطور از اون جلسه سالم بیرون اومده؟ عکسش هم همون روز فرستادن برای ترامپ؟
فارسی
0
0
1
21
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@AlbertNoether پوست‌اندازی هم بشه نهایت در سیاست خارجی میشه، داخل بدتر هم میشه، شبیح مستراحی مثل پاکستان میشه که راه فراری هم نیست ازش
فارسی
0
0
1
20
Mountain
Mountain@AlbertNoether·
بعضی‌ها خیلی از «تحول» و «پوست‌اندازی» هراس دارن، اما چرا؟ چیزهای لزوما بدی نیستن اینها. پس چه بشود؟ همان نظام ولایت فقیه سابق بهتره از مدل پوست‌اندازی‌شده؟ آیا مدل پوست‌اندازی‌شده مخوف‌تره؟ (البته من منظورم این نیست که قراره پوست‌اندازی رخ بده)
فارسی
16
1
35
2.5K
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@SnakeDocTop @alirezakiani2 اصلا موردی هست که مطمئن باشیم آمریکایی‌ها ترور کردن؟
فارسی
4
0
2
567
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@realBhnam @J74wabx هر دوطرف مسلح‌ان تا وقتی با تفنگ به جون هم نیافتادن فیلمشونه و اینا هم اختلاف طلبگی همون دو‌ سه ماه پیش سر آتش بس امام‌جمعه قم رفت گنده‌هاشون که زیاد شلوغ میکردن تهدید کرد از کار بیکارتون میکنیم.
فارسی
0
0
1
46
Behnam
Behnam@realBhnam·
@J74wabx نه نیست. حداقل توی بدنه اشون نیست. در نهایت فکر میکنم از بالا جمعشون بکنند. مشخصه که توجیه نشدند.
فارسی
1
0
17
1K
Musa
Musa@J74wabx·
@realBhnam فیلمشون نیست؟
فارسی
6
0
16
3K
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@_KhodaBiamorz @LiberalAntiLeft قسمت سرکوب عمله ارتجاع چنین راحت هم نیست، اونم با لیبرال‌های جهان وطن که با چمدون آماده منتظر ان فلنگو ببندن
فارسی
0
0
0
21
MohammadReza
MohammadReza@_KhodaBiamorz·
@LiberalAntiLeft یک حکومت نرمال متصل به منابع کشوری مثل ایران براحتی (البته بعد از سرکوب عمله ارتجاع) رفاهی بهتر از عربستان و فناوری در حد کره جنوبی ایجاد می کرد.
فارسی
4
1
314
5.8K
LibAntiL / لیبانتیل
LibAntiL / لیبانتیل@LiberalAntiLeft·
دارم بازی کره-چک رو نگاه میکنم و لحظه‌لحظه‌ش تیری به قلب ایرانیه. اول اینکه چندده‌هزار کره‌ای در ورزشگاهن. در مکزیک. یعنی طبقه متوسط پولداری که از کشورش برای تشویق تیم‌ملیشون اومدن و پرچمشون رو بغل میکنن. برای ایرانی بی کشور و بی‌پرچم با مردمی به فقر کشیده شده واقعا دردناکه. تیم فوتبالشون هم در حد و قامت یک تیم اروپاییه، چندین ماه دوره داشتن و با آمریکا، برزیل، پاراگوئه، بولیوی ،ترینیداد، اتریش، غنا و مکزیک برای آماده‌سازی بازی کردن. بازیکن کره‌ای در حالی داره تنه به تنه چک بازی میکنه که مدام هم تبلیغ هیوندای و سامسونگ از کنار زمین رد میشه. و ما نگاه... و ما حسرت... و ما افسوس...
فارسی
32
24
621
31.1K
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
امارات دوبار جواب داد دیگه خایه نمی‌کنن بزننش؟
فارسی
0
0
0
14
Zero
Zero@_ZeroProtocol·
@SnakeDocTop البته امیدوارم ریدمان سیساسون که مورد انتظار بود باعث ندیده‌شدن ریدمان این دو نفر نشه
Zero tweet mediaZero tweet media
فارسی
1
1
17
6.2K
Jonas Blane
Jonas Blane@SnakeDocTop·
بسته بودن تنگه ی هرمز انتخابی سیاسی در واشنگتن بر مبنای معادلات داخلی (و نه‌ حتی فشار خارجی) و طمع کاخ سفید و ترامپ برای بدست آوردن پیروزی کم خرج به جهت تلفات انسانی است نه ناشی از واقعیتهای نظامی. سه ناوشکن ارلی برک در ۱۶ اردیبهشت وارد خلیج فارس شدند و روز بعد با درگیری
мальчиш مالچیش@SvejkSoldat

@LisanAlGaib93 بله یک مثال واضحش همونه. مساله ساده‌ای هم نبود چون گویا در خود دولت ترامپ هم کسی احتمال موفقیت بستن تنگه رو نمی‌داد ولی اعتراف به اشتباه و بررسی فاکتورهایی که در نظر گرفته نشده بود،‌ اولین قدم برای اصلاح و بهتر کردن تحلیل‌های آینده است.

فارسی
78
155
1.8K
201.7K
MohammadReza
MohammadReza@_KhodaBiamorz·
ترامپ امروز حرفی که من قبلا چند بار اینجا زدم را در مصاحبه با خبرنگار NBC گفته. اولویت او زمان دادن به محاصره دریایی (برای تضعیف ج.ا تحت فشار در گذر زمان) است. دلاوران سپاه اسلام نباید چنین اجازه ای بدهند و با #حمله_پیشدستانه_مطالبه_ملی به رویاهای ترامپ خط بطلان بکشند.
MohammadReza tweet media
MohammadReza@_KhodaBiamorz

@PersianZigZag منطقا صبر می کنند تاثیر محاصره مشخص بشود . یک مقدار به موفقیت عملیاتهای شناسایی برای لوکیت کردن سران باقیمانده (بخصوص وحیدی) هم بستگی دارد. x.com/mhmiranusa/sta…

فارسی
8
9
572
35.7K
Ashkan Monfared
Ashkan Monfared@MonfaredAshkan·
در ادامه پاراگراف سوم: مشکل غرب درک بدیهیات نیست. مسئله، منفعت کوتاه‌ مدت سیاسی است. به‌ جز چند استثنا در تاریخ آمریکا، ساز و کار تصمیم‌گیری در میان روسای‌جمهور ایالات متحده معمولا بر اساس یک سنت نانوشته پیش رفته است: یا تصمیمی می‌گیرند که بتوانند تا قبل از انتخابات بعدی از نتیجه‌اش بهره‌برداری سیاسی کنند؛ حتی اگر همان تصمیم، چند سال بعد هزینه‌های سنگین‌تری ایجاد کند. یا با تصمیمی رو به‌ رو می‌شوند که هزینه‌اش باید امروز پرداخت شود اما نتیجه‌اش شاید سال‌ها بعد دیده شود. در این حالت یا اصل مسئله نادیده گرفته می‌شود یا دوباره همان انتخاب اول تکرار می‌شود. این مشکل از عوارض وابستگی شدید سیاستمداران به افکار عمومی و پایگاه رای است. چمبرلین به‌ خوبی می‌دانست که هیتلر متوقف نخواهد شد. مشاورانش هشدار داده بودند. وینستون چرچیل در پارلمان بریتانیا هشدار می‌داد و مردم چکسلواکی فریاد می‌زدند که برنامه آلمان برای جنگ و اشغال، واقعی و جدی است. اما مسئله این بود که افکار عمومی در بریتانیا و آمریکا جنگ نمی‌خواست؛ همان‌طور که امروز هم جوامع غربی از جنگ و حل مشکلات بزرگ گریزان‌اند. نمونه‌اش هم بحران مهاجرت و رشد اسلام‌گرایی در اروپاست. سال‌هاست درباره شکل‌گیری جوامع موازی و شبکه‌سازی‌های اسلامی هشدار داده می‌شود، اما حاضر نیستند هزینه تصمیم‌های سخت را امروز بپردازند؛ چون فشار رسانه‌ای، اتهام نژادپرستی و ریزش رأی، فوری است، اما نتیجه این تصمیم‌ها شاید یک دهه بعد دیده شود. این مشکل در جمهوری اسلامی با حذف عاملیت مردم در تعیین سرنوشت، آینده و هزینه‌های سیاسی تصمیم‌ها، حل شده. ترامپ هم در تمام این سال‌ها تلاش کرد با نفی میراث باراک اوباما، میراث متفاوتی برای خود بسازد؛ اما در نهایت وارد همان مسیری شد که از جورج بوش پسر تا اوباما و جو بایدن همگی در آن گرفتار شدند. اگر آن سنت نانوشته در سیاست آمریکا وجود نداشت، مسئله جمهوری اسلامی احتمالا باید همان سال‌های پایانی دولت بوش پسر تعیین‌ تکلیف می‌شد، نه اینکه دهه‌ها به تعویق بیفتد. حتی جنگ چهل‌روزه هم از جمله تصمیماتی بود که تا زمانی پیش رفت که امکان بهره‌برداری سیاسی کوتاه‌ مدت برای انتخابات پیش‌رو از آن وجود داشته باشد و دقیقا در نقطه‌ای که ادامه مسیر نیازمند پذیرش هزینه‌‌های بیشتر برای نتیجه‌ای بلندمدت بود، عقب‌نشینی آغاز شد.
Ashkan Monfared tweet mediaAshkan Monfared tweet media
Ashkan Monfared@MonfaredAshkan

قبل از اینکه بپرسیم کی جمهوری اسلامی فرو میپاشه، باید بپرسیم چرا هنوز فرونپاشیده. بسیاری از تحلیل‌ها فرض می‌کنند که تخریب زیرساخت، تحریم، یا فشار نظامی خود به‌ خود به فروپاشی سیاسی منجر میشه. این فرض به چند دلیل اشتباهه. یکم: ستون اصلی بقای ج.اسلامی «انسجام دستگاه سرکوب»ه. تا زمانی که زنجیره فرماندهی، وفاداری نیروهای امنیتی، و هسته مرکزی قدرت حفظ بشه، حکومت میتونه در چنین شرایطی دوام بیاره. سپاه پاسداران نه فقط یک نیروی نظامی، بلکه یک امپراتوری اقتصادی است. حدود نیمی از اقتصاد ایران از بنادر گرفته تا کشاورزی، نفت و بسیاری از صنایع رو کنترل میکنه. این میزان از تسلط روی چنین منابع عظیم پولی، وفاداری و تلاش برای حفظ حکومت رو تضمین می‌کنه. صدام حسین هم دستگاه امنیتی چندلایه‌ای داشت منتها صدام وفاداری رو بر پایه پیوندهای قبیله‌ای بنا کرد، جمهوری اسلامی اون رو با امتیازات اقتصادی برای سپاه و طبقه روحانیون جایگزین کرد. دوم: محاسبه هزینه. چیزی که در یک دموکراسی میتونه بحران مشروعیت ایجاد کنه (قحطی، کشته شدن معترضان، ویرانی زیرساخت و ...)، در یک ساختار ایدئولوژیک مثل ج.اسلامی به عنوان «هزینه مقاومت» بازتعریف میشه. مرگ نه شکست، بلکه شهادت نامیده میشه. ویتنام در جنگ با آمریکا نزدیک به یک میلیون کشته داد. عددی که آمادگی‌اش برای پذیرش، از درک فرماندهان آمریکایی خارج بود. آمریکا جنگ رو با معیار هزینه-فایده خودش می‌سنجید. ج.اسلامی هم با وجود ضربات مهلکی که به زنجیره فرماندهی‌ش و زیرساخت‌های کشور وارد شده، هنوز معتقده جنگیدن از تسلیم ارزون‌تر تموم میشه. سوم: زمان به عنوان سلاح. سیستم آمریکایی در برابر زمان حساسیت بالایی داره. رسانه‌ها، نظرسنجی‌ها، جنجال‌های سنا و کنگره و برنامه‌های انتخاباتی، همه عقربه‌های ساعتی هستند که به نفع ج.اسلامی در حرکتند و حکومت میدونه فقط باید در مقابل این سلاح دوام بیاوره. اگر سریع سقوط نکنند، کم‌کم تفسیر واشنگتن از «پیروزی» تغییر می‌کنه تا ماموریت رو تمام‌ کنند. استراتژی ویتنام هم همین بود که جنگ رو به آزمون اراده تبدیل کرد، نه آزمون قدرت. هدف این بود که آمریکا رو از نظر روانی فرسوده کنند، چون از نظر نظامی نمی‌تونستند شکست بدند. طالبان هم با همین منطق جلو رفت که «شما ساعت دارید، ما زمان» و به همین شکل بیست سال دوام آوردند. آمریکا رفت و طالبان برگشت. چهارم: نهادسازی برای بقا. بعد از جنگ ١٢ روزه، یک شورای دفاعی جدید درون شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد به ریاست علی لاریجانی که قرار بود مقدمات مدیریت در روزهایی رو پایه‌ریزی کنند که عمود خیمه‌ی نظام؛ علی خامنه‌ای رو هدف قرار دادند. این هوشیاری در تلاش برای بقا رو در حکومت‌هایی مثل صدام، قذافی و چائوشسکو نمی‌بینیم. ج.اسلامی از ابتدای جنگ ١٢ روزه به این نتیجه رسید که جنگ‌های بعدی رو نه به عنوان یک نبرد نهایی بلکه به عنوان دوره‌های متعدد از تنبیه ببینه، طوری که صرف زنده موندن پیروزی تعبیر بشه. نقطه فروپاشی کجاست؟ این لحظه از بیرون غیرقابل پیش‌بینی است اما از درون همیشه یک نقطه وجود داره: وقتی انسجام دستگاه امنیتی از درون شکسته بشه. حملات نظامی وقتی می‌تونه موثر باشه که به صورت هدفمند برای شکستن اون انسجام عمل کنه. نگرانی حکومت از هدف قرار گرفتن ایست‌های بازرسی از لانچرهای موشک بیشتر بود. به همین دلیل ساده که ایست‌های بازرسی سپاه و بسیج در تهران نمادی از اراده رژیم برای بقا هستند. برای پیروزی بر آخوند باید این مقاومت از میان برداشته بشه تا اراده فرو بریزه.

فارسی
6
23
144
11.2K