friendly_streets

15.1K posts

friendly_streets banner
friendly_streets

friendly_streets

@StreetsFriendly

Tham gia Şubat 2022
1.1K Đang theo dõi288 Người theo dõi
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@leylnnosspuani Sonra da neclayı suçladı senin yüzünden diye. Tek görevi Necla üzerinden mağduriyet devşirmek
Türkçe
0
0
5
912
yerleşemediniz
yerleşemediniz@leylnnosspuani·
Nazmi hala Leylayı düşünüyor, olanları aşamamış, buhranlarda, köşkü arıyor, Cem’i arıyor, Leyla’ya mesaj atıyor, kendini suçluyor, Leyla’dan özürler dilemeye çalışıyor… o esnada çöl delisi çoktan Oğuz’a kaçmış, kaçarken babasını hastanelik etmiş, Nazmi diye birinin varlığını bile unutmuş; oğuz’unun oğluşuna cici annelik yapıyor… ah be salak Nazmi
yerleşemediniz tweet media
Türkçe
8
0
295
19.4K
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@yumurtalikayisi Erkeklere yemez böyle sözlü taciz hep kızlara yaparlar. Yiyorsa sakallı bi adama böyle laf atarak hangi cemaat diye sorsun din böyle değil diye laf atsın bakalım
Türkçe
0
0
0
14
Bolahenk
Bolahenk@yumurtalikayisi·
Az önce instangramda denk gelmiştim tam da. Ben de Müslümanım deyince eleştiriye daha fazla hakları olduğunu düşünüyorlar herhalde.Normalde yaşlıya hürmet edilir ama bu bağnazlara ağzının payını vereceksin,sizin kibarlık bu dinazorlar için fazla.
Keskefilmolsam@Filmolucak

Şoktan konuşamadım

Türkçe
2
0
31
732
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@guldenzgy Aynen öyle. Fikret’le evli olmadan önce görse bakmazdı Tahsin’e. Ama baktı ki aile babası karısını düşünüyor falan hemen çalmaya kalkıştı. Kesinlikle kötü niyetli birisi.
Türkçe
0
0
1
13
gülden
gülden@guldenzgy·
Çünkü Sacide Tahsin'in sarhoşluğundan faydalanmıştı, bir dakika öncesine kadar Fikret diye sayıklıyordu hatta Tahsin. Hatta Tahsin'in karısına olan sevgisi etkilemişti Sacide'yi. Demem o ki kadın kendisine sahip çıkacak öncelikle, sevebilen erkek görünce aç kurta dönüşmeyecek.
Seral 💙@seral_95

Yaprak Dökümü’nü her izlediğimde sexual double standard’ın (cinsel çifte standart) en büyük kanıtı olarak Sacide çıkıyor karşıma. Bu kadını nedense aşamıyorum ve neden kimselerin bu meseleden pek bahsetmediğini de anlamıyorum. Tahsin ve Sacide eşit oranda hatalı. -Şahsi fikrim, Tahsin daha hatalı çünkü birine söz veren o- Ancak Tahsin en sonunda affediliyor, işlerini toparlıyor, İstanbul’a taşınıyor ve hiçbir şey olmamış gibi etrafındakilere tavır bile yapabiliyor. Ancak işler Sacide için hiç de böyle ilerlemiyor. Sacide işinden, yaşadığı yerden, evinden oluyor. Tahsin’in yaşadıklarını ona takıntılı olan adama anlatması yüzünden tcize maruz kalıyor. Yetmiyor, bir nevi sürgüne, kefaretini ödemeye gittiği yerde eski kayınvalidesini kaybediyor, çalıştığı yerden kovuluyor, hatta öyle ki kızına verecek bir lokma ekmek bulamayıp komşudan gelenleri yediriyor, kendisi aç kalıyor. Dizinin sonlarında şarkı söylemeye geldiği evin içerisinde Tahsin gülüp oynarken -o, her şeyden habersiz olsa da- yine Cevriye’den azarı yiyerek aşağılanan ve çalışma arkadaşlarının önünde kovulan Sacide oluyor. Temel fikir şu, başkasının kocasına bakma, bir lokma ekmek bile bulamazsın. Ama eylem kadın ve erkek tarafından, ortaklaşa yapıldı. Neden toplumun verdiği ahlaki tepki eşit olmuyor? Erkekler daha çok ‘yanlış yapan, gaflete düşen’ken kadınlar neden ‘ahlaksız, yuva yıkan, kötü kadın’ gibi kimliğe yönelik ve daha kalıcı etiketlerle yargılanıyor? Bu yüzden feminist eleştiride sıkça vurgulanan noktalardan biri de kadınların yalnızca yaptıkları eylemler üzerinden değil, toplumun onlardan beklediği ‘namus, sadakat, iffet’ gibi sembolik yükler üzerinden de değerlendirilmeleri, geçmiş, bugün ve gelecekte. Belki de bu yüzden mesele bir aldatma hikâyesinden daha büyük ve Sacide zihnimde büyük bir iz bıraktı. Aslında dizide yalnızca bir yanlışın değil, toplumun kadın ve erkek için kurduğu farklı ahlak rejimlerinin izlerini görüyoruz, bence oldukça da taraflı bir şekilde.

Türkçe
0
0
0
80
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@digermesele Nedense hep genç kızlara oluyor bu tacizler. Yaşlı erkek hıncı öfkesi saldırganlığı hep genç kızlara. Bunlara anladıkları dilden eşit saldırganlıkla cevap vermek lazım. Mesela dindar genç erkeklerle saldırmazlar. Kadın nefreti var kökeninde.
Türkçe
0
0
5
631
T.
T.@digermesele·
Tesettüre girdiğim ilk sene, yatılı lise okuyorum. Yemekhaneye girdiğimde edebiyat öğretmeni herkesin içinde bağırarak “aaa bakın babaanne geldi, hoşgeldin babaanne” diye dalga geçmişti. Aynı sene Çankaya’da bir markette hınç dolu bir teyze “gencecik kızsın, şu halin çok çirkin olmuş, iğrenç!” diyip arkasını dönüp gitmişti. O zamanlar küçüktüm, hiçbir zararım dokunmamış olan insanların bana yönelen bu nefretini anlayamıyordum ve cevap veremeyip ağlıyordum. Sonraki senelerde tabii ki onlarca kere daha karşılaştım böyle tacizlerle. Ancak zamanla bu insanlara asla laf anlatmamak ve sessiz de kalmamak gerektiğini çok iyi anladım. Bu yönde en ufak bir söylemle karşılaştığımda olay çıkarmaya başladım. Özetle bu tavsiye tecrübeden doğmuş bir tavsiye. Bu muamele ile karşılaşınca hepimiz doğru karşılığı verirsek zamanla azalarak bitecek bu tacizler. Ancak kalplerinde bize karşı kaynayan nefret asla bitmeyecek, o ayrı mesele…
T.@digermesele

Bakın; böyle tiplere rastladığınız zaman videodaki kızlar gibi kibarca laf anlatmaya falan çalışmayın. Derhal “size mi soracağım ne giyeceğimi, ne hakla benim kıyafetime karışıyorsunuz” vs. diye bağırmaya başlayın. Bunu yapın ki sonra başkasına aynısını yapmaya cesaret edemesin.

Türkçe
35
65
1K
474.5K
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@dijital_baba Kendisi ne yaparsa yapsın ama yemlediği köpeklerin başka insanlara ve çocuklara saldırıp zarar vermesinden sorumlu. Kim ceza verecek bunlara.
Türkçe
0
0
1
47
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@jerikh01 @sagcigazete Eskiden de oluyordu yaşlı erkeklerin tesettürlü kızlara sözlü taciz saldırısı o kadar sıktı ki. Siz bilmeyebilirsiniz. Eskiden karşılık alamadıkları için azarlardı şimdi bu muameleyi fazlasıyla hakediyorlar.
Türkçe
0
0
1
70
_jkrq&h
_jkrq&h@jerikh01·
@sagcigazete Ulan ne hikmetse şimdi başörtülü kadınlara sözlü saldırı oluyor hangi siyasetçi çıkıp bunun üzerinden prim kasacak acaba bekliyoruz
Türkçe
8
0
16
4.3K
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@sagcigazete İyi olmuş bu yapılan taciz zira. Herkes haddini bilecek. Yaşlı erkekler genç kızlara salak salak laf atmamayı ancak bu yolla öğrenecekler diğer türlüsünü düşünmekten yoksunlar.
Türkçe
0
0
0
449
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@seral_95 Sacidenin önceki hayatı da güzel değildi zaten.Halihazırda iyi aile babasını başka bi kadının elinden çalarsam rahatlarım diye düşündü sadece. Feminizmle ilgili tek yer Fikret’in ekonomik özgürlük kazanamamış meslek sahibi olamamış olması.Son bölümde bile Tahsin’den emin değildi
Türkçe
1
0
7
218
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@seral_95 Sacide iyi birisi değil. Fikret kapısına gelip özürdiledi mahçup bile olmadı. vicdanı olsa o noktada geri çekilirdi bir şeyler yapardı. Fikret de Tahsin’e posta koyacak noktaya geldi ama maddi sebepten yapamadı. Ali rıza Fikret’i okutup meslek sahibi yapsa bi daha bakmazdı.
Türkçe
1
0
16
1K
Seral 💙
Seral 💙@seral_95·
Yaprak Dökümü’nü her izlediğimde sexual double standard’ın (cinsel çifte standart) en büyük kanıtı olarak Sacide çıkıyor karşıma. Bu kadını nedense aşamıyorum ve neden kimselerin bu meseleden pek bahsetmediğini de anlamıyorum. Tahsin ve Sacide eşit oranda hatalı. -Şahsi fikrim, Tahsin daha hatalı çünkü birine söz veren o- Ancak Tahsin en sonunda affediliyor, işlerini toparlıyor, İstanbul’a taşınıyor ve hiçbir şey olmamış gibi etrafındakilere tavır bile yapabiliyor. Ancak işler Sacide için hiç de böyle ilerlemiyor. Sacide işinden, yaşadığı yerden, evinden oluyor. Tahsin’in yaşadıklarını ona takıntılı olan adama anlatması yüzünden tcize maruz kalıyor. Yetmiyor, bir nevi sürgüne, kefaretini ödemeye gittiği yerde eski kayınvalidesini kaybediyor, çalıştığı yerden kovuluyor, hatta öyle ki kızına verecek bir lokma ekmek bulamayıp komşudan gelenleri yediriyor, kendisi aç kalıyor. Dizinin sonlarında şarkı söylemeye geldiği evin içerisinde Tahsin gülüp oynarken -o, her şeyden habersiz olsa da- yine Cevriye’den azarı yiyerek aşağılanan ve çalışma arkadaşlarının önünde kovulan Sacide oluyor. Temel fikir şu, başkasının kocasına bakma, bir lokma ekmek bile bulamazsın. Ama eylem kadın ve erkek tarafından, ortaklaşa yapıldı. Neden toplumun verdiği ahlaki tepki eşit olmuyor? Erkekler daha çok ‘yanlış yapan, gaflete düşen’ken kadınlar neden ‘ahlaksız, yuva yıkan, kötü kadın’ gibi kimliğe yönelik ve daha kalıcı etiketlerle yargılanıyor? Bu yüzden feminist eleştiride sıkça vurgulanan noktalardan biri de kadınların yalnızca yaptıkları eylemler üzerinden değil, toplumun onlardan beklediği ‘namus, sadakat, iffet’ gibi sembolik yükler üzerinden de değerlendirilmeleri, geçmiş, bugün ve gelecekte. Belki de bu yüzden mesele bir aldatma hikâyesinden daha büyük ve Sacide zihnimde büyük bir iz bıraktı. Aslında dizide yalnızca bir yanlışın değil, toplumun kadın ve erkek için kurduğu farklı ahlak rejimlerinin izlerini görüyoruz, bence oldukça da taraflı bir şekilde.
Seral 💙 tweet media
Türkçe
5
3
181
20.3K
yerleşemediniz
yerleşemediniz@leylnnosspuani·
Bihter Behlül’ün “seviyorum, seviyorum” sayıklamalarının gerçek adresini bildiği için o kadar keyifleniyor ki, gecenin sonunda Adnan güzel bir ödülü hakediyor ve zavallı Adnan “karım bana yükseliyor” zannediyor djkdşdflşf
Türkçe
7
5
962
265.6K
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@purenyo @turkishmom Düşük kalite ürünleri de yolluyor olabilirler buraya Malesef global markalar bazen bunu yapıyor kimseye güven kalmadı
Türkçe
0
0
0
9
Gürman
Gürman@gurman_timurhan·
Köfteci Yusuf'taki antrikot fiyatı Sainsbury's London ile aynı. Butlan, mutlan gibi üretilen krizler belki esas yaşanan alım gücü krizinin konuşulmasını engelliyor ama ekranlarda 4 saat CHP konuşturmanın insanların yaşadığı sorunları ortadan kaldırmayacağı aşikar. Sandığa giderken millet ne yaşadığını bilerek gidecek.
Gürman tweet mediaGürman tweet media
Türkçe
41
31
583
162.8K
Professor Wolf
Professor Wolf@ProfMbozkurt·
@gurman_timurhan NAL 🧲 KADAR 21 day Matured yazıyor. Metro markette var dinlendirilmiş et bak bakalım kaç paraymış
Türkçe
2
0
11
9.8K
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@hanperest Erkek tikini aurasını beğenmediği kızla asla birlikte olmaz şans vermez kız neden versin? Bu işler karşılıklıdır. Kız dediğiniz makine değil.
Türkçe
0
0
7
207
Muhafazeküler biri
Muhafazeküler biri@hanperest·
Anlam veremiyorum arkadaş ya. Bir arkadaşım bir kızı çok sevdi ve iki tarafı da çok yakından tanıyorum. Çocuk hislerini kıza belli etti, sevdiğini usulünce hem söylemle hem eylemleriyle defalarca gösterdi. Kız her defasında çocuğu reddedip seni arkadaş olarak görüyorum dedi. Ve bu süreç içinde kız iki kere birileriyle sevgili olup her defasında yarı yolda bırakıldı ve kız depresyondan depresyona girdi. Şimdide gelmiş işte erkek adam dediğin sevmesini bilmeli etmeli göstermeli diye dert yanıyor. Sonra ortalıkta seven erkek kalmadı diye geziniyorsunuz kardeşim. Yani kusura kalmayın kızlar ama sizi harbi seven veya sevebilecek bir oğlanı sizler beğenmediğinizden dolayı reddetmişsinizdir ve karşılığında sizi üzen erkeklere mahrum kalıyorsunuz. Keşke tipini, aurasını ve benliğini beğenmediğiniz erkeklere bir şans verseydiniz de hayatınızı sizi harbi seven bir hayatınız olsaydı..
Türkçe
102
6
186
406.2K
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@cenosssss Ne yazık ki katılıyorum. Yerli ve doğal diye satılan ürünlerin içine garip garip yağlar koyuyorlar daha çok alerji ya da reaksiyon yapıyor. Global markalar alerji vs konusunda 40 kere deney yapıyorlar yerli markalarda o kapasite yok bence.
Türkçe
0
0
5
2.1K
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@ortamigermeayla Bakın bu toplum çocuk düşmanı. Sonra ağlaşırlar doğum oranları düşüyor diye ama reel hayatta çocuğa ve anneye düşmanca bi sürü hareket ve uygulama var.
Türkçe
0
0
1
138
AYLA
AYLA@ortamigermeayla·
Oğlanı hastaneye yatırdık. Babasıyla dönüşümlü bakıyoruz bir kaç gündür. Antibiyotikler vs yüzünden şiddetli bir pişik oldu heryeri kanıyo. Yara bakımı yapıldı ama çocuk çığlık çığlığa. Ben de her türlü yöntemi deneyip susturmaya çalışıyorum. Bakın odanın kapısı kapalı ve benle eşim hastaneye ambulansla giriş yapmış 3 günde iki kilo verip ölümden dönmüş bebeğimiz ağlamasın diye çaba harcıyoruz. Devlet hastanesinde odalar çok dolu olduğu için de özel hastaneye geçmek istemişiz. Neyse oğlum kucağımdan inmedi 2 saatten fazla. Sonra hemşire odaya daldı “bu çocuk seninse susturmayı bileceksin. Biz katlanmak zorunda değiliz.” Diye şarladı. Yaşı var yok 22-23. Yatan çocuk serviste çocuk düşmanı x kitleden biri çalışıyo. :dddd O doya doya şarladı, dinledim. Sonra “sen kimi azarlıyorsun çirkef, ben şu 3 güne senin maaşını bıraktım hastaneye, kapat kapıyı çık dışarı.” Diye azar kaydım. Çıktı. Sorsan benim yaptığım terbiyesizlik ama be kardeşim paralanarak ağlayan her tarafı yaralı 17 aylık bir bebeği susturmak için ağzını bantlamanız lazım yaaa. Akşam twit atar heralde “sağlık personeline halkımız çok saygısız” minvalinde. :dddd
Türkçe
150
43
3.9K
363.9K
Sam
Sam@BirdySamuel·
Bu sınava geç kalanlar konusunun her sene manşete çekilip, konuşmalara mevzu olmasının sebebi sanırım şu olabilir: Memlekette kural ve sınırların net olarak, hiç esnetilmeden uygulandığı yegane olay olması. Başka her yerde 'abicim bir yolu yok mu?' —diyerek mevzular bir şekilde çözülürken, burada olmuyor olamıyor. Bütün bir ülke; hayretle gözleri faltaşı gibi açılmış olarak izliyor. Sahici bir hayret bu. Çünkü hiç karşılaşmamışlar. N'olur 3 dakika geç kalsa diyorlar, geç kalanlar için özel sınıf açılsa kimseyi rahatsız etmeden girseler deniyor. Neden olmasın? Kaçak kat atarken, malzemeden çalıp depremde insanları öldürürken, kırmızıda geçip bir şekilde kaçabilirken, bir yerlerde sıraya kaynak yaparke olabiliyorsa; burada neden olmasın diye sahici bir hayret. .
Esra K.@tiarazen

Buna verilen ve beni empati yapmamakla itham eden yanıtlar, sadece kıza empati yapıyor. Kız on dakika gecikmiş. Sınav başladıktan on dakika sonra merdivenlerden çıkacak, salona girip takır tukur oturacak, nefes nefese kalmış birinin onuncu dakikada salona girdiğini düşünün işte... Sınava vaktinde gelmiş, belki bazısı bir iki saat önceden sınav yerinde olmuş onlarca çocuğun dikkati tamamen dağılacak. Reva mı? Onlara empati yok mu peki? Elbette kız için ben de çok üzüldüm, üzülmemek mümkün mü? Hepimiz birçok sınava girdik. En çok sınava girenlerden birisiyimdir herhalde yaşım gereği. Kıza empati yaptım ama hem onun için üzülüp hem kuralların anlamı ve gereğini, öteki öğrencileri, onların durumunu, koşulları, yani genel tabloyu düşünebiliyorum.

Türkçe
9
42
343
15.5K
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@BirdySamuel Gerçekten tam olarak olayın özet bu genel bi disiplinsizlik var her yerde. Zamanla düzeleceğine daha beter oluyor
Türkçe
0
1
12
432
friendly_streets
friendly_streets@StreetsFriendly·
@reiss11111 Burada evlenecek olan çiftler ailelerin saçmalıklarına çüş diyecek birbirlerini seviyorlarsa ailelerini susturacaklar ne yazıkki gençlere devamlı aileye itaat bilinci aşılanması sonucu bunlar oluyor
Türkçe
0
0
2
82
Onur
Onur@reiss11111·
Kardeşim 4 yıldır konuştuğu kızın ailesi geldi nişan tarihi vs konuşulurken herşey iyi giderken, kardeşim bütün masrafları herşeyiyle ben çekerim demesine rağmen, ailenin kalkıp memleketimize gelme parasınıda cebinden ödemesine rağmen, nişanda ısrarla 20 tane Ajda bilezik+
Türkçe
141
16
2.3K
844.8K