Jeanlepick
11.4K posts


@suusonline Als jij je nog heerlijk voelt op een gewone fiets en je gebruikt dat ook om lekker fit te blijven zou ik gewoon voor een goede gewone fiets gaan. Een beetje elec fiets is schandalig duur.
Nederlands

Een vraag aan mensen die regelmatig lange fietstochten (dagtochten) maken: deden jullie dat vroeger ook al en zijn jullie inmiddels over op een elektrische fiets? Zo ja, hebben jullie nog steeds dat voldaan gevoel aan het eind van de dag vanwege de fysieke inspanning, of is dat gevoel een stuk minder vanwege het gemak van de trapondersteuning? En hoe lekker fietst het nog op een e-bike zodra je de trapondersteuning vrijwillig uitschakelt of noodgedwongen omdat de accu leeg is? Dit vraag ik omdat mijn fiets mijn enige (eigen) vervoersmiddel is, ik die beweging nodig heb, en soms een leuk tweedehands aanbod voorbij zie komen maar enorm twijfel of dit me de nodige fysieke inspanning biedt die mijn inmiddels 17 jaar oude Giant Expedition (trekkingbike) mij nog steeds biedt.
En terwijl ik dit typ, denk ik 'Ja Suus, nu ga je allemaal waarschuwingen krijgen over de kwaliteit van de accu's van tweedehands e-bikes' maar daar gaat mijn vraag dus niet over.
Ik heb twee hobby-fietsenmakers in mijn kennissenkring die me perfect kunnen informeren over accu's. Het gaat echt om de vergelijking tussen 'gewoon' fietsen en met trapondersteuning fietsen. Ben dus vooral benieuwd naar ervaringsverhalen. #ebike #dtv
Nederlands

@K1M_ Mijn schoonmoeder kreeg palliatieve zorg. Werd dus in slaap gebracht en is daarna zeer spoedig overleden. Dat is wat anders dan euthanasie, maar weet niet of dat al mogelijk is voor haar. Sterkte.
Nederlands

Ik ga vandaag afscheid nemen van mijn oma. Ze is 94, heeft ernstige COPD en door de zware pijnstilling mag ze niet meer lopen. Thuis wonen lukt niet meer.
Het leven hoeft van haar niet meer. Maar medisch gezien is ze nog te goed om daar hulp bij te krijgen. Dus nu gaat ze op advies van de arts naar een hospice en stopt ze met eten en drinken.
Het resultaat is gelijk. Het extra lijden vind ik onmenselijk. Ik ben er echt naar van.
Nederlands

@ballendraaister Die dacht natuurlijk: “Op een oude fiets moet je het leren” Blijkbaar ben je een hele leuke oude fiets en is het een prachtig compliment.
Nederlands

@LovedTooEasily We zijn allemaal zeer dankbaar dat je er weer een jaartje eraan hebt geplakt! Hoera 🥳
Nederlands

@lexbacker @mr_Smith_Econ @GerretsenPieter Een idee of Rusland verstoppertje speelt, maar op dit moment ben ik niet onder de indruk van de niet-nucleaire slagkracht van de Russen.
Nederlands

Goede analyse naar de bijdrag die de Nederlandse belastingbetaler deed aan Oekraine.
Spoiler: die is duizelingwekkend. indepen.eu/geld-in-nederl…
Nederlands

@youness85ou Jij bent ook geen neger dus daarom mag je niet meedoen. 😝😉
Nederlands

@MichielGou55655 Ik hou wel van mannen met een hart voor hun land.
Patriots!
Nederlands

@MauD1504 @MichielGou55655 Heb het meegemaakt dat je geen opleiding genoot, maar een afzeiktraject, waar mensen spontaan ontslag namen na 4 jaar. En niet omdat ze niet geschikt waren. Heb geleerd om nooit te worden zoals een aantal instructeurs daar. PS er waren ook echt geschikte gasten bij!
Nederlands

@MichielGou55655 Onverantwoorde treiterij. Heb van dichtbij staaltjes meegemaakt binnen de luchtmacht; n toxische wereld waarbinnen narcisten welig tieren.
Nederlands

@DimitriVistick Wat denk je ermee te bereiken? Stel dat je je niet laat dopen maar je gelooft wel, denk je dan dat diegene die je aanbidt, je naar het vagevuur stuurt?
Nederlands

Ik ben een beetje nieuwsgierig, zoals ik al een keer geschreven had, laat ik me op latere leeftijd dopen. Tijdens de doopgesprekken zei een ouder dat ik met deze beslissing zal merken dat de duistere kant je zal gaan bespelen om je te laten twijfelen. Geloof het of niet, ik ervaar dat echt momenteel. Mijn nachten zijn momenteel elke nacht een nachtmerrie, overspoeld door negativiteit en de zin in alles is minimaal. Eetlust weg en ik kan wel even doorgaan. Atheïsten bespaar me aub je reactie.
Nederlands

@DeLo1973_2 Zoek dan maar eens uit waar je het wel van hebt. Duidelijkheid geeft ook rust hè? 😉
Nederlands

@IkwasinHaren Vergeet ook niet de Kamasutra mee te nemen om haar duidelijk te maken dat je geïnteresseerd bent in een relatie met benefits en niet de volgende huisvriend wilt worden.
Nederlands

Datingtips voor mannen ikwasinharen.nl/datingtips-voo…
Nederlands

@RoderickvanTets Jij dacht goh dat geluid komt me enigszins bekend voor, waarschijnlijk zo’n 4 maanden geleden nog gehoord?
Nederlands

@lexbacker @mr_Smith_Econ @GerretsenPieter Nu het zo goed gaat in Oekraïne zullen ze dat voorlopig wel in de ijskast hebben gezet.
Nederlands

Counter factual: indien Rusland Oekraïne zonder slag of stoot had ingenomen indien Oekraïne geen steun van VS, VK, EU lidstaten en Nederland gehad zou hebben, dan was Rusland nooit gestopt bij de navo grens. De bijdrage aan Oekraïne is tevens vanuit Nederlands zelfbelang te billijken. Het geld dient ter verdediging van onze vrijheid, en het is veel goedkoper dan straks zelf in oorlog te geraken met Rusland.
Nederlands

@dieswit Ah ik begrijp dat mevrouw graag single door het leven gaat? Af en toe op de rug om zich vol te laten pompen met zaad en daarna heerlijk alleen de wereld over. Top instelling!
Nederlands
















