Gönül

6.7K posts

Gönül

Gönül

@gnlkrtk

Hayyam bilgelik çadırları dokudu...

Beigetreten Ağustos 2014
269 Folgt176 Follower
Gönül retweetet
vejdi  bilgin
vejdi bilgin@bilgin_ve·
Üniversite sınavlarına geç kalma meselesini tartışmaya gerek yok. Zira bunun sonu yok. Eskiden sınav 09.30'da başlardı. Geç kalanlara tölerans vardı. Millet geç kalıyor dediler, sınav 10.00'a alındı. Yine de geç kalanlara tölerans vardı. Bu kez geç kalanlar sınıfın sessizliğini bozuyor dediler. ÖSYM 09.45'te kapıları kapatmaya başladı. Kapı erken kapatılır mı dediler, ÖSYM kapıları 10.00'da kapatmaya, sınavı 10.15'te başlatmaya karar verdi. Millet 10.00'da da geç kalıyor. Sınav 10.30'a alınsa ne olacak? Geç kalanlara -zamanlarından yemek kaydıyla- tölerans gösterilse içeridekiler konsantrasyonumuz bozuluyor diyorlar. Haklılar. Not: Mevcut sistemde öğrenciler aslında geç kaldıkları için değil, erken gelmedikleri için içeri alınmıyor. Bu biraz garip görünse de neticede aynı kapıya çıkıyor.
Türkçe
41
28
458
71.6K
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@burjucugum @painter_sim Tekrar okuyun öyle demiyor.Ayrica 2-3 dk. geç kalanı aldın 5 dk. sonra gelen beni neden almadın der.Bu işin sonu yok.Ayrica o saatte kitapçık dağıtılmış oluyor geç kalanlar diğer tüm öğrencilerin dikkatini dağıtır. Süreç dakika dakika işliyor.Hepsi kılavuzda yazılı.
Türkçe
0
0
0
28
𓆩👑𓆪 𝓑𝓾𝓻𝓳𝓾 𝓠𝓾𝓮𝓮𝓷 ✨
@painter_sim Hakkında soruşturma açılır diyorlar. Öyle bir şey yok. Şikayet olursa soruşturma açılır. Geç kalanlar derken, sınav başlayınca gelenleri alacak hali yok kadının. 2-3 dk geciken 1-2 kişi varsa alırım diyor. Görüntülerde kapı açık, çocuklar koşarken kapatıyorlar.
𓆩👑𓆪 𝓑𝓾𝓻𝓳𝓾 𝓠𝓾𝓮𝓮𝓷 ✨ tweet media
Türkçe
2
0
0
133
Artemisia Gentileschi
Artemisia Gentileschi@painter_sim·
Ben öğretmenim ve kapıda görevli olsaydım sınava geç kalanları içeri alırdım. İstediğiniz kadar linçleyin.
Türkçe
4
0
9
785
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@painter_sim Yazdığım her şey Osym kuralı asıl sen boş yapmışsın.Kapidaki polisler de inisiyatif kullanamaz.Gereksiz olan senin yazdığın boş beleş cümleler.Osymnin resmi sayfasından bir görev talimatı videosu izle burada saçma şeyler yazmadan önce.
Türkçe
0
0
0
45
Artemisia Gentileschi
Artemisia Gentileschi@painter_sim·
@gnlkrtk Zaten kapıda polisler görevli. Ben sadece fikrimi söyledim. Senin gereksiz bilgilerinin önemi yok. Baya boş yapmışsın
Türkçe
1
0
1
52
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@enantiomerrr @eskidentwitirmi ÖSYM'nin sınav görevi alanlar için hazırladığı videoda "inisiyatif almayın" diyor.BBS olan birisi aksini savunuyor.Yaptığı işten haberi yok.
Türkçe
0
0
2
27
.
.@enantiomerrr·
@eskidentwitirmi Durumu derinlemesine düşünemeyen düz mantık sınırlı düşünme yeteneği olanlar ancak böyle bir şeyi savunur
Türkçe
1
0
2
149
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@onur_mutlu @dromerfarukcan 2 milyon kişinin girdiği sınavda birkaç yüz kişi geç kalıyorsa bu doğal seleksiyondur. 10daki sınava yetişmeyi beceremeyen biri baştan elensin hiç sakıncası yok. Ortada bir sorun bile yok. istatistiksel olarak da böyledir. Bunlar normal dağılımın dışında kalanlar.Her zaman olur
Türkçe
0
0
2
31
Onur Mutlu
Onur Mutlu@onur_mutlu·
@dromerfarukcan Tek bir çözüm yolu mu var diyorsunuz? Ben de dünyada uygulanan farklı yöntemler var. Hak yemeden, kötüye kullanımı da engelleyerek bir çözüm varsa bile erken gel mi? Ok ben her zaman başka bir yok mümkünü savunacağım ☺️
Türkçe
2
0
0
228
Onur Mutlu
Onur Mutlu@onur_mutlu·
Şu meselede yine herkesi iki kutuplu dünyadan yorumlar yaptı. Olmaz, olamaz, iyi olmuş, öğrenir böylece, diğerleri ne yapsın, erken gelenin suçu ne, çalışanlar haklı vs Ama kimse, ben hariç, çözüm odaklı bir paylaşım yapmadı. Basit bir düzenleme ile sınava geç kalan öğrenciler için bir çözüm üretilebilir. Üretilmeli de. Türkiye gibi hayat meselesi olan bu tip sınavlarda kayıp değil kazanım istiyorsak yapmalıyız da! Karar vericiler chatGPT’e bile sorsalar 2 dk çözerler.
Notify@notifyhome

Osmaniye'de bir öğrenci, üniversite sınavına saniyeler ile giremedi. Kapıya doğru koşan kızı gören görevli aceleyle kapıyı kapattı. Alan Yeterlilik Testleri | #ayt2026

Türkçe
61
1
14
7.2K
Ozancan Belci
Ozancan Belci@ozancanbelci·
Birçok kişi, profilinde “hukukçu” yazanlar dahil bu görüntüyü memurların vicdansızlığı, sadistliği gibi duygularla açıklamış. ÖSYM sınavlarında (bu son sınavda da) görev almış birisi olarak söylüyorum, dakika dakika hangi işlemlerin yapılacağı bellidir. Tüm Türkiye’de herkes aynı anda sınava alınır, herkese aynı anda kitapçık dağıtılır, herkes sınava aynı anda başlar. Memuruna göre esneyen, inisiyatife bırakılan bir durum varsa ortada kuraldan ve nizamdan söz edilemez. Birisi 10 saniye gecikeni alır, diğeri 5 dakika. Hayır. Sorumluluk sahibi olan bir kişi, kaza bela gibi durumları ayrı tutarsak, vakitlice gelip o kapıda bekleyecek ve yüzbinlerce kişinin başarabildiği gibi sınava vaktinde girecek.
Notify@notifyhome

Osmaniye'de bir öğrenci, üniversite sınavına saniyeler ile giremedi. Kapıya doğru koşan kızı gören görevli aceleyle kapıyı kapattı. Alan Yeterlilik Testleri | #ayt2026

Türkçe
276
74
1.7K
555.9K
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@mhos_SMMM_izmir @ozancanbelci 1 saniye gecikeni alırsan 1 dk geciken onu aldınız beni de alın der bu döngü sonsuza kadar sürer.Sinava geç giren biri tüm sınıfın dikkatini dağıtır, düzeni bozar, hakkına girer. Bu işin hazırlık aşaması var dakika dakika yazılı hepsi.Kisaca boş yapmayın.
Türkçe
1
0
1
72
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@mhos_SMMM_izmir @ozancanbelci "insanlar" dedim Mustafa bey neden üzerinize alindiniz? Tanımadığım insanlara sen demem mesela görgü kuralıdır.Vicdanimin sizin onayınızı ihtiyacı yok.Sinava zamanda gelen öğrencinin öğrencilerden yanadır benim vicdanım,sorumsuzlardan değil.
Türkçe
2
0
1
51
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@Alright085 @furkanceleb65 @CypriotUrban Evet, saniye sayılıyor.Osym nin dijital saatine göre tüm ülkede aynı anda başlıyor sınav. Tekrar ediyorum saniyesinde kapı kapanır.Adamin görevi tam olarak bu ve görevini yapıyor.
Türkçe
2
0
1
60
Urban_Cypriot ⚡️
Urban_Cypriot ⚡️@CypriotUrban·
Bu ne abi kurallı bişey mi bu kızın koştuğunu görüp kapıyı acele acele kapatmak? Bilen biri anlatabilir mi, bu işin komikliği kalmadı çünkü
Türkçe
1.1K
827
19.5K
2.3M
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@Focus12879704 @CypriotUrban Kural çiğnenmiş olur zamanında gelen öğrenciye haksızlık olur. ÖSYM'nin dijital saati 10.00 gösterdiğinde o kapı kapanır görevi tam olar budur yapmazsa ceza alır.Yahu bunun neyini anlamıyorsunuz? Gelene,koşana vs değil saate bakılıyor.
Türkçe
1
0
0
54
Focus 🇹🇷
Focus 🇹🇷@Focus12879704·
@CypriotUrban Tamam saat kuralı var anladık ama kapıya gelmiş 10 mt vs kalmış kız koşuyor gelmiş ve görüyorlar kapıdaki görevli öçü görmüş gibi kaçıyor,bunun kuralla vs alakası yok,o kız içeri alınsa 10 sn fark edecek kural çiğnenmiş olunmaz.Bu en hafif tabirle iş güzarlık.
Türkçe
1
1
2
577
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@ozancanbelci @mhos_SMMM_izmir Ozan bey, yazışmayı okudum sabrınızı takdir ettim. İnsanlar nasıl bu kadar ahmak olabilir,sınırları zorluyorlar.İçeride ne olduğundan haberleri yok.Saat 10 da kitapçığı dağıtmıştık.1saat haz, aşaması var.Dijital saat, kamera var.Gorevli asla inisiyatif kullanamaz bir saniye bile
Türkçe
1
0
2
113
Ozancan Belci
Ozancan Belci@ozancanbelci·
İkişer saniye arayla 200 kişinin binaya geldiğini düşünün. 10.00.02’de tanıdığınız toleransı hepsine tanımak zorundasınız. Kural işte bu yüzden var. Sizin müşterilerinizin beyannamelerini süresinde sunmakla yükümlü olmanız gibi, bizim fakültede belli işlemleri belli gün ve saatlerde tamamlamak zorunda olmamız gibi. Gerçek hayat kimseyi pişpişlemeyecek ve tolere etmeyecek.
Türkçe
3
0
12
900
Kimolduğunubilirsinsen
@arcacengiz Sınavdan erken çıkan birisi gidip birisine cevapları verse o da bahsettiğiniz son on dakika gidip işaretleme yapabilir. İlk on beş dakikadan sonra çıkış serbest çünkü.
Türkçe
1
0
1
706
Cengiz Arca
Cengiz Arca@arcacengiz·
Çocuk sınava girmek için koşuyor. Kapı da açık. Kapının ağzına gelince kapıyı kapatıyorlar. Şunu yapan kişinin motivasyonunu ne tam olarak?
Türkçe
171
102
5.2K
136.3K
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@vizyonPDR @arcacengiz "Geç kalanla sınıf ayarlansin"diyenlerde bu yazdıklarınizi anlayacak kapasite var mı sizce🤣Daha somut düşünelim.Adaylarin %90 ı buna güvenip geç kalırsa ne olacak mesela?
Türkçe
0
0
1
49
PSİKOLOJİK DANIŞMAN
@arcacengiz Öneriniz mantıklı dursa da eğitim bilimlerine aykırı. Ölçmede adalet için standart ve izole koşullar esastır. Geç girişler, önlemlere rağmen soru gizliliğini ve test güvenirliğini düşürür. Ayrıca adaylar arası psikolojik hazırbulunuşluk eşitliğini bozarak yapı geçerliğini zedeler
Türkçe
1
0
9
457
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@Kadir_Hann_ @arcacengiz sınavın işleyişi hakkında zerre bilgileri yok boş beleş yazıyorlar. Mantık da yok, pırıl pırıl kafalar! Her öğrencinin salonu, sırası belli ona göre kitapçık dağıtılıyor.Geç kalanların kitapçığı, optik formu sınıflardan nasıl toplanacak tek tek. Beyinsiz bunlar cidden.
Türkçe
2
0
1
46
k.han
k.han@Kadir_Hann_·
@arcacengiz Sınava geç gelen kişi sayısı sınıf kapasitesini aşarsa ne olacak?
Türkçe
1
0
2
462
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@BunuKimAldi @ilkeratamer Onlarca kez yazdım bunu; memurun yetkisi yok diye.ısrarla anlamak istemiyorlar. Aralarında prof.lar bile var.Etkilesim için mi yapıyorlar dertleri ne anlamıyorum.
Türkçe
0
0
1
39
Alican Kaşıkçı
Alican Kaşıkçı@BunuKimAldi·
@ilkeratamer Saat 10:01i gösterdiği anda içeri giren olursa o beğenmediğiniz memur hakkında soruşturma açılır. Anasından emdiği süt burnundan getirilir. Defalarca ifadeye çağrılır.Üstüne en kötü görevi kötüye kullanmaktan işlem yapılır. Ben niye inisiyatif alıp geç kalanı içeri alayım. Banane
Türkçe
2
0
1
255
İlker Atamer
İlker Atamer@ilkeratamer·
Bazı yarım akıllı veya karaktersiz yeni memurlarda vatandaşa karşı özel bir sadistlik duygusu var. Koşan kızı 10 saniye bekleyip sınava girmesine izin verse kimse onu işten atmayacak ve öğrencinin 1 yıllık emeği çöpe gitmeyecekti. Peki neden bunu yapıyorlar? Eline çekiç verilen delinin önüne gelenin kafasına vurması gibi yetki verilen bazı memurlar da bu yetkiyi vatandaşın aleyhine kullanınca sadistçe bir haz alıyorlar. Memur olmak uğruna çalmadık kapı öpmedik el bırakmıyorlar ama memur olarak atanınca da vatandaşın işini yokuşa sürüyorlar, bugün git yarın gel diyorlar veya başka şekilde eziyet ediyorlar. Bu söylediklerime uyan memur tipi yargıç ve savcılar da dahil her devlet kurumunda ve her kademede var.
Notify@notifyhome

Osmaniye'de bir öğrenci, üniversite sınavına saniyeler ile giremedi. Kapıya doğru koşan kızı gören görevli aceleyle kapıyı kapattı. Alan Yeterlilik Testleri | #ayt2026

Türkçe
276
179
1.8K
269.4K
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@drilhanbahsi Teşekkürler hocam, dünden beri bu kadar basit bir gerçeği anlatmaya çalışıyorum. ÖSYM'nin dijital saati ve kamerasi var görevlilerin kişisel karar verme hakkı yok! Bir saniyeden n'olcak dersen bu işin sonu gelmez diğeri de 5 dk sonra gelir beni de alın der.
Türkçe
0
1
7
799
Prof. Dr. ilhan Bahşi
Prof. Dr. ilhan Bahşi@drilhanbahsi·
ÖSYM sınavlarında kapıları görecek şekilde güvenlik kameraları konuluyor. Yetkililer süresi dışında herhangi bir adayı sınava alacak olursa idari yaptırım uygulanabiliyor. Üstelik bina içerisinde yüzlerce öğrenci konsantre olmaya çalışıyor. Geç gelmek veya dışarıda "Al, al" diye bağırmak o öğrencilerinin konsantrasyonunu etkileyebilir. Üstelik burada inisiyatif alınabilecek bir durum yok. Maalesef görevliler kurala uymak zorundalar.
Aykırı@aykiri

Koşan öğrenciyi gören görevli, okul kapısını böyle kapattı. Saniyelerle sınavı kaçıran gencin 1 yılı boşa gitti. Osmaniye Anadolu Lisesi’nde YKS’ye girmek için son dakikada okula gelen bir aday, kapılar kapanmadan içeri girebilmek için koştu. Öğrencinin koştuğunu gören görevli, içeri girip hızlıca kapıyı kapattı. Olayı gören veliler, alkışlarla “Al, al” tezahüratları yaparak adayın içeri alınmasını istedi. Ancak görevliler genci sınava almadı.

Türkçe
73
8
206
47.1K
Gönül
Gönül@gnlkrtk·
@CanOzarda @DrGunerSonmez Sın. kurallarından söz ediyorum.Yazdiginiz şeyler zaten suçtur bu tartışmanın konusu değildir.Osym geçmişi tertemiz bir kurumdur demiyorum.O gençler mağdur değil sorumsuz. Emeğine değer veren öğrenci bunu yapmaz.Duygusal yaklaşmayın.Erken gelecek!
Türkçe
1
0
0
21
Yunus Can Özarda
Yunus Can Özarda@CanOzarda·
@gnlkrtk @DrGunerSonmez Annelerin,dersane ücretlerini yıllarca öğün atlayarak ödediği çocukların geleceğinin,soruların önceden dağıtılıp çalınmasının baş sorumlusu ÖSYM dahil,ülkede pek çok kurumda işleyen en dakik sistem,kayırma,liyakasizlik ve cezasızlıktır.Cezayı da ancak,o mağdur gençler verecektir.
Türkçe
1
0
0
23