TfL

231.3K posts

TfL banner
TfL

TfL

@TfL

We’re here to help you get where you’re going in London 🚶 🚲 🚇 🚌 🚠 Official accounts @TfL & @TfLAccess

London, England Inscrit le Haziran 2009
114 Abonnements2.3M Abonnés
Tweet épinglé
TfL
TfL@TfL·
⚠️Our official accounts are @TfL and @TfLAccess only⚠️ If you're contacted by an account with any other handle asking for personal details do not engage with them.
English
41
19
81
100.3K
Duncan Robertson
Duncan Robertson@duncan_dunc827·
@TfL trying to pay for Blackwall Tunnel!! Jeez! Could you make it simpler? Shockingly long winded and then finally to be told 'oops, something went wrong ' awful awful awful experience. Sort it out!
English
1
0
0
6
TfL
TfL@TfL·
@Ballste Hi Steve. Thanks for the message. I have alerted the station and contact the Elizabeth Line team to follow up. Thanks, JL
English
0
0
0
12
TfL
TfL@TfL·
@BrodirMagni Hello. Apologies if you've been delayed this morning. Any news of delays is posted on the Status page of our website tfl.gov.uk . Thanks, <PC
English
0
0
1
892
Magnus
Magnus@BrodirMagni·
Hey @TfL what sort of service is this. Trains 10mins appart at bermondsey? Rush hour on a tuesday? Your app says all is great, i could have got a different route into work by now. ##fail
English
1
0
0
913
TfL
TfL@TfL·
Hello. It can take up to 2 weeks to process your application once we've received your letter. To check your application status, sign in to your photocard web account If you gave us your mobile number when you applied, we'll text you when your photocard is on its way If your photocard has not arrived after 2 weeks, call 0343 222 1234 between 8:00 and 20:00, Monday to Sunday (charges may apply) If your photocard has not arrived by the time you need to start using it, you'll need to pay for your travel until it arrives Once you get it, you can use it straight away The team are available on 0343 222 1234, line open 8am to 8pm seven days a week for enquiries. Thanks, PC
English
0
0
0
17
EMMANUEL SINA Aruwajoye
@TfL I requested for 18+ student Oyster card and I got an email on the 30th of April and another on the 1st of May that my card will be delivered in 5 days, but I've not gotten it since then and there's no way to track it. Please what's going on. Attached : the emails.
EMMANUEL SINA Aruwajoye tweet mediaEMMANUEL SINA Aruwajoye tweet media
English
1
0
0
15
TfL
TfL@TfL·
@wan2go2themoon Hi, our phone lines have no reported issues. Please log details here tfl.gov.uk/help-and-conta… with customer services who'll investigate this matter. Alternatively, you can call 03432221234 (8am-8pm). ^SA
English
1
0
0
33
Wan2go2themoon
Wan2go2themoon@wan2go2themoon·
@TfL hello. I am struggling to reset my blue oyster account. This ticket number was given to me last week: 73607233 have it heard since. Phone support is down, can you please help? Tx
English
1
0
0
24
TfL
TfL@TfL·
@FinleyTheFloof Hi Finley, I'm sorry that to learn of the issues you've had with the 128 bus. I've checked the route but can't see any delays reported. If you complete the form below, our team at London Buses will work with the operator to address your concerns - tfl.gov.uk/help-and-conta…. RG
English
0
0
0
60
TfL
TfL@TfL·
@mfc_cat Hi, thanks for your message. I'm afraid we have no time frame for this. The engineers are doing their best to resolve the signal failure. Please find alternative routes where possible. ^Mk.
English
0
0
2
91
Cat Robbins 🎧🎶
@TfL When will the Windrush Line between Clapham Junction and Surrey Quays likely re-open today 11th May?
English
1
0
0
149
TfL retweeté
Mayor of London, Sadiq Khan
Mayor of London, Sadiq Khan@MayorofLondon·
NEW: we're supersizing the Hopper fare to put money back into Londoners' pockets this summer. Look out for our fun 🐸 buses.
Mayor of London, Sadiq Khan tweet media
English
0
153
1.1K
404.6K
TfL
TfL@TfL·
@wan2go2themoon Hi, sorry to hear this. Please send us a direct message with further details, so we can assist. Thanks RG
English
0
0
0
41
Wan2go2themoon
Wan2go2themoon@wan2go2themoon·
@TfL @TfLAccess 2 days and counting. Customer Support Systems are down. No message to advise passengers who keep waiting. Take your time.
English
1
1
1
39
TfL
TfL@TfL·
⚠️Our official accounts are @TfL and @TfLAccess only⚠️ If you're contacted by an account with any other handle asking for personal details do not engage with them.
English
41
19
81
100.3K
TfL
TfL@TfL·
Hello. If you have an online account, you can make these refund claims through it via contactless.tfl.gov.uk There is an option under the journey history that says 'Contact us about this journey.' Or email customerservice@tfl.gov.uk - an agent will check and refund. Alternatively, you can call us on 0343 222 1234 to speak with one of our customer service advisers who'll be happy to help. Thanks,
English
0
0
0
38
Shaianne ❤️
Shaianne ❤️@its_shainotshy·
@TfL pretty sure you’re trying to charge me £20 for an £8 journey and your website keeps taking me in circles !!!
English
1
1
1
63
TfL
TfL@TfL·
@FarringdonHigh Hello. Apologies, I don't have an answer for you here. Please contact our Buses team at the attached link, one of my colleagues will research this further and reply to you. Thanks, <PC tfl.gov.uk/help-and-conta…
English
0
0
0
2.3K
Farringdonheights
Farringdonheights@FarringdonHigh·
Hi @tfl what is going on with the 427 bus, why is it not commencing from Merrick Road. Every second day the bus gets terminated and commences operations from Town Hall. Really very frustrating!
English
1
1
2
2.3K
TfL
TfL@TfL·
@B7vq00 Hello. Please provide details of the incident by using the attached link to our website, a colleague will investigate and reply to you. Thanks, <PC tfl.gov.uk/help-and-conta…
English
0
0
1
7.1K
B
B@B7vq00·
Racist rail enforcement officer, accused me of being agressive because I asked “what do we do about this” and when I asked her she said my tone was agressive when I never was @TfL @LNRailway
B tweet mediaB tweet media
English
8
1
4
9.6K
TfL
TfL@TfL·
Hi, thanks for getting in touch. There are no reported issues with app, please delete and reinstall. If this doesn't work please call our Customer Service Team on 0343 222 1234, between 08:00-20:00 hours, and they'll be able to assist you with this. Alternatively, you can use the link at tfl.gov.uk/help-and-conta… to register an enquiry.
English
0
0
0
54
Fatscholes76 🇺🇦
Fatscholes76 🇺🇦@fatscholes76·
@TfL is your app working as for a week I have not been able to login for oyster updates?
English
1
0
0
44
TfL
TfL@TfL·
@Jordan68922980 Hi there, thanks for letting us know. I’d recommend emailing victoriacoachstationenquiries@tfl.gov.uk with the full details so the team can look into this for you. Thanks again ^DD
English
0
0
0
34
Jordan
Jordan@Jordan68922980·
@TfL Hello, coach driver here, your doors state in the coach station that doors will be closed 2 minutes before departure. Can you please stop delaying services by sending passengers out last second before we leave. It puts us in a bit of a predicament. Thanks
English
1
0
0
40
Nate
Nate@IsleOfNate·
@TfL Thanks. I'll try them in the morning. I've reported it on the TFL website too. Holding out slim hope!
English
1
0
0
79
Nate
Nate@IsleOfNate·
@TfL this dickhead (me) left his wallet on the number 49 when I got off at Clapham Junction at about 11pm - it looks like it's still on that bus going back the other way. I was on the top deck, front row and drivers side. I'd love it back cause of some pictures of my kids.
English
1
0
0
235
TfL
TfL@TfL·
Hi, Thank you for contacting us regarding this. So that you can know what exactly you were charged for, you will need to register your card online at contactless.tfl.gov.uk if you haven't already, so that you can view your journey and charging history. If you were charged incorrectly for a maximum fare, you can apply for a refund by going to 'contact us about this card' under 'card management.' Do let us know if this is the case, so we can look further into any issues with maximum touch out times on the River Boat services. Thanks, EB
English
0
0
0
61
DB
DB@bassonboi·
@TfL can you tell me why when I get on at embankment pier and get off at Royal Wharf on the Uber boat I’m being charged £45? This is the second week this is happening. If I’ve exceeded the maximum travel time, this is a normal journey that a lot of people do??
English
2
0
0
58
TfL
TfL@TfL·
@BabsOkoye Hi, sorry to hear this. I can understand how frustrating this must be for you. To report this please log details here tfl.gov.uk/help-and-conta… Once received, this can be investigated for you.
English
1
0
1
75
Babs O
Babs O@BabsOkoye·
@TfL …bus 237 @14.40pm went sailing past the stop and refused to pick us up even thought the top deck was half empty. Then he stopped at the lights after cathnor road bus stop to let passengers off.!! You want us to use public transport but the transport is cr*p. Not happy 😡
English
1
0
0
89
TfL
TfL@TfL·
@96ecdw Apologies for the delay once more.
English
0
0
1
60
Jermaine
Jermaine@96ecdw·
@TfL Maybe if TFL wasnt striking every week and the service delivered reflected the extortionate prices then maybe the caseload wouldnt be as high?
English
1
0
0
62
Jermaine
Jermaine@96ecdw·
@TfL Hi. Can you please confirm why you have ignored my messages. No response to a complaint from 2 weeks ago and now you also think it is acceptable to ignore customers on socials. Will be writing to the Transport Secretary and Rail Minister about this lack of customer service.
English
1
0
0
85