Ersin API

845 posts

Ersin API banner
Ersin API

Ersin API

@ersinapi

From concrete to code. Building systems, businesses and useful things. Sharing what I learn along the way.

İzmir, Türkiye Bergabung Eylül 2018
796 Mengikuti1.6K Pengikut
Tweet Disematkan
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
Andrej Karpathy arada kendi ismini yazıp ‘ ulan bunu ben mi demişim ‘ diyor mudur? Adamın ismi japon atasözü gibi oldu. Olur olmadık her şeyin altına yazılıyor.
Türkçe
0
26
77
158.2K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@ozansihay Ozan bey yıllardır doğru bildiğiniz yolda, insanların takdirini kazanarak ilerlerken böyle yorumlara takılmanız bana ilginç geldi. İlk olmadığına eminim. Eleştirmek ile üretmek arasındaki fark ' büyük emek ' ile tanımlanabilir anca. Zaman harcanacak bir yorum gibi gelmedi.
Türkçe
1
0
2
277
Ozan Sihay
Ozan Sihay@ozansihay·
Youtube’da bir yapay zeka videoma “Jeolog’un tavsiyeleri” diye bir yorum gelmiş. Bilenler bilir, evet Jeoloji Mühendisliği mezunuyum. Ama zaten mesele de tam burada. Türkiye’de kaç kişi okuduğu işi yapıyor? Daha önemlisi, bir konuya merak salıp yıllarca çalışmanın, test etmenin, üretmenin neresi garip? Bence yapay zekada en değerli şey diploma değil; merak, pratik ve sürekli deneme. Tabii ki herkes eleştirebilir. Mantık çerçevesinde olduktan sonra bundan daha doğal bir şey yok. Ama “sen şu bölümden mezunsun, bu konuyu anlatamazsın” kafası bana çok tuhaf geliyor. Sizce bir konuda uzmanlaşmak için illa diploması mı gerekiyor, yoksa gerçekten emek verip üretmek yeterli mi?
Ozan Sihay tweet media
Türkçe
74
1
180
29.6K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@gurolcaydas kalıpçının cebine 200 tl koyup bu para ile paspayı alması önerilir.
Türkçe
0
0
0
19
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@oozn ben bunu hala csv çekerek yapıyorum ama daha kolay yöntemi var mıydı acaba? mcp olarak hazırda bulamadım. ellerinize sağlık bu arada. csv analizleri çok işe yarıyordu.
Türkçe
0
0
0
304
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@koguz Merak ettiğim için küçük bir soru sormak istiyorum, bir yargı yok lütfen biliniz. Mesela bu £100 cezanın iptali için ne kadar uğraştınız? Bunu ödeyip geçmek daha mı doğru olurdu? Böyle bir ceza sizi ya da şirketinizi olumsuz etkiler miydi? ( maddi kayıptan bağımsız )
Türkçe
3
0
1
2K
koguz
koguz@koguz·
İngiltere’de yaşadığım ilginç bir olayı paylaşayım. Bu yıl HMRC’den (vergi dairesi) £100 ceza aldım. Nedeni, vergi beyannamemin geç gönderilmesiydi. İşin ilginç yanı şu: Tüm evraklarımı zamanında muhasebecime teslim etmiştim. Ancak beyan döneminde muhasebecimin kızı nadir bir hastalık nedeniyle hastaneye kaldırılmış. Kendisi yaklaşık 3 hafta refakatçi olarak hastanede kalmak zorunda kalmış. Sonuçta beyannamem geç gönderildi ve ceza geldi. Kuralları okudum. HMRC’nin açıklamasında sorumluluğun bende olduğu ve sadece kendim veya birinci derece akrabamla ilgili mazeretim varsa itiraz hakkım olduğu yazıyordu. Umutlu değildim ama durumu olduğu gibi anlattım: Evrakları zamanında verdiğimi, gecikmenin kontrolüm dışında olduğunu ve muhasebecimin kızının sağlık sorununu belirttim. Bugün HMRC’den cevap geldi. İtirazım kabul edildi ve £100 ceza tamamen iptal edildi. Beni etkileyen para değil. Karşı tarafta sadece kuralları uygulayan bir sistem veya AI değil, olayların şartlarını değerlendiren insanlar da olduğunu görmekti. Bir Türk göçmen olarak, dürüstçe anlattığım hikâyenin dinlenmesi ve dikkate alınması hoşuma gitti. Eleştirecek çok şey var ama bugün hakkını vermek lazım.
Türkçe
37
49
1.4K
84.8K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
Kalite olarak da * 1,5 yapacağına eminim. yapılacak tek şey doğru maliyet + kar yapacak şirketi bulmak.
Türkçe
0
0
0
65
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
Önünde 14 ay süresi olan birinin parası da varsa gidip ev almasındansa arsa alıp ev yaptırması belki de yarı fiyatına mal etmesi demek.
Türkçe
1
0
0
106
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@Matsuta0813 It is said that photocatalytic paint has been available in Turkey for the last 5–10 years. Is there actually any difference between the products?
English
0
0
1
40
Ashley
Ashley@4score__7·
@VladTheInflator Good call on those construction jobs. Residential real estate building has already slowed down a LOT. The building going on now, and those guys are big spenders on consumer goods, is data centers/warehousing.
English
1
0
3
59
Darth Powell
Darth Powell@VladTheInflator·
Biggest risks to the economy: Data center overspend similar to dotcom Waive of commercial real estate defaults Private credit trillions in fake valuations Home prices 40% too high at 6.5% interest rates But you're already seeing the economy break: Personal savings rate Money left over Job postings Quits New home construction Next shoe to watch is construction jobs, especially when data center spending crashes.
English
9
9
133
5.6K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@serhanbaydi Baya baya mesai saatlerinde çalışmış. Üstüne üstlük mesai ücretimle aynı getirileri getirmiş.
Türkçe
2
0
6
9.3K
Serhan Baydı
Serhan Baydı@serhanbaydi·
siz uyurken çalışan bir sistem kurun. başka yolu yok.
Serhan Baydı tweet media
Türkçe
20
14
366
164.8K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
Şu dünya kupasında çektiğimiz 65 şutun kaçını hatırlıyorsunuz? Rakip kaleciler neden fenomen olmadı?
Türkçe
0
0
0
60
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@sezeriltekin Abi az kassan bence sen bunu da kendine göre yaparsın.
Türkçe
0
0
1
169
Sezer İltekin
Sezer İltekin@sezeriltekin·
çalışma odamda bir bölüme bir çalışma masası/tezgahı kurmak istiyorum. bunlar hoşuma gidiyor ama bir yandan da kullanışlı mı değil mi karar veremiyorum. bunda ayakta çalışmak zorundasın çünkü. bir de çok pahalı bunlar. 40k yazmış adam.
Sezer İltekin tweet media
Türkçe
38
0
52
145.8K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
SGK'yı şirket sahibi ödüyor. Banka, şirketlere Business Kart veriyor. Diyorsun ki SGK'yı taksitli ödeyim, güzel olur. Business kart ile ödeyemezsin diyorlar. Abi kime yapıyorsunuz o zaman bu kampanyayı?
Ersin API tweet media
Türkçe
0
0
0
36
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@cmdnoir Kopyalanması kolay bi iş aynı zamanda. Markalaşması büyük başarı olarak görülebilir gibi geldi.
Türkçe
0
0
0
49
cmd
cmd@cmdnoir·
web3forms — 26 bin dolar aylık, 1910 abone, form api'si. statik bir web sitesi yaptın, iletişim formu koymak istiyorsun. backend'in yok, form gönderimlerini alacak bir API arıyorsun. normalde bunun için bir backend yazman, endpoint kurman, spam filtresi eklemen, veritabanına kaydetmen gerekirdi. web3forms tam olarak bu sorunu çözüyor. sitendeki HTML forma onların action url'ini yapıştırıyorsun, gelen mesajlar direkt mailine düşüyor. recaptcha hazır, spam filtresi var, rate limiting yapıyor. kurulum 5 dakika. 1910 kişi bunun için aylık 26 bin dolar ödüyor. büyüme yüzde 25. bir kişi tarafından yapılmış, next.js + vercel + tailwind ile çalışıyor. yani sen sadece formu HTML'e koyuyorsun, gerisini web3forms hallediyor. bu kadar basit bir şeyin 26 bin dolar mrr yapması şu demek: insanlar yeni bir araç öğrenmek değil, bir problemi çözmek istiyor. web3forms bir form API'si değil, sadece "spam yemeyen formum olsun" isteyen 2000 kişinin ortak çözümü.
cmd tweet media
Türkçe
2
0
14
1.1K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@AIfeedTR bankaların yaptığı gibi kafanı sağa çevir, sola çevir yapmasalar bari. ben orada hep eleniyorum.
Türkçe
1
0
1
46
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
GTA 6 çıktığında yapay zeka ile bölümleri nasıl geçtiklerini göreceğiz kesin. GTA çıktığı gün burası karışır.
Türkçe
0
0
0
63
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@burakbayir @SametSamyeli2 Biz bile fazlasıyla mutlu olduk. Tebrikler. Sistem stabil çalışınca hakkını alıyor. En kısa sürede redquik i bekliyoruz :)
Türkçe
0
0
1
28
Burak Bayır
Burak Bayır@burakbayir·
Framer artık Xquik kullanıyor ve müşterilerine öneriyor. Twitter'dan sonsuz veri çekebilmenin en ucuz ve en verimli yolunu geliştirmeye her geçen gün devam ediyorum. Kısa süre içerisinde Instagram, TikTok, Reddit, LinkedIn GitHub verileri de çok uygun fiyatlara sunuluyor olacak.
Burak Bayır tweet media
Türkçe
8
2
51
4.3K
Gökçe Katun
Gökçe Katun@gokceekatuun·
En büyük hayal kırıklığı yaratan milli oyuncumuz kim ? Gören herkesin katılımını bekliyorum
Gökçe Katun tweet media
Türkçe
47
2
33
4.1K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@behlulgoktepe @gusholderhaber Öncesinde sizi birinci sayfaya çıkarmıştık, bugün spam’a düştünüz diye ilk beni eleştiriyorsunuz gibi olmuş.
Türkçe
1
0
1
101
Behlül Göktepe
Behlül Göktepe@behlulgoktepe·
@gusholderhaber Sanki bana arjantini yenip, kupaya katıldılar. Ama boş insanlarsınız. 10 kişi oynayan paraguaya elendiniz awk! Yok buraya kadar getirenlermiş. Elenen 2. ülkeyiz hala artislik peşindeler. Yapılan harcamalara yazık, bide bunlara ev filan verdiler la.
Türkçe
2
0
162
2.4K
Gusholder Haber Bülteni
Gusholder Haber Bülteni@gusholderhaber·
Hakan Çalhanoğlu‘nun eşi Sinem Çalhanoğlu: “Bugün eleştirdiğiniz takım da, hedef gösterdiğiniz kaptan da sizi Dünya Kupası’na getiren insanlar.” “Dün alkışladığınızı bugün suçlamak futbolu değil sonucu sevdiğinizi gösterir.” “Kazanırken sahiplenip kaybedince suçlu aramak kolaydır.”
Gusholder Haber Bülteni tweet mediaGusholder Haber Bülteni tweet media
Türkçe
678
8
198
798.3K
Ersin API
Ersin API@ersinapi·
@fkadev Ben olsam ‘ keşke başka bir şey dileseydim ‘ diye iç geçirirdim. :)
Türkçe
0
0
0
64