حاج هویج الدین (۲)

419 posts

حاج هویج الدین (۲) banner
حاج هویج الدین (۲)

حاج هویج الدین (۲)

@jalebpour

رهبر کره زمین (۲)

کهکشان راه شیری Bergabung Haziran 2022
710 Mengikuti395 Pengikut
Tweet Disematkan
حاج هویج الدین (۲)
🧵 آقای خراتیان، بین این که «تنگه دیگر به هیچ دردی نمی‌خورد» و «تنگه ایران را ابرقدرت کره زمین کرده و ایران همه خواسته‌های خود را صرفا از طریق تنگه برآورده کند» یک دنیا فاصله است. منطقی‌تر این است که ایران از طریق تنگه دو خواسته ساده (و نه حداکثری) خود را دریافت کند:
حاج هویج الدین (۲) tweet media
فارسی
2
2
21
1.6K
حاج هویج الدین (۲)
@Dr_____stop عراق و لیبی خود نفر اول کشور احمق بود و به آمریکا اعتماد کرد در مورد شوروی و گورباچف هم همین شد. در مورد ایران هم گرچه فرد اول اعتماد نکرده ولی خب قدرت دست گروهی افتاده که اعتماد کرده.
فارسی
0
0
0
6
Doctor Stop
Doctor Stop@Dr_____stop·
@jalebpour حرفت که حقه و غرب‌ گرایی قوی‌ترین صلاح غربه ولی عراق چطور؟
فارسی
1
0
0
17
حاج هویج الدین (۲)
آمریکا از طالبان شکست خورد ولی شوروی با کمک خائنان فروپاشی شد. همه بُردهای آمریکا بعد از ج.ج.۲ به کمک خائنان بوده و هر جا کسی مقاومت کرده آمریکا عقب کشیده.
فارسی
1
1
12
43
حاج هویج الدین (۲) me-retweet
Yaghoub
Yaghoub@Yaghoub_313·
مذاکره کنندگان تفاهم نامه اسلام آباد از مذاکره کنندگان برجام وطن فروش ترن؛ اینها پذیرفتن کل اورانیوم را در داخل رقیق کنن(در تفاهم نامه نوشته شده این حداقل شرطه و احتمالا در توافق نهایی خروج محتمل تره) و تعهدهای فراتر از NPT دادن ولی حق غنی سازی را هم به رسمیت نشمردن. تف
Mahdi Kharratiyan@MehdiKharratya

بند ۸: متن انگلیسی: 8. The Islamic Republic of Iran reaffirms that it shall not procure or develop nuclear weapons. The United States of America and the Islamic Republic of Iran have agreed to resolve the disposition of stockpiled enriched material pursuant to a mechanism that will be mutually agreed upon in accordance with the schedule mentioned in paragraph seven with the minimum methodology to be down-blending on site under the supervision of the IAEA. The two parties also agreed to discuss the issue of enrichment and other mutually agreed matters related to the Islamic Republic of Iran’s nuclear needs based on a satisfactory framework being agreed upon in the final deal. The final deal will confirm the provisions of this paragraph. The United States of America and the Islamic Republic of Iran acknowledge the critical importance of the nuclear issues above mentioned and express their intention to immediately address these issues in the negotiations in order to achieve mutual agreement on them. متن فارسی: ۸. جمهوری اسلامی ایران مجدداً تأیید می‌کند که سلاح هسته‌ای تولید یا ابتیاع نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا موافقت کرده‌اند که وضعیت مواد غنی‌شده ذخیره شده را از طریق یک سازوکار مورد توافق طرفین و مطابق با برنامه زمانی مندرج در بند ۷، حداقل به شیوه رقیق‌سازی در محل، تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حل‌وفصل کنند. دو طرف همچنین موافقت می‌کنند تا در مورد موضوع غنی‌سازی، و دیگر موضوعات مورد توافق دو طرف مرتبط با نیازهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، بر اساس یک چارچوب رضایت‌بخش که در توافق نهایی مورد موافقت قرار خواهد گرفت، بحث کنند. توافق نهایی مفاد این بند را تأیید خواهد کرد. نکات: این بند بدترین و خطرناکترین بند توافق اخیر و دارای تبعات بلندمدت امنیت ملی برای کشور است و دلیل شخصی بنده برای عدم دفاع از توافق حاضر بوده است. اشکالات بنده به متن حاضر عبارت اند از: ۱. اولا قرار بر این بود که در این مذاکرات در مورد موضوع هسته‌ای بحث نشده و صرفا به گفتن این نکته اکتفا شود که مذاکراتی در جریان خواهد بود، در حالیکه در این بند تعهداتی واضح و بعضا «بازگشت ناپذیر» دیده میشود. ۲. این با پذیرش این بند خود را به استثنایی در روابط بین الملل مبدل ساخته است. ایران عضو NPT است و به موجب آن متعهد به عدم ساخت سلاح هسته‌ای است. با وجود این، ماده ۱۰ NPT به همه کشورها اجازه میدهد که در شرایطی که امنیت آنها تهدید شود از NPT خارج شوند. ایران با آوردن این بند بدون هیچ قیدی، عملا تعهدی مضاعف داده و از آنجا که این متون در نهایت به قطعنامه فصل هفتی مبدل میشوند، عملا ایران تنها کشوری در جهان خواهد بود که تحت هر شرایطی از تولید بمب محروم شده است. سند باید تاکید میکرد که ایران تعهد خود ذیل NPT را مجددا تکرار میکند اما متاسفانه اینکار انجام نشده است. ۳. اتفاق بدتر، عدول از ادبیات NPT است. به موجب ماده دوم NPT: Each non-nuclear-weapon State Party to the Treaty undertakes not to receive the transfer from any transferor whatsoever of nuclear weapons or other nuclear explosive devices or of control over such weapons or explosive devices directly, or indirectly; not to manufacture or otherwise acquire nuclear weapons or other nuclear explosive devices; and not to seek or receive any assistance in the manufacture of nuclear weapons or other nuclear explosive devices. همانطور که در متن پیداست متن NPT از دو واژه receive، acquire و manufacture استفاده کرده است. کلمات develop و procure دارای معانی موسعتری هستند که میتواند کل زنجیره صنعت هسته‌ای را در بر گیرد (بسته به اینکه تفسیر از نیات ایران از اقدامات توسعه ای در حوزه هسته‌ای چیست، میتواند کل زنجیزه را در برگیرد) و مشخص نیست نویسندگان این سند با چه مبنایی از ادبیات NPT عدول کرده اند. این امر از آن حیث جدیت دارد که تیم ترامپ بارها اعلام کرده‌اند که کل برنامه هسته‌ای ایران معادل بمب میدانند و هرگاه میگویند ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد، منظورشان نابودی کل برنامه هسته ای ایران است. ۴. بمباران مراکز هسته ای تحت نظارت آژانس در ایران و جنگ ۴۰ روزه و تهدیدات مکرر اتمی ترامپ، ایران را در موقعیتی استثنایی جهت تمسک به ماده ۱۰ NPT قرار داده بود، تا جاییکه لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی بیسابقه تلویحا از احتمال تغییر دکترین هسته ای ایران دفاع کند. ایران میتوانست از این فرصت تاریخی، تنبیهی ایجاد کند تا حمله به مراکز حساس ایران حداقل از حیث حقوقی پر هرینه شود. اکنون با این اقدام ایالات متحده نه فقط ایران را تهدید اتمی کرده، نه فقط در NPT نگه داشته، بلکه تعهدی مضاعف به آن تحمیل کرده و این قطعا روی بازدارندگی بلندمدت کشور تاثیرات منفی قابل توجهی دارد. ۵. ایران در مورد رقیق سازی نیز تعهد داده که نقض قرارهای قبلی در مورد عدم مذاکره هسته ای است. ۶. متن تصریحی به حق غنی‌سازی ایران ندارد و این مخالف بیانیه شعام در آتش بس است. متن صرفا به «نیازهای هسته ای» ایران اشاره کرده است و قرار بر این شده که در مورد موضوع غنی سازی هم مذاکره شود. تفسیر مطلوب: ایران باید اعلام کند که اولا با واژه reaffirm صرفا تعهد خود به npt را تکرار کرده و ثانیا چون بند عدم حرکت به سمت سلاح بخشی از MOU است، عدم حرکت به سمت سلاح اتمی منوط به تهدید نشدن ایران توسط آمریکا و متحدینش است و ثالثا واژگان develop و procure معنای موسع ندارند. رابعا ایران از حق غنی سازی و اعمال این حق مطلقا عقب نشینی نخواهد کرد. خامسا مدت زمان رقیق سازی باید طولانی (سه سال) و کیفیت رقیق شدن باید تا ۲۰ درصد باشد. سادسا ایران در مورد تحقیق و توسعه، تعداد سانتریفیوژ و مقر استقرار آنها نباید مذاکره کند. و خلاصه اینکه همه تعهدات باید بازگشت پذیر باشند. (رجوع شود به پیشنهاد فرمول غنی سازی صفر بازگشت پذیر) سابعا ایران برای حل قضیه نیازمند کمک کشورهای چین و روسیه به عنوان دو قدرت اتمی دارنده حق وتو است و مذاکرات هسته ای با این دو کشور باید به موازات/در کنار مذاکرات با آمریکا انجام شود تا به فرمولی برای حفظ صنعت هسته ای ایران دست یابیم./۱۷

فارسی
0
2
9
362
حاج هویج الدین (۲)
حاج هویج الدین (۲)@jalebpour

@straypatriot @thesilversats @shamse_man شما همه معادلات ژئوپولیتیکی و کل معادلات قدرت در جهان رو داری از بیخ نادیده می‌گیری. آمریکا نمی‌تونه تا ابد تنگه رو باز نکنه هیچ وقت. ایران می‌تونه از راه زمینی و از راه دیپلماسی با چین صادرات واردات رو ادامه بده. دست بالا کاملا دست ایران بوده و هست.

العربية
0
0
0
1
Leyla Narimani
Leyla Narimani@LeylaNarimani·
@jalebpour محاصره چی؟ سوال من اینه، فکر می کنی مذاکره کنندگان احمقند یا خائن یا هر دو؟
فارسی
0
0
0
13
Leyla Narimani
Leyla Narimani@LeylaNarimani·
دولت جنگ زده ای رو که زیر بمب و موشک عموهای ابرقدرتشون با مصیبت دوام آورده بخاطر خرید موادغذایی با پولهای بلوکه شده مسخره میکنند. خب ملت غذا نخورن؟ دولت بگه نه من با پولام فقط میخوام اسلحه وارد کنم؟ دقیقا چی میخواید؟ روتون نمیشه بگید به کمتر از ویرانی ایران و مرگ ملت راضی نیستید؟
فارسی
1
7
89
969
حاج هویج الدین (۲) me-retweet
MHDR
MHDR@MHDR_1·
درحالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند که تأسیسات هسته‌ای ایران مورد بازرسی قرار خواهد گرفت. و ونس نیز قبلا اظهار داشت که ایران با بازرسی‌ها موافقت کرده است وزارت امور خارجه ایران می‌گوید: «گروسی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از ایجاد جنجال خودداری کنند.» ۱/
Mario Nawfal@MarioNawfal

🚨 BREAKING: 🇮🇷 Iran’s Foreign Ministry: “Grossi and the IAEA should refrain from creating a commotion.” Tehran states there are NO plans to grant access to attacked facilities or nuclear materials. Source: Irib / Writer: Samuel

فارسی
2
2
13
239
حاج هویج الدین (۲)
@taghi_namdar ژاپن یک امپراطوری بود که تجزیه شد و کره هم بین دو تکه تجزیه شد. آمریکا هم هدفش نهایتا اینه که ایران رو به ۵۰ تا کشورک تجزیه کنه یکیشون رو ساپورت کنه شما فاشیست‌های نسل‌کش هم به‌به و چه‌چه کنید و مدفوعشون رو بلیسید.
فارسی
0
0
0
7
عن‌آقای جمع
عن‌آقای جمع@taghi_namdar·
@jalebpour استاد چوب کره‌جنوبی و ژاپن بالای سر امریکا رو توضیح میدی با رسم شکل؟
فارسی
1
0
1
38
حاج هویج الدین (۲)
🧵 مساله بسیار ساده است: ما معتقدیم باید یک چماقی بالای سر آمریکا باشد تا دست از سر کچل ما بردارد. برخی معتقدند ما باید خیلی فرمانبردار و سجده‌کن به آمریکا باشیم تا دست از سر کچل ما بردارد. (ادامه 👇)
فارسی
5
9
58
621
حاج هویج الدین (۲)
@Entekhab_News احمق مشنگ اگر هیچ کارکردی نداشت که نمی‌تونستی باهاش چانه بزنی، چون پتانسیل بمب شدن رو داره می‌تونی! اگر واقعا هیچ کارکردی نداره که شما بذار ما بمب رو بسازیم شما هم برو با باد معده که کارکردی نداره چانه بزن تحریم رو بردار!
فارسی
1
3
24
127
انتخاب
انتخاب@Entekhab_News·
کوروش احمدی: از ابتدا می‌گفتیم که ذخایر اورانیوم به هیچ عنوان بازدارندگی برای ایران ایجاد نمی‌کند یک اقتصاددان اصلاح طلب یک هفته قبل از جنگ ۱۲ روزه گفت که همین چند کیلو اورانیوم ما باعث شده که نتوانند به ما حمله بکنند خب این واقعا عجیب است و یک خطای شناختی است ذخایر اورانیوم تنها یک کارکرد فقط برای ایران میتوانست داشته باشد و آن هم به عنوان ابزار چانه زنی جهت امتیازگیری و لغو تحریم‌ها ویدیوی کامل مصاحبه در لینک زیر youtu.be/KlgQ1bXmr-M?is…
YouTube video
YouTube
فارسی
9
6
61
5.5K
Leyla Narimani
Leyla Narimani@LeylaNarimani·
@jalebpour من صحبتم با عرزشی ها نیست ، اونا که میخوان تا آخرین نفس بحنگن. که البته بیخود میخوان. بحث من تجاوزطلبهان
فارسی
1
0
0
41
حاج هویج الدین (۲) me-retweet
Maytea (𐰢𐰅𐰘𐱅𐰃)
اگر انتقاد ما نشانه‌ی ادعای فهم بیشتر از فرماندهان نظامی است احیانا طرفداری شما نشانه‌ی ادعای فهم بیشتر از رهبری نیست؟!
فارسی
3
3
15
282
حاج هویج الدین (۲) me-retweet
Farhad
Farhad@farhaddarush·
عاقبت رزمنده ای که بنشیند و تماشا کند تا کودتاچیان او را خلع سلاح کنند، هلاکت است.
فارسی
0
2
41
180
حاج هویج الدین (۲) me-retweet
حاج هویج الدین (۲)
روشنگری و هماهنگی، مسخره‌بازی نیست. کاملا جدی است. بچرخید ببینید اوضاع چطوره، برنامه چیه، چه‌کار باید کرد؟ همین‌هاست که جریان سیاسی را موفق می‌کند. فیلم سینمایی نیست، انتظار نداشته باشید شاهزاده سوار بر اسب ظاهر شود و کن‌فیکون کند. شما توانایی دارید، فقط باید ازش استفاده کنید.
فارسی
1
0
10
102
حاج هویج الدین (۲)
به هر حال این وضعیتی که مشاهده می‌کنید به طور دقیق توسط آمریکا و اسرائیل مهندسی شده تا تا جای ممکن دست بالا را به تسلیم‌چیان دهند. مقابله با این بدون هماهنگی ممکن نیست. اگر امکانش برای شما هست باید در خانواده، دوستان و آشنایان روشنگری و هماهنگی کنید.
فارسی
1
2
11
104