الحقيقة فقط
22.8K posts






🚨 صدمة تكشف حجم الاستغفال وغسيل الأدمغة! متبعو الدجل والخرافات يستميتون في تأليف الأكاذيب والترهيب من أكل (الدجاج)لكن هل تعرفون الحقيقة المضحكة المبكية؟ أحد الأطباء المجهولين (والذي يعتبر مرجعاً لهم) اعترف أن سبب منعه وتحريمه للدجاج ببساطة هو أن أمه لم تكن تطبخه جيدا وعندما سُئل عن الدليل العلمي والطبي؟ قالها بصريح العبارة (لا يوجد) نقطة. انتهى. والكارثة.. يأتيك شخص (مدرعم) ومغيب عن الوعي، يتطاول على الناس ويدافع بشراسة عن خرافة طبية بنيت أساساً على (طبخة أم) إلى متى يتم استغفال العقول وتأجيرها #نظام_الطيبات_أسلوب_حياة #ضياء_العوضى


سبب تحريم #ضياء_العوضي أكل الفراخ والبيض في #نظام_الطيبات اللي هو عمله إن أمه مكنتش بتعرف تطبخ الفراخ وكان بيقرف منها عشان كده عمل نظام حسب اهوائه الشخصية هو بيحب إيه وبيكره إيه 🤦♀️😂 #نظريه_المؤامره #شركات_الادوية #امراض_السكر




















🚨 دراسة حديثة: اكتئاب ما بعد الولادة (PPD) ليس مجرد حالة نفسية.. الأمر مرتبط بأمعائكِ ومناعتكِ • بكتيريا الأمعاء وخلايا المناعة تؤثر بشكل مباشر على الإصابة بالاكتئاب بعد الولادة. • تم تحديد بكتيريا معينة في الأمعاء ترفع الخطر عبر التأثير على خلايا المناعة (T cells). • بالمقابل، هناك أنواع بكتيريا وخلايا مناعية أخرى تعمل كـ درع حماية وتقلل من خطر الإصابة بشكل ملحوظ.













📌 خبر متداول البنت اللى فى الصورة دى عندها 15 سنة كانت سايقه عربيتها بسرعة جـ.نونية ودهـ.ست بنتين كانوا واقفين بيشتغلو على عربية قهوة.. بنت منهم مـ.اتت في الحال والبنت التانية اتصـ.ابت بإصـ.ابات متفرقة البنت المُصـ.ابة بتقول انا كنت واقفه بشتغل انا وصاحبتى على عربية قهوة على الطريق وبنقف نشتغل هنا كل يوم لمدة 12 ساعة علشان كل واحده فينا ترجع البيت لأهلها بـ 200 أو 300 جنيه آخر النهار.. فجأة عدت علينا عربية بسرعة جـ.نونية وسايقاها بنت عندها 15 سنه ومعاها شاب قاعد جمبها البنت بتكمل كلامها وسط البـ.كاء وبتقول: صاحبتى هدير مـ.اتت وإيديها اتقـ.طعت ورجلها اتقـ.طعت من شـ.دة الصـ.دمة.. وأنا مصابة كذا إصـ.ابة لكن ربنا نجانى هدير كانت بتساعد أهلها فى المعيشة.. حد يقولى إيه ذنـ.بها إنها تمـ.وت المـ.وتة دى بسبب واحدة معندهاش أى شعـ.ور بالمسئولية لا هى ولا اللى كان قاعد جمبها ولا حتى اللى ركبها عربية وهى فى السن ده ! بنت 15 سنة إزاى يسيبوها تسوق عربية بالشكل ده؟!.. يعنى هدير اللى راحت دى ذنـ.بها إنها كانت واقفه بتشتغل وعايزه تعيش زى باقى البشر؟!.. إنا لله وإنا إليه راجعون 💔










