یه اژدهای معمولی
16.9K posts







تا پزشک ستیزی داغه یه بار اسکراب پوشیدیم رفتیم اتاق عمل تو دست و پای جراح بچرخیم. یه پیرمردی اومد پیشم گفت مثل حیوون که تا میمیره کفتارا دورش جمع میشن، هرکی شکمش بازه ۵-۶ تا پزشک سرشون داخل شکمشه. یهو دید من لباسم مثلشونه گفت البته به شما جسارت نشه جناب دکتر =)))


@alester2008 @tashdiddaram اگه دکتر CT ننوشت خودتون متوجه کنسر شدین؟




نفرت میورزین که بلکه کاور کنین این موضوع رو که چقدر دلتون میخواست شما هم همونقدر تاثیرگذار باشین؛ این تماما یه مکانیسم دفاعیه. حالا میتونین هر چی میخواین بگین اما این واقعیتیه که در مورد اکثریت صدق میکنه در نهایت پزشک بودن ارزشیه که هیچ تعداد آدمی هرگز نمیتونن زیر سوال ببرن

مریض اومده با سردرد شدیدددد از 6 ماه قبل. میگم. این مدت اصلا دنبالش نرفتی؟ میگه چرا پیش متخصص رفتم و mri و CT هم انجام دادم. یه سری دارو داد که من نگرفتم. میگم چرا؟ میگه آخه معلومه. سردردم اصلا به دارو جواب نمیده :) میخوای حالا یه امتحانی هم بکنی زن؟



◾️یه نقد بسیار بسیار مهم و به جایی که به کادر درمان وارده، ادبیات و نحوه ی صحبت کردنشون با بیماره. تعداد زیادی از بیماران، خاطرات ناخوشایندشون بخاطر نحوه ی صحبت و برخوردی هست که دیدن. این نقدی هست که واقعا به جاست و به جای انکارش، باید تلاش برای اصلاحش بشه.











