یه اژدهای معمولی

16.9K posts

یه اژدهای معمولی

یه اژدهای معمولی

@ordinarydragon2

پزشکی از بندرعباس 💀🐉

가입일 Mart 2023
59 팔로잉799 팔로워
고정된 트윗
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
تا یکی یه حرفی میزنه، نرید تو اکانتش بچرخید تا توییت n ماه پیشش رو پیدا کنید و بکوبید تو صورتش که آی ببین تو اون موقع این حرفو زدی. عقاید و تفکرات آدما میتونه در طول زمان تغییر کنه، گِل خیس نیستیم که اگه یه جوری خشک شدیم دیگه همونجور بمونیم.
فارسی
2
1
61
9.1K
ساما شل دستو ایمازاکی🎀
این پسره هم جراحی فک و صورت قبول شد هم همزمان زن گرفت!!!! بعد من یه امتحان داشته باشم نمیرسم به هم اتاقیم سلام کنم .
فارسی
1
0
32
275
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
توصیه برای دانشجویان پزشکی: ◾️علوم پایه: اگه فقط دو تا درس رو بخواین بخونین، آناتومی و فیزیولوژی باشه. شاید فکر کنین مستقیم تو بالین نقش نداره ولی خوب بخونین که یاد بگیرین هر چیزی کجای بدنه، عصب دهی و خونرسانی چطوریه و کلا بدن انسان چطور کار می کنه. خیلی کمک میکنه. ◾️فیزیوپات:
فارسی
7
4
271
18.3K
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
من این ویدئوها رو که یکی ساز میزنه، بعد یکی دیگه اضاف میشه، یا یکی میرقصه باهاش و بعد همه جمع میشن رو خیلی دوست دارم. حس زندگی میدن بهم. غمگین میشم که خودمون خیلی خیلی خیلی کم این صحنه ها رو داریم تو خیابونا واقعا موسیقی برای ذهن و روح، معجزست🙆‍♂️ instagram.com/reel/DYAuxx0KS…
فارسی
0
0
2
57
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
@Ava1952338 میدونم سخته، ولی من خودم از رفرنس خوندم و واقعا نتیجه گرفتم🥲 آناتومی رو از گری خوندم فیزیولوژی هم که گایتون. البته فکر میکنم یه سری فصول رو حذف کردم. دقیق خاطرم نیست اما یادمه نفرو، قلب و عروق و گردش خون رو صد در صد از رفرنس خوندم.
فارسی
1
0
1
237
Ava
Ava@Ava1952338·
@ordinarydragon2 بابا آناتومی و فیزیولوژی رو چطوری از رو رفرنس بخونیم دفن‌ میشیم زیر حجم درسا :((
فارسی
1
0
0
266
زوربای صورتی🎀
استاژر که بودم یه بار رفتم سر عمل آنوریسم آئورت شکمی، بالای آنوریسم رو بستن، آنوریسم رو باز کردن یهو گیره (به زبان ساده) در رفت و خون تا سقف اتاق عمل فواره زد. اولین اقدام جراح این بود که یه نفس عمیق کشید گفت تو! استاژری؟!گفتم بله استاد. گفت گمشو بیرون. مریض نمرد ولی شرف من چرا.
یه سلول@Child_of_the_C

تا پزشک ستیزی داغه یه بار اسکراب پوشیدیم رفتیم اتاق عمل تو دست و پای جراح بچرخیم. یه پیرمردی اومد پیشم گفت مثل حیوون که تا می‌میره کفتارا دورش جمع میشن، هرکی شکمش بازه ۵-۶ تا پزشک سرشون داخل شکمشه. یهو دید من لباسم مثلشونه گفت البته به شما جسارت نشه جناب دکتر =)))

فارسی
26
3
823
46.4K
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
◾️یه نقد بسیار بسیار مهم و به جایی که به کادر درمان وارده، ادبیات و نحوه ی صحبت کردنشون با بیماره. تعداد زیادی از بیماران، خاطرات ناخوشایندشون بخاطر نحوه ی صحبت و برخوردی هست که دیدن. این نقدی هست که واقعا به جاست و به جای انکارش، باید تلاش برای اصلاحش بشه.
فارسی
9
11
415
112.8K
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
@the_mavimucize آره میفهمم چی میگی، من خودم بیشتر چیزا رو تو اینترنی یاد گرفتم🥲 همون ویدئوهای یوتیوب رو ببین و سعی کن اصولشون رو یاد بگیری که حداقل باور اول بدونی تئوری باید چیکار کنی موفق باشی😍
فارسی
0
0
1
34
NIRVANA
NIRVANA@the_mavimucize·
@ordinarydragon2 ممنون از راهنمایی‌🥲 ولی مشکل اینجاس ک بیشتر اینترنا هم درست حسابی بلد نیستن بخوان یادت بدن. یکی هم باشه می‌خواد تایم بیشتری بیمارستان بمونی ک با برنامه مطالعاتی من هماهنگ نیست یه بخشیش هم ترس از تروماتایز کردن بیماره دیگه رسمن بخش عملی شیفت شد به اینترنی و فعلا همون فیلما💔
فارسی
1
0
3
45
Humanoid koala 🦥
Humanoid koala 🦥@Thisisviyana·
@ordinarydragon2 دقیقن همینطوره ما برای داشتن جامعه ای سالم و رو به پیشرفت و اجتماعی خوب به همه رشته ها نیاز داریم🤍 و طرز تفکر ایشون از پوچی درونیشون میاد فقط کسی ک جز پزشکی ارزش دیگری در خودش نمیبینه این حرفو میزنه دلم براشون میسوزه خیلی سخته کل هویتت رشته ات باشه...
فارسی
2
0
2
94
Humanoid koala 🦥
Humanoid koala 🦥@Thisisviyana·
به عنوان دانشجوی پزشکی (که نگید چون حسودی کردم گفتم) با حرفتون موافق نیستم پزشکی رشته خوبیه و برای رسیدن بهش زحمت کشیدیم رشته ارزشمندیه ولی بقیه رشته ها هم ارزشمندن اینکه ارزش بقیه رشته هارو زیر سوال ببرید درست نیست شاید دلیل اینکه ما جهان سومی هستیم همین دیدگاه ها باشه...
بی‌تا@unique2002_

نفرت می‌ورزین که بلکه کاور کنین این موضوع رو که چقدر دلتون می‌خواست شما هم همونقدر تاثیرگذار باشین؛ این تماما یه مکانیسم دفاعیه. حالا می‌تونین هر چی می‌خواین بگین اما این واقعیتیه که در مورد اکثریت صدق می‌کنه در نهایت پزشک بودن ارزشیه که هیچ تعداد آدمی هرگز نمی‌تونن زیر سوال ببرن

فارسی
8
0
41
1.4K
Marryyyy
Marryyyy@Maryplvr·
@ordinarydragon2 عه دقیقا همین کیسو داشتم تهش گفتم چرا اومدی پیش من؟
فارسی
1
0
0
12
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
یه بار خانومی تو رمضان با رفلاکس اومد. خواستم براش درمان تزریقی بذارم. + روزه ام باطل نمیشه؟ - 🫥نمیدونم والا، تو اون حیطه تخصصی ندارم. یکم باهام بحث شرعی کرد و چند جا زنگ زد. +شاید باطل بشه، پس من میرم بعد اذان میام. هنوز برام سواله پس انتظار داشت من چطوری بدون دارو خوبش کنم 🫪
طرح در شهر اُز🚶🏻‍♀️@Gloripa1999

مریض اومده با سردرد شدیدددد از 6 ماه قبل. میگم. این مدت اصلا دنبالش نرفتی؟ میگه چرا پیش متخصص رفتم و mri و CT هم انجام دادم. یه سری دارو داد که من نگرفتم. میگم چرا؟ میگه آخه معلومه. سردردم اصلا به دارو جواب نمیده :) میخوای حالا یه امتحانی هم بکنی زن؟

فارسی
7
0
50
1.8K
oldguy
oldguy@oldguy4567906·
@ordinarydragon2 بارها شده رفتم پیش دکتر و علائم رو توضیح دادم و پزشک حالا بخاطر مشغله زیاد یا وراجی من یک داروی اشتباه رو برایم نوشته یا دارویی رو از قلم انداخته خیلی مثبت نگر به مسئله نگاه کرده ام و روند درمان رو دنبال کردم و در یک ویزیت دیگر توضیح دادم. اون هم آدمه حق داره خطا کنه.
فارسی
2
0
1
12
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
اینترن طب که بودم، یه کوچولوی کمتر از ۲ سال اومده بود که از تخت خورده بود زمین ولی هیچ علائمی نداشت. معاینه اش کردم و تحت نظرش گرفتم و کوچولو همچنان حالش خوب بود. وقتی میخواستم ترخیصش کنم، علائم خطر رو به خانوادش توضیح دادم و گفتم اگه اینجوری شد، سریع بیاین اورژانس. اون شیفت من
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2

◾️یه نقد بسیار بسیار مهم و به جایی که به کادر درمان وارده، ادبیات و نحوه ی صحبت کردنشون با بیماره. تعداد زیادی از بیماران، خاطرات ناخوشایندشون بخاطر نحوه ی صحبت و برخوردی هست که دیدن. این نقدی هست که واقعا به جاست و به جای انکارش، باید تلاش برای اصلاحش بشه.

فارسی
38
10
1.3K
115.8K
arash
arash@arashm1978·
@ordinarydragon2 پاتولوژی رو به این ۲ مورد اضافه کنین عالی میشه 👍👍
فارسی
1
0
0
374
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
@Ebra2578 میدونم، خودمم همین شرایط رو داشتم و با همین شرایط هم کار کردم. اما خب برخوردای یه سریا هم میبینیم دیگه چه تو استادام، چه همکلاسی هام و چه همکارا، برخوردای نامناسب هم زیاد دیدم. نقدم به اوناست
فارسی
0
0
2
86
ebra2578
ebra2578@Ebra2578·
@ordinarydragon2 من تو تمام بیماران و همراه هاییک دیدم حتی در بیحوصله ترین حالتم و خسته ترین حالتم همیشه سعی کردم کامل توضیح بدم درست راهنماییشون کنم ولی باور کنید بعضیا اصلن گوش نمیدن و سر دعوا دارن و وقتی جدی برخورد میکنی با طرف فحش و فحش کشی آخر سر هم پزشک میشه بد
فارسی
2
0
2
107
ebra2578
ebra2578@Ebra2578·
@ordinarydragon2 قطعا که توضیح میدیم ولی کاش حداقل اگه علاقه به گوش دادن ندارن الکی دعوا نکنن
فارسی
1
0
0
4
sarvenaz
sarvenaz@dropovfire·
یکی از همکارا بد با بیمار صحبت کرده تعلیقش کردن که تنبیه شه. تعلیقش به این صورت بوده که همه شبکاریاشو ورداشتن. حالا اون شبکاریا رو کی قراره بیاد جاش دقیقا؟ ما. افرین به نبوغ رییس بیمارستان مترون و سایر دست‌اندر کاران.
فارسی
3
0
44
1.7K
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
@Ebra2578 صد در صد برای منم بارها پیش اومده حتی پیش اومده گفتم فلان کار رو کنین، با حال بدتر برگشتن و وقتی گفتم دارویی که گفتم رو دادی؟ گفت نه، نخواستم دارو زیاد بخوره😂 اما به هر حال باید توضیح بدیم براشون، نمیشه چون یه عده گوش نمیدن به هیچکس نگیم
فارسی
1
0
1
5
ebra2578
ebra2578@Ebra2578·
@ordinarydragon2 بهشون توضیح میدادم که اقا اولندش امروز جمعس mri نیس دوما ما اصن چیزی به اسم mri اورژانسب نداریم سوما مشکل پدر شما که الان اینجا اعزام شده اینه بخاطر پنومونیه بعد هجون خانوم داشتن با من دعوا میکردن😂😂 که من با تو حرف نمیزنم چرا تو توضیح میدی خلاصه بعضی وقتا گوش شنوایی هم نیس
فارسی
1
0
0
8
یه اژدهای معمولی
یه اژدهای معمولی@ordinarydragon2·
@Nassnoass روحشون در آرامش باشه، تسلیت میگم🙏 شما بزرگوارید، سلامت باشید همیشه
فارسی
1
0
1
51
Nassnoss
Nassnoss@Nassnoass·
@ordinarydragon2 پدرچندروز پیش پرکشید.خیلی اذیت شد.برای پرستاری که میدونست مانمیدونیم موندنی نیست ولی همچنان تک به تک سرمهاروزد وپیگیری کردهدیه میگیرم تابدونه میدیدیم چقدرزحمت میکشه.یه پرستارمردبودمیدونست پدردرحال مرگ وزجرتو راهروست،بازنهامیلاسیدومیخندیدونمیذاشت پذیرشش کنن. همه اینهادیده میشه...
فارسی
1
0
0
63