Ariane mirzaee

8.6K posts

Ariane mirzaee banner
Ariane mirzaee

Ariane mirzaee

@ArianeMirzaee

علاقمند به ایران،مشروطه،سنّت،قانون،لئونارد کوهن،فون تریه،بونوئل،فردوسی،دماوند،کاسپین،مینوی خرد،برتولوچی،ایزد آتر،چوبک،منچستریونایتد،تاج،شکیرا،خرس،گربه،ژاپن و..

سمرقند/فرارود Katılım Mart 2022
527 Takip Edilen3.8K Takipçiler
Sabitlenmiş Tweet
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
در این رشته‌پست،یک سری از مطالبی که راجع به قانون،تاریخ و مفهوم حکومت در ایران رو با دانش دست و پا شکسته‌ام نوشتم می‌ذارم. دوست دارم که مفتخرم کنید بخونید. شاید خواندنش براتون اندکی مفید باشه.
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee

۱/ درباره‌ی سیر تاریخی مفهوم حکومت در ایران ما در کجای تاریخ ایران ایستاده‌ایم؟ : امر حکومت در تاریخ ایران همواره معنا و مفهومی مستحکم داشت. هیچ‌گاه این‌گونه نبوده که گردنه گیر یا مدعی‌ای بدون پشتوانه‌ای معنوی بتواند با پس‌زدن و حذف دیگران حاکم ایران شود و 👇🏻 #دولت_موقت_مشروطه

فارسی
3
0
7
3.4K
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
خاطرات: مهر یا آبان۱۴۰۱ در مجازی هشتگ و کمپینی راه افتاد که "وامصیبتا!از مهاباد بگو! مهاباد دوشکا آوردند..." نهایتا معلوم شد که اتفاق خیلی ویژه‌ای نسبت به بقیه‌ی شهرها در مهاباد رخ نداده‌بود اما هم‌زمان،همان روزها ویدیویی بیرون آمد که در مهاباد پرچم اقلیم را در خیابان می‌گردادند
فارسی
0
1
10
184
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
@rakht_media این احتمالا بیشتر ناشی از اینه که گربه‌ی اهلی یه موجود جدید در ایرانه احتمالا اگر یکم می‌گذشت گربه‌ از گروه خرفستران خارج میشد
فارسی
1
0
3
134
فولکولوژی
فولکولوژی@rakht_media·
«گربۀ پلید» زرتشتیان معتقد بودند اگر گربه‌ای در دریا ادرار کند، ده هزار ماهی خواهند مرد.* ایرانیان ساسانی، گربه را از خرستران (موجودات موذی در خدمت اهریمن) می‌دانستند و درست برخلاف سگ که عمیقاً توسط ایشان ستوده می‌شد عموما با نگاهی منفی و اهریمنی به گربه می‌نگریستند. #گربه
فولکولوژی tweet media
فارسی
7
2
59
2.2K
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
خاطرات دوره‌ی قطعی اینترنت: جدای از اینکه اینترآشغال هر موقع که ربل یه جا قرار بود حرف بزنه دوربینو یه جوری تنظیم می‌کرد که دله(اعتمادی) هم به زور تو کادر بیفته... یادمه تو یکی از تجمعات سوئد خبرنگارشون رفت تو تجمع و گفت:《...خب هومن خلیلی هم اینجا کنار من حضور داره...》
فارسی
0
2
16
450
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
اگر به جای اینکه به پیرزاده و گلستان حمله میکردید، به جای اینکه پرهام را نقد می‌کردید، به جای اینکه علینژاد را سر جایش مینشاندید، یا به جای اینکه "تیم" را نقد کنید، همان ابتدا خشتک ولیعهد خائن که مبلغ همه‌ی این افراد بود را روی سرش می‌کشیدید امروز این مصائب را متحمل نمی‌شدیم.
فارسی
57
14
54
4.8K
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
تعجبی نداره وقتی کسانی که به کورش و آریایی‌بودن توهین می‌کردند توسط ولیعهد سابق در اول صف قرار گرفتند و وقیحانه با واژه‌ی《پنجاه و هفتی》جمله‌سازی می‌کنند برایمان چیز تازه‌ای نیست که ببینیم این اوباش نیز با پرچم چنین می‌کنند. مسئول صد درصدی این بی‌حرمتی‌ها،متولی امامزاده است.
Saman Sarraf@saman_sarraf

طرفداران جمهوری اسلامی به بی وطنی شهره عالمند. کدامشان را دیده اید که با پرچم خرچنگ نشان چنین کنند که این بیماران توجه با پرچم شیر و خورشید آن هم تاجدار می کنند؟ #نبردباتاریکی #فرقه_خائنین

فارسی
2
5
21
904
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
@potttk کُدش اینه که اعتمادی و شهبانو لاهیچانی‌اند.
فارسی
0
0
2
235
𝑷𝑶𝑻𝑲
𝑷𝑶𝑻𝑲@potttk·
هیئت آمریکایی بعد از خوردن کلوچه لاهیجان کد رو گرفتین عزیزان؟ با توجه به نزدیک بودن لاهیجان به سوادکوه میشه گفت جی دی ونس داره میگه رضا پهلوی به زودی رهبر ایران میشه
آمینواسید@NR2OH

وضعیت:

فارسی
21
19
1.1K
26.2K
Ariane mirzaee retweetledi
ordinary man
ordinary man@ordinaryman1980·
یک ارزن هوش کافی بود تا بفهمیم همزمان با چرخش اینترنشنال از تبلیغ ۲۴ ساعته تجزیه طلبی به نمایش گل درشت ایراندوستی؛ یک جای کار می‌لنگد
فارسی
8
24
177
8.7K
Ariane mirzaee retweetledi
Libertad 🜲
Libertad 🜲@UomoMees·
۲۳ تیر امسال یعنی سه هفته دیگر، اعلامیه استقلال آمریکا ۲۵۰ ساله می‌شود. سال ۱۷۷۶ مقارن با ۱۱۵۵ کوچی است. می‌شود اواسط حکومت کریم‌خان زند. زمان زندیه هم در فلسفه، سیاست و علم از غرب به قد ۳۰۰ سال عقب‌ بودیم. عباس میرزا ۱۰۰ سال بعدش می‌گوید اگر ما امروز از اروپائیان عقب افتاده‌ایم، قصور از ماست که علم و فن را از آنان یاد نگرفته‌ایم. در واقع عقب ماندن ما از ۱۵۰۱ و تاسیس صفویه آغاز شد. پیش از آن مغول و تیمور ایران را شخم زده و کمر مملکت را شکسته بود. بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ رنسانس شد. نقطه‌ عطفی که اروپا با رنسانس ۳۰۰ ساله از قرون وسطی به در آمد و ما تازه آلوده به خرافات دینی از نوع شیعی شدیم. ما در ۱۵۰۰ وارد مدیوال اسلامی-شیعی شدیم. لحظه‌ای که مسیر دنیا دو شاخه شد. پهلوی گامی بزرگ بود برای رهایی از تحجر که با تلاش نیروهای واپس‌گرای ۵۷، رنسانس ایرانی در آن پرانتز طلایی ناکام ماند. اینکه در ۲۵۰ سالگی آمریکا که خودش محصول فلسفه سیاسی جان لاک بود و نسل جوان رنسانس‌گرای ایرانی شاهد معاشقه آمریکایی‌ها و میراث‌داران تشیع هستند از تراژدی‌های تلخ روزگار ما است. روزهایی به غایت مکدر، ملول و پژمرده. اما این روزها دیری نخواهد پائید. ایران با نسل پاسارگاد راه معوق ۵۰۰ ساله را به سرعت خواهد پیمود. ایران در شب خویش بیدار شده.
Libertad 🜲 tweet media
فارسی
15
89
591
8.7K
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
این که امروز می‌بینید هویت بیرانوند را ویکی‌پدیا عوض کردند چیز تازه‌ای نیست. قبلا هم با پخش شایعه چنین بلایی رو سر هایده،داریوش اقبالی و خیلی چهره‌های دیگه آورده‌بودند.
فارسی
0
0
2
216
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
دیگر هیچ حسی ندارم، هیچ قلبی ندارم،هیچ احساسی ندارم.حرف‌هایت دیگر روی من اثری ندارد.سوگندهای عاشقانه‌مان و قول‌های دوران کودکی‌مان متعلق به دنیایی ساختگی و خیالی بودند،نه دنیای واقعی. واقعیت متفاوت است. ناگهان بالتازار-روبر برسون
Ariane mirzaee tweet mediaAriane mirzaee tweet media
شهروند ساده@hiva_aff

معروف ترین دیالوگی که از یه فیلم یادته چیه؟؟

فارسی
0
0
2
265
Ariane mirzaee retweetledi
Shima B-شیما بزرگی
Shima B-شیما بزرگی@LadyJusticeIran·
برخى گويا هنوز متوجه نيستن چه اتفاقى افتاده: 🔹 ترامپ راضى شد وارد جنگى بشه كه بخش عمده اى اش به خاطر وعده هاى نتانياهو بود و بخشى اش به خاطر مشكلاتى كه دولت خودش با جمهورى إسلامى داشت و از ابتداى كمپين اش گفته بود معامله ى جديد مى خواد و نه تغيير رژيم. 🔹در ميانه ى راه متوجه شد نه تنها وعده هايى كه بى بى ميداده دروغ بوده و برخى از دوستان مخفى نتانياهو نقشه ى شوم ترى براى ايران داشتند، كه ديگه پس از زدن نيروى هوايى و دريايى ج.ا.، تنها راه اتمام رژيم، ورود عظيم نيروى زمينى آمريكاست كه امكان نداره در شرايط كنونىِ آمريكا، كنگره يا مردم آمريكا رضايت بدهند. 🔹وقتى علنن ونس و خودش دارن مى گن اسراييل مى خواسته ايران رو ليبى كنه، شما مى ريد با اكانتهاى هوادارى شاهزاده اون زير تمسخر و ناسزا مى نويسين؟؟ آفرين- چه عالى!! @PahlaviReza 🔹برخى هم مى گن- نخير لزومى نداشت نيروى زمينى آمريكا وارد كند، مردم را مسلح مى كرد-!! آيا براى اين كار كسى لابى يا تلاش كرده؟ آيا مردم داخل مسلح بشن يا ايرانيان خارج؟ لجستيكش چه طورى باشه؟ براى چه مدت باشه؟ چه كسى تعليم بده؟ كى تعليم بگيره؟ اگر اين رو مى خواستين بايد از حداقل از ٣ سال قبل روش كار مى شد. 🔹 الان يه عده مى نويسن "نخير بى بى مى خواست ما را نجات دهد و ترامپ نذاشت" نخير بى بى در يكى از مصاحبه هايش با همين مايك لوين گفت : "ايران زيادى بزرگ است." هدف قرار گرفتن پايگاه هاى انرژى هم در اين راستا بود كه هر دفعه با تشر ترامپ متوقف مى شد. 🔹ترامپ هم با عجله و شتاب اين تفاهم نامه رو امضا كرد، و فعلن كه نتانياهو جرأت نداره حرف بزنه، كشورهاى منطقه هم فعلن سكوت كردند. كسى خواهاى گسترش دامنه ى جنگ در منطقه نيست. اپوزيسيونى كه نخواهد به چراهاى رخدادها انديشه كنه، مسير سخت ترى پيش روش خواهد داشت.
فارسی
219
59
455
57.7K
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
شما اگر روح‌الله خالقی هم باشید،بعد از چند صباح مصاحبت و هم‌نشینی با رپرها و شنیدن رپ عملکردتان پایین می‌آید و سطح نگاه و کارایی‌تان تنزل می‌یابد. داستان رضا پهلوی هم همینه. وقتی ۳۰ و چند سال با یاسمین اعتمادامینی زندگی کنی طبیعتا مشاورت بهتر از اعتمادی و قاسمی‌نژاد درنمی‌آید.
فارسی
3
1
33
1.1K
Ariane mirzaee retweetledi
hossein t
hossein t@hosseintajik07·
دولت اسرائیل که قطعا آرزوی تبدیل ایران به «فیلد استیت» را به گور خواهد برد اما خاک بر سر آن نیروی سیاسی که حتی پس از افشای اسناد متعدد درباره اهداف تجزیه‌طلبانه دولت اسرائیل علیه ایران، همچنان برای اسرائیل پادویی می‌کند. و خبر بد برای خائنین! این است که راه نجاتی از باتلاق خیانت به ایران وجود ندارد و سرنوشت رجوی‌ها و چلبی‌ها در انتظارشان خواهد بود. بنشینید و‌تماشا کنید!
Saeed Ghasseminejad@SGhasseminejad

“The regime is not the people. The regime in Tehran must fall. And it will fall. Though it might take longer than we had hoped, it will surely happen.” @GilaGamliel jns.org/news/israel-ne…

فارسی
12
47
157
6K
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
بهترین تعریف از برآمدن صفویان را والتر هینتس در عنوان کتابش آورد: "تشکیل دولت ملی در ایران" حکومتی که امامان شیعه را نوادگان ساسانی خواند،شاهنامه را در قهوه‌خانه‌ها رواج داد،حساب ایران را از جهان اسلام جدا کرد و میراثی به جا گذاشت که ایران پس از ۵سده بقای سیاسیش همچنان استوار است
Ariane mirzaee tweet mediaAriane mirzaee tweet media
مشروطه بان@MashrooteBan

این همه سلسله نالایق در تاریخ ایران بعد از اسلام داشتیم، ولی الان مد اینه به صفویه که ایران رو یکپارچه کرد حمله بشه. به تنها حکومتی بعد از اسلام که به جای اینکه جایی رو تخریب کنه یک شهری رو ساخت(اصفهان). چنان از شیعه گری صفوی میگن انگار که قبلش پروتستان ها در ایران حاکم بودن⬇️

فارسی
20
14
170
13K
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
اپوزیسیون در طی این سال‌ها نه تنها دست‌آوردی نداشت،بلکه داشته‌های ملت ایران که یک موردش نشانِ تاریخی و مقدس شیروخورشید است را نیز تقدیمِ بیگانگان کرد. قبل از اینکه بخواهیم چیزی به دست آوریم باید داشته‌هایمان را حفظ کنیم.
Darya Safai MP@SafaiDarya

Laat jullie duivelse kracht zien! Samen naar de overwinning! ⚽💪 Wij geloven in jullie! 🔥 @BelRedDevils #BELIRA

فارسی
0
5
18
473
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
خاطرات: یکی از عقاید محکم دوره‌ی نوجوانیم این بود که سهراب سپهری،بخاطر روحیه‌ی لطیفش وقتی دید انقلاب شد تو سال ۵۸ درگذشت. هنوز هم مطمئن نیستم علتش همین باشه یا نه.
فارسی
0
0
7
318
Ariane mirzaee
Ariane mirzaee@ArianeMirzaee·
@masoudsepanta این داستان‌ها با زن،زندگی،آزادی-که مشخصه چه محتوایی داره- شروع شد تیم ملی پدیده‌ و سرمایه‌ایه که ملت رو به هم پیوند میده وقتی ملت تیم ملی نداشته باشند پیوند بینشان راحت‌تر گسسته میشود و راحت‌تر می‌توانند ایران را تکه‌تکه کنند دشمنی با تیم ملی راه را برای پاره کردن ایران باز میکند
فارسی
1
1
6
278
Masoud Espanteman
Masoud Espanteman@masoudsepanta·
برای میزان درک سیاسی «تیمِ فاسد و فشل» نوفدی، به دوپاره ساختن ملّت در موضوع «تیم ملّی» فوتبال ایران توجّه کنید. وقتی می‌گوییم این نواله‌خورانِ تحکیم وحدت، هنوز هم مولّد همان روش‌های ضدّملّی اصلاح‌طلبان هستند چون اگر یادتان باشد همین بلا را بر سر تیم ملّی به مرّبی‌گری مایلی‌کهن آوردند چون اصلاح‌طلب نبود. حالا هم که عمق ناکارآمدی و فشل بودن‌شان بعد از توافق ترامپ با ج‌ا رو شده، از خون شهدای دی‌ماه برای تخریب تیم ملّی مایه می‌گذارند تا بر فاسد و فشل بودن‌شان، باز برای مدّتی سرپوش بگذارند. امّا همان‌گونه که فریبِ اصلاح‌طلبان مدّت مدیدی نپایید، ملّت از این تفاله‌های جدید هم عبور خواهند کرد.
فارسی
6
27
81
2.8K