David Morgenstern

8.9K posts

David Morgenstern

David Morgenstern

@DavidMorgenst17

(Glyco)Proteomics nutter by day, Creepy Crawler by night, Weekend Warrior the rest of the time...

Katılım Temmuz 2021
121 Takip Edilen318 Takipçiler
Sabitlenmiş Tweet
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
Sic Vis Pacem, Para Bellum
English
1
0
3
0
dror
dror@drorismyname·
@avishaigrinzaig בפוסט הזה אתה טועה בכל כך הרבה מובנים שזה נחמד מדי פעם לגלות שאתה לא מושלם. עוד סיבה - יש הבדל בין לתפוס קו הגנה ולהגן עליו באופן אקטיבי, לעומת לתפוס קו הגנה ולהגן באופן פסיבי כמו מאז תחילת הפסקת האש שבו אסור לחיילינו לפגוע באיומים בגלל הנחיית הדרג המדיני.
עברית
1
0
0
455
אבישי גרינצייג
אבישי גרינצייג@avishaigrinzaig·
זה מדהים בעיניי שזו האלטרנטיבה מי שעקב אחרי הדעות של יו״ר הדמוקרטים ראה שלאורך מלחמת חרבות ברזל הוא תקף את נתניהו שוב ושוב שאין רצועת ביטחון של 5 קילומטרים בתוך לבנון. עכשיו חברת הכנסת של המפלגה קוראת לזה ״רצועת ההקרבה״. תראו את דבריו של יאיר גולן לפני 3 חודשים בלבד. לא נגעתי
Naama Lazimi - נעמה לזימי@naamalazimi

מרוסקת מהידיעה על נפילתם של ארבעה מטובי בנינו. חייבים לסיים את המלחמה בלבנון, להוציא את החיילים מרצועת ההקרבה ולכונן הסכם מדיני עם ממשלת לבנון. הסכם שיבטיח ביטחון, את מיגור הטרור והצלת חיים. אין לנו ילדים למלחמות נצח, ללא תכלית וללא חתירה לסיום. אין מילים שיצליחו לנחם, שולחת חיבוק גדול למשפחות השכולות ומתפללת שתהיו האחרונות. החלמה מהירה ומלאה לפצועים. יהי זכרם ברוך.

עברית
234
188
1.9K
126.7K
David Morgenstern retweetledi
יוב קש
יוב קש@Parzival_1991·
כמה חודשים אחרי שהיטלר עולה לשלטון, חברה גרמנית בשם דהומאג זוכה בחוזה הכי גדול שלה אי פעם. לספור את כל הגרמנים. לפי גיל, מין, מקצוע, דת וגזע. גם את היהודים שבגרמניה. דהומאג הייתה הבת הגרמנית של חברה אמריקאית אחת. IBM. בימים האלה כולם מתווכחים אם אמריקה תמיד גיבתה את היהודים. אז בואו נרד לרזולוציה. עובדתית. לנאצים לא היה מחשב. היה להם משהו אחר. מכונות כרטיסים מנוקבים של IBM, שנקראו הולורית'. כל בן אדם הופך לכרטיס. חורים קטנים בנייר שמקודדים מי אתה. דת. שפה. מקצוע. מאיפה אבא, אמא, סבא וסבתא. דאטה בייס רק של פעם. והמכונות האלה לא נמכרו לגרמניה. הן הושכרו. IBM נשארה הבעלים, תיחזקה אותן כל חודש, וגזרה קופון על כל כרטיס מנוקב מחדש. עסק חוזר. בספר "IBM and the Holocaust", אדווין בלאק יורד לרזולוציה שקשה לעכל. לפי הספר, במערכת הקיטלוג של המחנות כל אסיר הפך למספר. יהודי היה קוד 8. וגם אופן המוות הצטמצם לספרה. 4 הוצאה להורג. 5 התאבדות. 6 "טיפול מיוחד". תאי הגזים. קראתי את הפרק הזה פעמיים כי לא רציתי להאמין שזה אמיתי. ובזמן שכל זה קורה, מנכ"ל IBM, תומאס ווטסון, מקבל ב1937 מהיטלר אחד מעיטורי הכבוד הכי גבוהים שהנאצים נתנו לזר. שנה אחרי, הנרי פורד מקבל את הצלב הגדול של הנשר הגרמני. וב1938 מגזין טיים האמריקני בוחר את איש השנה שלו. אדולף היטלר. אבל הנקודה האמיתית היא לא המכונות. הטכנולוגיה הכי מתקדמת של רצח עם לא יוצרה בברלין. היא הגיעה מניו יורק. והבוסים שמאחוריה קיבלו מדליות, לא כתב אישום. אז כשמישהו אומר לכם שהמערב תמיד עמד לצד היהודים, או שג'יי די ואנס שלא תומך בישראל היום הוא סתם חריג רגעי. תזכרו את 1937. מעצמות לא אוהבות אותך. הן עושות איתך עסקים. וכשהעסק משתנה, גם הצד משתנה. נצח ישראל לא ישקר. אבל גם מכונת כרטיסי הניקוב לא.
שי קלך shay kallach@shaykallach

ואנס- עם ישראל שרד לאורך הדורות וניצח את כל אויביו בזכות הקב״ה והתורה הקדושה. מי שיתמוך בנו ירוויח ומי שיפנה לנו עורף יפסיד. אל תאיים עלינו. נצח ישראל לא ישקר.

עברית
54
99
1.1K
73.2K
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
@lotemfp @Sharpest_pencil זה קצת יותר מסובך ממה שאתה כותב. זה חי"ר רגיל לפי ההגדרות, אבל זה גם ישראבלוף.
עברית
0
0
1
10
לוטם
לוטם@lotemfp·
@DavidMorgenst17 @Sharpest_pencil וואלה, אז זה רק יותר גרוע. אבל יש תקינה ולפי התקינה הוא חי"ר משונמך (סד"כ, אמל"ח וכו')
עברית
1
0
0
13
Alex 🇺🇦 🇮🇱
Alex 🇺🇦 🇮🇱@Sharpest_pencil·
רק קצה הקרחון, אם צהל היה הגיוני ומקצועיהנמרים היו צריכים להיקלט בפלוגת חרמש סדירות בגדודי השריון, שלמות ארגונית, היגיון קרבי, צקג אורגני, מענה חימושי בחינם.
חצאית במיל@HatzaitBemil

כשהרבה יותר הגיוני להפוך את שיזפון לבית ספר לרק"ם, לעשות סטנדרטיזציה של ההכשרה, גם לשריונרים וגם לחי"רניקים (אם ראיתם איך פורסים זחל בביסלח, תחטפו התקף לב)

עברית
3
0
28
2.6K
לוטם
לוטם@lotemfp·
@Sharpest_pencil כי אם הוא לא חי"ר משונמך אז הוא לא חרמ"ש הוא משהו אחר (יש כשירויות והגדרות לחרמ"ש). בדיוק כמו שחי"ר שמקבל נמ"רים צריך להיות משהו אחר (חירמ"כ). אבל זה כן משאיר את שאלת היכולת לעשות בניין כוח בגדוד רב חילי ולהערכתי צה"ל לא עומד בזה (גם ברמת החטיבה זה גרוע בטח ובטח בגדוד).
עברית
1
0
3
93
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
@hananamiur פרוייקט הלביא נשען על מכלולים אמריקאיים שלא מיצור מקומי.
עברית
0
0
0
50
חנן עמיאור Hanan Amiur 🇮🇱
אנצל את העובדה שאני סתם צייצן שאינו מייצג איש מלבד עצמו ואעלה רעיון רדיקלי: סגן נשיא ארה"ב נושא נאום שנודף ממנו ריח אנטי ישראלי חריף. כלל לא מופרך שבעוד שנתיים וחצי ייבחר לנשיאות ארה"ב דמוקרט פרוגרסיבי ווקיסטי עוין לישראל. ורה"מ מכין אותנו לימים בהם נעמוד לבדנו ומדבר על הפניית 350 מיליארד שקלים לבניית עצמאות חימושית. ועכשיו השאלה: מה כוללת העצמאות החימושית? אני מניח שאינה כוללת ייצור מטוס קרב. למה לא בעצם? בשנות ה 80' ייצרה ישראל את הלביא. (מקביל ל F16) כשהתבררה איכותו הגבוהה של המטוס נאלצה לסגור את הפרויקט בהוראת ארה"ב שלא הסכימה לתחרות למטוס שלה. אני לא מציע להקים מחדש את הפרויקט, זו אצבע בעין לארה"ב שהממשל שלה הוא הטוב ביותר שהיה לנו וגם המצב הנוכחי בו עוד עשוי להתהפך לטובתנו. אבל אם אנחנו שואפים בצדק לעצמאות חימושית אולי כדאי לנו להתחיל בשקט לתכנן את הלביא מחדש? להתקדם בשלבים התיאורטיים, לחתור למצב ששוב יש לנו על שולחן השרטוטים את מטוס הקרב הטוב בעולם? כך, אם אכן נינטש ע"י אמריקה, נוכל לפרוץ לייצור בטווח זמן קצר יותר
עברית
199
33
362
70.6K
Sherlocked
Sherlocked@Sherlocked22122·
@david_lisovtsev ישראל יכולה להכות עוד יותר חזק באיראן ולבנון (בלי להכריע) בלי אישור האמריקאים, אבל הנזק יעלה על התועלת. איך בכלל אפשר להשוות בין אוקראינה שאהובה בכל העולם המערבי לבין ישראל שנתפסת כשטן הגדול שאחראי להכל? אנשים בישראל לא מבינים עד כמה הוטו של ארה"ב במועצת הביטחון מציל אותנו.
עברית
1
0
0
393
David Lisovtsev
David Lisovtsev@david_lisovtsev·
ישראל מקבלת את הטיפול של אוקראינה בראשית 2025 בבית הלבן מפה לשם לפחות אפשר ללמוד איך צריך להתנהל מול ארה"ב 1. להיות פחות תלויים בסיוע שלהם 2. לנצח
עברית
69
64
1.6K
35.7K
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
@david_lisovtsev מעבר לזה כדאי לזכור שארה"ב החלה "לחבק" את ישראל רק כאשר האינטרס שלה הכתיב לה את זה, ולא שניה אחת לפני. צריך למצוא את האינטרס האיזורי.
עברית
0
0
0
19
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
@david_lisovtsev ישראל מפתחת בריתות אזוריות. אולי ואנס מזלזל בסומלילנד, אבל זה בדיוק מה שישראל צריכה לעשות - לייצר מעגל משלה - דרום סודאן, סומלילנד, קפריסין ויוון. >>
עברית
1
0
0
49
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
ולנו כדאי לזכור מה הנרי קיסינג'ר אמר לעיתונאי ויליאם פ. באקלי ג'וניור: It may be dangerous to be America's enemy, but to be America's friend is fatal
0
0
0
28
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
ולאמריקאים כדאי לזכור את דברי צ'רצ'יל ללורד מויין. We seem to be very near the bleak choice between War and Shame. My feeling is that we shall choose Shame, and then have War thrown in a little later on..
1
0
1
44
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
קצת היסטוריה. ב 1938, בריטניה וצרפת הוציאו לפועל הסכם כניעה עם גרמניה הנאצית "על מנת למנוע מלחמה". ההסכם כלל קריעה של חלקי ארץ מצ'כוסלובקיה כפיוס להיטלר. כאשר קורבנות ההסכם (קרי, צ'כוסלובקיה) התנגדו לו, הבריטים האשימו אותם בחרחור מלחמה, והצרפתים - איתם היה להם הסכם הגנה >>
עברית
1
0
2
80
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
@urieli17 ארה"ב כמדינה לא מקימה תשתיות - מי שמקים אלה גופים פרטיים. הממשלה הפדרלית אחראית אולי ל5% מההשקעה. מה שצריך זה בעיקר לאפשר לגופים פרטיים להקים את התשתיות האלה, ולא להקשות עליהם
עברית
0
0
0
25
Uri Eliabayev
Uri Eliabayev@urieli17·
"הבעיה" היא שאנחנו צריכים לגדול כמדינה לנעליים שיתאימו לאנשים כמו נועם. זה ממשיך לדיון של ה-100 אלף GPU שהיה פה. נגיד ונועם מגיע, מה נציע לו? לחזור 10 שנים אחורה בגישה לכוח חישוב? כמה טאלנט וחוקרים נוכל להעמיד לרשותו? וכו' וכו' זה לא קורה מעצמו..
Chaim Eisenberg@Chaimeisenberg

2 דברים שלא כולם יודעים על נועם שזיר: 1) הוא בגדול אחד מאבות המייסדים של AI שע״ב עבודתו נבנו הLLMs 2) הוא יהודי-אורטודוקסי חובש כיפה בהמשך לשיחה שלי פה אתמול עם @GronerEli - מדינת ישראל צריכה לשאול את עצמה מה היא צריכה לעשות ע״מ לוודא שהנועם שזיר הבא יעלה ארצה ויבנה פה 🇮🇱

עברית
24
2
216
28.8K
The Hitchhiker
The Hitchhiker@TheHitchhiker13·
@lyzwr72811 @haimhz מוצב תורמוס הועבר כמה מאות מטרים לתוך שטח ישראל - אז זה לא בדיוק אותו מוצב. וכן.. מסע הצלב של חיים הר זהב נגד הגנה על יישובי הצפון זה עניין פתולוגי. באופן עקרוני ביותר - היישובים שם פשוט אינם חשובים עבורו ולא ראויים להגנה בעיניו.
עברית
2
0
0
170
Haim Har-Zahav
Haim Har-Zahav@haimhz·
התוכנית הייתה מארב ארטישוק בלילה, בבוקר כניסה למוצב צד״ל, ובצהריים על האש לכבוד ראש השנה. נידם הרס״פ שם לנו בשרים וסלטים בתוך חופיות (פלסטיקים ירוקים גדולים ששמרו על אוכל), שהוכנסו אחר כבוד לנגמ״חון לצד שק גחלים ומנגל. אם חייבים מארב 72 שעות בחג, שיהיה בסטייל: אנחנו מסייעת. >>>
עברית
3
14
385
27.7K
להקת אַבּוּ-חוואייג' ולהקתו
אין קצין שריון שיש לו שכל ויושרה שלא שמע על גופמן ומעלליו, ולא הבין איך לעזאזל הבן אדם ממשיך להתקדם במעלה הצבא. איך אף אחד לא שם לזה סוף. תעברו על אחת התגובות - מישהו מאדיר אותו על זה שהוא נתן לעצמו שבת אחרי שהוא נסע מרמה"ג עד לקריה *בלי לחגור חגורה* - בעודו מפקד פאקין גדוד. ויש עליו סיפורים נוראיים מהתקופה שהיה מ"מ ומ"פ. זה הבן אדם - מעין שלומיאל שכזה שבגלל שהוא אומר מילים לוחמניות זוכה להאדרה מטופשת, ובעיקר מקודם כי הוא יס מן שיעשה הכל למען הממונה עליו. וזה לא הדבר הכי גרוע שרומן עשה - כן? הנער אלמקייס עבר חקירה בעינוי ע"י השב"כ - הוא נכלא בצינוק, סבל ממניעת שינה, והכל בגלל שרומן גופמן האפס בן אפס לא לקח אחריות. אבל בשביל אנשים כמו יאיר זה הופך אותו למתאים לראש המוסד. אלוהים שישמור מה נהיה מכם אנשי הציונות הדתית? אין שרץ שלא תכשירו בשם משילות מזוייפת? מה עוד אתה רוצה לגרום למדינה מר וייגלר? תראה מה קורה בשב"כ, תראה מה קורה במשטרה. איך אתה איש חינוך ומשבח את רומן? אלמקייס היה נער! תתעורר על החיים שלך כבר!
יאיר וייגלר@Yair27we

אין שריונר שלא שמע על גופמן, לא צריך להיות חייל אישי שלו בשביל להכיר סיפורים על המפקד שתמיד עם סכין בין השיניים. אבל סיפור כזה לא היה לי. לפני שנתיים הקמתי את פורום המילואימניקים הדתי לאומי, @miluimdati , בתחילת הדרך הסתובבו עם תוכנית שכתבנו לייעול הצבא והגדלת הסדכ. 06:15 שיחה נכנסת, על הקו גופמן “אז בקשר לתוכנית שכתבתם ושלחת לי אתמול….״ נפגשנו, חלק מהתוכנית הלהיבה אותו והוא אפילו אימץ. אבל חריצות ונגישות כזו מעולם לא ראיתי.

עברית
44
24
554
45K
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
@yanivkub לולז.... בהחלט פגוש את זה בקריית שמונה ואף במטולה. מוזמן לבוא פעם אחת להתרשם בעצמך.
עברית
0
0
0
31
yaniv kubovich יניב קובוביץ
הרמטכ״ל יכול להמשיך לזרוק סיסמאות, לנפנף בנתונים ולספר סיפורים על ניצחונות. אבל הוא יודע את האמת. אחרי "שאגת הארי" איראן יצאה מחוזקת יותר מאשר אחרי "סיום עם כלביא", וחיזבאללה רק חיזק את מעמדו בלבנון אחרי "חצי הצפון". אפשר למכור נרטיבים, אבל בסוף פוגשים את המציאות בקריית שמונה.
yaniv kubovich יניב קובוביץ tweet media
עברית
25
23
244
7.2K
David Morgenstern
David Morgenstern@DavidMorgenst17·
@F4TMONK3Y איבדת את זה לגמרי, לגמרי. בריאות שלמה.
עברית
1
0
2
385