Dora Dewey
2.5K posts


@iranintlsport میخواید بدونید چرا آخوندا از سر این مردم زیادن؟
به شبکه تلویزیونیشون نگاه کنید
فارسی

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل بلژیک به تساوی بدون گل رسید تا دو تیم با کسب دو امتیاز، شرایط مشابهی در جدول گروه G پیدا کنند. در این دیدار علیرضا بیرانوند ستاره ایران بود و عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت.
این مسابقه در ورزشگاه سوفای لسآنجلس برگزار شد و بلژیک از دقیقه ۶۶ با اخراج انگوی ۱۰ نفره به بازی ادامه داد. با این حال، شاگردان امیر قلعهنویی نتوانستند از برتری عددی خود برای رسیدن به گل استفاده کنند.
در دقیقه ۲۵، مهدی طارمی روی یک ضربه شروع مجدد دروازه بلژیک را باز کرد، اما داور پس از بازبینی صحنه توسط VAR، گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.
در سوی مقابل، علیرضا بیرانوند با چند واکنش موثر دروازه ایران را بسته نگه داشت و مانع گلزنی مهاجمان بلژیک شد.
با این نتیجه، تیم ملی ایران با یک بازی بیشتر نسبت به نیوزیلند و مصر، فعلا در صدر جدول گروه G باقی ماند.

فارسی

@tara_4044 @X4LIREZ4X دایی اینا از خایه کیری ترین مردم دنیا که هندیا باشن هم آویزون شدن
فارسی

@X4LIREZ4X سطلی جماعت هر روز باید از خایه های یه سفیدپوست اوزیون بشه برای نشون دادن پستی بی وطن و حقارت خودش 🤮🤮🤮
فارسی

@Hashemeig14 بخدا هیچ کجای دنیا این عن خوری عادی نیست و تفسیر به کاکولدی میشه
فارسی

@FarsNews_Agency باریکلا
از این به بعد خیلی بیشتر از قبل علاقمند میشن به کشورشون
اسکولا
فارسی

@taghi_namdar @Amiy2009 دقیقا همین بوده که توزان قدرت حفظ بشه و فقط قدرت تدافعی بشه داده بشه، فقط این وسط عربستان در بحث توسعه بشدت از باقی کشورها عقب مونده بود.
و البته شاه f16 رو انتخاب کرد. 160 فروند نهایی شد و 140 فروند هم در حال مذاکره بود که هیچوقت تحویل داده نشدن.
فارسی

@DoraDewey8 @Amiy2009 خلاصش اینه که امریکا ۲ خط قرمز داشت یکی هستهای یکی دیگه اینکه نباید نیروی هوایی / موشکی به قدری قوی بشه که منطقه از حالت تعادل خارج بشه و هر دو منطقیه. اگه اشتباه نکنم خود شاه اف ۱۴ رو انتخاب کرد و میتونست اف ۱۵ رو انتخاب کنه
فارسی

@taghi_namdar @Amiy2009 البته گفتم که موشک رو هم به بهانه کلاهک هسته ای بهش ندادن، موارد دیگه مثل این زیاد بوده که غیرهسته ای بودن ولی زیر بار نرفت آمریکا، مثل F4-G
البته همون F14 هم پایه طراحیش برای نیروی دریایی و ناو هواپیمابر بود. من باب مقایسه میگم
فارسی

@DoraDewey8 @Amiy2009 این موضع امریکا که خیلی منطقیه به خصوص کشوری که ثبات سیاسی لازم نداره بهش اجازه سلاح هستهای بدن احمقانس.
تعجب من از توییت اصلی اینه که اون موشک برای زیردریاییه و اینکه شاه برگرده بگه من اون موشک میخوام خیلی عجیب و ابلهانس
فارسی

@hoseinnaderi133 شاه، شاهه حکومت در شرایط بدون تنش بود.شوروی و آمریکا به جون هم افتاده بودن و شاه وسط داشت کاتالوگ ورق میزد و تو سر و کله روسای جمهور آمریکا میزد که بیشتر تسلیحات نظامی بدید بهم. با بالا گرفتن تنش هم مملکت رو ول کرد به امان خدا و فقط به فکر زندگی خودش بود که شد آشوب و کشت و کشتار
فارسی

@taghi_namdar @Amiy2009 چیز دیگه ای که ازش صحبتی نمیشه و کتاب بهش اشاره کرده کشمکش هسته ای شاه با آمریکا بوده
میشه گفت بحث نظارت و محدودیت هاو اختلافات با آمریکا کاملا مشابه وضعیتی هست که با حکومت فعلی دارن. اونها فقط به یک چرخه سوخت هسته ای که کاملا از کنترل ایران خارج باشه رضایت میدادن از اول
فارسی

@DoraDewey8 @Amiy2009 من منبع این جمله کسینجر جای دیگه پیدا نکردم. فیدیبو متاسفانه دسترسی ندارم. جای دیگهای هست یا میدونی خود کتاب از کجا نقل کرده؟
فارسی

@taghi_namdar @Amiy2009 کتاب آمریکا و شاه یک رابطه تسلیحاتی
با جزئیات درخواست ها و قراردادها رو تشریح کرده
فارسی

@mahbod1267503 @Sophia6067libra ببین چه کردیم ننه ات دست از جندگی برنمیداره
فارسی

@Sophia6067libra ببینید با این ملت چه کردید که بمب خارجی رو به گلوله ی تیک تیرانداز داخل ترجیح دادن، باید هم احساس شرم کنید.
هم کشتید هم جنازه رو دزدیدن هم سنگ قبر رو خراب کردید هم خانواده ی عزیزان رو به زندان انداختید
فارسی














