Fatin Gökmen

6.5K posts

Fatin Gökmen banner
Fatin Gökmen

Fatin Gökmen

@FatinGokmen

Uzun süredir burada sadece okuyucuydum. artık değil. Futbol , Trabzonspor, Finans, Bilgisayar etc

Türkiye Katılım Temmuz 2014
1.7K Takip Edilen705 Takipçiler
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@asayisberkemal0 112 hayat acil uygulamasına trafik ihlali menüsüne makas atma seçeneği gelmiş.direkt ihbar edebiliyorsunuz
Türkçe
0
0
0
34
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
Ne açık bir mesaj 😀
Fatin Gökmen tweet media
Türkçe
0
0
0
23
RED
RED@Redbeeea·
Senin ağrı kesicin hangisi ?
RED tweet media
Türkçe
205
10
498
2.1M
SemAY
SemAY@Seylanbir·
@sismannews Yoo öz Ak partiliyim. Ekonominin düzelmesi için memur maaşlarının artmaması gerekiyor. Siz bilemediğiniz için biz olması gerekini söylüyoruz. 30 bin ve üstü ev kiraları asgari ücrete ve emeklinin maaşına göre belirlenmiyor uyanın artık.
Türkçe
3
0
17
544
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@HakkiHaktanAlan @swindlerr13 Bence dopru cevap Akp nefreti. Bakın m4 te sabahları maltepe, küçükyalı, bostancı yoğunluktan binemez ama %90 chp ye oy verirler. Çünkü kutuplaşmış bir siyasi ortamda oy un hizmetle alakası yok. Bu akp liler içinde geçerli.
Türkçe
0
0
0
241
Hakkı
Hakkı@HakkiHaktanAlan·
@swindlerr13 Akp bu kadar hizmet etmesine rağmen halk son seçimde %10'un üzerinde farkla İmamoğlu seçtiyse bir akpli olarak büyük utanç yaşardım. Ya veri yanlış yada akp hizmete rağmen nefret edilecek kadar yozlaştı
Türkçe
2
0
15
2.6K
Sait
Sait@swindlerr13·
Tekrar gündem olmuşken konuyla alakalı doğru grafiği paylaşalım.
Sait tweet media
Türkçe
26
23
316
69K
Sait
Sait@swindlerr13·
@PeterisCaribus_ Grafiğin eski olması ilgili tarihler arasında yanlış olduğunu göstermez. Ayrıca İBB 2024 yılında 1 km dahi metro yapmadı. Sonrasında İmamoğlu zaten tutuklandı.
Türkçe
3
0
2
3.9K
indived
indived@Indived1·
@siir_se @profesorishere İlamsız takip yapılmıştır. Kadıncağız da fark etmediği için süresi içinde itiraz edememiştir.
Türkçe
1
0
1
160
Tarık Eroğlu
Tarık Eroğlu@profesorishere·
Düşünün ki, yanınızda çalışan yardımcınızın oğlu borçlanıyor ve borcu ödemediği için haciz, annesinin yani yardımcınızın maaşınada geliyor. Bu durumun sizle ne alakası var dersiniz değil mi? Mantığa aykırı şekilde ve yöntemle sizinlede alakası var. İcra dairesi size de tebligat gönderiyor ve diyor ki, bu kişinin maaşının 1/4’ünü aşağıdaki ibana yatırmak zorundasın. Diğer türlü sen borçlu olursun:) Diyorsun ki, tamam sıkıntı yok. Her ay keser ibana atarım. Hayır. Neredeysen çıkıp gelecen ve bize yazılı dilekçe vericen😊 Şaka gibi dimi:) Gidiyorsun dilekçe veriyorsun. Diyorlar ki eğer işten çıkarma durumu olursa gelip yine bildireceksin. Bu ne abi? Bu nasıl bir sistem? Bu nasıl bir düzen ve mantık? Denetimli serbestlik gibi her durumda gidip dilekçe vericekmişsin:) Kadının borçla alakası bile yok. Kefil bile olmamış. Hesap numarası herşeyi belli. Git hesabından her ay %25 otomatik kestir kardeşim. İş verenin bununla ne alakası var? Bunu yapmak bu kadar mı zor? Tabiki zor değil. Ama herşeyi dijital yapar daha kolay hale getirirsek kamu personeli inanılmaz azalır. Kamu harcamaları azalır. Ama işsizlik artar. O yüzden bizim ülkede bir işi halletmek için en az 3-5 bölüme ve oradaki çalışanlara uğramanız lazım. O yüzden tamam bildirini aldım dediğin gibi yapıcam deyip yapman önemli değil kalkıcan gidicen o dilekçeyi vericen. Oradaki ilgili kişide o A4 kağıdını oraya koyacak:) Yaav arkadaş, dünyanın bir ucunda iki farklı şirket kurdum, üstüne oturum aldım. Evden çıkmadım neredeyse. Yazık gerçekten, boşa harcanan bu kaynağa ve iş gücüne.
Türkçe
34
29
342
57.7K
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@NazirKapusuz @MuratAycicekk Sizin için farkedermi bilmiyorum ama rahmetli Babamı oraya götürürdüm.sadece kbb de her prof un altında 8 doktor var. Bildiğim 3 prof var. Ve hastane çok büyük, basık, fiziksel şartları kötü ama tıka basa dolu.
Türkçe
1
0
0
20
Nazır Kapusuz
Nazır Kapusuz@NazirKapusuz·
10 milyon nüfuslu İstanbul Avrupa yakasında 2. Havalimanı olmasın diye (çünkü Cengizlere Kolinlere 2050’ye kadar 2.havalimanı olmayacak sözü verdiler) Atatürk Havalimanının milyarlarda TL değerindeki pistini Sahra hastanesi açmak için (şu an boş) parçalayanlar Trump 25 dakika karayolu kullanmasın diye milyarlarca harcayıp Ankara’ya 2.havalimanı açtılar (ki keşke açsalar. Sadece protokol kullanacak) Bu ülkede kaynak sorunu yok hiçbir zamanda olmadı yağma düzeni var. Ne öğrenciye ücretsiz yemek verir, ne gençlere daha fazla kadro ne işçiye ücret ama buna kaynak bulunur
Toplumsal Muhalefet@toplumuhalif045

Ankara’da yapılacak NATO zirvesi için bugüne kadar 11 milyar 579 milyon 319 bin TL harcandı.

Türkçe
15
436
2.7K
199.7K
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@NazirKapusuz @zoransimo İyide siz belediyenin rolünü arttırıyorsunuz. Rantı en çok yiyenlerin önüne bir tas daha koyuyorsunuz.
Türkçe
0
0
3
66
Nazır Kapusuz
Nazır Kapusuz@NazirKapusuz·
@zoransimo Arzı neden belediye ya da devlet sağlamıyor? Sadece ilkokul mezunu müteahhitler mi becerebiliyor bunu. Dediğiniz zaten öneri doğruluyor. Bol rant var bol müteahhit var. Kaldır rantı
Türkçe
10
0
50
12.2K
Nazır Kapusuz
Nazır Kapusuz@NazirKapusuz·
Türkiye İşçi Partisi’nin kanun teklifine göre 297 evine ister kiraya versin ister boş tutsun rayiç kira bedelinin %50’si kadar emlak vergisi verecek. Yani özetle aylık 10 milyon TL kira geliri varsa 5 milyon TL vergi verecek. Bu vergiler barınma fonunda toplanacak. Sosyal konut yapılacak. Yani Emrah sayesinde ortalama her ay 2 hane çok düşük kira bedeli ile insanlara kiralanacak. Yılda 24, 10 yılda 240 hanenin barınma sorununu çözecek Emrah.
Bulvar Medya@Bulvarpress

Emrah’ın İstanbul ve Bodrum’da 300’den fazla gayrimenkule sahip olduğu, aylık kira gelirinin ise 10 milyon TL’ye ulaştığı iddia edildi.

Türkçe
229
176
2.4K
609.4K
Nazır Kapusuz
Nazır Kapusuz@NazirKapusuz·
Gelen eleştirilere yanıt. Kanun teklifi ilk evden emlak vergisi almamayı 3 evden sonra yüksek kademeli artırmayı öneriyor. insanlar 3 evden fazla edinmemeye başlayacak. Çünkü tek evini kiraya veren (ki onlarında sayısı çok fazla) 300 ev verene karşı piyasayı dengede tutacak. Bunun sonucunda çok fazla ev sahibi olan kira rantının düştüğünü görecek evleri yatırım amaçlı almaktan vazgeçecek. Konut arzını sadece ihtiyacı olanlar karşılayacağı için ev fiyatları düşecek ev fiyatları düştüğü için kiralar da düşecek. Aslında piyasayı olması gerekene zorlayan ev sahibi olmayı barınma ihtiyacına indiren bir ekonomik bir düzenek bu. İhtiyacı olana vergi yok ihtiyacı olmayan ve rant düşünenin de ümüğüne basan bir düzenek. Kanunun özü şu: ihtiyacın varsa ev sahibi ol yoksa aklından geçirme bile
Türkçe
4
8
193
33K
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@avdursunkucuk @NazirKapusuz Ben hesabı doğru anladıysam bu modelde gelir vergisi yok olarak hesap yapmışsınız, Gelir vergisi almayacağız dememiş ki?
Türkçe
0
0
0
42
dursun küçük
dursun küçük@avdursunkucuk·
Yine süper (!) popülist, içi boş alıcısı çok buluşlardan(!) biri. 10 milyon aylık kiranın şu anki yasal düzenlemeye göre gelir vergisi yaklaşık 3,5 milyon TL. Yıllık kabaca 40-42 milyon. 10 milyon kira alıyorsanız taşınmazların değeri yaklaşık 2,5 milyar demektir. Bu da kabaca 25 milyon değerli konut vergisi 5 milyon da emlak vergisi ödersiniz. Yani toplam 70-72 milyon demek. Yani önerdiğinizden 20 milyonda fazla. Toz pembe hesaplar yapmak popülist söylemler daha kolay di mi? Sizin hesaba göre 330 kişinin ev sorunu çözülmesi lazım, çözüldü mü?
Türkçe
2
0
6
728
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@NazirKapusuz Devlet de belediye de o evi müteahhite yaptırıyor. Hemde taşeronun taşeronu şeklinde. 100 tl lik iş 200 tl ye mal oluyor.
Türkçe
0
0
0
194
Nazır Kapusuz
Nazır Kapusuz@NazirKapusuz·
Yanıtların çoğu şunu algılamıyor. Barınma hakkı bir yatırım aracı değildir. Bunu yatırım haline getirdiğinizde evlere olan talebi ihtiyacı olanlar değil parası olanlar patlatır. Eve talep olmazsa arz olmaz deniyor. Müteahhitler ev yapmazmış! Türkiye’deki müteahhit sayısı Avrupa ortalamasının 30 katı. Çok uğraşmayın sağınıza solunuza bakın. Bir vasıfsız size ev satarak son model arabasıyla yanınızdan geçiyor. Onun da çözümü var devlet ya da belediyeler yapar maliyetine satar. Şayet müteahhitler bu piyasan çekilirse zaten arsa üzerinden yaratılan rantta düşer. Kimse hane halkının gelirinin %35’ini kiraya vermesini makulleştirmesinin ya da iyi bir işi olmasına rağmen ev almasının imkansız hale gelmesinin. Bu ülkenin toprağında sürekli yep yeni süper zenginler yaratmak için bir ömür ev alabilmek için kimse çalışmamalı.
Türkçe
8
10
173
30.4K
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@TanyeriMustafa Hocam ne kadar mesela sağlık sigortaları, burada tamamlayıcı sağlık sigortası diye birşey var, sadece yatış için bile (poliklinik yok) 4 kişilik ailenin primi 60bin tl. Üstelik onu karşılamam, bunu karşılamam vb.
Türkçe
1
0
1
978
Mustafa Tanyeri
Mustafa Tanyeri@TanyeriMustafa·
Selim Bey'in Kanada için anlattıklarını Amerika'da yaşamazsınız, mesela. Amerika'da acile gider, aynı gün doktoru görürüm mesela. Acil değilse de 1-7 gün arası doktoru görürüm. Geçen ay oğlumu karın ağrısı nedeniyle hastaneye aynı gün götürdüm; ertesi sabah da apandisitten ameliyat ettiler. İlk gittiğimiz hastanede çocuk cerrahisi olmadığı için başka bir hastaneden randevu aldılar, ambulans 1 saat içinde geldi ve bizi diğer hastaneye götürdü. Yatışı yapıldı, yeniden muayene edildi ve 3 kişilik genç bir doktor heyeti yanımıza gelerek, ertesi sabaha ameliyat kararını onayladılar. Bütün bu süreç boyunca, daima makinelere bağlı kaldı; sürekli nabız ve EKG takibi yapıldı. Ameliyattan önce narkoz uzmanı geldi ve oğluma narkozu hangi tad ile almak istediğini sordu. Çilek, portakal, şeftali, kivi gibi 16 tad seçenekleri arasından tercihini yaptı ve o tadı alarak uyudu. Son derece kibar ve mütevazı biri olan cerrah, ameliyattan önce bana oldukça detaylı bilgi verdi. Ameliyattan sonra da yanıma geldi ve içeriden çekilmiş gayet net bir fotoğrafı da hatıra olarak verdi. Aynı günün akşamı da eve geldik. Bir cent bile cebimizden ödemedik. Amerika'da sağlık sistemi kötü diyenlere aldırış etmeyin. Bizzat yaşadıklarımı anlatıyorum. Geçen hafta ayak baş parmak tırnağım biraz sallanıyor ve uyuşma var diye acile gittim ve muayenemi olup geldim. Sağlık sigortalarının fiyatı ile sağlık sistemi aynı şey değil. Bunu karıştırıyorlar; tam kapsamlı sigorta ödemeleri yüksek ama çeşitli seviyelerde sağlık sigortası seçenekleri var. Kişi başı gelir ortalaması 65.000 $ olan bir ülkede bu çok da büyük bir sorun değil. Eğer katkı payı ödemek gerekiyor ve kişinin yeterince parası yoksa, ona da ödeme kolaylığı sağlıyorlar. Eğer Amerikan vatandaşı ve hiç geliriniz yoksa, tam kapsamlı devlet sigortası (Medicaid) veriyorlar ve hiçbir ödeme yapmadan tüm tedavileri olabiliyorsunuz. (Diş dahil) 40 yıllık arkadaşım, Türkiye'den turist olarak geldi ve Amerika'da kalp krizi geçirdi ve aort damarı yırtılması yaşadı. Maalesef sigortası yoktu ama acil olarak gittikleri hastane buna bakmadan onu kabul etti ve 15 gün yoğun bakımda kaldıktan sonra maalesef vefat etti. Bu süreçte sigortası olmadığı anlaşıldığı halde, hastane üst düzeyde tedaviye devam etti ve hastayı dışarı atma girişiminde bulunmadı. Sonunda büyük bir fatura çıktı: Tam 1.600.000 $. Refakatçi olan oğlu paraları olmadığını söyledi ve bu faturayı ödeyemeyeceğini söyledi. Peki ne oldu dersiniz? Hicbir şey! "Tamam öyleyse, yapacak bir şey yok" dediler ve hesabı kapattılar. Ne hukuki girişim, ne bir şikayet. Çocuk da babasının cenazesini morgdan aldı ve Türkiye'ye götürdü. Kısacası, bazı aksaklıklar olsa da (ben hiç yaşamadım) Amerika'daki sağlık sistemi gibisi yok dünyada. Türkiye de fena değil ama Avrupa çok daha geride. Avrupa'nın sosyal devlet masalları eskide kaldı.
Selim🦉@_selimugur_

Kanadalı arkadaşıma Hemeroid sorunu için 14 ay sonrasına randevu verilmiş. Adamcağız kıçının üstüne oturamıyor, araba kullanamıyor. Türkiye’de olsaydım doktoru ne zaman görürdüm dedi? Aynı günde görürsün, en kötü ihtimal 48 saatte dedim. İnanmadı. Gösterdim. Yine inanmadı 😀😀🤣

Türkçe
51
26
272
85.1K
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@Aysenurkahrmn Ptt hgs yüklemek için kendi uygulamasından 2000 tl ye 200 tl komisyon alıyor, havale yaparsanız 40 tl alıyor
Türkçe
0
0
0
70
Ayşenur Kahraman
Ayşenur Kahraman@Aysenurkahrmn·
HGS’nizde limit bitmiştir ve siz farkında değilsinizdir… Ödeme süresi geçmiştir ve canım devletimiz, 4.930 TL’lik geçiş ücretini 4 kat ceza ile birlikte 24.650 TL olarak tahsil etmiştir… Böyle bir gün… Günaydın🥲 24.650 TL’niz yok yere gitmesin diye sabah hatırlatmamı yaptım, gerisi size kalmış 🥲🫠
Ayşenur Kahraman tweet media
Türkçe
29
10
83
43.5K
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
HGS ye bakiye yüklerken %10 komisyon mu alıyorlar? Yokmu bedava yöntemi #hgs
Türkçe
1
0
0
82
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
Şimdi bu mesajı atanlar bulunamıyor mu?
Fatin Gökmen tweet media
Türkçe
0
0
0
63
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@cilingiroglkaya Yorumları oku. Türk futbolu bu seyirci kitlesiyle düzelmez. Yöneticiler seyircilerin aynasıdır.
Türkçe
0
0
0
17
Kaya Çilingiroğlu
Kaya Çilingiroğlu@cilingiroglkaya·
Türk futbolu nasıl düzelir ? Yarın saat 11:30 TRT Spor’daki Yüzyüze programında yüzüncü kere anlatacağım beklerim 🙏🏼🙏🏼
Türkçe
533
80
1.8K
89.6K
Fatin Gökmen
Fatin Gökmen@FatinGokmen·
@GelirPusulasi Yılda 4 kez uçak kullanan 1500 tl yi önemsemez zaten. Bizim gibi normal insanlar için şöyle oluyor. 10000 tl ye 1000 tl puan diyorlar. Harcıyorsun puan kazanıyorsun. Yok hemen yüklenmeyecek sonrakş ayın 15inde yüklerim 21 inde silerim. Kullandın kullandın diyorlar
Türkçe
3
0
18
2.1K
Gelir Pusulası 🧭
Gelir Pusulası 🧭@GelirPusulasi·
Kredi Kartı Aidatından Kaçarken Kaybedilen Servet Bankanız Premium/Platinum kredi kartınız için "1.500 TL Yıllık Kart Aidatı" kesti. → Duygusal Tepki: Sinirlenip bankayı ararsınız, "Aidatı iptal etmezseniz kartı kapatırım" dersiniz. Banka iptal etmez, siz de inat edip o harika kartı kapatırsınız. Gidip aidatsız, hiçbir özelliği olmayan "Yalın" bir kart alırsınız. → Fırsat Maliyeti: O Premium kartla örneğin yılda 4 kez havalimanında ücretsiz Lounge kullanıyor (Değeri 6.000 TL), uçak bileti alırken ekstra mil kazanıyor (Değeri 5.000 TL) ve peşin fiyatına +3 taksit gibi devasa kampanyalardan (Değeri 10.000 TL) faydalanıyordunuz. 1.500 TL ödememek için, size 21.000 TL değer yaratan devasa bir finansal kaldıracı kendi ellerinizle çöpe attınız. Özetin Özeti: Zenginlik hiçbir şeye para ödememek değildir. Verdiğiniz 1 liranın karşılığında sistemden 5 lira alabilmektir. Rakamları ölçmeden inatlaşmayın. #kredikartı
Gelir Pusulası 🧭 tweet media
Türkçe
36
8
236
100.9K