Ehsan Zahedi Kia

263.2K posts

Ehsan Zahedi Kia banner
Ehsan Zahedi Kia

Ehsan Zahedi Kia

@Makhmal59

زن زندگی آزادی جمهوری ایرانی- لیبرال اجتماعی Former PhD Candidate in Political Science; Researcher and Lecturer at academic institutions and research centers

Katılım Mayıs 2011
5.3K Takip Edilen25.4K Takipçiler
Sabitlenmiş Tweet
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
چرا آدمها ناگهان از تو متنفر میشوند؟! وقتی که آیینه میشوی و سیاهی و تباهیشان را بیش از همه به خود درونی شان آشکار میکنی، پاسخ ترکیبی است از خشم درد و رد با تمام وجود خودشان توسط خودشان...
فارسی
6
61
79
12.5K
Eli Omidvari
Eli Omidvari@EliOmidvari·
جالبه که هنوز فکر می‌کنید مهم‌ترین مسئله امروز، تسویه‌حساب با مخالفان جمهوری اسلامیه، نه خود جمهوری اسلامی. «یه عده» که آن روز هشتگ زدند و «یه عده» که امروز سکوت کرده‌اند الزاماً یک نفر نیستند. خیلی از آن «یک عده» امروز هم دارن در مخالفت با نظام و از دموکراسی حرف میزنن. این جنس توییت‌ها هیچ نفعی برای مخالفان جمهوری اسلامی نداره؛ فقط دعوای حیدری‌ـ‌نعمتی راه می‌اندازه. بعضی اکانت‌ها با حرف‌های ظاهراً منطقی و موجه دنبال‌کننده جمع می‌کنن، اما سر بزنگاه، هر وقت فضا داره به سمت تمرکز روی مسئله اصلی میره، یک دوگانه قدیمی رو دوباره وسط می‌اندازن تا دعوا راه بیفته و وایرال بشن. اینها با باز کردن پرونده‌های قدیمی، انرژی مخالفان جمهوری اسلامی را صرف جنگ داخلی میکنند. این بازی بیشتر به نفع جمهوری اسلامی است تا مردم ایران.
Eli Omidvari tweet media
فارسی
51
7
169
4.7K
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
@woman_from_iran @Albert_Parsi خود گوساله اش ازارگر منه، از حسادت اینکه دکان احمقانه یوتیوبش مشتری کم کند، تازه اسمش را هم گذاشته انیشتن... این بنده خدا هر چه هست یک منفی در خودش ضرب میکند تا منفی در منفی مثبت شود از اسم خودش تا اسم کانال یوتیوبش
فارسی
0
0
0
2
فرح ایران
فرح ایران@woman_from_iran·
@Albert_Parsi خوب این تهدید به مرگ قشنگ نیست اما حرفهای خودتم بذار جرات داری چی گفتی که اینا در جوابش اینقدر عصبانی شدند ادای تنگارو درآوردن خاصیت شماهاست میکشید تجاوز میکنید و در نهایت مظلوم بازی درمیارید دقیقا مثل حسین و آل حسینید
فارسی
2
0
1
44
آلبرت انیشتین
آلبرت انیشتین@Albert_Parsi·
یادآوری
آلبرت انیشتین@Albert_Parsi

ماجرای تهدید من به مرگ رادین: «آلبرت، اگه تو یه کوچه‌ی خلوت بن‌بست، پهلوت گرم شد، بدون کارِ من بوده.» سیاوش ناس: «تو بلژیک چند هزار تا ایرانی داریم؟ از این چند هزار تا چند درصدشون مرد هستن؟ از این مردها چند درصدشون تو رِنج سنی آلبرت هستن؟ چند تا از این‌ها که تو رنج آلبرت هستن، صداشون شبیه آلبرته؟ بلژیک خیلی کوچیکه؛ یعنی پیدا کردنت اصلاً هیچ کاری نداره. شما فکر می‌کنین پادشاهی‌خواه‌ها همه آدم‌های شیکی‌ان؟ خشونت‌پرهیزن؟ درسته، ولی بینشون آدم‌های کثافتی مثل من هم هست. این‌که هنوز نیومدن سراغت، به خاطر اینه که از تو گنده‌ترهاش هستن و اونا که تموم شدن، نوبت به تو می‌رسه.» قضیه از اینجا شروع شد که سیاوش ناس توییتی گذاشته بود: «بزنید تو دهن هر کسی که گفت شاهزاده و نگفت رضاشاه دوم»، که من کوت کردم و نوشتم این با منش شاهزاده رضا پهلوی مغایرت داره. ایشون در مصاحبه‌ای گفته بودن: «اگر شما به دموکراسی اعتقاد دارید، آیا می‌تونید بگید کسی حق ندارد من رو به یک عنوان خاص خطاب بکنه؟» در کتاب زمان انتخاب هم شاهزاده رضا پهلوی گفتند که اگر قراره نقشی نهادی ایفا کنند، مردم از خلال یک رفراندوم در این مورد تصمیم خواهند گرفت و تا پیش از رفراندوم، خواهان نقشی فراجناحی و عامل اتحاد هستند که هیچ ترجیحی برای پادشاهی یا جمهوری، چپ یا راست قائل نیست. ماجرا ادامه داشت و سیاوش توییت گذاشت که «من از مراد ویسی می‌خوام نامزد بشن برای نخست‌وزیری و من به نخست‌وزیری ایشون رأی می‌دم»، و من منشن گذاشتم که در پادشاهی، نخست‌وزیر با رأی مستقیم مردم انتخاب نمی‌شه، بلکه مجلس نخست‌وزیر رو تعیین می‌کنه. بعدها با وینر، که از دوستانشون هست، بحثی داشتم که ادعا می‌کرد مغلطه توهینه. توضیح دادم مغلطه، الگوی خطای استدلاله و نه فحش و ناسزا، و بسیار از احساس ضعف در بحث آشفته و عصبی شد و هوار می‌کشید. از اینجا بود که دیگه به غرور این افراد برخورد و شروع کردن به تهدید به مرگ و تهمت و داستان‌سرایی که آلبرت مجاهده، تجزیه‌طلبه، اصلاح‌طلبه، سپاهیه، به جاویدنام‌ها توهین کرده، به خاندان پهلوی توهین کرده و … حتی به بسیاری از کسانی که در اسپیس‌های من میان پیام دادن که اونجا نرید چون آلبرت مزدوره. چنین رفتارهایی حقیقتاً بسیار شک‌برانگیزه. چطور می‌شه پادشاهی‌خواه باشیم و هیچ نزدیکی‌ای به منش شاهزاده رضا پهلوی نداشته باشیم؟ چطور می‌شه دغدغه این رو نداشته باشیم که رفتارمون به حساب جریان پادشاهی‌خواه نوشته می‌شه؟ یعنی واقعاً صرف این که یکی به یه پادشاهی‌خواه بگه مزدور، همین کافیه که در برابر تهدید به پیدا کردن هویت و تهدید به قتل، سکوت پیشه کنیم؟ خلاصه قماش عجیبی هستن. بسیار عجیب. بیش از این‌که مفید باشن برای جریان ملی‌گرا، مخرب هستن. دیگه قضاوت با شما. #جاویدشاه @Siavashnas3 @payam_7777 @TenSublvlofAce @1Winerr

فارسی
6
2
26
2.2K
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
این بزرگوار از اسراییلی ها بابت آزادی بیان پول گرفته تا با وصل کردن بات به من آزادی بیان من رو محدود کنه، اینم از طنز های احمقانه تاریخه، اونم اکانت دومشه @Hadis_Jahaan @iamhadeess از اونجایی که من گروه ریپورت ندارم از شما خواهش میکنم این دو تا اکانت رو اگر صلاح دونستید ریپورت کنید و برای منم منشن نزارید که ریپورت کردین تا اذیتتون نکنن
Ehsan Zahedi Kia tweet mediaEhsan Zahedi Kia tweet mediaEhsan Zahedi Kia tweet mediaEhsan Zahedi Kia tweet media
فارسی
0
0
3
68
ققنوس
ققنوس@Phoenixtrojan·
@Makhmal59 می دونم. متاسفانه یک زمانی قبل از چرخش به سمت سطل،فالوش می کردم! نمیدونم چه اتفاقی افتاد که یکهو اینطور شد!
فارسی
1
0
1
16
ققنوس
ققنوس@Phoenixtrojan·
این جانور 👇🏻، جانور بسیار عجیب و خطرناکی است! #نئو_سطلی
ققنوس tweet media
فارسی
19
10
245
4K
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
حالا من که بلاکت نکرده بودم چه گلی به سرم زدی؟! جوابت چی بوده؟! «فحش جنسیتی و ادبیات تجاوز جنسی» ، لشکر کشی باند و بات... یه جوری میگن بلاک کرده جواب ندم یه لحظه فکر میکنی قراره با یک رساله انتقادی روبرو بشی... الی امیدواری تو رو بهتر میشناخت که بلاکت کرد بزرگوار
ویرجینیا وولف مناطق محروم@13virginiawoolf

الی امیدواری اول من رو بلاک کرده بعد اسکرین‌شات توییتم رو گذاشته و خب نمیتونم همونجا جوابش رو بدم. از طرف من بهش بگید اون روزی که میگفتی فیلم بچه‌هایی که کف خیابونهای ایران شعار میدادن فیک و صداگذاری شده‌ست (چون شعاری که میدادن رو دوست نداشتی)، اون روزی که به جای ج‌ا تمام مدت داشتی با پهلوی میجنگیدی، اسمش دعوای حیدری و نعمتی نبود؟ الان‌که به اصلاح‌طلبها رسیدیم و به خیانتهای شما اشاره می‌کنیم اسمش تفرقه اندازی و جنگ داخلی بین مخالفین جمهوری اسلامی شد؟ همون هشتگ دموکراسیتون در راستای تفرقه بود بعد الان به ما میگید تفرقه انداز؟ به راستی که عصاره وقاحتید.

فارسی
0
0
1
99
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
@liberta2023 عمر مراسم عاشورا از خود عاشورا و حتی از دین اسلام بیشتر است، محرم اسلامیزه شده سوگ سیاوش یا سیاووشون است، دین ایزانی ها را باز هم عوض کنید این در سوگ یک قهرمان عوض نمیشود، حالا یک روز نامش سیاوش است یک روز حسین یک روز دوران یک روز ندا یک روز مهسا ...
فارسی
0
0
3
63
نجمه
نجمه@liberta2023·
اینکه یسری نمیخوان بپذیرن که محرم و مراسم عاشورا جزو فرهنگ ایرانیه، در واقع این مراسمات کاملا ایرانی شده است و ۱۴۰۰ سال قدمت داره برام عجیبه. عزیزم ۱۴۰۰ سال کم نیست. و صفویه برا اینکه حس ملیگرایی رو بیشتر کنه این مناسک رو بیشتر رواج داده. تلفیقی از مراسم سووشون و باور مذهبیه. داستان هم بر پابه‌ی آزادمنشی و مقاومت در برابر ظلمه
فارسی
8
2
100
3.7K
Masih Alinejad 🏳️
Masih Alinejad 🏳️@AlinejadMasih·
مقاله‌ام در مورد شلاق برای زن ایرانی و فراخوان زنان کمپین اتحاد علیه آپارتاید جنسیتی خطاب به مردان. ممکن است این خواسته برای برخی مردان ایرانی رادیکال باشد و‌ مرا مورد نقد یا حمله قرار دهند. زمانی #دوربین_ما_اسلحه_ما را نیز مردم در برابر مردم می‌خواندند thefp.com/p/i-know-what-…
فارسی
38
126
685
24.6K
Ehsan Zahedi Kia retweetledi
United for Iran - Australia
United for Iran - Australia@united4iranaus·
گاهی با خرید فالوور، گاهی با شبکه‌های بات، گاهی با بزرگ‌نمایی یک شعار، گاهی با صداگذاری، گاهی با انتخاب گزینشی تصاویر و ویدیوها، و گاهی با پوشش رسانه‌ای یک‌طرفه، تلاش می‌شود این تصور ایجاد شود که یک فرد یا جریان، نماینده اکثریت جامعه است. ⬇️
فارسی
1
3
9
413
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
به عنوان یک آتییست خوشحالم که مردم مذهبی دارن تلاش میکنن دینشونو از انحصار و مالکیت آخوند در بیارن و بین دین و مردم و وطن، بین دین و آزادی و دموکراسی آشتی بر قرار کنند... هویت ایرانی یک هویت متکثر است هر المانی حق دارد نقشی بر این قالی داشته باشد اما هیچ هویتی حق ندارد، هویت انحصاری ایجاد کند... ایران خیلی بزرگه، جا برای همه هست آتییست و مذهبی، زن و مرد، کرد و ترک و فارس، مسلمان و مسیحی، چپ و راست... حتی MP3 هم نشینیم بازم همه جا میشن
فارسی
2
23
72
993
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
@Mehrnoosh شاید اولین یا دومین کسی بودم که اینجا فالوش کردم و هی ریتوییت و لایک ..اینقدر چرخید که سرم گیج رفت بلاک انبلاک کردم
فارسی
0
0
2
195
Mehrnoosh
Mehrnoosh@Mehrnoosh·
عجیبه‌ها. خودت تو مصاحبه‌ات گفتی. بعدم سطلیا ریدن بهت که بازم از کارت دفاع کردی اون موقع.🤷🏻‍♀️
Mehrnoosh tweet media
Mehrnoosh tweet media
فارسی
7
1
127
6.6K
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
@KhanoomMahi اره ولی چجوری پسش بگیریم ؟! راه پس گرفتن چیه؟!
فارسی
1
0
1
29
Mahi | زن، زندگی، آزادی
از نظر حسی کاملا با تو همدلم و بنظرم تیم ملی نامحبوبی هستن ولی حتی در مورد شدت این حس خودم هم شکاکم راستش که آیا منم گیر پروپاگاندا افتادم؟ ، چون حتی مثلا سامان قدوس که سرود ملی ج ا رو نخوند، همه برگشتن گفتن فارسی بلد نیست، در صورتی که عین بلبل فارسی حرف میزنه و تو این همه سال واقعا کاری نداشت ۴ خط سرود رو در حد لب زدن بدونه. همون سری قبل هم یادمه یه بازی بود که سرود رو فقط یکی دو نفر خوندن، من مشکلم با با یه چوب روندن کلیت اون نهاد هست که مال ماست در واقع و بنظرم نباید ولش کنیم.
فارسی
1
0
3
65
Mahi | زن، زندگی، آزادی
من این وا دادگی رو نمیفهمم! یه پذیرش شکست توش هست، یه عقب نشینی، اون تیم ملی ایرانه، درست وقتی ما رهاش کنیم یا عقب نشینی کنیم طبیعتا سپردیمش دست آخوند و جبهه رو از دست دادیم و انگار دیگه هیچ حقی در موردش نداریم و هیچ در خواستی نمیتونیم داشته باشیم!
فارسی
9
2
37
1.4K
Adagio
Adagio@AdagioinGminorr·
@Makhmal59 بابا از پیج پرایوت چجوری ری‌پست می‌کنن؟ 🫢
فارسی
1
0
1
33
ایرج میرزا
ایرج میرزا@Irajmirzaqajary·
@Makhmal59 گفت زین معیار اندر شهر ما یک آتئیست است آن هم ارمنی است!
فارسی
1
0
4
52
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
دو گروه از «دین خویان» در حال دعوا بر سر اینکه حق متعلق به کیست؟ً برای آتییست شدن فقط عدم اعتقاد به خدا پیامبر دین و روش یک دین کافی نیست، شرط کافی در آتییسم ترک کردن رفتار و شیوه زیستن دین خویانه است، و الا مبارزه با این مفاهیم خودش به برساخت خدا پیامبر دین و روش دینی جایگزین تبدیل میشود، در بهترین حالت شما تغییر دین داده اید و کماکان مشغول برخورد و ایمان متعصبانه به یک دین جدید هستید، آتییسم یک روش است نه یک محتوا...
Behrang Rahbari@BehrangRahbari

اهتزاز پرچم شیر و خورشید در مقابل دسته سینه‌زنی تورنتو

فارسی
2
13
39
1.2K
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
@parsegardd قطعا این فضا فضای قدرت است و باور کردن در آن بسیار دشوار
فارسی
0
0
3
93
پویا
پویا@parsegardd·
@Makhmal59 فضایی که برای گفتن از دموکراسی آدم فحش میخوره. فضای مسمومی است
فارسی
1
0
2
127
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
اتفاقا برای من سواله، من درباره اش مفصل حرف زدم، در علوم سیاسی، نظریه های توسعه، مسائل سیاسی و اقتصادی جهان سوم این بحث مفصلا ارائه شده، از لیپست تا هانتینگتون ده ها جلد کتاب دارن... کتاب بخون، از هستی شناسی تا معرفت شناسی جهل شما به چیزی دلیل بر حقانیت شما نیست.
Ehsan Zahedi Kia tweet media
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59

آینده دموکراسی خواهی، پس از توافق احتمالی youtube.com/shorts/obPYeBI…

فارسی
11
19
106
5.8K
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
@gomgashteh1899 اگر در مبارزه با این سیستمهای ایدئولوژیک و نابودگر انسانیت یک سیستم ایدئولوژیک جدید و نابودگر انسانیت بسازیم فقط به تعداد آنها افزوده ایم و آنها را تقویت کردیم نه اینکه آنها را تضعیف یا نابود کرده باشیم
فارسی
1
0
3
45
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
چرا من باید به زبان تو سخن بگم؟! وقتی اساسا استفاده از این لغت رو کسر شان و منزلت خودم تلقی میکنم؟! شما چه نیازی هست داری منو باور کنی؟! مگه من پیامبر جدید ام؟! همه بحث همین است که «عقل خودت» را باور کنی، همه بحث این است که «شهادتین» جدید نسازید، مرا هم در زمره مومنان به دین جدید اسلامستیزی قرار ندهید، ادیان واقعی نیستند آنها برساخته نیازهای روانی انسان در مواجه با زندگی و به ویژه مرگ اند، آرامش دوستار نویسنده نطقهای محمد رضاشاه کتابی دارد به اسم «درخشش های تیره» آنجا مفصلا درباره دین خویی ایرانیان بحث میکند
فارسی
1
2
27
777
Ehsan Zahedi Kia
Ehsan Zahedi Kia@Makhmal59·
@gomgashteh1899 امیدوارم کافی باشد نبود فحش تان را بدهید و بلاک کنید
فارسی
0
0
3
159