Omid retweetledi

🔹من برای «اَجنبی شناسی» مهاجرت کردم؛ وگرنه میتوانستم ایران هم زندگی خوبی داشته باشم. آمدم تا دل و رودهی فرنگی جماعت را بیرون بکشم و حالا بعد از 10سال زندگی شبانه روزی با این قوم و نگاه جامعه شناسانه به گوشه گوشهی جهان به جرأت میگویم که ایرانیها شاید باهوش ترین، پولدارترین، شادترین، و موفقترین مردم جهان نباشند ولی پُر تخم و جرأت ترین انسانهای جهان در زمینه سیاسی هستند تا حدی که «میانگین جامعه ایرانی» در پس ذهناش حتی «جان» را برای عقیدهی سیاسی میدهد.
🔸همین هم باعث بدبختی قالیباف و ترامپ شده که نه او میتواند لباس پوتین را بپوشد و نه ترامپ میتواند لباس ونزوئلا را بر تن ایران کند…
🔹چون ایرانیهای داخل نشین نه مثل روسها هستند که از پوتینها بترسند و ایرانیهای خارج نشین نه مثل ونزوئلاییها هستند که بعد از ترک کشورشان همه چیز را فراموش کرده باشند… اگر هم سکوت کردهاند چون حس میکنند شاید برنامهای هست. پس فعلأ اعتماد کردند. وگرنه اگر اعتمادشان بشکند، دیر یا زود نه خشتک سالمی برای میراث ترامپ میگذارند و نه شلواری بر پای امثال پوتین.
فارسی



















