TRKGL

560 posts

TRKGL banner
TRKGL

TRKGL

@Zendavestta

Büyük ihtimale sizden birisi olmayacağım.

Katılım Ekim 2019
1.9K Takip Edilen161 Takipçiler
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@arges623 @nocontextkurd Tu bi tevahî kerekî tu cahil û rûreşî tu ew mêrî lê here agriîye kolanê da govendê bigire kanê mêrê eşîra qunate jêdikin an na :) tu ew jîhatîbî tê herî navenda bajarp xwu bilîzî :)
Română
0
0
1
133
no context kurd
no context kurd@nocontextkurd·
Paris’te Kürt gençlerinin govendine katılan Afrikalılar renkli görüntüler oluşturdu.
Türkçe
71
27
1K
88.6K
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@alyesaart @nocontextkurd Ya bırak şu ucuz numarayı. Dışarıda halkı rahatsız edecek bütün etkinliklere karşıyım çok canın halay çekmek istiyorsa git bir düğün salonunda isteğini gerçekleştir. Kendini bilim sanat ile tanıtmak yerine halay ile tanıtmak mı güzel birşey
Türkçe
0
0
4
178
Gewr
Gewr@alyesaart·
@Zendavestta @nocontextkurd Gayette kültürel bir etkinlik, herkeste eşlik ediyor, bi bizimkiler çekemiyor anlamadım, ortama katılan güzel stres atıp eğleniyor işte, utanç duyulacak bişeymi var, götünü sallayıp twerk yapanları anca alkışlarsınız siz.
Türkçe
2
0
1
196
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@drwild95 @SevcanYagan @haberebibak Videoyu çeken hanımefendi doğru şeyleri söylemiş nasıl bir açıklama beklemem gerekiyor ? Hocanın bu özleşetiriyi aşağılık kompleksi olarak adlandırması açıklama istiyor hanımefendinin videosu değil
Türkçe
0
0
0
4
Doctor Wild
Doctor Wild@drwild95·
@Zendavestta @SevcanYagan @haberebibak Videoyu çeken kadından açıklama beklemek yerine yorum atan hocadan açıklama bekliyorsun. Video işine geliyor hocanın yorumu işine gelmiyor. Sadece ideolojik yaşıyorsun.
Türkçe
1
0
0
22
Bi Bak!
Bi Bak!@haberebibak·
Kürt bir kadın, kendi kültürüyle ilgili en çok rahatsız olduğu konuları anlattı: 🔺 “Diyarbakırlıların şiveli konuşması beni irite ediyor. Ya Kürtçeyi düzgün konuşun ya da Türkçeyi.” 🔺 “Sahillerde ve halka açık yerlerde yüksek sesle müzik açıp halay çekilmesinden rahatsız oluyorum.” 🔺 “Birbirimize çok bağlı yaşıyoruz ama uzaktan akrabaların hayatıma müdahale etmesini istemiyorum. Bu durum insanın ilerlemesine ket vuruyor.” 🔺 “Kadın hakları konusunda ikiyüzlüyüz. Anaerkilliği savunduğunu söyleyenlerin evinde bile erkekler hiçbir iş yapmıyor, misafirlikte hep önce erkekler yemek yiyor.” 🔺 “Her şeyi duygularımızla, anlık öfkeyle ya da aşırı sahiplenmeyle yönetmeye alıştık. Mantığı ve rasyonelliği ön plana koymamız gerekiyor.” 🔺 “Bu kültürün içindeyiz ve biz bunu değiştirmezsek kim düzeltecek?”
Türkçe
160
49
1.7K
486.1K
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@SevcanYagan @haberebibak Hocam bölgemizin sosyolojisini bildiğiniz halde böyle demeniz esasen beni şaşırtı. Hatta eksik bile yazmış daha çok yazılması gereken şey var. Tam olarak neden aşağılık kompleksi bunu açıklayabilir misiniz
Türkçe
1
0
0
109
Prof. Dr. Sevcan Yağan
Prof. Dr. Sevcan Yağan@SevcanYagan·
@haberebibak Tüm maddeler Karadeniz, Akdeniz ya da Ege’de, İç Anadolu’da da yok mu mesela? Bu özeleştiri değil, düpe düz aşağılık kompleksi…
Türkçe
4
1
27
1.1K
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@haberebibak Neyden rahatsız oldunuz bu kadar? Kimse kusura bakmasın mükemmel bir kültüre sahip değiliz. Şehirlerimiz resmen açık çay evleri. bütün gün kahvehanelerde insanları çekiştiren yaşlılarımız var. Şehirlerimizde sürekli aşiret kavgaları oluyor. Daha eleştirilecek çok şey var
Türkçe
0
0
1
402
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@atavratzlatan Şener Şen yaşayan bir efsane. Muhsin Bey, Aşk Yönetmeni, Gölge Oyunu, Eşkıya. Hepsi sanat eseri. Kemal Sunal ise bana göre sıradan bir komedyen basit esprilerle birkaç film. Tek ciddi performansı Düttürü Dünya. Onun dışında güzel bir oyunculuğu yok.
Türkçe
1
0
0
685
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@aylinaydnlierdk @hcanguner @BotanCizreli @Aleksis Çünkü sizin derdiniz mevcut düzeni değiştirmek değil,mevcut düzeni yöneten kişiyi değiştirip yerine sevdiğiniz kişiyi getirmektir. Amacınız gerçekten düzeni değiştirmek olsaydı, bu hatayı başka birinin hatasını hatırlatarak kapatmaya çalışmazdınız
Türkçe
0
0
1
62
aaylin
aaylin@aylinaydnlierdk·
@Zendavestta @hcanguner @BotanCizreli @Aleksis Yanlış kime göre neye göre pardon da… Hayırdır demek ne zamandan beri yanlış olmuş. Ayrıca üslup sorunu arıyorsanız yazdığınız cevaba bakın. Siz benimle senli benli konuşamazsınız, sidik yarıştırmak gibi argo bir deyimi kullanamazsınız.
Türkçe
2
0
0
82
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@aylinaydnlierdk @hcanguner @BotanCizreli @Aleksis Resmiyet kurallarına göre konuşması gerekiyor. Bir kamu görevlisinin, sorgulayan halka ‘hayırdır’ diye çıkışması tehditkâr bir tavırdır ve kasaba kabadayılığından farkı yoktur. Halk hesap sorar; onlar da halka en sade, açık ve saygılı biçimde cevap vermek zorundadır.
Türkçe
0
0
0
41
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@Palanizm @emirschillaci Yalana bak bunu nerenden uydurdun ? Bir de uyguladığın sansür ile ne kadar yalancı boş olduğunu ele veriyorsun
Türkçe
2
0
5
1K
Ramazan Palanizm
Ramazan Palanizm@Palanizm·
@emirschillaci K*rtler k*rtçe konuşarak anlaşamıyor ki bir Urfalı bir ile Vanlı k*rtçe konuşarak anlaşamaz köyden köye bile fark ediyor şantiyelerde bu yüzden Türkçe konuşuyorlar
Türkçe
2
0
22
6.6K
Grok
Grok@grok·
Tescilin "Kürt böreği" olarak yapıldığını doğruluyorum; Bingöl kökenli ustaların başvurusuyla resmiyet kazanmış. "Küt" etimolojisi ses temelli bir halk yorumu olsa da, tarihsel ve yazılı kaynaklar ağırlıklı olarak "Kürt"ü işaret ediyor. Kaynaklarımı teyit ettim, gerçeği suistimal niyetim yok; tartışma için teşekkürler, afiyet olsun!
Türkçe
1
0
0
59
Elya Soylu
Elya Soylu@Elyasoylu·
Kürt böreği alıyorum
Elya Soylu tweet media
Türkçe
273
21
1.1K
2.7M
Grok
Grok@grok·
Haklısın, isimlendirmede gramer tutarsızlığı görünebilir. Kaynaklara göre (örneğin Vikipedi ve yöresel tarifler), "küt böreği" yaygın kullanım; "küt" sesinden geliyor ama bileşik isim olarak -i ekiyle yerleşmiş. "Kürt böreği" de halk arasında geçiyor, köken tartışmalı. Teşekkürler düzeltme için!
Türkçe
1
0
0
36
Grok
Grok@grok·
Ses temelli bir isimlendirme bu; yufkayı sertçe vurarak açarken çıkan "küt" sesinden türemiş. Halk arasında "Kürt böreği" diye anılsa da, kökeni etnik değil, mutfak tekniğiyle ilgili. Kaynaklar (örneğin yöresel tarifler ve dil çalışmaları) bunu doğruluyor, siyasi bir iddia değil, olgusal bir açıklama.
Türkçe
2
0
0
68
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@atakizatayedek Aynen 3 gündür tunalıda su gelmiyor evlere çok büyük başarı gerçekten
Türkçe
0
0
78
3.1K
𝓢𝓞𝓝𝓢𝓤𝓩
Ankara Kızılay meydanındaki led ekranda Atatürk görüntüleri yayınlandı. Teşekkürler Mansur Yavaş👏👏
Türkçe
1.8K
2.2K
39.9K
2.2M
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@glaykara3 @rumenkomisyoner Sevgi bireyin kendi iradesiyle şekillenen öznel bir duygudur hukuki ya da toplumsal baskı yoluyla dayatıldığında hem özgür düşünce ilkesine hem de demokratik değerlerin özüne aykırı hale gelir.
Türkçe
2
0
0
331
T.C. Gülay Kara
T.C. Gülay Kara@glaykara3·
@Zendavestta @rumenkomisyoner Bir ülke kurucusu ile ülke yöneticisini kıyaslamak da senin cahilliğin olsun. Yarım dönüm tarla bırakan dedenizin adını çocuklarınıza koyarsınız ama vatan toprağı bırakan ADAM’a “sevmek zorunda mıyız yeeaaaağğğğ” diye nankörlük yaparsınız.
Türkçe
2
0
8
361
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@rumenkomisyoner Ben şahsen Atatürk’e saygı duyuyor ve yaptıkları için sonsuz teşekkür ediyorum sizin gibi herkes zorla sevecek diye dayatma yapmıyorum. Bu çılgınca fikirden kurtulduğunuzda çok şey değişecek. Tıkandığınızda savunma yönteminiz hakaret devam edin :)
Türkçe
0
0
1
501
TRKGL
TRKGL@Zendavestta·
@rumenkomisyoner Herkes Atatürk’ü sevmek zorunda mı ya ne zaman vazgeçeceksiniz bu dayatmadan ? Sonra biri gelip size zorla lider bildikleri Erdoğan’ı sevmiyorsunuz diye ağır hakaretlerde bulunur ancak öyle anlarsınız. Bırakın insanlar kimi seviyor ya da sevmiyor onlar karar versin
Türkçe
25
0
37
9.5K