Matt

16.8K posts

Matt banner
Matt

Matt

@_iishm25

Hala Madrid

Katılım Mart 2012
132 Takip Edilen84 Takipçiler
Sabitlenmiş Tweet
Matt
Matt@_iishm25·
With the world cup around the corner lets breakdown a very common statement by Messi/Anti Ronaldo fans: “Ronaldo has zero goals in the knockout stages of the world cup” 👇🏼
English
3
0
3
419
Matt
Matt@_iishm25·
Seriously how come now one is beating his ass up? Wild barbaric animal.
English
0
0
0
13
Matt
Matt@_iishm25·
The only time Henry touched the ballon d’Or was when he gave it to Ronaldo
English
0
0
0
11
Matt
Matt@_iishm25·
@1DeDios13_ الصراحة يا هرم اللي انا لاحظته انو اكثرية شبيحين/مشجعين رونالدو مش بيستنقصو من ميسي ولما بيسألوهم مين ثاني افضل لاعب بعد رونالدو بيقولو ميسي على طول! لكن شبيحين او جماهير ميسي اكثر من ٧٠٪ منهم بيقولوا مارادونا وبيلي وكرويف والخ.. هنا بتعرف قد ايه جماهير رونالدو واعية وهادئة اكثر
العربية
3
0
4
905
هَرَمْ
هَرَمْ@1DeDios13_·
@_iishm25 التشبيح مرض، ايًا كان لمين والله فعلًا .. الحمدلله اني مش شبيح و اقصى حاجة بقعد اتريق و اهجص ولا يفرقلي اي لعيب بجد يعني مجرد مناكفة مع الناس لاجل السخرية مش اكتر
العربية
1
0
2
4.1K
Matt retweetledi
هَرَمْ
هَرَمْ@1DeDios13_·
عاوز تفهم دراويش وشبيحة ميسي؟ تعالى هديك فكرة بسيطة.. اللي هما عاوزينه ان ميسي يتأله، بيعاملوا كاس عالم ٢٠٢٢ معاملة دخول الإسلام كده.. يجُب ما قبله. هو عاوز يمحي كل اللي اتلعب قبله، كل التاريخ والماتشات والبطولات والفشل ولحظات التخاذل -اللي هي جزء من كاريره عادي- في كارير ميسي هيتم تصفيرها تمامًا و وضع حالة من القداسة عليه و انه من اول يوم ملوش منافس والناس دي كلها مجانين و اصل دي منافسة اعلامية.. ولما اسم ميسي يتذكر؟ تقول رضي الله عنه و ارضاه وعليه السلام وتقوم تضرب ٢١ طلقة وتقف تحية عسكرية.. حلو؟ لا مش حلو.. فاضل قربان بسيط بقى، ايه هو؟ انك تقول كرستيانو ده ابن ل$وة مقدمش حاجة مجرد نسخة من هالاند بيحط تاب انز و افسد رياضاتنا الجميلة وعمره ما نافس ميسي ولا قدم حاجة احا ده مسجلش جون واحد في اقصائيات كاس العالم - ميسي كان نفس الوضع لحد ٢٠٢٢ بالمناسبة و وقتها كانوا بيقولوا كاس العالم مش مقياس- ده سرسجي ومريض ونرجسي وجمهوره سرسجي ومريض زيه.. سردية بنت متناكة طبعًا طالعة من اشكال ما تتقلعش من رجلك واللي بيرددها بيتهم ملايين البشر انهم مرضى و اوساخ لمجرد انهم بيشجعوا لعيب كورة -و كده المفروض ان هو اللي سليم ونضيف- تقولي خلاص كده ياعم هرم؟ اقولك ابسلوتلي نوووو.. لازم ولابد لما كرستيانو يتذكر قدامك تلعنه زي الشيطان كده، لعنه الله عليه هذا النجسسسسس وتف عن شمالك ٣ مرات. وقتها بس، انت مشجع كورة مش مريض نفسي ومش سرسجي وبتقدر الكورة، اي حاجة اقل من كده لن تقلل منك ومش هيدخلوك الكالت. ملاحظة: انا مش بقولك شبيحة كرستيانو كويسين، انا ضد عقلية التشبيح اصلًا وكل الشبيحة غلط.. بس محدش اخد الموضوع لمنحنى اخلاقي واتهامات للناس غيرهم وقلبوها معسكر خير وشر عشان ينصروا لعيبهم.. التشبيح عندهم وصل ل ليڤيل غير مسبوق مع اي رياضي اصلًا.
العربية
51
144
872
62.8K
Matt
Matt@_iishm25·
VIVA RONALDO ❤️
Español
0
0
0
40
هَرَمْ
هَرَمْ@1DeDios13_·
سؤال تقني للشباب.. ايه احسن headset ممكن اشتريها؟ عن تجربة يا ريت
العربية
20
0
85
25.2K
Matt
Matt@_iishm25·
@1DeDios13_ انا كعراقي اتمنى اول ميغا هاترك في تاريخ البطولة من نصيب مبابي 🤍
العربية
10
0
7
5.3K
هَرَمْ
هَرَمْ@1DeDios13_·
المنتخب العراقي قدامه فرصة يعمل اكتر سيناريو هزلي النهاردة على فكرة في قصة ميسي والهداف دي 😂😂😂😂😂😂😂
العربية
15
1
516
56.4K
محمد عبد الكريم
محمد عبد الكريم@moabdelkareem_1·
ما كنت اعرف ان البعض مقهور وميت قهر..بس لاني انشر دفاعا عن كريستيانو لذلك اوعدكم.. سأنشر أكثر واكثر عن رونالدو
GIF
العربية
42
35
371
4.3K
Matt
Matt@_iishm25·
@x0txs @_su6an كيف كتابي يحرض على القتل فهمني؟ + انت ما قاريء الاناجيل الاربعة (متى ومرقس ولوقا ويوحنا) كيف تقول شرك.. اقرأ الأنجيل المقدس بالكامل وبعدين ناقشني في الموضوع يا اخي
العربية
0
0
0
32
صلّ على رسول الله ﷺ
@_iishm25 @_su6an ماهو لي تقول فيه هو عين الشرك 3 اشخاص يعني ثلاث ذوات يعني 3 آلهة انتو مش فاهمين اعتقادكم بدكم تدخلوا في نقاشات روح تعلم دينك احسن واعرف حقيقتو بعدها فكر تناقش + فكك من المحبة والسلام كتابك كلو يحرض على القتل فما تروجو لشي غير موجود
العربية
1
0
0
43
سلطان
سلطان@_su6an·
خبر عظيييم ومفرح جينكارلو اسبوزيتو يعلن إسلامه.. اقسم بالله مبسسسوط جدًا صار مننا وفينا وخلاص، الله يثبته يارب ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
سلطان tweet media
العربية
282
650
13.7K
587.5K
Matt
Matt@_iishm25·
@x0txs @_su6an بالضبط ٣ اقانيم ذو جوهر واحد.. قد يكون الامر معقداً بعض الشيء لغير المسيحيين ولكن لو تعمقت في اكثر وقرأت الأناجيل الأربعة ستفهم اكثر وتعرف كم ان المسيحية دين جميل يدعو للمحبة والتسامح والعيش بسلام
العربية
1
0
1
41
صلّ على رسول الله ﷺ
@_iishm25 @_su6an 😂😂 كيف خطأ ولو اجيبلك اباء من اباءكم بيمثل لثالوث بثلاث شموش متداخلة وكلمة اقنوم تعني شخص وواحد يقصدو الجوهر الالاهي وهذا شيء لا ينفي ابدا تعدد الآلهة او خلي نقول الأشخاص عشان تفهم أكثر 3 أقانيم = 3 أشخاص وكل هذول يتحدوا في الجوهر الإلاهي يعني 3 شخصيات يتحدون في جوهر واحد
العربية
1
0
0
76
Matt
Matt@_iishm25·
@x0txs @_su6an اقنوم بما معناه كيان واحد، اي شخص ذو اصل واحد.. الله خالق السماوات والارض هو اقنوم بخد ذاته وروحه القدس هي اقنوم اخر ويسوع المسيح اللذي ولد بمعجزة من مريم العذراء هو اقنوم ثالث.. اقرأ اكثر عن الموضوع من خلال جوجل او الكتاب المقدس وستفهم كم ان مفهوم ثلاث آلهه خاطيء
العربية
3
0
1
111
Matt
Matt@_iishm25·
@inotki1 @_su6an نسيحتي لك يا اخي ان تبحث اكثر عن المسيحية ومفهوم الاقانيم الثلاثة، مفهوم ان لدينا ثلاث آلهة مفهوم خاطيء ونحن لا نعبد يسوع الانسان لكننا نعبد الله المتجسد بثلاث اقانيم مختلفة اللذي خلصنا من الخطيئة وفتح لنا طريق التوبة والعيش بمحبة والتسامح 🤍
العربية
0
0
0
50
ki
ki@inotki1·
@_iishm25 @_su6an نصيحتي لك افتح عيونك وحكم عقلك وراح تجد ان بعض معتقداتك ماهي صحيحة
العربية
1
0
0
55
Matt
Matt@_iishm25·
@inotki1 @_su6an "أَنَا وَالآبُ وَاحِدٌ" (إنجيل يوحنا 10: 30) "الْكَلِمَةَ صَارَ جَسَدًا" (إنجيل يوحنا 1: 1 و 14) اي ان الله تجسد من خلال ابنه الروحي يسوع المسيح عندما ولد بمعجزة الروح القدس (الاقنوم الثالث او بما يسمى روح الله) فالمسيح هو احد اقانيم الله الثلاثة..
العربية
1
0
1
178
ki
ki@inotki1·
@_iishm25 @_su6an وابغاك تذكر لي مرة واحدة قال فيها يسوع المسيح انه اله واقدر اجيب لك عدة مرات ذكر فيها انه انسان وواحدة من الامثلة هذي يوحنا 40:8 ولكنكم الان تطلبون ان تقتلوني وانا انسان قد كلمكم بالحق الذي سمعته من الله
العربية
1
0
1
192
Matt
Matt@_iishm25·
@ymny230676 @inotki1 @_su6an اله واحد ذو ثلاثة اقانيم، ابحث عن مفهوم المسيحية اكثر وما هي الاقانيم الثلاث وستعرف جوهر المسيحية، دين المحبة والتسامح والغفران
العربية
1
0
0
40
الكيان المؤقت
@_iishm25 @inotki1 @_su6an كيف إله واحد وبعدها تذكر ثلاثة هههههههه انت تقول اقانيم وهي تعني كيان مستقل منفصل القدرة والارادة انت تقول حرفيا هناك ثلاثة اله وإله واحد بنفس الوقت
الكيان المؤقت tweet media
العربية
1
0
0
54
Matt
Matt@_iishm25·
@x0txs @_su6an اله واحد ذو ثلاثة اقانيم..
العربية
1
0
1
265
Matt
Matt@_iishm25·
@inotki1 @_su6an اله واحد ذو ثلاثة أقانيم بما يسمى الثالوث الاقدس، الله خالق السماوات والارض، ويسوع المسيح (كلمة الله المتجسد) والروح القدس (روح الله)
العربية
5
0
1
464
Matt
Matt@_iishm25·
@NoodleHairCR7 Rigging tournaments for themselves and Messi
English
0
0
1
278
fan 🇵🇹
fan 🇵🇹@NoodleHairCR7·
What is Qatar even good at?
fan 🇵🇹 tweet media
English
352
36
1.7K
531.6K