Asafhay
3.4K posts


@tallouria מי שעובר ממפלגה למפלגה ומחליף מנהיגים נמצא במשבר זהות ומשבר מנהיגות.
עברית


@AryeErlich @naftalibennett @EylonALevy ברור.. רק שאנשים יטחנו כל החיים והחרדים לא ישרת, לא יעבדו וימשיכו להשריץ ילדים
עברית

@naftalibennett @EylonALevy אתה גנב דעת נקלה. חוק יסוד לימוד תורה לא פוגע בחיילי צה"ל בשום צורה
עברית

@GuyGrinner @MaccabiTLVBC נראה לי בגלל החוק המטומטם שאתה חייב 6 ישראלים בטופס, ואורן סהר בטורניר
עברית

גוש נתניהו יפסיד את הבחירות בגלל החרדים.
יש לא מעט סרטונים ורגעים טלוויזיונים שנכנסו לפנתיאון ככאלה ששינו מציאות פוליטית: "ביבי, תסתכל לי בעיניים", של איציק מרדכי, "אני אשמור על נתניהו מאוחדת", של יצחק הרצוג ועוד ועוד. יכול להיות שבשבוע שעבר נולד סרטון כזה.
בהפגנת החרדים בירושלים נראה קצין צה"ל, חבוש כיפה סרוגה גדולה, עומד לבדו מול המון חרדי זועם. הם מקיפים אותו, צועקים עליו, מקללים ומנסים להרתיע אותו.
הסרטון הזה חרך את הוואטספ של חובשי הכיפות הסרוגות, לא הייתה קבוצת חברים, בית כנסת, יישוב, מכיניסטים או בייני"שים (ישיבות הסדר) שהסרטון לא עבר בה.
סרטון שיכול להוציא מהדעת כל בן אנוש.
בעיצומה של מלחמה, כשכמעט בכל יום "הותר לפרסום", כשאנשי מילואים יוצאים לסבב שישי ושביעי, כשמשפחות שלמות חיות כבר כמעט שלוש שנים בין אזעקות, גיוסים והלוויות. כשחובשי הכיפות הסרוגות נופלים בשיעורים חסרי כל פרופורציה לחלקם באוכלוסייה - קצין אחד, עם כיפה גדולה על ראשו, עומד בירושלים ומוקף בצעירים חרדים שצועקים עליו בגלל ניסיונות ללכוד עריקים, עבריינים על פי חוק, וסתם צעירים שרואים את אחיהם נאבקים באויב אכזר ולא באים לעזרה. בשבילהם החרדים יצאו להפגנות. למענם הקיפו קצין צה"ל. בלי בושה.
האופוזיציה אפילו לא תצטרך קמפיין מתוחכם. לא תשדירי בחירות, לא אסטרטגים מבריקים ולא סרטונים מושקעים. מספיק להקרין את הסרטון הזה שוב ושוב ושוב כדי להעביר את אנשי הציונות הדתית צד.
הוא מזיק פוליטית הרבה יותר מהאירועים סביב ביתו של השופט נעם סולברג. שם עוד אפשר להתווכח על גבולות המחאה, על תקדימי תקופת הרפורמה המשפטית, על הפגנות מול בתים ועל משוואות פוליטיות שונות. אפשר לאהוב את זה ואפשר לסלוד מזה, אפשר להתווכח- כאן אין ויכוח. קצין צה"ל במדים, לבדו, מוקף בצעירים חרדים שצועקים עליו בזמן מלחמה זו תמונה שרוב הציבור הישראלי פשוט לא מסוגל להכיל.
@@@@@@@@
התמונה הזאת לא עומדת בפני עצמה. היא תוצאה של תהליך עמוק שעבר הציבור החרדי בשנים האחרונות.
פעם היו בקצה אחד נטורי קרתא והפלג הירושלמי. בקצה השני חרדים עובדים, חרדים ששירתו במסלולים מותאמים, ציבור שביקש להשתלב יותר. ובאמצע היה המיינסטרים החרדי.
היום נדמה שהאמצע הזה הולך ונעלם. המיינסטרים החרדי אימץ יותר ויותר עמדות שהיו בעבר נחלת השוליים. רואים את זה בהפגנות בבקו"ם, בחסימות הכבישים, ברטוריקה של חלק מהרבנים, בעיתונות החרדית כשמאמרי דעה מעלונים קיצוניים מציפים את הביטאונים הרשמיים.
פעם הייתה הסכמה שבשתיקה בתוך המגזר החרדי שמי שלא לומד שיתגייס. זה נגמר. הרב דב לנדו אסר גם על השתלבות במסלולים חרדיים מותאמים. רבנים בכירים קוראים שלא להתייצב לצווי גיוס. שירים שפעם היו מזוהים עם קבוצות קיצוניות בלבד, כמו "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים", הפכו ללגיטימיים באירועים ובחתונות. הראשון לציון, הרב יצחק יוסף קרא לקרוע צווי גיוס ולהשליך אותם לאסלה והוסיף שגם בטלנים לא יתגייסו.
לפי נתונים שפורסמו במהלך המלחמה, חלקם של בני הציונות הדתית בקרב הנופלים גבוה משמעותית מחלקם באוכלוסייה. ביישובי יהודה ושומרון, למשל, שיעור הנופלים גבוה פי כמה ממשקלם היחסי בקרב בעלי זכות הבחירה אלה לא מספרים עבורם. אלה אחים, חברים, שכנים וילדים ולכן הזעם הולך ומצטבר.
לא משנה כמה הישגים יביא בצלאל סמוטריץ' בהתיישבות. גם היציבות בכלכלה תוך כדי המלחמה הארוכה ביותר בכל הזמנים לא יספיקו. בסוף, יותר ויותר מצביעים בציונות הדתית מסתכלים על השותפות עם החרדים ושואלים שאלה פשוטה: למה רק אנחנו?
אחרי כמעט שלוש שנות מלחמה, הכעס הזה כבר לא נאמר בחדרים סגורים. הוא יוצא החוצה. הוא הופך לשיח ציבורי. והוא מתחיל לחלחל גם לבסיס האלקטורלי של הימין.
אם בליכוד, בציונות הדתית ובמפלגות החרדיות לא יבינו את עומק המשבר הזה, הם עלולים לגלות מאוחר מדי שהסרטון מירושלים לא היה עוד סרטון ויראלי אלא רגע פוליטי מכונן.
הרגע שבו חלק גדול ממחנה הימין החליט שנמאס לו. הרגע שבו השותפות עם החרדים הפכה מנכס אלקטורלי לנטל אלקטורלי. הרגע שממנו מתחילה הדרך להפסד בבחירות.
(טור סופ"ש, וואלה)
עברית

@bezalelsm אם היית ימין כלכלי כמו שאתה טוען, היית מבטל את ההטבות מס...
מי שגר באיוש גר מתוך אידואלוגיה וזה מצויין.. לא צריך סתם להעביר כספי מיסים
עברית

הלילה השלמנו תיקון עוול היסטורי.
הטבות המס שאישרנו במליאת הכנסת, הן צעד נוסף בדרך אל היעד של מיליון תושבים ביהודה ושומרון. זוהי לא רק ציונות במיטבה, אלא מהלך אסטרטגי שיחזק את רצועת הביטחון של ישראל, ויסכל בפועל הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב הארץ.
מאז ממשלת הגירוש של שרון, תושבי יהודה ושומרון הופלו לרעה, למרות שהם ניצבים באומץ ובגבורה בקו החזית של מדינת ישראל. החל מהיום, הם כבר לא אזרחים סוג ב׳. אני מודה לח״כ @tzvisuccot על קידום תהליך החקיקה.
חשוב לי לומר בצורה ברורה: גם לאחר אישור החוק, הטבת המס ביישובי יהודה ושומרון תהיה הנמוכה ביותר - 7% בלבד (!) בזמן שביישובי הצפון, עוטף עזה וערים נוספות קיימות הטבות גבוהות פי 2 ואפילו פי 3. מי שמנסה להפוך את זה למאבק בין יהודה ושומרון לצפון ש״לא מקבלים כלום״ פשוט משקר.
למרות כל הספינים ורעשי הרקע, אמשיך כשר האוצר לחזק ולבנות את ארץ ישראל, לדאוג לשיקום הצפון והדרום, למילואימניקים ולמשפחות העובדות, ובעיקר - למנוע את השבעה באוקטובר הבא בלב המדינה.

עברית

@hananiabsh מה שיותר הזוי שהילדה הזאת אשכרה הולכת לקבל משכורת של 50k מהמדינה על כלום ושום דבר
עברית

המרד בליל ה-7 באוקטובר לא הגיע משום מקום.
"מרד הגנרלים" מוכיח כי במשך עשורים הגנרלים שלנו - "שומרי סף" בעיני עצמם - חונכו והתרגלו להפעיל ארגז כלים מגוון בניסיון לתמרן את הדרג המדיני ולכפות עליו את המדיניות הרצויה בעיניהם.
הדבר המדהים הוא שאפילו אחרי האסון החמור בתולדות המדינה, דבר לא השתנה. עבור "שומרי הסף" ה-7 באוקטובר היה לא יותר מאשר מכה קלה בכנף.
עברית

@MaccabiTLVBC להגיד לתמיר שבמשחק כזה של ניהול משחק מושלם מצד אחד ואחוזים מחרידים מצד שני, ללכת על מה שהולך באותו חום
עברית

@avidichter ושוב.. מי שגרוע במה שהוא עושה, פשוט מעביר אש על אחרים
אם היית טוב במשרד שלך כל הזמן היית מראה איך הקלת על חיי האזרחים
אבל יש פה מחסןר בגבינות וחלב ומחיר הפירות והירקות בשמיים
אז תזדיין לנו מהחיים
עברית

ראיתם את הסרטון של בייבי בנט?
עכשיו תצפו בתגובתי:
יונתן לא מעניין אותי. הוא לא הסיפור. הנוכלות הקטנה שלו לא שינתה את סיבוב כדור הארץ, אבל נראה שגם הוא לקה בסימפטום בנט, ראש המפלגה שלו, שהונה שישה מנדטים של הימין ובנה על הגב שלהם ממשלה בתמיכת האחים המוסלמים.
ואנחנו? אנחנו תקענו אתמול בלילה דגל ישראל על הבופור ואנחנו מרחיבים את רצועת הביטחון בלבנון.
זה הסיפור, זה הסיפור היחיד.
בבחירות העם יכריע: נוכלים מהמרכז שמאל עם קבוצות וואצאפ מפוברקות, או ממשלת ימין יציבה עם חזון וביצוע. זה הכל.

עברית

















