طالعة موضة حقيرة كدا ان الجيران يراقبوك لو بتأكل القطط والكلاب اللى ف الشارع وتحطلهم مية...المتربيين منهم هايحاولوا يقنعوك ان كدا غلط صحيا اما الغير متربيين فبيهددوا بإبلاغ الشرطة
"طيب رجّع الخاتم اللي أمك اشترته، ومش لازم تلبس دهب، وكمل شبكتي." لكنه رد وقال إن الشبكة أصلًا كاملة، وإن اللي بطلبه زيادة عن الاتفاق، ورفض يجيب الخاتم وصمم نمشي.
من وقتها وأنا متضايقة ومقفولة جدًا منه، خصوصًا إن مستواه المادي كويس، وكمان اشترى خاتم لوالدته، فحسّيت إنه مش مقدّر رغبتي أو مش حابب يفرحني.
دلوقتي محتارة:
هل أعدّي الموضوع وأعتبره خلاف عادي بسبب الفلوس والاتفاقات؟
ولا أشوف إن الموقف ده مؤشر على طريقة تفكيره في الصرف والبخل بعد الجواز وأعيد التفكير في الارتباط كله؟ 💍🤔
خطيبي كان متفق مع بابا على شبكة بـ70 ألف جنيه دهب.
وأثناء ما كنا عند الصائغ، عجبني خاتم تاني سعره 16 ألف جنيه زيادة على قيمة الشبكة. لما طلبته،
خطيبي اتضايق وقال إنه معاه 10 آلاف زيادة بس، وإنه ممكن أختار حاجة أخف وتبقى هدية منه، ومش عايز يتحرج قدام الناس.
ساعتها قلت له:
@wafaaelkenawy1 مش مصدق القصة انها طلعت لسانها ديه اي طفلة حتكون مرعوبه و بعدين حتطلع لسانها لمين و فين ناس ملمومة ممكن يموتوها من الضرب … في حاجة مش مفهومة
المجرمة ذات ال١٣ عام دى اللى مطلعة لسانها للمصورين بعد ما ازهقت روح بريئه هى وصاحبها صاحب ال١٤ عام وصديقها الصدوق مفروض محاكمة اهاليهم كمان اللى معرفوش يربوهم قبل ما يتحاكم ولادهم..دى اخرة الفلوس من غير تربية
فى إطار كشف ملابسات مقطع فيديو تم تداوله بأحد الحسابات الشخصية بمواقع التواصل الإجتماعى إدعت خلاله صاحبة الحساب بتعرض والدها وشقيقيها للظلم وحبسهم على خلفية تشاجرهم مع أحد ضباط الشرطة لتشككهم فيه أثناء تواجده أسفل العقار محل سكنهم وإنحياز الأجهزة الأمنية بالقاهرة له .
بالفحص تبين أن حقيقة الواقعة تتمثل فى أنه بتاريخ 31 / مايو المنقضى تبلغ لشرطة النجدة بالقاهرة من والد صاحبة الحساب بوجود لص أسفل العقار محل سكنه الكائن بمدينة الرحاب بدائرة قسم شرطة التجمع الأول بالقاهرة ، وبالإنتقال والفحص تبين قيام المُبلغ ونجليه بالتعدى بالضرب على أحد الأشخاص "ضابط شرطة فى غير أوقات العمل الرسمية " وزوجته وإصابتهما بجروح وكدمات متفرقة.. بدعوى تشككهم فى أنه لص أثناء دخوله الوحدة السكنية المملوكة له بذات العقار محل سكن المبُلغ ، وإستمرارهم بالتعدى عليه وزوجته رغم تأكيد فرد الأمن الإدارى لهم على ذلك.. وتم إتخاذ الإجراءات القانونية فى حينه ، وسؤال شهود الواقعة ، وبعرضهم على النيابة العامة قررت حبسهم على ذمة التحقيقات .
جارى إتخاذ الإجراءات القانونية.
#وزارة_الداخلية
ممكن اي حد حمار مساقش اي حاجة بعد العربيات المتصادمة في النادي ميقولش رايه
طريق سريع سرعته ١٢٠ مش بتدي اشارة قبليها ب ١٠٠ متر و تنقل ٤ حارات في لحظة
مش معني انك بهيم و مدي اشارة يبقي انت حقك تدخل
و تطلع تمشي تسيب اتنين مولعين و انت السبب في موتهم
@TrueXela المشكلة مش في مادة الدين طبعا و لكن تعامل الوزارة مع المنظومة كان واجبها بس امتحان الطلبه و الباقي مسؤلية الطالب يعني احط رجل علي رجل و اقول كله سقط دا ينفع
انا اعيش ظروف اقتصاديه صعبه جداً وربنا وحده هو الذى يعين العبد حجم مصاريف والتزامات ضخم فى وقت تهمل فيه بل لاتهتم نهائي وزارة الزراعه بمعهدها للصحة الحيوان بمكافحة مرض طاعون الخيول وتم رفض تصدير عدد من الخيول نظراً لانها حامله للمرض اين رئيس الوزراء اين وزير الزراعه والاجهزه 👇
انتم متفقين معايا اكيد ان فيه حاجة مش طبيعية صح
ماهو مش ممكن كل العواهر والقراميط دول صحيوا فجأة من النوم وطلقوهم علينا
امال لو كان شكل امك عدل وينفع حد يبص لك حتي كنتي عملتي ايه
يا جدعان اقسم بالله فيه حاجة غلط
@tarekelawady2@Metalloy اغلب السحب منشاه فاعليات العيد اللي شريحة معينه بتستخدمه زي العيديات و التحويلات و لا اظن ان العرض ده حيفرق معاها و لذلك هي حركة شيك فقط و ملهاش دعوة بصناعات بنكيه
الاستاذ هشام عز العرب قدم عيدية لكل عملاء ال cib وأعفاهم من رسوم التحويل اللحظي خلال ايام العيد … في الوقت اللي فيه بنك تاني بيتعامل مع المودعين عنده انهم عبء عليه عشان سحبوا فلوس من فلوسهم يعيدوا بيها !!! ودا الفرق بين رجال صناعة البنوك والموظفين اللي جايين بالصدفه او لسبب آخر