Mo

3.4K posts

Mo banner
Mo

Mo

@eng1231234

Big questions only, running to stand still in life

Katılım Mayıs 2016
113 Takip Edilen79 Takipçiler
Mo
Mo@eng1231234·
@AlAshrafNagwa أنا بشوف انها حاجة إنسانيه بس لو بتاذي جاري يبقي نفهم وجهة النظر.. الجار ليه حقوق
العربية
0
0
0
5
Nagwa Ashraf
Nagwa Ashraf@AlAshrafNagwa·
طالعة موضة حقيرة كدا ان الجيران يراقبوك لو بتأكل القطط والكلاب اللى ف الشارع وتحطلهم مية...المتربيين منهم هايحاولوا يقنعوك ان كدا غلط صحيا اما الغير متربيين فبيهددوا بإبلاغ الشرطة
العربية
2
1
15
1.5K
Abraham🔻
Abraham🔻@Sabraham__·
هي اسبانيا مش بتلّعب السعودية معاها ليه؟
العربية
142
133
3.9K
351.6K
Mo
Mo@eng1231234·
@m_saleh_eg لا دي عربية مؤقته مش عربيه جديدة
العربية
1
0
5
2.4K
Mohamed Saleh
Mohamed Saleh@m_saleh_eg·
توكيل سكودا نزل بيان عشان موضوع زميلتنا حبيبة وواضح اوي انهم بيماطلوا وقال ايه عرضوا عليها يا عيني عربية جديدة وهي اللي رفضت الحلول الودية
العربية
6
14
211
29.6K
Mo
Mo@eng1231234·
@jhil1l اطلبي الطلاق
العربية
0
0
0
46
لينا
لينا@jhil1l·
"طيب رجّع الخاتم اللي أمك اشترته، ومش لازم تلبس دهب، وكمل شبكتي." لكنه رد وقال إن الشبكة أصلًا كاملة، وإن اللي بطلبه زيادة عن الاتفاق، ورفض يجيب الخاتم وصمم نمشي. من وقتها وأنا متضايقة ومقفولة جدًا منه، خصوصًا إن مستواه المادي كويس، وكمان اشترى خاتم لوالدته، فحسّيت إنه مش مقدّر رغبتي أو مش حابب يفرحني. دلوقتي محتارة: هل أعدّي الموضوع وأعتبره خلاف عادي بسبب الفلوس والاتفاقات؟ ولا أشوف إن الموقف ده مؤشر على طريقة تفكيره في الصرف والبخل بعد الجواز وأعيد التفكير في الارتباط كله؟ 💍🤔
العربية
126
0
111
185.6K
لينا
لينا@jhil1l·
خطيبي كان متفق مع بابا على شبكة بـ70 ألف جنيه دهب. وأثناء ما كنا عند الصائغ، عجبني خاتم تاني سعره 16 ألف جنيه زيادة على قيمة الشبكة. لما طلبته، خطيبي اتضايق وقال إنه معاه 10 آلاف زيادة بس، وإنه ممكن أختار حاجة أخف وتبقى هدية منه، ومش عايز يتحرج قدام الناس. ساعتها قلت له:
العربية
127
8
670
1.1M
Mo
Mo@eng1231234·
@wafaaelkenawy1 مش مصدق القصة انها طلعت لسانها ديه اي طفلة حتكون مرعوبه و بعدين حتطلع لسانها لمين و فين ناس ملمومة ممكن يموتوها من الضرب … في حاجة مش مفهومة
العربية
3
0
6
2.2K
وفاء القناوي
وفاء القناوي@wafaaelkenawy1·
المجرمة ذات ال١٣ عام دى اللى مطلعة لسانها للمصورين بعد ما ازهقت روح بريئه هى وصاحبها صاحب ال١٤ عام وصديقها الصدوق مفروض محاكمة اهاليهم كمان اللى معرفوش يربوهم قبل ما يتحاكم ولادهم..دى اخرة الفلوس من غير تربية
وفاء القناوي tweet mediaوفاء القناوي tweet media
العربية
31
37
303
108.8K
Mo
Mo@eng1231234·
@moiegy واضح انها بشتتكي الظابط للتفتيش
العربية
0
0
1
466
وزارة الداخلية
فى إطار كشف ملابسات مقطع فيديو تم تداوله بأحد الحسابات الشخصية بمواقع التواصل الإجتماعى إدعت خلاله صاحبة الحساب بتعرض والدها وشقيقيها للظلم وحبسهم على خلفية تشاجرهم مع أحد ضباط الشرطة لتشككهم فيه أثناء تواجده أسفل العقار محل سكنهم وإنحياز الأجهزة الأمنية بالقاهرة له . بالفحص تبين أن حقيقة الواقعة تتمثل فى أنه بتاريخ 31 / مايو المنقضى تبلغ لشرطة النجدة بالقاهرة من والد صاحبة الحساب بوجود لص أسفل العقار محل سكنه الكائن بمدينة الرحاب بدائرة قسم شرطة التجمع الأول بالقاهرة ، وبالإنتقال والفحص تبين قيام المُبلغ ونجليه بالتعدى بالضرب على أحد الأشخاص "ضابط شرطة فى غير أوقات العمل الرسمية " وزوجته وإصابتهما بجروح وكدمات متفرقة.. بدعوى تشككهم فى أنه لص أثناء دخوله الوحدة السكنية المملوكة له بذات العقار محل سكن المبُلغ ، وإستمرارهم بالتعدى عليه وزوجته رغم تأكيد فرد الأمن الإدارى لهم على ذلك.. وتم إتخاذ الإجراءات القانونية فى حينه ، وسؤال شهود الواقعة ، وبعرضهم على النيابة العامة قررت حبسهم على ذمة التحقيقات . جارى إتخاذ الإجراءات القانونية. #وزارة_الداخلية
وزارة الداخلية tweet media
العربية
177
26
377
133.5K
Mo
Mo@eng1231234·
@noga57544 ربنا يرحمها ويصبر اهلها
العربية
0
0
0
9
Noga🇿🇦🇵🇸🥉
احنا بنتكلمزفى حق هدير البنت الغلبانة وكلنا متضايقين بس انا على يقين ان اهلها هيقبلوا الدية ويتصالحوا والايام بينا
العربية
13
1
33
3K
Mo
Mo@eng1231234·
@maya126144 مش هي اللي اختارته !! تشرب
العربية
0
0
0
4
🎀𝓛𝓪𝓛𝓪 🎀
موضوع للنقاش 👇 هل من حق الزوج أن يمنع زوجته من مواقع التواصل الاجتماعي ؟! 🤔
العربية
133
0
103
8K
Ahmed abd elaziz
Ahmed abd elaziz@Ahmed3bdelaziz·
ممكن اي حد حمار مساقش اي حاجة بعد العربيات المتصادمة في النادي ميقولش رايه طريق سريع سرعته ١٢٠ مش بتدي اشارة قبليها ب ١٠٠ متر و تنقل ٤ حارات في لحظة مش معني انك بهيم و مدي اشارة يبقي انت حقك تدخل و تطلع تمشي تسيب اتنين مولعين و انت السبب في موتهم
اسكندرية - Alexandria@Alexandria_egy1

مقطع الحادث ⛔️

العربية
122
119
1K
192.7K
Mo
Mo@eng1231234·
@TrueXela المشكلة مش في مادة الدين طبعا و لكن تعامل الوزارة مع المنظومة كان واجبها بس امتحان الطلبه و الباقي مسؤلية الطالب يعني احط رجل علي رجل و اقول كله سقط دا ينفع
العربية
0
0
0
82
شيري
شيري@TrueXela·
هو إيه المشكلة ان العيال ما تاخودش دين في المدارس ؟ هيخسروا إيه يعني في مستقبلهم الأكاديمي ؟ ده سؤال بجد على فكرة !
العربية
133
7
86
18K
Mo
Mo@eng1231234·
@TawfikOkasha_ رينا يكون في عونك
العربية
0
0
2
596
توفيق عكاشة
توفيق عكاشة@TawfikOkasha_·
انا اعيش ظروف اقتصاديه صعبه جداً وربنا وحده هو الذى يعين العبد حجم مصاريف والتزامات ضخم فى وقت تهمل فيه بل لاتهتم نهائي وزارة الزراعه بمعهدها للصحة الحيوان بمكافحة مرض طاعون الخيول وتم رفض تصدير عدد من الخيول نظراً لانها حامله للمرض اين رئيس الوزراء اين وزير الزراعه والاجهزه 👇
العربية
385
31
814
322.9K
Mo
Mo@eng1231234·
@masrawy ناس ولاد كلب
العربية
0
0
0
15
مصراوي
مصراوي@masrawy·
الداخلية تكشف تفاصيل دهس طالبة في محافظة الدقهلية
العربية
1
2
17
4.8K
Mo
Mo@eng1231234·
@__MaRio_13 في حاجة مش مفهومة
العربية
0
0
0
10
Mariam🇪🇬
Mariam🇪🇬@__MaRio_13·
محدش شاف نتيجة إعدادية يا ولاد!!
العربية
1
0
1
73
Mo
Mo@eng1231234·
@Sabraham__ لا معلش العيال مذاكرين و النتيجة غير مفومة في ولاد اوائل جايبين نمر متفوقة في العربي و اربع درجات في الدين!!!!
العربية
1
0
0
1.4K
Mo retweetledi
Abraham🔻
Abraham🔻@Sabraham__·
على هامش كاس العالم - نتيجة الاعدادية طِلعت و ٧٥٪ من طلاب المدارس الانترناشونال سقطوا في الدين و الدرسات و العربي..
العربية
13
17
268
163.2K
Mo
Mo@eng1231234·
@YSgZOmgLBLJHDsj كلام عبيط بس يحترم
العربية
0
0
0
78
المعلم زكي
المعلم زكي@YSgZOmgLBLJHDsj·
انتم متفقين معايا اكيد ان فيه حاجة مش طبيعية صح ماهو مش ممكن كل العواهر والقراميط دول صحيوا فجأة من النوم وطلقوهم علينا امال لو كان شكل امك عدل وينفع حد يبص لك حتي كنتي عملتي ايه يا جدعان اقسم بالله فيه حاجة غلط
العربية
194
33
365
76.2K
Mo
Mo@eng1231234·
@Tanjalyoum انت عبيط بس المغاربة احسن ناس
العربية
0
0
0
8
طنجة اليوم
طنجة اليوم@Tanjalyoum·
فضيحة المنتخب المصري
العربية
298
92
583
18K
Mo
Mo@eng1231234·
@vibmurad77 برافو عليها
العربية
0
0
0
329
Mo
Mo@eng1231234·
@tarekelawady2 @Metalloy اغلب السحب منشاه فاعليات العيد اللي شريحة معينه بتستخدمه زي العيديات و التحويلات و لا اظن ان العرض ده حيفرق معاها و لذلك هي حركة شيك فقط و ملهاش دعوة بصناعات بنكيه
العربية
0
0
0
42
طارق العوضى المحامى
الاستاذ هشام عز العرب قدم عيدية لكل عملاء ال cib وأعفاهم من رسوم التحويل اللحظي خلال ايام العيد … في الوقت اللي فيه بنك تاني بيتعامل مع المودعين عنده انهم عبء عليه عشان سحبوا فلوس من فلوسهم يعيدوا بيها !!! ودا الفرق بين رجال صناعة البنوك والموظفين اللي جايين بالصدفه او لسبب آخر
العربية
18
26
302
22.8K