
Ahmet Gezgin
551 posts

















Bak yine uyarıyorum @memetsimsek Bu işin sonu kötü olacak Vatandaştan yüzlerce mesaj geliyor ! Vergi memurlarını esnafın dükkanına gönderip kasaya oturtma ! Devlet haraç keser gibi adam göndermez ! Uyarmadı deme bu işin sonunda ya memurlara ,ya esnafa ya da toptan hükumete zarar gelecek ! Sanki ekonomiyi süper hale getirmiş gibi davranamazsın ! Bu kadar kısarak ,zamla ben de enflasyonla mücadele ederim sana gerek yok ! Yeter da çok sıktın ,sonu iyi değil bu yöntemin !







Türkiye’de vatandaş olmanın maliyeti her geçen gün artıyor. Gelir seviyemiz Kenya’ya benzerken, alışveriş fiyatlarımız Londra ile yarışıyor. Yetmiyor; vatandaşın yurt dışından almaya çalıştığı 30 euroluk ürüne bile engel getiriliyor. Çocuğuna oyun konsolu almak isteyen bir baba; • %20 gümrük vergisi, • %20 ÖTV ve • %20 KDV ödemek zorunda kalıyor. Ama aynı ülkede bir iş insanı özel jet veya sevgilisine pırlanta aldığında: • ÖTV: %0. Bu kararların “yerli üreticiyi korumak” için alındığı söylendi. Sonuç? Bazı yerli üreticiler fiyatlara %200’e varan zamlar yaptı. Bireysel alışverişte 1 dolarlık her ürüne gümrük vergisi uygulayan bazı ülkeler: • Türkiye • Afganistan • Burkina Faso • Kamboçya • Kongo • Cibuti Oyun oynamak bir yana dursun, bu kararlardan sonra ürün geliştiren gençlerin projelerde kullandığı parçanın bulunması çok zorlaştı. Kısacası: 15 yaşındaki Güney Koreli bir genç enerjisini devre tasarlamaya harcarken, Türkiye’deki gençler 31 euroluk mouse veya sensör aldığı için “gümrük kaçakçısı” muamelesi görüyor. Teknolojiyi lüks, pırlantayı ihtiyaç sayan ülkeler kendi geleceğini kaybeder. Bu konularda yapacağım çalışmaların devamı için paylaşmanız ve takip etmeniz çok önemli.










