𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀

3.7K posts

𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀 banner
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀

𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀

@nournamien

Dert mene; kan, gözyaşı, acı ve kelem, Siz Arap olun, MEN TÜRKMENEM! Niye Arap'a ağlar hep şu Müslüman? Siz Arap sevin, TENGRİ BİZ MENEN!

Katılım Ağustos 2020
146 Takip Edilen74 Takipçiler
Sabitlenmiş Tweet
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
Dert mene; kan, gözyaşı, acı ve kelem, Siz Arap olun, MEN TÜRKMENEM! Niye Arap'a ağlar hep şu Müslüman? Siz Arap sevin, TENGRİ BİZ MENEN!
Türkçe
0
0
3
1.1K
Mehmet Ali Samur
Mehmet Ali Samur@MA_Samur·
Neden Trump sürekli Erdoğan’ı ve Türkiye’yi övüyor? Olabilecek en kısa ve en net şekilde açıklamaya çalıştım. Hamasete ve taraflılığa kaçmadan kısa bölge analizi. 👇
ibrahim Haskoloğlu@haskologlu

🔴#SONDAKİKA | ABD Başkanı Trump, Türkiye’ye F-35 satışı hakkında konuştu. • Muhabir: Türkiye, F-35 savaş uçakları istiyor. Türkiye’ye büyük bir hediye paketiyle mi gidiyorsunuz? • Trump: Evet, sanırım öyle. O, NATO’nun bir üyesi. Muhtemelen onu çok mutlu edecek bir şey yapacağım. Açıkçası, zirveye Cumhurbaşkanı Erdoğan ev sahipliği yapıyor olmasaydı, sanırım katılmazdım.

Türkçe
30
38
603
990K
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@argeolog Geçiş noktasındaki hızı ne ile ölçmeye çalışıyordun: lidar, sonar... Bir de kamera özellikleri açısı diyafram değerleri (a b x, x geçiş noktası a b referans noktaları olmak üzere) a b x arasındaki mesafa yeterli olmazsa kalibrasyon cehennem azabı olmaz mı...
Türkçe
0
0
1
982
ARGEolog
ARGEolog@argeolog·
Şimdi size ilginç bir olay anlatayım. Müşteri azami hız sınırı belirlemiş, demiş ki 40km\h hızı geçen araç olursa, alarm versin sistem, tamam demişiz, sistemi kurulum yaptık. zaten mevcut kullanılan ve yaklaşık 10 müşteri de sırf bu özelliği kullanıyor. Gerçek dünya ile görüntü üzerinden hız hesaplama için yaklaşık 1 hafta, kalibrasyon için epey bir uğraş vermiştim. Tabi şimdi diyebilirsiniz, ne var amk? Giriş saati, çıkış saati aradaki mesafe= Hız diye Matematikte öyledir de, gerçek dünyada, 1. frame ile 2 frame arasındaki süre + görüntünün işlenme süresi + aracın koordinat bilgileri de giriyor. neyse konumuz bu değil. İş devreye almaya geldi. Kalibrasyon yapıyorum, bir türlü hızı tutturamıyorum. Diğer müşterilerden farklı olan tek şey kalibrasyon da 2 farklı marka aracın kullanılması. arka arkaya sıralanmış 2 araç var 2 de sırasıyla geliyor. 1. araç gel 40 ile gel abi + geliyorum - 42 okuyor. 2. Araç 60 ile gel abi +geliyorum -50 okuyor. tamam, kalibre ediyorum.... tekrar test, yine saçma saçma sonuçlar. dedim ki abi bir yarış yapar mısınız? ne yarışı? ikinizde 40 km hızla gelin bakalım kim kazanacak? telefonda konferans da bir ses> kimse kazanamaz ki? Ben: birinin kazanması gerekiyor. yoksa başka açıklaması olamaz. ayrıca ikinizin de navigasyonu açmanızı istiyorum. Açalım. Başlayın abi yarışa.. 1. Araç Hızın kaç? + 40 2. Araç hızın kaç? + 40 1. araç navigasyonda kaç gösteriyor? +39 2. araç navigasyonda kaç gösteriyor? + 30 2. araç sen elendin, senin aracın hızı doğru göstermiyor. Sizce bu yarışta kim kazandı? O yüzden araç hızınızı, navigasyon ile test edin ki ceza yemeyin.
ARGEolog tweet media
Türkçe
43
5
290
81.6K
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@mfkerk Eşeğin aptallığı sen ve senin gibilere bulaşsa IQ puanınız 3 kat artar awq beyinisizi
Türkçe
1
0
0
62
M Fatih Kızgın
M Fatih Kızgın@mfkerk·
@LinLalinx Kızım aptallığınızı herkese bulaştırmayın. Belçikalı olan halklar medeni insanlar. Nerden bilsinler sizin cahil ırkçı ve kurnazlığınızı.
Türkçe
6
0
8
4.5K
Nil de la nil
Nil de la nil@LinLalinx·
Bir Belçikalıya da Türk kimliği olan biri ben kürdüm demiş, Belçikalı anlamamış geldi bana sordu. Dedim ki Belçika’nın yarısı Fransızca konuşuyor kim onlar dedim Valonlar dedi. Sen de Flamanca konuşuyorsun sen kimsin flaman dedi. Peki sen Belçikalıyken o Valonlar Gallo Romen
BehcetVartO1@BehcetVartO1

Bugün bir Cafe bar’ın önünde oturuyordum İki adam geldi yan taraftaki masaya oturdu Bana Türk’müsün dedi Hayır Kürdüm Tamam Türksün işte Hayır Kürdüm Türkiye’de doğdun Türkçe biliyorsun Türksün Kürdistan’da doğdum Türkçe ve Almanca biliyorum Sen nerde doğdun Frankfurt dedi

Türkçe
17
13
1.5K
434.4K
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@sakallimaco Muhterem, profilinde 'kuran talebesi' yazıyor: senin için de sorun olmazsa bu talebelik nerden geliyor sorabilir miyim? Aslında gayet basit sorular soracam ama yine de öncesinde öğrenmek istedim. Istersen, bakara suresi 3. ayette geçen e's-salat kelimesine dersin'den başlayalım
Türkçe
0
0
0
23
Serhat Sarı
Serhat Sarı@sakallimaco·
Kur'an'da, namazın rekatlarını anlatıyor dedikleri tek ayet olan Nisa/102 de namaz ritüeli bulunmaz. Peki ne var? Geleneksel kabul bu ayetten 2 rekatlık namaz çıkartır. Önce ordunun yarısı gelir secde eder sonra diğer yarısı gelir secde eder. Her bölük 1 rekat kılar toplamda 2 olur. Anlayış böyle. Eğer bu bir namaz olsaydı ve ayette dendiği gibi ilk grup secde edip arkaya geçseydi, imamın (Muhammed Nebi'nin) o sırada ne yapıyor olması gerekirdi? Bakalım ayet bize ne anlatıyor? Sen de içlerinde bulunup; onlara salatı ikame ettirdiğin zaman, onların bir kısmı seninle beraber salata dursun ve silahlarını da yanlarına alsınlar. Onlar, secde edince, arkanıza geçsinler. Sonra, salat etmemiş olan diğer kısım gelsin, seninle beraber salatı ikame etsin. Nisa/102 Ayete baktığımız da yapılanın namaz olmadığını anladığımız yer tam da şurası; ​"ONLAR secde edince, arkanıza geçsinler." Namazda iseler zaten imam olan Nebi'nin arkasındalar, bir daha neden "arkasına geçsinler" desin? ​Ayete dikkat edin: "Onlar secde edince" diyor. Secde emri doğrudan o gruba verilmiş. Muhammed Nebi'ye bir secde emri yok. Eğer bu bir namaz olsaydı, "imam" olan Nebi'nin de cemaatle beraber secde etmesi gerekirdi. Oysa ayet "Onlar secde edecek ve arkana geçecek" diyor. ​Nebi ayakta, tebliğ makamındadır, secde edenler ise o mesajı alan askerlerdir. Eğer bu bir ritüel olsaydı, imam secdesiz namaz kılmış olurdu ki bu durum geleneksel fıkha bile aykırıdır! Peki bu ayette ne anlatılıyor bize? Cevabı tabi ki, kendi kendini tefsir eden Kur'an'ın içinde. Onlara Rahman'ın ayetleri okunduğu zaman ağlayarak secdeye kapanırlardı. Meryem/58 Ayetlerimize ancak, kendilerine hatırlatıldığı zaman secdeye kapananlar... Secde/15 Ayetler apaçık, Kur’an okununca secde ediliyor. Hatta tersi ile anlatımda var Kur'an'da. Kendilerine Kur'an okunduğu zaman secde etmiyorlar. Aksine, Kafirler yalanlıyorlar. İnşikak/21-22 Kafirler, Kur’an okununca secde etmiyorlar, aksine yalanlıyorlar. Secde etmenin tersi yalanlamak. Daha böyle çok ayet var Kur'an'da. Nisa/102ye döndüğümüzde Nebi namaz kıldırmıyor, Kur'an/vahiy okuyor ve ordu secde ediyor. Orada yapılan şey, komutanın (Nebi'nin) orduyu gruplar halinde çağırıp ilahi motivasyonu (vahyi) aktarması, onların da bu emre itaat ettiklerini (secde) beyan edip nöbete geri dönmeleridir. ONLAR secde edince, arkanıza geçsinler. Müminler Kur'an okunduğu zaman Secde ederler. Vahyi, Otoriteyi kabullenirler ve teslim olurlar.
Türkçe
55
5
63
10.1K
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@AsenaGol Bebiş, vulgar bir üslup sahibi olmak, üslubu çirkin olmak, faşist olmak salak salak olmaktan yeğdir; salaklara karşı nezaket göstermek veya birşeyleri kapatmaya çalışmak gibi bi gayem de yok..
Türkçe
1
0
0
21
Dilek ✨
Dilek ✨@AsenaGol·
@nournamien İncil'den, etimolojiden ve dillerden dem vurarak vulgar bir üslubu entelektüel gösterme çaban takdire şayan ama ne yazık ki bu zorlama teoriler, sergilediğin üslubun çirkinliğini kapatmaya 'yaramıyor'. Üç dilde de iddialı olabilirsin ama nezaket ve saygı dilinde sınıfta kalmışsın
Türkçe
1
0
0
30
Dilek ✨
Dilek ✨@AsenaGol·
Beyinlerinizi yakayım mı.. Başlıyorum! Konu başlığımız; Nebi Muhammed'den ve İnsanlıktan İblis ve şeceresinin intikam taktiği! Arapça'da "münîr" (منير) kelimesi, "aydınlatan", "ışık saçan", "parlak" anlamlarına gelir. Genellikle hem mecazi hem de gerçek anlamda ışık veren+
Dilek ✨ tweet mediaDilek ✨ tweet media
Türkçe
6
2
31
13.5K
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@ErkaniHarbiyye Çok da şeetmemek lazım hocam, piyasada ne kadar hacı hoca varsa hepsine bakın kurandaki emrolunduğun gibi istikamet üzerine ol ayeti ve kardeşlerinden bahsetmezler..
Türkçe
0
0
0
76
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@AsenaGol hem anlamamışsın hem de engellenmemişin... Ama yine de zekadan bahsedecek cürete sahipsin. Ve lakin, yarak yarmaktan türetilmiş bi kelimedir ve eski Türkçe değildir; münîr ateş anlamina da gelir latince luficer incilde sadece şeytana atifla kullanılmaz yani 3 dilde de salaksin
Türkçe
1
0
0
20
Dilek ✨
Dilek ✨@AsenaGol·
@nournamien Eski Türkçe kelimelerle akıl oyunları oynamaya çalışman sevimli ama unuttuğun bir şey var.. Sendeki o tek bir 'yarak' (teçhizat), bendeki koca bir **'sü'**ye (orduya) ve zekaya karşı hiçbir işe yaramaz. Hadi başka kapıya, şuurunu da yolda düşürme
Türkçe
1
0
0
32
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@AsenaGol Bebiş en başta demişsin ya hani 'beyinlerinizi yakayım mı' diye: öyle bir yaktın ki elimde bi yarak olsa onu köküne kadar sana saplarım; o derece şuurum gitti... Bu yorumda geçen yarak kelimesini doğru anlarsan demek istediğimi anlayacaksın; anlamazsan engellersin ,)
Türkçe
1
0
0
16
Dilek ✨
Dilek ✨@AsenaGol·
@nournamien Sizin beyniniz ırkçılık şirkiyle yandığı için burada ne anlatılmak istendiğini kavrayacak ne aklınız var ne de idrakınız. ​"Biz Kur’an’dan öyle bir şey indiriyoruz ki, o müminler için bir şifa ve rahmettir; zalimlerin ise sadece ziyanını artırır." (İsra, 82)
Türkçe
1
0
0
29
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@AsenaGol Cidden beynim yandı awq... Latincede luficer ışık anlamına geliyorsa ne olmuş? O nasıl bi garabettir awq... Salak saçma şeyler söyleceğine münîr aydınlatan, ışık saçan veya yakan, alev saçan anlamına gelir o yüzden Allah eşit şeytan desen daha mantıklı olurdu.
Türkçe
1
0
0
29
Dilek ✨
Dilek ✨@AsenaGol·
Ya Lucifer..! Günümüzde şeytanın diğer adıdır. Kelime latincedir. tam olarak "ışık getiren", "ışık taşıyan" veya "ışık saçan" anlamına gelir. ​Kelime iki Latince kökün birleşmesinden oluşur: ​Lux / Lucis: Işık ​Ferre: Getirmek, taşımak
Türkçe
2
0
5
1.8K
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@turchenka Çünkü sanat sepet tayfanin ve ilişiklerinin neredeyse tamamı her türlü bölücü vatan haini terör örgütlerinin -en iyi ihtimalle, sempatizanı...
Türkçe
0
0
2
92
Ece 🦌
Ece 🦌@turchenka·
Sarı Saltuk'un hayatı; fetihleri, Balkanlardaki izleri, menkıbeleri ve kültürel mirasıyla başlı başına bir film ya da animasyon konusu. Yüzüklerin Efendisi kadar fantastik unsurlar barındıran kendi kahramanlarımız varken neden hala onları beyaz perdede göremiyoruz?
Ece 🦌 tweet media
Türkçe
6
13
133
2.9K
Faruk Irmak
Faruk Irmak@farukirmak23·
@arsennisanyan @edipyuksel Ben olsam, babam ne kadar kötü biri de olsa bir başkasının ona hakaret etmesine müsaade etmezdim. Kol kırılsın, yen içinde kalsın. Falanca veya filanca kim ki babama laf söyleme cüretini bulabiliyor derdim kendime.
Türkçe
2
0
17
10.5K
Arsen Nisanyan
Arsen Nisanyan@arsennisanyan·
Keeping up with the Nişanyanlar’da bugün. Babamın yaşam coşkusu ve yaratıcı dehasına sonsuz hayranlığım var. Fakat rutin olarak çocuklarını evlatlıktan reddetme gibi kötü bir huyu var. Bu sanırım yedinci oldu; alıştık. Bu sefer nedenini ben de tam olarak bilmiyorum.
Etkili Haber@etkilihaberyeni

Sevan Nişanyan, oğlu Arsen Nişanyan’a “ihaneti nedeniyle küstüğünü” açıkladı: “Arsen, babasına layık bir evlat olmadığını kanıtladı. Arsen defteri kapanmıştır.”

Türkçe
417
243
8K
2.4M
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
@astrologatiye Abov geçmiş olsun... Bir İkizler olarak 4 gözle bekliyorum, gerçi ya ben İkizler değilim ya da bu İkizler yorumları bana hiçbir zaman uymuyor 🤔 case study bile olabilirim bence 😒
Türkçe
0
0
0
59
Astrolog Atiye
Astrolog Atiye@astrologatiye·
Tüm değişken burçlar(Başak-Yay-Balık) olası önlem alması gereken zamanları bilecek. Eee sonrası da tanrıyla senin arana kalmış bir durum. Ama çok aşırı acayip detaylı paylaşacağım. Anlaşılır ve halk dilinde olacak. Sizi seviyorum.
Türkçe
2
2
95
7.8K
Astrolog Atiye
Astrolog Atiye@astrologatiye·
Zatürre,kene yapışması, diz kapağı çıkması derken... Artık yeter. İkizler burcunun ben taaa. Demek istemiyorum. Bu yüzden bir toplum hizmeti yapmaya karar verdim. Kızıl gudubet Mars'ın İkizler burcu etkisini öyle detaylı ateşleyeceğim ki, İkizler ve...
Türkçe
10
4
181
33.8K
Billur Eriş
Billur Eriş@billureris0·
@benfofik Hiç bir Mardinli ne kadar yakın olsan bile Size hiçbir sırrını anlatmaz bir daha ki sefere daha güzel kurgu bekliyoruz
Türkçe
24
0
846
369.9K
fofik
fofik@benfofik·
Ünide mardinli arkadasim surekli whatsapp durumuna satılık telefon paylasiyodu.. bi gün merak edip "dükkanınız mı var" dedim mırın kırın etti cevaplamadı 2-3 ay sonra finaller icin kütüphanede beraber çalışıp daha samimi olunca bana hepsinin ++
Sekans@sekansnews

Mardin’de bir ağanın köye yaptırdığı ev.

Türkçe
101
35
4.9K
5.1M
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
Gerektirmeyeceği, Ehad olana farklı dil kültür ve yörelerde farklı isimler verilmesi de onun sıfatına ve aslına zeval getirmeyecektir. Öyle ise geriye hangi soru kalır? Ehad olanın vahyettigi din hangisidir mi?
Türkçe
0
0
0
5
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
Sair sebeplerden bozularak 'tevhid' çizgisinden çıkmış olabilir ama tatsız kokusuz renksiz akışkan 100 derece kaynayan 0 derecede donan şeyin faklı bölgelerde farklı şekillerde adlandırılmasının, onun aslını ve öz niteliğini bozmaması veya farklı bir 'şey' olmasını
Türkçe
1
0
0
13
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀
𐰀𐱅𐰃𐰞𐰀@nournamien·
Bi gün felsefe dersinde olabilir hoca "şey nedir" demişti. Bir arkadas da cevaben "şey: hiçbir şey olmadığı halde herşeyin yerine kullanılabilen tek şeydir" diye karşılık vermişti. Hoca, kızın ne demek istediğini anlamak için 3 snlik gecikme yaşadıktan sonra
Mete@teologmete

Sevgili dostlarım, Kur’an’ın ilk yazmaları harekesiz ve noktasızdı. Bugün özel isim gibi okunan “İslam” ve “Müslüman” kelimeleri başlangıçta sıradan fiil ve sıfatlardı. Anlamları da çok açıktı: teslimiyet ve teslim olanlar. Sonradan çevrilmeyip özel isim haline getirildiler. ++

Türkçe
1
0
0
28