.schneizeel
117 posts


erkeklerin sırtı neden sürekli kistik sivilce tarlasına döner hiç düşündün mü. olay ne yediğin cipste ne de sadece yaz sıcağında. vücudun en kalın zırhının altında senin fark etmediğin bir mekanik savaş dönüyor.
önce yaygın bir yanlışı düzeltelim. sırtın daha çok sivilce üretmesi "orada daha büyük yağ bezleri var" diye değil. tam tersi. yağ bezi yoğunluğu en yüksek olan yer yüz; alın, yanak, burunda santimetrekarede 400-900 bez var, sırtta bu sayı 100'ün altında. yani sırtın yüzünden daha az yağ üretiyor. peki neden sırttaki sivilce daha derin, daha ağrılı, daha çok iz bırakıyor.
cevap o kalın deri. sırtın boynuzsu tabakası yüzünkinden kat kat kalın, evrimsel olarak dışarıya karşı kalkan. ama bedeli şu: kıl kökü tıkandığında tıkaç çok daha derine iniyor, iltihap yüzeye sızamadan içeride büyüyor. yüzündeki sivilce küçük bir sızıntıysa, sırtındaki kalın derinin altına hapsolmuş bir yangın. üstüne dar tişört, ter, sürtünme ve giysi baskısı binince mekanik tablo tamamlanıyor. buna akne mekanika diyoruz.
şimdi istanbul trafiğinde yağmurlu havada köprüden geçmeye çalışan kuryeyi düşün. kilometrelerce tıkanıklık. ter, sürtünme ve yapışkan sebum gözenekte birbirine karışınca durum tam olarak bu. trafik durur, oksijen giremez. yüzeyde uslu duran fırsatçı bakteriler bu oksijensiz karanlıkta çoğalır, bağışıklık devreye girer, o ağrılı kırmızı şişlikler çıkar.
ama dikkat, sırttaki her şey bakteriyel akne değil. hepsi birbirinin tıpkısı, kaşıntılı, sıkışık küçük kabarcıklarsa ve antibiyotikli kreme rağmen geçmiyor hatta kötüleşiyorsa muhtemelen klasik akne değil malassezia folikülitidir. yani mantar. bazı çalışmalarda klinik olarak akne tanısı konmuş hastaların yaklaşık üçte birinde bu çıkıyor ve sırt, göğüs, omuz tam onun sahası. mantara antibiyotik atarsan florayı bozup işi çığırından çıkarırsın, çözüm antifungal.
çoğu erkek bunu görünce en sert keseyle, en aşındırıcı sabunla bölgeyi kazımaya başlıyor. burada bir efsaneyi gömelim: 'kazıyınca cilt yağını kaybedip daha fazla yağ pompalar' diye anlatılır ama kanıtı zayıf. yağ üretimi hormonal kontrolde, yüzeydeki yağı sıyırmak bezin üretim hızını artırmıyor. asıl olan şu: sert keseleme cilt bariyerini parçalıyor, tahriş ve iltihap artıyor, zaten yanan bölge daha da kötüleşiyor. yani temizlediğini sanırken yangına benzin döküyorsun. sıktığın her kistik lezyon da kıl kökü duvarını patlatıp iltihabı daha derine ve daha geniş alana yayıyor, iz riskini katlıyor.
çözüm o zırhı kazımak değil. hafif tabloda salisilik asit yağda çözünür, gözeneğin içine girip ölü deriyi nazikçe eritir, makul bir başlangıç. ama işin omurgası benzoil peroksit ve a vitamini türevi; biri bakteriyi oksijen radikaliyle yakıp direnç bırakmıyor, diğeri tıkanmayı kökten açıyor. gerçekten kistik, nodüler, iz bırakan bir tabloysa tek bir yıkama jeli seni kurtarmaz, o noktada dermatolog ve gerekirse ağızdan izotretinoin devreye girer. bağırsağın senden lif istiyorsa, sırtındaki kalın bariyer de doğru kimyayı ve saygıyı bekliyor. kese değil.
Boşverme@bosveryaaaaaaaa
Erkeklerde sırt sivilcesi neden bu kadar sık görülüyor sebebi ne?
Türkçe

@ArdAsf_ @belalcaggins bana şöyle bi 50 60 lira versen yaparım pr'ını krdsm
Türkçe

savaşa gider gibi yapılanlardan ilaç gibi geldi pazar günü 100-150 replay atarız...
Populicc@populicc
Madrigal'ın Milli Takımımız için hazırladığı marş, sosyal medyada beğeni topladı.
Türkçe

@mertevg Kardeşim 1.89 boyla kaç hava topunda etkisi olmuş tam olarak her ortayı skriniar çıkartıyorken osterwolde önünde duran adamın eşleşmesini yapamıyor daha? Yazmak için yazıyorsunuz
Türkçe

Yediğimiz gollerin coğunu hava toplarında yediğimiz sezonda 1.89'luk 25 yaşındaki Jayden Oosterwolde satıp 1.80'lik 31 yaşında Ake alacaklar.
Allah akıl fikir versin.
Jayden satılabilir de bunu almayın yani
Lacivert Plus@Lacivert_plus
🚨Fenerbahçe, Nathan Ake için resmi teklif yaptı.
Türkçe

@Nasardae Dediğiniz özel bir sunucu noktasında ayrım yapmak ve hesap satışlarının önüne geçmek mümkün değil, işi sistemsel noktadan çıkartıp tamamen topluluk önüne atıyor. Dediğinize benzer sistemleri 5v5 olarak değil de havuzun geniş olduğu oyunlarda yapabiliyorlar örn warzone.
Türkçe

@schneizeel0 Bilgilendirme için çok teşekkür ederim :)
Çevrimiçi rekabetçi oyunlarda hile kullananları hiçbir zaman anlamamışımdır. Bundan keyif alanlar için en azından özel bir sunucu oluşturulabilir ama yok yere diğer insanların eğlencesini yok ediyorlar. Yazık valla ya
Türkçe

Hileye kesinlikle karşıyım ama bu, hile önlemini kesinlikle aşan bir durum. Caydırıcı özellik diye de savunamam.
Bir oyunun bilgisayarı format atılacak düzeye getirmesini normalleştirmeyeceğim.
De Marke Gaming@demarkegaming
Riot Vanguard’ın son güncellemesi, DMA kullanan birçok SATA/NVMe hile cihazlarını kullanılamaz hale getirdi. 🔸 IOMMU uyarısından sonra cihaz tamamen kilitleniyor ve sorunun tek çözümü işletim sistemine format atmak.
Türkçe

@ereanleo tostum yanlış bir şey söylemek istemiyorum ama balıklama atlamadan önce mümkünse qsearch atalım gönderilere iyi forumlar, ayrıca adamlar mala anlatır gibi anlatmışlar ona da bakmışsındır diye umut etmekteyim
Türkçe

@Nasardae izinlere sahip oluyorlar, çünkü hilenin ve hilecinin önüne geçmenin, donanımsal anlamda çok az yolu var. Oyunda bir sürü sıkıntı var evet ama rekabetçi unsurları haksız bir şekilde bozan hilecilerin önüne geçilmesinin yegane tek yolu ne yazık ki kernel düzeyde çalışan acler
Türkçe

@Nasardae Oyun launcherı üzerinde yaşanan bir glitchlenme ve hata mevcut. PC'nın kapanması durumları da yaşanmış fakat bu dediğim gibi DMA bağlantısının kesilmesi ile alakalı. Sıradan bir kullanıcının karşılaşması imkansız bir durum bu. Ayrıca kernel level çalışan bütün uygulamalar benzr +
Türkçe

@Volyth0 brickleme taniminiz beni kopartiyor dostum iyi forumlar
Türkçe

yorumlarda amına kodumun goyimleri gene riotu savunmuş yarın obür gün riot ananızı bacınızı istese onu da verirsiniz amk
De Marke Gaming@demarkegaming
Riot Vanguard’ın son güncellemesi, DMA kullanan birçok SATA/NVMe hile cihazlarını kullanılamaz hale getirdi. 🔸 IOMMU uyarısından sonra cihaz tamamen kilitleniyor ve sorunun tek çözümü işletim sistemine format atmak.
Türkçe

@Volyth0 2 tane post görüyonuz ardı arkası ne bakmıyonuz, sik sik fikir sıçıyonuz siteye hayırlı forumlar aq
Türkçe

@Volyth0 KARDEŞİM MİLYAR DOLARLIK ŞİRKET SÖZLEŞMEDE YAZIYO İMZALADIN OYNADIN HİLE KULLANMADIN SANA BİR ŞEY OLMUYOR. RİOT VERİLERİ KAPTIRDI HACKLENDİ SENİN PC'N ÖZELİNDE BAŞINA BİR ŞEY GELMİYOR NEDEN ÇÜNKÜ ONE-SIDED ÇALIŞMIYOR. SEN HICSIN KRDSM O YUZDEN LUTFEN ARASTIRARAK YORUM YAPMAYA BAK
Türkçe

@_Zlax0 @kuulvibes hayır dostum bu tamamen dışarıdan takılan ve sistem içerisinde donanım idleri spooflanan dma türevi cihazların yakalanması sonucunda aldıgın bir hata, eğer oyun içerisinde haksız bir ban yersen bu sadece donanım banı yemene sebebiyet verir. bu ekranda görünen İLERİ DÜZEY BİR ŞEY.
Türkçe

@kuulvibes şimdi bilgisayarda hile olmayan bir şeyi hile olarak algılayıp vanguard hatalı işlem yapsa format atmak mı gerekecek
Türkçe








