Almanya’da nasıl ilk kez ırkçılığa uğradığını anlatan kadın:
• Kasada beklerken arkamda iki kişi Türkiye maçları hakkında konuşuyordu.
• Biri diğerine ”Sabahın altısında o kadar kutlama yapıp insanları rahatsız etmelerine rağmen en zayıf takımlara utanç verici şekilde yenildiler” dedi.
• Bunları duyunca tabii ki çok üzüldüm. Kendi milletine dair böyle şeyler duymak insanı çok üzüyor.
• Ben de dayanamayıp “Çok pardon. Kutlamalar sırasında amacımız sizi rahatsız etmek değil aslında. Biz duygularımızı çok yoğun ve coşkulu şekilde yaşayan bir milletiz” dedim.
• Kadın bana tüm soğuk tavrıyla “O zaman coşkunuzu kendi ülkenizde yaşayın” dedi.
🎙️ Zhang Zixuan, maçın son sayılarında ağlamasına dair:
"Beşinci sette pas dağıtımında hata yaptım. Maçın bitti sandım ve kendimi tutamadım... (challenge öncesi)
Herkesi hayal kırıklığına uğrattığım için özür dilerim. Kendim adına da utanç vericiydi.
Bu haftadaki sorunlarıma dönüp iyi bir şekilde analiz edeceğim."
Bize Avrupa Şampiyonası’nda çeyrek final oynatan ve bizi 24 yıl sonra Dünya Kupası’na götüren aynı milli takımımız değil mi? Çok çabalamalarına rağmen Dünya Kupası’ndaki iki maçı da kaybetmeleri hepimizi derinden üzdü. Ama futbolda bazen olmayınca olmuyor, dünyanın en güçlü takımları bile hayal kırıklığı yaşayabiliyor. Onların o gün sahadaki üzüntülerini düşününce canınız sağ olsun çocuklar, telafi edersiniz diyorum. Başka dilde tam karşılığı olmayan vefa ve gönül gibi iki güzel kavramımız var, ben meseleye o pencereden bakıyorum. İyi ki varsınız çocuklar.
Hakan Çalhanoğlu‘nun eşi Sinem Çalhanoğlu:
Bugün eleştirdiğiniz takım da, hedef gösterdiğiniz kaptan da sizi Dünya Kupası’na getiren insanlar.
Dün alkışladığınızı bugün suçlamak futbolu değil sonucu sevdiğinizi gösterir.
Kazanırken sahiplenip kaybedince suçlu aramak kolaydır.
allah'u ekber nidaları, tekbirler, bozkurt işaretleri, ülkücü bıyıkları, vatan millet sakarya edebiyatı, hamaset, goygoy, yaygara, şamata, şımarıklık ve sonuç: 48 takım içerisinde gol atmadan elenen ilk takım.
@trartuk@gazetory Valla Erciyes üniversitesi endüstriyel tasarım bölümünden mezun oldu arkadaşın kızı, ilk başvuruda 60 bin maaşı kabul etmedi, epey bekledi, yüksek lisans için Almanyaya gitti şimdi. Bu da tercih tabi ama yurt dışı da herkes için uygun değil, sebat etmiyorlar
@sclcvz@gazetory Yeni nesil kadar problemli başka bir nesil görmedim.
Kars'tan mezun olanda Sabancı'dan mezun olanda okul biter bitmez 200 bin lira maaşla işe başlayacaklarını sanıyorlar.
Öyle bir dünya yok, bunun için okuyorlarsa boşuna zaman kaybetmesinler.
YKS Türkiye 13.'sü olup 1,5 yıldır iş bulamayan Sabancı Üniversitesi mezunu Nur'un yaşadıkları:
🔶 Sabancı'da okuyunca bütün kapıların önüme açılacağını ve bana "Hemen gel başla" diyeceklerini sanıyordum.
🔶 Başlarda çok seçici davranıp iyi firmalara başvurdum ama arka arkaya ret yemeye başlayınca moralmen çöksem de reddedilmeyle yaşamaya alıştım.
🔶 Piyasada durum şu ki, eğer arkanızda sağlam bir torpiliniz veya tanıdığınız yoksa köle gibi en düşük maaşlarla başlatılmak isteniyorsunuz.
🔶 Eskiden Sabancı mezunları kurumsal yerlerde üç asgari ücretle başlarken, ben şu an beklentimi düşürdükçe düşürüyorum ama geri dönüş bile yapmıyorlar.
🔶 Şu an o kadar saçma bir sistemdeyiz ki, eskiden vasıfsız veya lise mezunu kişilerin yaptığı işleri şu an bize ve yüksek lisans yapanlara teklif ediyorlar.
🔶 YKS'de derece yapacak kadar büyük hedeflerle yola çıktım ama şu an 2 yıllık bölüm okuyanları ya da hiç okumadan hayata atılanları kendimden daha şanslı görüyorum.
🔶 "Ben iyi bir üniversitede okuyorum, kesinlikle iş bulurum" diye büyük bir özgüvenle çıktığım bu yolda şu an aileme karşı bile büyük bir utanç ve mahcubiyet hissediyorum.
🔶 Bayramlarda akrabaların yanımıza gelip sahte bir üzüntüyle "Tüh, hâlâ iş bulamadın mı?" diyerek beni ezmeye çalışmalarından nefret ediyorum.
🔶 İş bulabilmek için o kadar çok sınava, mülakata ve testlere girdim ki, bu kadar niteliğe rağmen sürekli görmezden gelinmekten varoluşsal sancılar çekiyorum.
🔵 Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Alaton:
▪️"Pahalı çantaları fiyat etiketiyle yürümeye benzetiyorum, çok ayıplıyorum."
▪️"Bir insan sizin yüzünüzden önce kolyenize bakıyorsa onu takmamanız lazım."
▪️"Hiçbir zaman taktığım şeylere güç atfetmedim, onlardan dolayı görünür olmak istemedim."
▪️"Söylediğim şeylerle, fikirlerimle ve maneviyatla yer edinmek istedim."
@gazetory Nerden mezun olursanız olun en düşük maaştan başlarsınız TR de durum böyle, hele EA bölümleri, idari /İktisadi bölümler hepten öyle, bu her zaman böyleydi, şimdiki kuşak kabullenemiyor. Kıyamet gibi mezun veriliyor memlekette.
📢 LGS'de 5 yanlış yapan bir genç, matematik öğretmeni olan annesinin tepkisini paylaştı:
⭕ "5 yanlış ne kızım? 5 yanlış hiçbir eğitim almayan, hiçbir çabası olmayan çocuğun yapacağı şey.
⭕ Ben ne iyi bir evlat ne de iyi bir öğrenci yetiştirebildim, bana yazıklar olsun."
@sclcvz@CivilangelI her mate yapan elbette iyi yerlere gelmiyor ama iyi yerlere gelenlerin nerdeyse hepsi iyi mate yapanlar. ben kızımı zorladım ama zorbalamadım (arada istemeden zorbalamış olabilirim) . lgs beklediğim gibi olumlu geçmedi ama ders çalışma disiplini kazandığını düşünüyorum.
Oğlum Lgs girdi eylülden beri dersaneye gidiyordu ama beni kırmamak için çoğu zaman zorla. Denemelere de kafasına eserse girdi..matematik dersini bıraktı.. yapamıyordu yapmayı istemiyordu ve zorla da yaptıramadım konuşsam da takip etsem de olmadı. Kendi istemedikten sonra benim istemem yol göstermem pek yardımcı olmadı.. günlük 10-20 paragraf 10-20 antrenmanlarla mat çözüyordu o da ben unutursam asla yapmıyordu.. yapmak istemedikçe dayısıyla konuşturuyordum.. elimden geleni tek başıma yapmaya çalıştım bildiğimce gücüm yettiği kadar.. Kendimi bolca çaresiz hissettiğim Allah a sığındığım çok zamanlar oldu.. bazen sadece olmuyor.. gemiyi bir nefesle yürütemiyorsunuz..
Bundan 4 yıl önce bır lgs annesıydım ve lgsye çalışmıyor dıye oğlumla tartıştım yani 13 yaşındaki çocuğumla, şu an kızım 12 yaşında iki yıl sonra lgs'ye gırecek ve kararlıyım hiç zorlamayacağım evıne en yakın okula gıtsın eksık hıssettıgı yerlerden özel ders alsın bız velilerın atladıgı çok önemli bir detay var çocuğun hangi okulu kazanırsa kazansın her şey çocukta biter eğer istıyorsa çalışır en ıyı yere gelır istemıyorsa en ıyı okula da versen derslerı dahi dınlemeden yılı bitırır hiç bir şey yapamazsın
MEB bizi iki hafta çocuklarımızla burun buruna getirecek belli. Çocuk 2 hafta okula gitmeyeceğim diyor, o ne demek gideceksin diyorum. Zorla bıraktım. Dersler bitti sınavlar bitti gitmem diyen çocuk da haklı, okul varken gidilmez mi diyen ben de haklıyım.