Ali Uysal
162 posts


“5 ayda 1 milyar 200 milyon dolar”
👉 Sabahattin Önkibar, ABD’den aldığımız doğalgazın ‘çok pahalı’ olduğunu ve bunun bir nevi ‘rüşvet’ olduğunu öne sürdü!
“Amerika’ya verilen rüşvet belgelendi diyorum; zira resmi veriler dün açıklandı.
Biliyorsunuz Türkiye doğalgaz ithal eden bir ülke. Buna karşın tek şansı komşularında gaz olması.
Rusya’da var, İran’da var. Dahası bu ülkelerle inşa edilen doğalgaz nakil boru hatları da var.
Aynı şekilde Cezayir’den, Katar’dan ve bölge ülkelerinden temin etme imkanı da mevcut.
Yakınlık, nakliye ücretinden kurtulmak yani daha az ödeme yapmak demek.
Öyleyken hatırlayın; Türkiye birkaç ay önce gazı önce bu ülkelerden almak yerine Amerika’dan almaya karar verdi.
Bunu da haliyle sıvılaştırılmış gaz şeklinde yapıyor. Sıvı gaz ise gemilere yükleniyor ve binlerce kilometre öteden geliyor.
Bu durum doğal olarak fiyat farkına sebep oluyor.
İşte size resmi veri: Türkiye son 5 ayda Amerika Birleşik Devletleri’nden 305 milyar fit küp sıvılaştırılmış doğalgaz satın aldı. Karşılığında da 2 milyar 667 milyon dolar ödedi.
Halbuki aynı miktarda doğalgazı yine sıvılaştırılmış şekilde Cezayir ya da Katar’dan alsaydı 1 milyar 467 milyon dolar ödeyecekti.
Aradaki fark sadece 5 ayda 1 milyar 200 milyon dolar. Yıllığa vurursanız iki katından fazla ediyor.
Ayrıca Cezayir ve Katar gazı, Amerikan gazından daha kaliteli.
Bakın, bir iddiadan söz etmiyorum. Resmi veri, resmi rakam aktarıyorum.
Kahredici bir başka husus da şu: Amerikan şirketiyle devletimize ait BOTAŞ kurumu, bu korkunç maliyete rağmen 20 yıllık bir anlaşma imzaladı.
Yani sömürü uzun döneme yayılıyor.
Tablo böyleyse bunu söyleyin.
Bunun açıklaması Amerika’ya rüşvet vermek olmuyor mu?
Büyük fiyat farkına rağmen Amerika’dan doğalgaz getirmek neden? Evet, açıklansın. Nedir bunun perde arkası?
Niçin böyle bir tercih yapıldı? Neden haraç ödeniyor?
Ondan sonra CHP’liler yolsuzluk yapıyor diyerek tam 16 aydır her gün milleti uyutma, afyonlama, yani ‘cambaza bak’ kandırmacaları yapılıyor”

Türkçe

@ridvanozturgut Oldu mu sana 1 ay olmadan 1 M oldu 5M₺ güzel para tabi İnsider olana 😎
Türkçe

@burakdonertas @1tunademir Zeytin tavsiyesi güzel bence denedim gayet iyi
Türkçe

@EsiniSevenBiri @SeferEren20 @angarali_memo Suç değilde dayıcım kimler nasıl paylaşıyor peki sosyal medyada ? Neden malzeme veriyorsun. Olay ayrıca aile içi mal paylaşımı kargaşası olmuş vs.
Türkçe

@SeferEren20 @angarali_memo Adam karısıyla dilediği şekilde münasebet eder. Kimseyi de ilgilendirmez. Biz niye bilelim ya bunu? Karısı adamın. Fantezilerinden bize ne suç mu?
Türkçe

Haberler doğruymuş. Adamın karısıyla görüntülerini medyaya servis ettirdiklerinden sonra “getirin ne istiyorsanız yazın imzalayacağım” dediğini söylemişlerdi.
İnsanlara yaptıkları şey bu işte.
ibrahim Haskoloğlu@haskologlu
🔴#SONDAKİKA | Adalet Bakanı Akın Gürlek; • Uşak Eski Belediye Başkanı Özkan Yalım ve • Antalya Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevinden uzaklaştırılan, Muhittin Böcek'in oğlu Mustafa Gökhan Böcek’in etkin pişmanlık yaralanmak istediğini açıkladı:
Türkçe

@turc35 @bankadabiradam Dedecim evim sistemleri nasıl sence bu faiz ortamında?
Türkçe

konut fiyatları enflasyon kadar artarsa önümzdeki yıl %33 yani 1/3 hesaplamak kolay.. 12 ayda evin değeride 5.320.000 der.. kredili konutun güzel tarafı ne kadar çok banka kredisi varsa, evdeki tüm yani değer artışının tamamı konut alana yazar ... 2 milyona 1.32 Milyon ilk yıl kiralar hariç %66 .. artı kiralarda %6
Ben, alım gücü uysa hep 1 peşine 4 kredi severdim ..
** 1 milyon altı evler %90 ına kredi varken 70 bin verip 630. 000 kredi ile 6 ev alan Ankaralı kadın takipçi geldi aklıma .. artık her yıl kiralarla 1 ev alabiliyormuş ..ne olacak benim halim dedi ..
Türkçe

Bu faiz oranlarıyla konut kredisi çekilir mi❓️❓️❓️
Evi olmayanların, kenarda da bir miktar parası olanların aklındaki tek soru bu.
Bunu bir örnekle aciklayalim.
➡️Ortalama bir evin değeri 4.000.000 TL diyelim. Elimizde de 2 milyon nakit var. 2 milyon krediye ihtiyacımız var.
➡️ 2 seçenek var önümüzde. Beklemek veya kredi çekmek.
✅️Beklemek : Biz elimizdeki parayı artırmaya uğraşırken bir yandan da konuttaki artışa bakmamız lazım. Paramız artacak ama konut fiyatlarındaki artıştan fazla artirmamiz lazım. Yoksa zarar edeceğiz.
Bekleme süresinde ödeyeceğimiz kirayı da unutmayalım. Bunu hem maddi hem manevi olarak düşünmek lazım.
✅️ Kredi çekmek: kiradan kurtulduk. Evi satın aldığımız için tek derdimiz kredi taksitleri olacak.
➡️2.000.000 TL nin taksitlerini soranlar olacaktır. 120 ay vadeli faiz oranı %2.74 desek 57 bin TL taksitimiz olur.
Özetlemek gerekirse, oturacağım evi bulduysam, kredi taksitlerini ödeyecek gücüm de varsa ben kredi çekerim.
Böyle bir durumda siz olsanız ne yaparsınız?

Türkçe

@fatihyilmazweb Hemen teslim yok da fiyat,%lik olarak fuzul daha avantajlı
Türkçe

@uysl05 Fuzulde hemen teslim kampanyası var mı? Benim bildiğim yok.
Türkçe

İki şirketin sunduğu teklifleri karşılaştıralım konunun daha net anlaşılması için. 👇🏻
🚘Toyota Corolla - 2.400.000 TL
➡️Katılımevim
%40 Peşinat: 960.000 TL
%13 Katılım Ücreti: 312.000 TL
Kiralama Ücreti: Yok
Kalanı 24 Taksit
Toplam: 2.712.000 TL
➡️İyi Finans
%40 Peşinat: 960.000 TL
%9 Katılım Ücreti: 216.000 TL
Kiralama Ücreti: 460.800 TL
Kalanı 24 Taksit
Toplam: 3.076.800 TL
📌Burada dikkat edilmesi gereken önemli konulardan biri aracın fiyatı.
Aynı araba bir şirkette daha ucuzken diğerinde daha yüksek olabilir. Hesaplama yaparken bunu da dikkate alın muhakkak.⚠️
Aşağıdaki örnek ödeme planını geçen ay İyi Finans'tan almıştık. Örnek olması adına inceleyebilirsiniz.👍🏻

Türkçe

@insaatdoktoru @grok Onun yerine 3 tane ticari taksi plaka al kiraya ver ortalama aylık 270-300K₺ olur.
Türkçe

Hey @grok 30 milyon TL param var.
Düzce’den üniversiteye yakın 20 adet 1+1 alıp toplam 240 bin TL’ye kiraya vermek mi?
Yoksa Pendik’ten 140m2 dükkan alıp 180 bin liraya kurumsala kiraya vermek mi?


Türkçe
Ali Uysal retweetledi

Hepiniz 76 dan mı satış verdiniz🤣 Hisse 76 da duvara çarpmış gibi odu😅
Bereketli olsun böyle bir günde yarım saatta çok iyi kar👍
#bist100 #borsa #gıpta

🅢🅞🅛🅞🅣🅤🅡🅚 -🅑🅞🅡🅢🅐@soloturkborsa
Önümüzdeki hafta en az %10 yapabileceğini düşündüğüm bu hisseyi, beni takip edip yorum yapanların özeline yazacağım. #borsa #bist100 #xu100
Türkçe

Bu tarz sistemleri hafife alan çok ama rakamlar ortada.
📌500 bin TL’den 15 milyon TL’ye kadar planlar
📌%35 peşinat, sabit taksitler
📌Ocak teslim
Çekiliş yok. Belirsizlik yok.
Ne ödeyeceğin baştan belli.
Ama işin bir de şu tarafı var:
Enflasyon..
Ve alınacak ev/araçtaki olası fiyat artışları.
Bugün uygun görünen plan, teslim zamanı geldiğinde aynı avantajı korur mu?
Asıl hesaplanması gereken nokta burası.
Bir de %7 organizasyon ücreti ve sistem disiplini var.

Türkçe

Bu ürünü alıyorsunuz damacana vs ile uğraşmıyorsunuz.
Ben uzun süre önce damacana almayı bu ürün sayesinde bırakmıştım.
Sürahi: amzn.to/4coGCqF
2'li Filtre: amzn.to/4251tKI
4'lü Filtre: amzn.to/4dI0W8L
6'lı Filtre: amzn.to/3OAf6yu
Ben ne yapıyorum? Bu ürün musluk suyunun tadını damacanadan ayırt edilemez hale getiriyor. Sadece içmek için değil çay, kahve, yemekler ve hatta eşim kireç sebebiyle ütü için bile kullanıyor.
Başka türlü damacanadan koysan su dayanmıyor, doğrudan musluktan koysan olmuyor.
Yaklaşık 150 litreye kadar verimli çalışıyor ve 40-45 gün rahat gidiyor benim deneyimime göre.
Hesaplayınca bir filtre maliyeti tek bir damacana parası bile yapmıyor ve suyun tadı da gayet güzel oluyor.
Gerçekten çok memnun olduğum ürünlerden biri.
Ürünü satın alan diğer kullanıcıların yorumlarını da inceleyebilirsiniz alıpta pişman olan yok neredeyse.
#işbirliği

Castiel232@castiel232
Damacana suya %40 zam geldi, fiyat 250 TL sınırına dayandı. 1 bardak suyun maliyeti 2,5 TL’ye çıktı.
Türkçe

@EsiniSevenBiri @Gulsere24600534 @Trendboyt Dayı arada bi güzellik yap be anca abonelere mi bilgi vericeksin? :))
Türkçe

@Gulsere24600534 @Trendboyt Maalesef bunu insanlar kendi böyle istiyor. Hakaret ediyorlar. Ben de abonelerle paylaşıyorum. Hatta abonelerle arsa konut tarla vs de paylaşıyorum kelepir. Burda paylaşılır mı? Hayır. Buranın gündemi farklı.
Türkçe

Olum bi tane cam temizleme robotu alıyorsunuz. Bu kadar.
İnsan evinde çalıştırdığı kişiye böyle risk aldırır mı? Hadi bak işin vicdani kısmını geçtim, o kadın bi düşse taksirle ölüme neden olmdan 6 yıla kadar hapis ve yüklü tazminatlar.
Robot alın olum? Alınmayacak risk.
Hatta istiyorsanız bi araştırayım en iyisi hangisiyse? Ne kendiniz silin ne temizlikçiye sildirin yüksek kattan camları yani.
ZAM Haber@ZamHaberAjans
Bir kadın, evine gelen temizlikçinin riskli hareketlerini kayda alarak sosyal medyada paylaştı.
Türkçe

Ben evde su sorununu şu şekilde çözdüm:
19 lt damacana suyu toptancıdan tanesi 55 tl den alıyorum
Sular bitince ve damacanalar birikince kalitesi çok iyi olan ve dağın zirvesinde çıkan bi kaynak var suyu var arabayla gidip oradan toplu dolduruyorum
Böylece 0 maliyetle su ihtiyacını çözmüş oluyorum ve suya vereceğim parayla da yatırım yapıyorum
Su diyip geçmeyin aya vurunca baya maliyetli oluyor özellikle kalabalık ailelerde

Pusholder@pusholder
Damacana suya %40 zam geldi. 19 litrelik damacana suyun fiyatı 180 TL ile 220 TL arasına yükseldi.
Türkçe









