
Cevvat
334 posts





Memurların acilen ek zam alması gerekiyor. Tek maaşlı memur hayatını idame ettiremez hale geldi. En düşük memur maaşı 50-55.000 TL(Yol, yemek tediye yok) konut kiraları bile neredeyse bu fiyata ulaştı. Bu reva değil.




🙋Memurlar çok mu kazanıyor? Bu konu çok tartışılıyor, gelin inceleyelim. 👉🏼 Lisans mezunu düz bir memur şu an vergi kesintisi ile birlikte ortalama 60bin ₺ kazanıyor. Yol+yemek kendisine ait, ek bir ödeme yok, ikramiye yok, mesai kazancı yok. Yol+yemek zaten aylık ortalama 10bin ₺. 👉🏼 Buna karşılık özel sektörde çoğu iş yeri çalışanlarına 1 öğün yemek veriyor yol parasını karşılıyor veya servis imkanı sağlıyor. Üzerine özel günlerde ek ödemeler,primler mesai ücretleri var.



Devlet personeline 2000$ maaş verecek diye tüm özel sektör piyasası olarak yüksek faizlerin de oluşturduğu para sıkışıklığını savaşarak 2-3 yıldır sübvanse ediyoruz.



@aihsan_goker Hocam bu sıkışma nasıl aşılacak peki? Sonsuza kadar bu fahiş faiz düzenine devam mı edeceğiz?






Sosyolog değilim, kafayı eşitlikle bozmuş bir sosyalist hiç değilim. Ama şunu görüyorum. İşletmeler varlıklı %20-30'a göre konumlanıyor. Kalan %70 halk ise "fiyatım bu, onlar gelmesin" denilerek sosyal hayattan çıkarılıyor. Arz-talep değil bu. Bu bir sınıf ayrımı.





Diyar Koç Sincan Cezaevi'nden tahliye oldu mezopotamyaajansi44.com/tum-haberler/c…























