إمبارح مروحتش أكتر إجتماع صلاة بحبه و مواظبة عليه، و لقيت إمبارح و النهاردة حوالي ٥ من صحابي بيسألوا عليا مجيتش ليه.
و عايزة أقولك شكرا من كل قلبي عشان بعتلي طبطبة لأفكاري علي طول 🥰
عزيزي الله،
كنت بفكر اليومين دول في إن دوايري القريبة معظمها يا بعدنا بسبب إختلافات في حاجات، أو عشان الظروف الحياتية واخدانا، أو أيا كان الأسباب.
و كنت حاسة إني مش قادرة أوي أحس ب عمق الصداقات زي قبل كده و إنه أكني منسية شوية.
و بعد كده بالصدفة كنت موجودة في ملتقيات لوجوس من ٢٠١٨ حتي لو مش من الخدام الأساسيين، بس حسيت إنه إزاي الإنسان ممكن يقابله في مختلف البلاد في حاجات مختلفة تماما لحد ما يوصل للنهاردة.
I feel like I have been a part of a journey without even knowing it 🥹🥰
من كام يوم، قداسة البابا كان قاعد معانا و بيقول إنه في ٢٠١٤ أو ٢٠١٥ (مش فاكرة بالظبط) راح كندا و من هناك إبتدت فكرة ملتقيات لوجوس تجيله.
فيه لحظة أدركت فيها إني كنت في فريق الكشافة إللي ساعد في التنظيم لما جالنا كندا، و دي كانت أول مرة أشوفه.
(للأسف معنديش صورة معاه و إحنا هناك)
الجهاز العصبي مبيتعلمش بالإقناع.. بيتعلم بتكرار التجارب الآمنة إنه آمن.. ومش غبي.. لو قولتله من هنا للصبح إن الدنيا آمنة.. وهو شايف إن فيه آذى مستمر مش هيصدقك.. وهيفضل دايمًا في وضع نشط مفرط ومش طبيعي..