Şemo
2.7K posts

ทวีตที่ปักหมุด
Şemo รีทวีตแล้ว
Şemo รีทวีตแล้ว

Yav sen para için her 2 senede bir taraf değiştiren adamsın:) sen git kumar falan oyna. Büyük bir sanatçısın ama karaktersiz birisin.
Rudaw Türkçe@RudawTurkce
▶️Usta sanatçı #ŞıvanPerwer, sanatçı #MemArarat'ın telif hakları konusunda Kom Müzik'le yaşadığı ihtilaf ve dile getirdiği serzenişleri hakkında fikirlerini paylaştı: ▶️"Değerli sanatçılarımız kimse 'para, para' diye o tarafa bu savrulmasın. Toplum için uğraşın. 'Paramı vermediler, ben kimsenin kölesi değilim...' Böyle sözler etmeyin"
Türkçe

@harunrohat1 @05Dgn05 Satmak diyince, nereliydi bu arkadaş ? Hevalê şivan :))
Türkçe
Şemo รีทวีตแล้ว

Kürt Sanatını Hedef Alan Hegemonya ve Sömürü Sistemi
Kürt sanatçılarının eserlerine ve emeğine yönelik gasp, sömürü ve korsanlaştırma; yalnızca değerli sanatçımız Mem Ararat’ın yaşadığı münferit bir olaydan ibaret değildir. Aksine bu durum, yıllardır Kürt müziği ve sanat üretimi üzerinde kurulan sistematik bir sömürü düzeninin parçasıdır. Bu sömürü düzeni sadece ticari bir nitelik taşımamakta; aynı zamanda Kürt sanatı ve siyaseti üzerinde hegemonya kuran ideolojik bir yapının parçası olarak işlev görmektedir.
Türkiye ve Kürdistan’da Kom Müzik, Avrupa’da ise Mîr Müzik adı altında faaliyet yürüten yapılar; sanatçıların eserlerini ve tüm telif haklarını ellerinden alarak birçok müzisyeni mağdur etmiştir. Ben de farklı bir boyutta olsa dahi bu mağduriyeti bizzat deneyimlemek zorunda kalan sanatçılardan biriyim.
Geçmişte Mîr ve Kom ile bağlantılı çevreler, çeşitli etkinliklerde satmak üzere benden belirli miktarlarda CD talep etti ve ben de kendilerine bu ürünleri sağladım. Ancak sattıkları bu CD’lerin ödemelerini şahsıma yapmayarak emeğimi gasp ettiler. Bu konuyu, PKK’nın etki alanında sanatçı olarak aktif olan çok sayıda isimle görüşmüş olmama rağmen maalesef hiçbir çözüm üretilmedi. Bu sorumsuz yaklaşımın bir sonucu olarak müziğimi bir daha asla bu yapılara teslim etmedim.
Uğradığım haksızlığı ve bu konudaki temel şikayetimi, özellikle SES Plak özelinde de kısaca dile getirmek istiyorum:
1990’lı yıllarda, Etem Güner ve Hasan Güner’e ait bir şirket olan SES Plak ile imzaladığım anlaşma, toplamda beş albümü kapsıyordu. Bu anlaşma; karşılıklı imzalanmış, usulüne uygun, şahitli ve tasdikli bir sözleşmeye dayanmaktaydı. Ancak üzerinde mutabık kalınan ödemeler belirlenen süre zarfında yapılmadığı ve bu ödemelerin tarafıma ulaşmayacağı kesinleştiği için, avukatım aracılığıyla sözleşmeyi hukuki olarak feshettim ve eserlerime ait tüm dağıtım haklarını geri aldım.
Buna rağmen söz konusu beş albüm; SES Medya, SES Müzik ve SES Plak gibi çeşitli yeni isimler altında, bugüne dek yasa dışı bir biçimde dolaşımda tutulmaya devam etmiştir. Bilinmesini isterim ki; bugün piyasada gördüğünüz ve üzerinde SES logosu bulunan eserlerimin pek çoğu iznim olmaksızın dağıtılmaktadır; bu hırsızlık ve korsanlık düzeni hâlâ sürmektedir. Aydın Plak ve Koçer Plak (Müzik) gibi albümlerimden bir veya ikisini yasa dışı yollarla kopyalayıp dağıtan diğer şirketlerin adını ise şimdilik sadece zikrederek geçiyorum.
Bu sorun yalnızca birkaç sanatçıyı etkilemekle kalmayıp, tüm Kürt sanat ve kültür camiasını yakından ilgilendirmektedir. Bizler sesimizi yükseltmediğimiz müddetçe bu sömürü düzeni varlığını sürdürmeye devam edecektir.
Bu nedenle; tüm Kürt sanatçılarına, müzisyenlerine ve bestecilerine sesleniyor; onları maruz kaldıkları haksızlıkları dile getirmeye ve yaşadıklarını kamuoyuyla paylaşmaya çağırıyorum. Sessizlik, yalnızca bu adaletsiz düzeni ayakta tutmaya ve kalıcı kılmaya hizmet eder.
Şayet bu konuda hukuki destek sunmaya istekli avukatlar veya hukuk profesyonelleri olursa, sanatçıların güçlerini birleştirerek ortak bir hukuk mücadelesi yürütmelerini tüm kalbimle desteklediğimi özellikle vurgulamak isterim. Kürt sanatının, dilinin, kültürünün ve kültürel üretiminin korunması hepimizin ortak ve tarihsel sorumluluğudur.
42 yıldır Kürt sanatçıları bastırmaya, terörize etmeye ve silmeye çalışıyorlar.
Bu sistemi ortadan kaldırmalıyız.
Değerli Mem Ararat’a yapılan bu haksızlığı bir kez daha şiddetle kınıyorum.



Türkçe

Şemo รีทวีตแล้ว

No. 1.
Di parçekirina civakê de — No. 1.
Di jibîrkirina ziman de — No. 1.
Di teslîmbûnê de — No. 1.
Di îtirafkariyê de — No. 1.
Astenga yekîtiyê — No. 1.
Di nav Kurdan de di mezinkirina dijminatiyê de — No. 1.
Di bikaranîna jinan, dayikan û şehîdan de — No. 1.
Di tasfiyeya ciwanên Kurd de — No. 1.
Dijminê Kurd û Kurdistanê — No. 1.
Ev avahî, ku li ser hilweşîna gelekî hate avakirin, sicîla wê bi hejmartinê naqede.
Berdewamiya wê, hûn temam bikin…

Türkçe
Şemo รีทวีตแล้ว

شەهید لەیلا قاسم و هاوڕێکانی لەپێناو ئازادی و کەرامەتی گەلەکەیان، ئازایانە گیانی خۆیان بەخت کرد و بوون بە سەرمەشق و هێمای بەرخودان بۆ هەموو ئازادیخوازانی کوردستان.
لە پەنجا و دووەمین ساڵیادی لەسێدارەدان و شەهیدکردنی لەیلا قاسم و هاوڕێکانیدا سڵاو دەنێرین بۆ ڕۆحی پاکیان و ڕۆحی هەموو شەهیدانی ڕێگەی ئازادی.
CKB
Şemo รีทวีตแล้ว

Puhahahhahaha hahahahğglrbsufütfbdh 😅😅😅🤣🤣🤣😂😂😂😂🤣😅😅🤣😅😂
ÎHSAN DENÎZ@IHSANDENZwan
Bir NARSİST/SOSYOPAT’IN Sosyolojisi..! Part 1 x.com/rojperestjiyan…
Filipino
Şemo รีทวีตแล้ว

تاوانی کیمیابارانکردنی هەڵەبجە زوڵمێکی زۆر گەورە بوو لە دژی خەڵکی کوردستان، لە هیچ شوێنێکی جیهان نەبووە دەوڵەتێک هاووڵاتیانی خۆی بە چەکی کیمیایی جینۆساید بکات، بەڵام لەناو عێراقدا ئەو تاوانە گەورەیە لەدژی گەلی کوردستان ئەنجام دراوە.
سەرباری ئەو تاوانە دڕندانەیە هێشتا لە عێراقدا کەسانی شۆڤێنی هەن دژی مافەکانی گەلی کوردستانن. تاوانی هەڵەبجە و سەرجەم تاوانەکانی ڕابردوو بەرپرسیارێتیەکی مێژوویی و یاسایی سەرشانی عێراقە و دەبێ قەرەبووی گەلی کوردستان بکات.
لەویادەدا سڵاو بۆ ڕۆحی پاکی شەهیدانی هەڵەبجە و سەرجەم شەهیدانی کوردستان دەنێرین.
CKB
Şemo รีทวีตแล้ว






