ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo

2.3K posts

ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo banner
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo

ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo

@magic89as

I don't argue with stupid people

Completely lost เข้าร่วม Kasım 2011
489 กำลังติดตาม437 ผู้ติดตาม
ทวีตที่ปักหมุด
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
Taken by me 📸
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo tweet media
English
0
0
1
697
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@Zafta2050 هي مالهاش دعوه بالاختبار لأنه ممكن اي حد يعدي عادي لازم انتشار ل شرطة المرور في الطرق واي حد يخالف فورا يتعمل مخالفة ، وسحب الرخصة يبقي بالنقط زي اغلب دول العالم غير كده محدش هيلتزم ده سواقين عربيات النقل لوحدهم دول كارثة متحركة علي الطريق والله
العربية
0
0
0
232
Nourah 🎬
Nourah 🎬@Zafta2050·
اتمنى خناقة الاشارة دي بجد يجي وراها قرار ان اختبارات السواقة تكون بما يرضي الله وتكون مع فحص العربية، انا كنت هموت بسبب بهيمة بيجري جنبي يدوبك لمس عربيتي لفت كذا لفة ودخلت في سور، اتبهدلت جسدياً ومادياً وخبطت واحد معايا وهو كمل جري موفقش حتى يشوفني عايشة ولا مت
العربية
5
6
58
4.7K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@Ahmed_Abrass الفرق الوحيد بين ميسي و مارادونا ان مارادونا جاب كاس عالم و الدوري ل نابولي لوحده حرفيا لوحده
العربية
0
0
0
190
Ahmed
Ahmed@Ahmed_Abrass·
مارادونا لانه كان في وقت المدافعين كانوا جزارين و قانون اللعبه ما كان بيحمي اللاعبين مثل الان لاعبي اليومين ما يستحملوش عنف المدافعين في الثمانينيات دي نقطه تفوق لمارادونا كمان مارادونا كان بيعمل ده و هو بيشد كوكايين تخيلوا لو كان ملتزم كان المنظر يبقي ايه ؟ ماردونا مالوش مثيل
جنون الكالتشيو@Azuri99

من هو أعظم لاعب كرة قدم في التاريخ؟ مارادونا أم ميسي؟ بالنسبه لي مارادونا لايقارن في ميسي ولا غيره ..

العربية
20
4
59
34.4K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@1DeDios13_ مش شرط ممكن واحد سكران في أوروبا يضربك بسكينة عادي او واحد امه ماكنتش بتحضنه وهو صغير يفتح رشاش يموتله ١٠ ولا ١٥ واحد مايعرفهومش عادي جدا
العربية
0
0
3
698
هَرَمْ
هَرَمْ@1DeDios13_·
لما كنت بخوض حوار الفلوس والعيشة في مصر مع بعض الأصدقاء و أقولهم حتى لو بتعمل مليون جنيه في الشهر وعايش في افخم كومباوند، ف انت still معرض لمخاطر بدائية مش معرض ليها واد بيمسح صحون وبينام في ملجأ في دولة تانية متقدمة.. مفيش هروب من ال mediocrity، مهما تدفع هتطولك يعني هتطولك.
Cairo 24 - القاهرة 24@cairo24_

والد الطالبة منار أشرف المتوفاة في حادث سقوط طائرة التدريب بأكتوبر: حادث الطائرة وقع الساعة 1.50 وبنتي وصلت مستشفى أكتوبر العام الساعة 4.30 ساعتين ونص عشان توصل للمستشفى.. أنا دافع لبنتي 6 مليون في كلية الطيران نروح مستشفى زي كده؟ّ! المصدر: فيديو عبر حسابه على فيس بوك

العربية
10
70
642
91.1K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@AbdelNasser2014 مشكلتي مع أبوتريكه مش معاه ك شخص مع دراويشه وأصحاب الديانة التريكاوية اللي هو ممنوع تنتقده لأنه قديس خلاص هو مفروض عليك في قناة الماتشات عليها حصري تمام سيبني انتقده لو كلامه مش عاجبني يا باشا جربها كده علي نفسك شوف عادي تنتقده ولا انت تريكاوي 😅
العربية
0
0
0
53
Ahmed
Ahmed@AbdelNasser2014·
أنا بحب أبوتريكة و بعشقه كلاعب وبحترمه كشخص ومش بتفرج على تحليله ولا أغلب التحليل بتاع الماتشات بشكل عام مش فاهم الناس اللي بيكرهه مواظبين على سماع كل تحليلاته وتعليقاته وأي نفس بيتنفسه ويقعدوا يكتبوا ٢٠ تويتة عليه كل ماتش في فئات كتيرة فاهم عدم حبها لأبوتريكة جزء لأسباب رياضية صعب تكون منافس ليه تعاني قدامه ١٠ سنين ودول أغلب جمهور الكورة بيشخصنوا الأمور وجزء الأفاقين كدابين الزفة الوطنية سايقين أو متساقين وفي جزء بيدعي العقل والحكمة غالبًا من النوع الأول اللي أبوتريكة داس على وشهم بس شكلهم وحش لو ده بقى سببهم ف يقعدوا مستنين كل نفس للتعليق وللتقليل منه عشان مفيش مجال تاني
العربية
1
0
4
394
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@PeterMegally لو معاك مهاجم محترم كنت كسبت النهاردة زي ما لوكاكاو من نص فرصة سجل لكن مرموش مش مهاجم و حمزة اول مره يشوف مدافعين كبار كان النهاردة أنا فاكر كيروش اتعلقله المشانق عشان ماكنش بياخد افشة وكوبر كان هيقام عليه الحد بسبب حسام غالي كانت ساعتها عندكم عقد نفسية بردو ؟
العربية
0
0
2
150
Peter
Peter@PeterMegally·
الاهلاويه كلهم فرحانين باداء منتخب بلدهم؛ ومنهم الزعلان على التعادل وضياع ال٣ نقط. الزملكاوية مقسومين بين اللي بيشتم حسام حسن عشان طلّع صلاح، واللي بيشتمه عشان مخادش ناصر منسي او مصطفى محمد (على اساس انهم كانوا هايكسبونا يعني 😅)، ومنهم اللي بيتريق على محمد هاني (اللي قفل على دوكو ضبه ومفتاح) عشان جون بلجيكا. جمهور مريض نفسيًا بجد!
العربية
164
94
1.8K
67.3K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@TariqIbrahem96 صراعات هوائية ايه يا نجم ده اول مره في حياته يلعب علي مدافعين كبار مش ناشئين 😅
العربية
1
0
2
2.6K
Reck
Reck@TariqIbrahem96·
لا يا معتز ، ده مش تعريص ، الواد نزل عشان مافيش حد هنعرف نطلع عليه بالكوريات العالية و احنا مش عارفين نطلع ع الارض و اتفشخنا turnovers و الواد بيجري و مقرف ، دخل في ٣ صراعات هوائية كسب ٢ و قدرنا نمسك الكورة شويا و ده خف الضغط علينا و مبقناش نطلع ع الارض ، صلاح مايقعدش٩٠ دقيقة ف الملعب ، انت مش عارف تطلع من ع الارض و لا هو بيضغط ع كورة تانية ولا اولي ، التبديل صح و كنت بتمناه
هَرَمْ@1DeDios13_

طب احنا هنفضل ساكتين عن التعريص اللي بيحصل في قصة حمزة عبد الكريم دي كتير يا جماعة؟ انا معرفش انتم قابضين ولا مين بالظبط اللي قابض وفكك من جو الحلم والموهبة الصاعدة والاشتغلات اللي بتلموا بيها ريتش دي، احنا بننزل لعيب عمره ما لعب professional football على حساب محمد صلاح في كاس العالم؟ ده عادي يعني؟ يعني حتى لو طلع روماريو في المستقبل، في حد بينزل لعيب قطاع ناشئين على حساب احسن لعيب في تاريخ بلده في ماتش كاس عالم؟ ده عادي طيب؟ انتم كده فرحانين يعني وشايفين ان ان دي قرارات صح؟

العربية
15
34
587
89.5K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@h_h100 الأهلاوية مش بيحبوه عشان زمالكاوي لكن بيحبوا أيمن الكاشف وحاجة فعلا يا مصر بتعمليها ازاي 😅
العربية
0
0
1
18
H_H
H_H@h_h100·
مساء الخير با شباب احنا بناhate علي كابتن محمد علي محمد ليه؟
العربية
3
0
1
344
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@ahmedatta0 @Ahmed1Afify كل سنة وانت طيب يا عفيفي ، اتمني عيد ميلادك يعدي علي خير النهاردة و ميبقاش ذكري مؤلمة للكورة المصرية 😅😅
العربية
0
0
0
76
أحمد عطا - Ahmed Atta
أحمد عطا - Ahmed Atta@ahmedatta0·
@Ahmed1Afify كل سنة وانت طيب يا عف وعقبال ١٠٠ سنة، ودايمًا متألق يارب ومكسر الدنيا ❤️
أحمد عطا - Ahmed Atta tweet media
العربية
2
3
125
1.8K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@Mowagih1919 أنا ماعرفش مين مكي ده بس اتفق ١٠٠٪ معاه وهاعتمد رأيه في اي حاجة
العربية
0
0
0
4.5K
Mohamed Wagih 🇪🇸
Mohamed Wagih 🇪🇸@Mowagih1919·
أحيانآ بتفهم وجهة نظر مكي فكلامه عن الجواز من الشاميات بصراحه
العربية
40
41
1.8K
873.9K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@OsamaAb58583579 حلو اوي المقارنة دي لاعب المغرب بيلعب في ليل الفرنسي لاعب ٣٠ ماتش مع الفريق الاول و ١٠ ماتشات أوروبية حمزه بتاعنا بقي بيلعب مع اطفال برشلونه يعني عمره ما لاعب علي مدافع كبير أصلا عاملين منه أسطورة وهمية بس عشان طالع من الاهلي
العربية
0
0
1
50
osama abdelaziz
osama abdelaziz@OsamaAb58583579·
✍️✍️ ايوب بوعدى لاعب المغرب (١٨) سنة لعب كامل المباراة بكامل اللياقه البدنيه والفنيه .. تقريبا احسن لاعب في منتخب المغرب .. بيقولوا قيمته الان ٤٠ مليون يورو ... مشفتش حد في الاعلام المغربي عامل قصه وحكايه وحدوته زى الاعلام المصري كده مع حمزه عبد الكريم اللي لعب عشر دقائق في مباراة البرازيل عمل ثلاث كور كلهم طلعوا بره الملعب ..
العربية
13
2
46
6.4K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@BassantMaximus الحمد لله مش لوحدي اللي بدفع ٣/٤ دخلي علي السكن 😅
العربية
0
0
0
2.9K
bassant maximus
bassant maximus@BassantMaximus·
أنا بادفع إيجاري في منطقة من أغلى و انضف مناطق المدينة بمرتب mini job ربع عدد ساعات العمل بالحد الادنى للأجور و بيتبقى شوية . مصر كان عندي البيزنس بتاعي و بأشتغل طول الشهر و إيجاري كان ٨٠٪ تقريبا من دخلي
فاطمة@FatmaIsGoing71

في كوريا أو أي بلد متقدم عموما بلاقي اي حد نفسه في حاجه يشتريها بيشتغل بارت تايم شهر يكون جمع فلوسها واشتراها ايفون اي جهاز مش هتفرق أو حتى هيسافر لبلد تانية فسحة مجرد أنه يشتغل بس نص عدد ساعاتك واحنا هنا في مصر لو القبض كمل معاك لنص الشهر فأنت بطل

العربية
10
38
1.1K
102.8K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@EPLworld آبو تريكة وهو بيقول للناس ناموا وماتتفرجوش مش هيفتكوا حاجة فكرني بواحد بيسأل اللي شغال في المطعم تنصحي اكل ايه هنا قاله أنصحك تاكل في مطعم تاني 😅
العربية
0
0
0
111
EPL World
EPL World@EPLworld·
🤔 للنقاش هل انت مع او ضد طرح المحلل ابو تريكة لآراءه السياسية في كل استديو؟
EPL World tweet media
العربية
3K
108
4.3K
616.6K
El Joker l الجوكر
El Joker l الجوكر@eljokermusic·
من خلال قرائتي للمشهد أقدر أقولك إن الدهب مقداموش غير طريق من التلاتة .. يا يستمر في الهبوط، يا يثبت على السعر الحالي، يا يرتفع
العربية
24
15
206
35K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@midoahm بس علي الاقل كنت لاعب فريق اول يا ميدو يعني لعبت قدام لاعبيه كبار لكن لما تكون اول مره تشوف لاعبيه كبيره في حياتك تكون كاس عالم حاجة غريبة جدا الصراحة وحتي مفيش معاه مهاجم خبره يتسفيد منه ده هو المهاجم الوحيد في الفريق ؟
العربية
2
0
0
1.5K
Mido
Mido@midoahm·
عندما ضمني كابتن #محمود_الجوهري ل #منتخب_مصر في عمر ١٧ عام فقط اعترض الجميع وأحد المحللين بين شوطي مباراة الامارات الأولى لي دوليا انتقد قرار ضمي وقال بالنص مين #ميدو ده؟ هو اي عيل صغير يسافر ينضم للمنتخب؟ الشوط الثاني احرزت اول هدف دولي لي وبعد المباراة نفس الرجل قال مش معنى انه احرز هدف ان قرار ضمه صحيح!!
العربية
78
28
1.1K
152.2K
أوليه برشلونة
أوليه برشلونة@oleehbarca·
حمزة عبد الكريم (18 عاماً) 🇪🇬 يتحرك فعلًا بأسلوب يشبه إيرلينغ هالاند قوة بدنية مرعبة 🔥
العربية
47
67
2K
373.3K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@MennaaSeliim احلي حاجة أشوفها من فتره والله ربنا يرزق كل الناس ريحانة في حياتهم وانا أولهم يارب 😅
العربية
0
0
2
293
lt’s Mennaa
lt’s Mennaa@MennaaSeliim·
واخدة اكتر من نص نصيبي فالحاجات الحلوة فالحياة كلهم في ريحانة صحبتي بسسسس❤️ من يومين بتكلم معاها اني عايزة ابدأ اخد step في ال content creation و كده و هي من زمان بتشجعني اعمل ده و ابدأ اصلا و انا الي قلقانة و مترددة، انهاردة فالشغل دخلت الفصل و لقيت الحاجات دي على مكتبي🥹🥹🥹🥹
lt’s Mennaa tweet media
العربية
3
0
315
27.5K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@amrmsalama لن يرضوا عنك يا مستر عمرو حتي لو أعلنت أهلاويتك
العربية
0
0
0
20
Amr Salama
Amr Salama@amrmsalama·
زملكاوي بس معترف إن شوبير أحسن حارس مصري من فترة. زملكاوي بس مش بكره إمام عاشور وبن شرقي. زملكاوي بس كنت بحب علي معلول ومنبهر بوسام أبو علي وشايف مانويل جوزيه احسن مدرب درب أجنبي في تاريخ مصر. زملكاوي وطبعا طبعا بشجع منتخب مصر، وهتبسط لو أي لاعب أهلاوي تألق. بإستثناء واحد.
العربية
337
48
1.4K
230.4K
🍉𓆩🖤𓆪روچكيان
🍉𓆩🖤𓆪روچكيان@Dramaaqueenny·
ممكن اقول حاجه انا مش متقبلة العلاقة دي و رافضه ان واحدة مطلقة ومعاها ابن عنده 7 سنين تحب واحد لسه في بداية حياته و مستقبله بيحاول يبنيه
MoniCa@monicahesham_

انا ايه ف العلاقة دي يعني طرف تالت ولا بتفرج من البلكونة ولا ايه…. #ورد_على_فل_وياسمين

العربية
62
24
985
337.8K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@rehamn2013 كاس العالم للشباب مصر وإيطاليا نزل مهاجم الزمالك بوجي جاب جونين محدش فرح من جمهور الاهلي عشان هو لاعب الزمالك
العربية
0
0
0
47
🇦🇹💘 ريــــهــــامے 💘🇦🇹
اي اهلاوي مدعي وطنيه يتكلم عن الانتماء ابقي فكره بكابتن محسن صالح لما كانوا بيتجمعوا يشتموه في المدرجات وهو بيدرب المنتخب علشان واخد لاعيبه من الزمالك او لما كانوا عايزين يسحبوا لاعيبتهم من المنتخب علشان كاس العالم للأندية فعلا تيجي الوحشه تلهيك 🙂
العربية
8
2
27
1.2K
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo
ꪑꪖᧁ𝓲ᥴo@magic89as·
@yasoshanawany نفس النفخ الإعلامي ايام شريف إكرامي ما كان مفروض علينا حارس مصر الاول لما كان في الاهلي ربنا يتوب علي مصر بشكل عام من المصالح وترجع الكورة للموهوبين
العربية
0
0
0
135
Yaser Elshanawany
Yaser Elshanawany@yasoshanawany·
مع كل الاحترام للكابتن شوبير وتاريخه الكروي والإعلامي ومع كل الاشاده بأداء مصطفي امس وأنه كان افضل لاعب ومع كل الحق له بالفرحه بأبنه وربنا يبارك له فيه. لكن الكلام اللي كتبه الكابتن ولو علي سبيل الدعابه لايصح. ده ماتش ودي وربنا وفق مصطفي ودي خطوه اكيد كويسه.لكن الكلام ده ممكن يكون له تأثير سلبي مع حارس لسه صغير في السن وأمامه الكثير لإثبات نفسه انه حارس كبير ان شاء الله.ممكن تساند وتشيد وهو يستحق.لكن دعابه للأسف مش في محلها. مجرد رأي وان شاء الله بالتوفيق للجميع
العربية
56
3
224
42.1K