Farshid Sharafi

7.1K posts

Farshid Sharafi banner
Farshid Sharafi

Farshid Sharafi

@CyberyAwakening

Persian | Arabic (Fasih & Egyptian) | English - مطالعات قرآن و حدیث و فلسفه📚

Iran 加入时间 Ekim 2013
907 关注1.5K 粉丝
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@_badkhat ولی باسم وقتی که اصفهان کنار ملا جلیل می‌خونده>>>>>>>😁
فارسی
0
0
1
18
علـی غبیشاوی
@CyberyAwakening هنوز دلم برای قدیمی‌هایی چون عبدالرضا النجفي و حمزة الصغیر و یاسین الرمیثي که نوحه‌هاضون شصت سال پیش روی صفحات گرامافون ضبط شده بود تنگ می‌شه. باسم هم قبل از رفتن به کویت، وقتی توی حسینیه کربلایی‌های قم هنوز شعرهای جابر الکاظمي رو می‌خوند، سایه‌ای از اون نوستالژی رو داشت.
فارسی
1
0
1
32
علـی غبیشاوی
حالا این که بیشتر یه پرفورمنس آرت با استفاده از تکنیک‌های تئاتر بدون دیالوگ فیزیکاله ولی پلی‌بک‌خوانی خیلی وقته که در مداحی‌ها و هیئت‌ها کاربرد داره. موسیقی پاپ مذهبی مگه چه فرقی با موسیقی پاپ غیر مذهبی داره؟ چرا استانداردهاشون نباید یکی باشه؟ چرا اصلا تعجب می‌کنیم؟
ندای ایران@Nedaye_Iran_

اگر فکر کردید پلی بک فقط در کنسرت اتفاق میفته سخت در اشتباهید مجری این نمایش که ملاحظه می‌کنید محمدحسین حدادیان پسر سعید حدادیان هست اگه چندسال دیگه اینم هیات علمی و استاد دانشگاه شد تعجب نکنید! آقای امام حسین ما شرمنده شماییم...😔

فارسی
1
0
9
1K
علی باقریان
علی باقریان@Ali_Bagheriyan·
املای عربی تبصره زیاد داره. یکی از تبصره‌های جالبش اینه که—مثلاً—در باب «افتعال» صورتِ حرفِ زائدِ «ت»، گاهی، از صورت و مخرجِ فاءالفعل تبعیت می‌کنه: • زحم ← ازتحام ← ازدحام • ضرّ ← اضترار ← اضطرار • طلع ← اطتلاع ← اطّلاع این فقط یه باب و یه تبصره‌ست، که خیلی هم آسونه.
علی باقریان@Ali_Bagheriyan

@Ehsan_foe باز، کسی که با قواعد نگارش کلمات در باب «افتعال» آشنا می‌شه یه جور دیگه سرگیجه می‌گیره!

فارسی
2
0
39
944
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@Johannessukuti البته در نسخه‌ی 4، سرعت جست‌و‌جو خیلی عالیه اما برنامه‌نویسیِ سرچشون و همچنین گستردگی منابع خیلی افتضاح شده. کماکان شخصا نسخه‌ی مشهور به «الذهبیة» رو ترجیح میدم هر چند سرعت سرچش پایینه؛ در عوض گستردگی منابعش خیلی عالیه و البته نسخه‌ی غیر رسمی هست.
فارسی
0
0
1
50
Sinai of the Very Forgiving
Sinai of the Very Forgiving@Johannessukuti·
اینکه ایرانیا موقع عربی نوشتن رعایتش نمی‌کنن من رو اذیت می‌کنه.
فارسی
4
0
33
2.5K
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@Johannessukuti حالا باز خوبی نسخه‌ی قدیمیِ الشاملة (و نه نسخه‌ی 4 - تولید سعودی) اینه که در این فقره، بدون واو یا با واو رو خودش در نظر می‌گیره و نیاز به سرچ مجزا نداره.
فارسی
1
0
1
52
Sinai of the Very Forgiving
Sinai of the Very Forgiving@Johannessukuti·
@CyberyAwakening بله. کمترین عیبش اینه که پیدا کردن کلمه یا عبارت با کامپیوتر رو غیر ممکن می‌کنه.
فارسی
1
0
1
140
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@Johannessukuti اون که دیگه بد‌تر. البته حالا توی بعضی کار‌های هنری استفاده از «ک» و «ی» فارسی توجیه‌پذیره و بعضا خود عرب‌ها هم در صورت زیبایی فونت استفاده می‌کنند اما در نرم‌افزار علمی و تخصصی خیلی زشته و اُفت داره.
فارسی
1
0
0
48
مش ممد🥷🏼
مش ممد🥷🏼@mhmdhsyn__·
میخوام برای ایام قطعی اینترنت و تعطیلی شهرها، چند تا فیلم و سریال دانلود کنم، چه فیلمی پیشنهاد میدید؟
مش ممد🥷🏼 tweet media
فارسی
59
4
95
11.4K
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@IrTimes خوب یادم هست که وقتی دوم ابتدایی بودیم، یک فیلم 45 دقیقه‌ای از شکنجه‌ در زندان‌های ساواک برایمان پخش کردند که آشکار و عُریان، شکنجه‌هایی مثل کشیدن ناخن و تازیانه‌زدن تا حد تکه‌تکه‌شدن پوست و سوزاندن بدن با سیگار را نمایش می‌داد. یکی از بچه‌ها هم حالش شدیدا خراب شد و بالا آورد.
فارسی
0
0
0
45
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@mehrnews_ir بهتر است از خودمان بپرسیم چه کار کردیم و چه شد و چرا در شرایطی که در اکثر کشور‌های اسلامی و عربی - آن هم برای نسل‌های جدید - ماه رمضان و روزه‌داری جزئی جدایی‌نا‌پذیر از زندگیشان است و روزه‌نگرفتن در قاموسشان هم نمی‌گنجد، ما این‌گونه شدیم؟! بالاخره همه‌ی اینان فرزندان این خاکند.
فارسی
0
0
0
106
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@aliakbar_shahba البته متاسفانه بخشی قابل توجه کاملا قُطبی شدند و آثارش هم خیلی سفت و سخت ادامه دارد و پا‌بر‌جاست.
فارسی
0
0
0
37
علی اکبر شهبازی
علی اکبر شهبازی@aliakbar_shahba·
استادی داشتیم می گفت که اگر علامه در دهه 40 و 50 نبود، غالب جریانات مذهبی در ایران تحت تاثیر سید قطب یا تکفیری می شدند یا مارکسیست افراطی. خلاصه هنوز خیلی مانده بفهمید علامه چه افق گشایی در این مملکت کرد
از ویرایش@azvirayesh

«علامه طباطبایی»، که نامش را روی دانشگاه گذاشته‌اند، در عمر خود در دانشگاه تحصیل نکرده بود.

فارسی
8
13
327
13.8K
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@pouryazarasvand تقدیس حاکمان و غلو در شأن اون‌ها یکی از مصائب ما ایرانیان هست که تاریخ دور و درازی داره. تا بساط تقدیس حاکمان و غلو در شأن ایشان جمع نشه، بسیاری از مشکلات هم حل نخواهد شد.
فارسی
0
0
0
35
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@shafieian1355 خب الحمدلله یکی دیگه از مشکلات کلان در کشور ما حل شد! چه قدر همه چی عالیه!
فارسی
0
0
2
92
علی اصغر شفیعیان
علی اصغر شفیعیان@shafieian1355·
جلسه در طبقه چهارم بود. دو آسانسور کنار هم بودند و یکی را آماده کردند که پزشکیان از آن برود. نرفت، از پله رفت‌. از پله‌ها معمولا می‌دود! در طبقه‌ی سوم چند زن با او سلام و علیک کردند، ایستاد و چاق سلامتی کرد. این رویه‌اش گاهی برای بچه‌های حفاظت اذیت کننده است. سفر استانی مازندران
فارسی
90
4
132
24.6K
جواد میرگلوی‌بیات
جواد میرگلوی‌بیات@MirjavadBayat·
اساسا آفت روشنفکری و اندیشمندی در ایران افتادن در دام خوشایند بودن برای بخشی از طبقه متوسط است. روشنفکر باید جامعه را جهت بدهد، تنظیم بکند و حتی نقد کند،نه اینکه بامنطق بازاری نگاه کند ببینید متاع مورد پسند آنها چیست تا برای فروش بیشتر خوشایند آنها حدف بزند. آزاد دنبال فروش است!
جواد میرگلوی‌بیات tweet media
جواد میرگلوی‌بیات@MirjavadBayat

برنامه آزاد با دعوت از فردی مانند مطهری‌نیا به اعتبار خود لطمه اساسی وارد کرد. چهارتا کلیک و چهار دلار بیشتر در یوتیوب ارزش نداشت که برنامه‌تان را در این حد تنزل بدهید. البته که آن آقای حداد هم چیزی بیش‌تر از مطهری نیا نبود. @azadsocial_

فارسی
12
7
132
8.1K
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
الهیاتِ قُطبی/ حَرَکی، ماشینِ بی‌رحمی است که سوختِ بقایِ خود را تنها از «خون»، «جنگ» و «تکفیر» تأمین می‌کند. یا باید کُشت یا آن‌که کُشته شوی تا درختِ اسلامِ قُطبی/ حَرَکی را با خونت آب‌یاری کنی! پ.ن: یادداشتی کوتاه در توضیحِ و نیز ترجمه‌ی این ویدئو در کانال تلگرامم منتشر کرده‌ام.
Farshid Sharafi@CyberyAwakening

یکی از دلایل اصلی این عنوان‌سازی‌ها و برچسب‌زنی‌ها بر می‌گردد به خوانش/ روشِ اصطلاحاً «حَرَکی» از متن قرآن و سیره. امروز یادداشتی کوتاه در این باب در کانال تلگرامم منتشر کردم تا ریشه‌های این سرطانِ اخوانی-قطبی را بهتر بشناسیم.

فارسی
0
0
7
401
Atefeh
Atefeh@Atjl_6·
@CyberyAwakening ممنونم از نکته‌ای که به توییت دوم اضافه کردید. دقیقا، و به دلیل همین ناتوانی در شناخت‌‌، تحلیل و تجویز در سطح گزارش خیابان باقی میمونه.
فارسی
1
0
1
48
Atefeh
Atefeh@Atjl_6·
نماز جماعت روبروی تظاهرات دانشجوها در دانشگاه رو زیست در اتمسفر اسطوره‌ای میفهمم. با شبیه‌سازی و بازنمایی روایت‌ها در بین توده‌، زنجیر‌ه‌ی قدرت ساخته میشه. در این مثال، اول یک گروه دشمن دین تعریف شده، بعد خودشون دو گروه میشن، گروهی که با الهام از سیدالشهدا در حضور دشمن نماز ⬇️
فارسی
2
1
52
4.5K
اُمید ᵒᵐᶤᵈ 🏴
به نظرتون جامعه مذهبی ایران به سمتی حرکت میکند که یک قرائت جدید از تشیع را شکل بدهد که تا الان مطرح نبوده؟! #ریتویت_لطفا
فارسی
21
1
26
2.2K
Farshid Sharafi
Farshid Sharafi@CyberyAwakening·
@Atjl_6 محتوای هر سه توییت، چیزیه اکثر تحلیل‌گران سیاسی/ ع اجتماعی ما روحشون هم ازش بی‌خبره. علت اصلیش هم اینه که متاسفانه در فضای کشور ما -عامدانه یا غیر عمد- شناخت درست و مبنایی از اسلامِ قطبی/ حَرَکی وجود نداره.
فارسی
1
0
1
45
Atefeh
Atefeh@Atjl_6·
به همین دلیل اجرای این حرکت‌های نمادین دانشگاه رو نمیشه صرفا لجبازی، کل‌کل‌ سیاسی یا شاخ و شونه کشیدن معنی و تحلیل کرد. این گفتمان کاملا در حال بازسازی قدرته و با توجه به جنس کنش‌های خودویرانگری که جریان مقابلش انتخاب کرده، در بازسازی قدرت و همبستگی توده‌ها موفق هم خواهد بود.
فارسی
1
0
25
1.5K