ayedfaay
419 posts

ayedfaay
@ayedfaay
Çölde ferrarin varsa zenginsin , deven varsa şanslısın.
Joined Nisan 2026
28 Following5 Followers

İstanbul da oturuyorum
Antalya’ya taşınmak istiyorum
Eldeki nakit 25.000 (altın)
Oturduğum evi satacam 15.000
Toplam 40 milyon nakit olacak
Aylık şuan 50.000 tl kira geliri var
Artık çalışmak istemiyorum ama bu 50.000 gelir yetmez…
Aylık 100-150 bin tl gelir gelmesi için bu para nasıl değerlendirilir ?
Borsa tavsiye edecekler, hangi fon veya hisseler ?
Çocuklar üniversite yaşında olduğu için büyükşehirde yaşamam lazım
Antalya ve müstakil yaşam düşünüyorum
Sizin tavsiye edeceğiniz biryer varmı ?
Bir takipçimden gelen mesaj 👇

Türkçe

@onurdenz00 @ajansmuhbir1923 Çıraklara böyle hakaret ederseniz tabiki çırak bulunmaz. Adam gider kargocu olur.
Türkçe

Çocukların ve gençlerin çalışmayı tercih etmediğini iddia ederek çırak bulamadığı için isyan eden kuaför:
• Çırak alımlarımız başladı ama maalesef piyasada çırak yok. Çünkü çocukları çalıştıramıyoruz.
• İlçedeki 10-15 kuaför oturup kendi aramızda “Çırak gelirse bana yönlendirir misin?” diye konuşuyoruz ama hiçbirimizde çırak yok.
• Ne yapacağız biz? Sektör öldü. Biz son nesiliz. 10 yıl sonra kuaför bulamayacaksınız.
• Bize para pul vermeden, bizi sömürerek meslek sahibi yaptılar.
• Biz bugün çocuklara paralarını, yemeklerini veriyoruz, az çalıştırıyoruz ama yok.
• Çocuk daha temizlik yapmayı bilmiyor, kahve yapamıyor. Hepsi hazır para istiyor.
Türkçe

@schrodingerulla @gazetory Pınar Altuğun herşeyi aynı ama ismi fıs fıs İsmail olsaydı kimse yanından geçmezdi. Ayrıca kadın 30 yıl önce Türkiye güzeli olmuş bugün güzellik gitti diye millet yükleniyor.
Türkçe

@gazetory Bu adam kendine verilen rolün hakkını çok iyi verdi, daha kapsamlı bir rolü olsa onu da oynardı. Pınar Altuğ’dan çok daha iyi bir oyuncu olduğu kesin, sadece memeleri ve uzun bacakları olmadığı için onun kadar prim yapmadı.
Türkçe

Fıs Fıs İsmail'in Pınar Altuğ hakkında çok konuşulan oyunculuk eleştirisi:
🔶 Pınar Altuğ oyuncu değil.
🔶 Kusura bakmasın da yani yırtınsın dursun o, oyuncu moyuncu değil.
🔶 Pınar Altuğ'u Süleyman, müthiş işler başardı Süleyman.
🔶 Pınar Altuğ'u o dizinin içerisine öyle bir ambalajlayıp koydu ki...
🔶 Pınar Altuğ'u vitrine çıkardı, millete onu oyuncu diye yutturdu.
🔶 Ve Pınar Altuğ'un en büyük şansı da, oynamaya çalıştığı o dizide onu oynatan oyuncunun da sahnede, çekim sırasında Tamer Karadağlı'ydı.
🔶 – Tabii ki canım, tabii ki.


Türkçe

Kuzenim maddi sıkışıklık yaşayınca ona 170 gram altın verdim. O dönem gramı 7.500 TL’ydi ve altınları bozdurup parasını kullandı.
Aradan zaman geçti, altın gramı 6.150 TL’ye düştü. O da gidip tekrar 170 gram altın alıp bana geri verdi.
Gram olarak eksik yok, verdiği miktar aynı.
Ama arada ciddi bir değer farkı oluştu.
Siz olsanız sadece gram hesabı mı yapardınız, yoksa değer farkını da hesaba katar mıydınız?

Türkçe

@alicimuratt Pandemi yine olsaydı ama Naci Ağbal kovulmasaydı kimse böyle örnekler veremezdi. Yok arsa , yok konut , yok araba... Enflasyon 15. Konut kredisi 0.67.... Sonrasında devalüasyon ile dolar uçtu. Enflasyon zıpladı.
Türkçe

2021'de 2+1 daire: 165-200 bin TL.
2026'da aynı daire: 6-7 milyon TL.
Aradan sadece 5 yıl geçti.
2031'e geldiğimizde bu konutların 15-20 milyon TL seviyelerine ulaşması kimseyi şaşırtmayacak.
Gayrimenkul zengin etmez belki ama geç kalanları fakir bırakır.
#konut
Türkçe

@BeratKYRA Başkanım bu yerel halkta vizyon ne gezer. Allah bilir audiyi Kelkit Çayında çimmişlerdir.
Türkçe

@1makineci @cembabafinans Denktaşı konuşturmayanlar unutuyor. Ben yunanistandan veya dubaiden konut alımını desteklemiyorum. Ancak daha güvensiz olduğunu söylemek doğru mu
Türkçe

@kalbimizmirr Sabah namazıııı gidip oynuyor...
Amerika ellerinde milli takım...
Türkçe

@finansalozgur94 Benim evde bırak çamaşır makinasını , dyson bile benzinle çalışıyor.
Elektrik iyi birşey olsaydı, yıldırımdan korkmazdık.
Türkçe

Kardeşime Elektrikli araç almaktan da vazgeçtim.
Kime danışsam başka bir şey söylüyor:
🔴Sağ şeritte Tırcılara meze olursun
🔴En ufak kazada Pert olur
🔴Sigorta Pili ödemez ortada kalırsın
🔴10 sene sonra Çöp olur
🔴Her sene menzili azalır
🔴Kışın Kalorifer açamazsın
🔴Yazın Klima açamazsın
🔴Radyasyon yayıyor kanser olursun
🔴Şarj sırasında Kavga edersin
🔴Bayramda yola çıkamazsın
🔴Şarj yüzünden yol 2 kat uzun sürer
🔴İkinci elde yarı fiyata satamazsın
🔴Erkek adam pilli araba sürmez diyenler bile var
Ben en güzeli kardeşime bir at arabası alayım da bu iş kapansın yemin ediyorum Kafayı yedim 1 haftada.
Türkçe

@cembabafinans Newyork ta evin değerinin %3 ü emlak vergisi ödersin. Teksasta iae %1 . Abd den ev alırken yıllık %1 ila %3 emlak vergisi ödeyeceğinizi düşünerek alın. Alabama ise %1 in altında binde 55 civarı ödersin. 200.000 dolarlık eve yılda 6.000 dolar veya 2.000 ya da 1.100 dolar ödersin.
Türkçe

@cembabafinans Herhangi bir durumda karın deşen tiplemelerle karşılaşma riski yüksek
Türkçe

@trader44s Bizim gibi ülkelerde para varlığa dönmediği sürece her zaman risktir. En doğru zamanı yakalamak çok zordur ancak trend sıkıntıya girmeye başlayabilir. Çocukları için şimdiden daire alıp kiraya vermek çok yanlış değil ama daha fazlasını alıp kiraya vermek pek mantıklı değil.
Türkçe

Bir sosyal medya kullanıcısının Hakan Çalhanoğlu hakkındaki sözleri, büyük beğeni topladı:
♦️Karısını aldattı, yakalanınca “karım beni aldattı” dedi
♦️Çocuğuna DNA testi istedi, karısıyla barıştı.
♦️O kadına bugün story attırdı! 😀
♦️Trabzonspor’la sözleşme imzaladı, 200 bin euro imza parası aldı, sonra kaçtı.
♦️Parayı geri vermedi, 4 ay futboldan men edildi.
♦️Sonra Hamburg’a kaçtı!
♦️Kaçtığı Hamburg’dan deli raporu ile Leverkusen’e kaçtı! 😀
♦️Milli takım kampında arkadaşının nişanlısına sarktı.
♦️Odası basıldı, ağzına namlu sokuldu, mevzunun üstü kapandı!
♦️Adamın vukaatları say say bitmiyor!
♦️Bide çıkmış millete akıl veriyor!
♦️Ahlaksız!


Türkçe

@trader44s Konut arzı nasıl fazla değil?
20 dairelik 2 parsel yıktın.1000 m2 yi geç.Kentsel dönüşümden yararlanmak için yıktığın daire x1.5 katını yapıyorsun. 40 daire yıkıldı. Dikey olarak 60 daire yapıldı. 8 milyonluk daireye 8.5 dersen satılmıyor. 7.5 dersen zor .7 dersen hemen satılıyor
Türkçe

Konut konusunda son yorumum şudur,
Yeni projelerin yeterince üretilmediği yani arzın daraldığı,maliyetlerinin sürekli arttığı, konut fiyatlarının dolar bazında gerilediği ve TL bazında uzun süredir yerinde saydığı bir ortamda,
Yüksek faizler nedeniyle ertelenmiş ciddi bir talep birikimi oluşmuş durumda.
Konut fiyatlarında kalıcı düşüş bekleyenler, bana göre çok değil, önümüzdeki bir yıl içinde piyasanın gerçekleriyle yüzleşecekler.
Diyip sözü burada noktalıyorum.
Türkçe

Düzce konut fiyatları da beni şaşırttı.
2 milyona evler var çok ilginç.
İstanbul ve Ankara arasında olmasına rağmen bazı ilanlar beklediğimden çok daha uygun.
Sizce Düzce'nin en büyük avantajı ve dezavantajı ne?
Özellikle yatırımlık denenir mi ya da yaşama koşulları oralarda nasıl ?
Yorumlarda tartışalım

Türkçe

@trader44s Boykot moykot işi de fos . Ben size o kadar söyleyeyim . İnsanoğlu sosyal varlıktır.. 3 s kuralına göre mecbur dışarı yemeğe çıkacan mecbur dışarda kahve içeceksin mecbursun .. ve meletirler o kadar söyleyeyim
Türkçe

İnşaat Sektörünün içinden birisi olarak,
3-4 yıl önce oluşan yoğun talep nedeniyle konut fiyatları maliyetlerinin çok üzerine çıkarak ciddi şekilde şişmişti.
Ancak son 3 yılda Türkiye’de enflasyon ve deprem kaynaklı inşaat maliyetleri hızla artarken, yüksek faizler nedeniyle konut fiyatları hem dolar bazında geriledi hem de düşük talep ve piyasadaki nakit sıkışıklığı nedeniyle yerinde saydı.
Konut fiyatları gerilerken kiralar hızla yükseldi ve birçok bölgede amortisman süreleri ticari gayrimenkullerle benzer seviyelere indi.
Özetle, “ev fiyatları balon” diyenler hâlâ 3 yıl önceki Türkiye şartlarıyla konuşuyor. Son 3 yılda konut hariç hemen her şeyin fiyatı değişti.
Bugün sorun konut fiyatlarının balon olması değil, faizlerin yüksek olmasıdır.
Bu nedenle, altı doldurulmamış boş yorumlara itibar etmeyiniz.
Türkçe

@ibrahim_gozeten @trader44s Her bölge için geçerli fiyat bumudur?
Türkçe













