dror
4.3K posts

dror
@drorismyname
having fun. not gonna be mad about it. Use lists. https://t.co/G7grCWKeJs
가입일 Ocak 2024
21 팔로잉5 팔로워

@drorismyname @ptr_dvd הוא אישר המינוי, כי המשטרה המליצה ולא היה סיבה שלא.
בין לבין התברר שהיא פעלה שלא כחוק. בג״ץ מותח עליה ביקורת.
בן גביר דרש התייחסות מהמשטרה, ולא אישר או דחה מינויה עד לקבלת מענה.
בית המשפט קבע שאין לו הזכות לשקול ביקורת הבג״ץ אם המשטרה בחרה לא להתייחס.
זה לא שלטון החוק.
עברית

@y_am_sam @ptr_dvd לא נכון.
תקרא חוקים נוספים בשביל ההשוואה: nevo.co.il/law_html/law01…
כאשר יש לשר שיקול דעת: "השר רשאי לקבוע"
כאשר אין לשר שיקול דעת: "השר יקבע"
בהקשר לצורך - אף לא צריך להחליט. השר בעצמו הכריז שיש צורך.
עברית

@drorismyname @ptr_dvd לא, הוא לא כתוב טוב כי הוא ממש לא כתוב טוב.
אם הכוונה שהשר מוסמך להחליט מתי לכנס הוועדה, היו כותבים את זה.
אם הכוונה הוא לפי כמה תקנים חסרים, היו כותבים את זה.
לא אמירה לא כל לך ברורה שמישהו אחר צריך להחליט אם השר ראה או לא ראה מה שהוא ראה.
עברית

@y_am_sam @ptr_dvd שינוי תנאי שירות כמוהו כפיטורים.
הנה ציטוטים מהכוורת של בן גביר: להקדים את סבב המינויים כדי להחליף אותו. זו הדחה תחת כסות אחרת.
kan.org.il/content/kan-ne…
מה גם שרואים את סבב המינויים שבו הוא הודח ורואים שזה לא אמיתי.
עברית

@drorismyname @ptr_dvd כן, אבל זה לא מה שהיא אמרה. והם לא פיטרו אותו, הזיזו אותו לתפקיד אחר, כך שהכלל הזה אינו יכול להיות הסיבה.
עברית

@DariaShlai32576 בשביל זה צריך אנשים שמתעסקים בתודעה של מדינת ישראל ושלא יעבדו רק בשביל ראש הממשלה
עברית

שוב פורסם שמדינת ישראל היא המדינה השנואה בעולם, יותר מצפון קוריאה שמשעבדת את אנשיה, אפגניסטן שבה הטאליבן מתעלל בנשים, רוסיה שמבקשת להחליף את המערב, או איראן שמבקשת להחריב אותו. מדינות רבות ומרושעות לאזרחיהן ולעולם, ואיכשהו, מדינת ישראל היא השנואה ביותר. ועל רקע זה, יש איזה וויכוח על 'האם זה הם או אנחנו', ולמרות שאני בסך הכל בלי שום ספק במחנה ה'הם', חשוב לציין שיש שני דברים שהם נכונים במקביל:
א. מדינת ישראל שנואה בגלל שהקיום היהודי, בעיקר קיום יהודי עצמאי ומורגש, מעורר שנאה - והוא מעורר שנאה בגלל שהיהודי הוא הזר האולטימטיבי: מיעוט זעיר של אנשים שלא קשורים לשום ציוויליזציה אחרת (לא, אנחנו לא חלק מהמערב, ואנחנו לא חלק מהמזרח התיכון), ומהווים ניגוד מובנה לפרויקטים דתיים, רוחניים ופוליטיים חשובים של ציוויליזציות אחרות. פעם זה לנצרות, פעם זה לאיסלם, פעם זה לכיבוש ירושלים - וכך, בעצם, פוטנציאלית לכל דבר, כי היהודי יכול להיות הזר, האנטי-תזה, האנטיכריסט, של כל דבר.
ובמקביל -
ב. מדינת ישראל, ממשלת ישראל והחברה הישראלית נכשלות כישלון גדול ומתמשך בזירת התודעה - לא מאתמול, אלא כבר מאז שנות השישים, בהן נוצרה התנועה הפלסטינית (וביחד איתה ההאשמות בקולוניאליזם, אפרטהייד, והרוע הציוני). נניח רגע לחברה הישראלית, המורכבת יותר, ונדבר על הממשלה והמדינה: אנחנו חושבים במושגים מתגוננים, לא עולים להתקפה מול הרוע האיסלמי ורוע אחר, לא חושבים במושגי תעמולה, לא משקיעים כסף בתוכן עכשווי, משתמשים בזירה הבינלאומית אך ורק לצרכי פנים קטנוניים וטיפשיים, ואפילו ההסברה עצמה היא מגמגמת, חסרת ביטחון עצמי, וחסרת נרטיב של ממש. אנחנו משקיעים את כל ההון האנושי שלנו בנשק ובעסקי הייטק, ושום דבר ברעיונות, רגשות וסיפורים. הדבר נובע בין היתר ממצוקה עצמית אדירה של חוסר נרטיב, שהרי אין לנו מושג מה זה יהדות ומה זה ציונות ומה היא מדינת ישראל - אבל אנחנו לא מנסים בכלל לברר את הסוגיה הזאת. היחידים כמעט שעוסקים בהם הם אנשים כוחניים ומחנאיים, שמבקשים להגיד 'ישראל זה אני' או 'היהדות זה אני', ותו לא.
אבל כפי שזה היה בלתי נתפס שישראל הקטנה, עם אנשים לא ממש ציונים ולא ממש חזקים ששרדו שואה, הטיהור האתני במדינות האיסלם וטרגדיות אחרות, תצליח להיות מדינה משמעותית מבחינת צבא והייטק - כך נראה לנו בלתי אפשרי להיות משמעותיים בזירת הרעיונות. אבל זה אפשרי; זה לא ייקרה מחר ולא ייקרה מחרתיים, אבל זה דבר שחייביפ לפעול להתרחשותו, למרות שהדרך ארוכה ומתישה ולא מובנת מאליה.
העולם כיום עובר טלטלות רעיוניות אדירות, וישראל חייבת לנצל את הרגע הזה, ולחזור להיות עם שמספר סיפורים טובים ומעוררי השראה. לא סיפורים בנוסח 'תאהבו אותי', 'תבינו אותי' או 'תרחמו עלי', ובוודאי לא סיפורי השטעטל או הגטו.

עברית

@roni_eitan זה לא ארצות הברית של ואנס.
זה תוצר של ההפסד במלחמה לאיראן.
אתה פשוט לא מבין איך מלחמה מתנהלת ברמה אסטרטגית.
עברית

האירוע הזה קצת נדחק אבל זה אחד האירועים החמורים מבחינת הטיהורים של אנשי מקצוע במשרדי הממשלה.
כבר תקופה שאני טוענת שיואב קיש הוא שר ההשתמטות. אחרי המקרה הזה איש לא יוכל לחלוק על כך יותר. שי קלדרון, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, זומן לשימוע לפני פיטורים על פעילותו למען לימודי ליבה!
המפלגות החרדיות מנהלות את משרד החינוך, כך תקציבי עתק שיועדו לפיתוח, הכשרות פדגוגיות, תקצוב נושאים חשובים כמו חינוך לא פורמלי, הגיל הרך, מדריכי פנימיות הנוער ועוד - עוברים לקומבינת ההשתמטות והבערות שגומרת את המדינה, ויותר מכל, חוסמת ילדים חרדים מהגשמה ושוויון הזדמנויות, זאת, תוך פגיעה בכלל ילדי ישראל.
החשיפה הזאת של יואלי ברים מערוץ 13, היא חותמת למה שקורה מאחורי הקלעים, בזמן שאנו מנהלים מאבק פרלמנטרי עיקש בכנסת, מאבק אשר העברתי גם לבית המשפט יחד עם עמותת חדו"ש ועו"ד יפעת סולל, בעתירה שבלמה 100 מיליון ש"ח לעת עתה.
אומר בגילוי נאות, יש לי גם חילוקי דעות עם קלדרון, בעיני לא עושים מספיק עבור לימודי ליבה, אני נאבקת בנושא באינטנסיביות החל מספטמבר 23. יש לי חלק בבלימת הפיכת הקומבינה הזאת, שכמעט הפכה למתוקצבת על מלא, דרך פעילותי בוועדת הכספים.
בנוסף, ניהלנו ויכוח לא פשוט בדיון שיזמתי על אפליית נערות ספרדיות ממוסדות תורניים על רקע גזעני. משרד החינוך נותן יד להפרדה אתנית שלא נתפס שלא חלפה מן העולם ופוגע בילדות חרדיות רק בשל לחץ פוליטי רקוב מהשורש.
אך לצד מה שכתבתי, קלדרון מאמין בממ"ח (החינוך הממלכתי חרדי) ולכן הוא מהווה איום.
הוא פקיד ציבור שזוכר שהוא קודם כל משרת את הממלכה וחותר ללימודי ליבה. לכן המפלגות החרדיות לא אוהבות אותו ופועלות לפיטוריו, כי הוא עושה עבודתו בתוך משרד שהרבה ממנו שחרר כל בלם ורסן מול הדרישות ההרסניות של המפלגות החרדיות. קלדרון הגביר פיקוח ומנהל בשנים האחרונות מאבק נגד מוסדות החינוך של ש”ס ודגל התורה, שמקבלים תקציבי עתק עבור לימודי ליבה - אבל מונעים אותם בפועל.
וקיש? התיישר לחלוטין, שר ההשתמטות. הוא הפך לשר הכי נוח עבור דרעי וגפני - עושה דברם שנכנס אל הכנסת על הטיקט של שוויון בנטל. פרוקסי מושלם.
המאבק הזה בביזה, בקומבינה, בשחיתות ובמניעת שוויון הזדמנויות הוא המאבק החשוב ביותר עבור הבנייה מחדש ושיקום המקום הזה.
אני מבטיחה לכם שנגשים, שכל ילד וילדה יזכו להזדמנות שווה - זו הדרך לשוויון בנטל, להשתלבות ולחיים משותפים פה.
במקום בו יש מאבק יש תקווה. נמשיך במאבק והתקווה תנצח.

עברית

@naamalazimi @yoeli_brim עוד שקר. שמענו את יו״ר הרשימה מה אמר על החרדים שאם יזדקק לקולות שלהם להקמת ממשלה יהיה מוכן להתקדם איתם ומה נראה לך שהם פרייארים אין להם דרישות .המזל שהכל צולם ופורסם
עברית
dror 리트윗함

בכל פעם כשאתם קוראים על "הגרעון של הביטוח הלאומי" לאוצר, דעו שמדובר בשקר.
ההיפך הוא הנכון: מדובר בחוב של האוצר לבט"ל, שמעביר כל שנה את הרזרבות שלו לאוצר תמורת אג"ח, ומשם לתקציב המדינה. בסוף שנת 2019 החוב הגיע לכ-206 מיליארד ש"ח, ומאז כמעט הכפיל את עצמו.
themarker.com/news/macro/201…
עברית

@drorismyname @ptr_dvd רינת סבן יותר מעניין - אחרי שנים שבג״ץ דורש לשקול כל שיקול רלוונטי במשקל הראוי לא, בא שופט ואסר על בן גביר לשאול שאלות רלוונטיות.
בן גביר לא סירב לקדם אותה, אלא דרש קודם התייחסות מקצועי מהמשטרה לגבי ההערות שבג״ץ העירו לגביה, מה שהמשטרה סירב לעשות ובית משפט קבע שאין לו זכות לבקש.
עברית

תודה. העברת עמי אשד הוקפא מ״חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה" ברור שאין זה טיעון מכוח חוק. אין אלא להסיק שהמהלך כן היה חוקי, והוראת היועמש״ית להקפיא אותו היה פוליטי. (תפקידה לתת ייועץ משפטי, לא להיות ערכאה ראשונה.) ynet.co.il/news/article/r…
עברית

@drorismyname @ptr_dvd גם חוק זה לא נכתב טוב, אבל ברגע שעוברים ממה שכתוב לקריטריונים לא כתובים, ומשם לאמירות חסרי הגדרה שרשות שלטונית לא יעשה מה שבא לה, גם כאשר יש לה שיקול דעת - כבר אין משמעות לחוק ולסמכות הממשלה. אם זה שיפוטי כל דבר יכול להתפרש כחוקי או לא חוקי או מחוייב או אסור בלי להתבסס על כלום.
עברית

@drorismyname @ptr_dvd אם הוא חייב לכנס הוועדה לפי מספר התקנים הלא-מאויישים, החוק היה צריך להגיד את זה.
אני חושב שכמו הרבה חוקים הוא פשוט נכתב גרוע, המחוקק לא בא לתת לו אפשרות למנוע כינוס הוועדה, אבל גם לא חייבו אותו לכונסה, ועכשיו הוא כן בסמכותו לא לכנס מאיזה סיבה שיראה לו.
עברית

@y_am_sam @ptr_dvd את עמי אשד אתה בטוח מכיר: haaretz.co.il/news/law/2023-…
הוא הדיח אותו ללא שימוע.
וגם על רינת סבן שמעת: בן גביר אישר את המינוי אבל אז סירב לחתום עליו.
עברית

@drorismyname @ptr_dvd אני לא מכיר הסיפור הזה ולא מצאתי כשחיפשתי, אפשר קישור?
עברית

@drorismyname @ptr_dvd אם זה חוק כתוב ומפורש, צריך להיות ממש קל למצוא אותו ולצטט אותו.
עברית

@drorismyname @ptr_dvd בכל הרשימה הזה, הבג״ץ הפר החוק, לא הממשלה.
שים פה ציטוט של חוק שהממשלה הפרה.
עברית

@y_am_sam @ptr_dvd כינוס הועדה לבחירת שופטים.
חוק שירות הבטחון.
חוק המינויים וחובת המכרזים.
פיטורי ראש השבכ בהליך לא תקין.
רק בן גביר לבד אחראי לכמות יפה של הפרות חוק: מפטר אנשים ללא שימוע וללא נימוק, קידום אנשים שלא עוברים את הסף, לא חותם על כתב אמנה של מישהו אחרי שכבר אישר את המינוי שלו ללא סיבה
עברית



